G. Mitä haluaisitte kertoa juuri nyt äidillenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Voisinpa vaikka aloittaa. Äiti olet alkoholisti ja masentunut. Ota itseäsi niskasta kiinni. En jaksa enää, kun tuotat meille lapsille vain mielipahaa, valehtelet ja petät lupauksesi. Mikset voi lopettaa? Mikset voi olla meille äiti? Luuletko tosissaan, että saat kaiken aina anteeksi. Minä en anna sinulle anteeksi sitä sinun mokaasi, se oli vain liian paha moka. Sinulla on vielä yksi tytär jonka kanssa olet väleissä, joten pidä siitä kiinni. Huolehdi siskostani, hän on vielä kovin pieni. Jaksa vielä vähän, sinun täytyy! Sitten voit minun mielestäni vaikka juoda itsesi hengiltä, ja niinhän sinä jo yritätkin.

Voisin vaikka kertoa hänelle, että hän on meille lapsilleen ja lapsenlapsilleen rakas ja tärkeä. Ja että olen kiitollinen siitä, että hänkin välittää meistä. Lauantaina näemme taas ja viimeksi eilen puhuttiin puhelimessa, joten ehkä en juuri nyt kuitenkaan ota yhteyttä ;-)

Kohtapuoliin ajattelin äitille soitella ja kuulumisia kysellä.

Harmi ap että sulla on alkoholisti äiti :(

Mulla on onneksi ihan tavallinen äiti, ja siitä olen kiitollinen.

Vihaan äitiäni, koska hän ei ole ikinä ollut minulla ja siskoilleni äiti. Ja multa ei heru yhtään sympatiaa alkoholisteille. Tiedä, se on sairaus, vakava, mutta silti. Kyllä se ottaa päähän ku äiti jättää pienet lapset yöksi kotiin tai jopa pariksi päiväksi ja lähtee vetään viinaa. Olen niin kateellinen teille, joilla on ihan tavallinen äiti, joka rakastaa ja kannustaa.

Soittaisin ja kertoisin ihan meidän kuulumisia ja juteltas niitä näitä aivan niinkuin joka päivä ennenkin. Paitsi että äiti kuoli 2v sitten ja viimeisinä kuukausinaan ei omia kuulumisiaan voinut kertoa kuin tuskaisella ilmeellä. Olispa mulla vielä äiti :'(

Tekisi mieli sanoa että joskus voi katsoa myös peiliin,aina vika ei ole muissa. Lisäksi sanavaraston täydentäminen sanoilla "kiitos" ja "anteeksi" ei olisi pahitteeksi.

Haluaisin kertoa äidilleni, että hänestä tulee taas mummmo, etä esikoinen on aloittanut eskarin ja haluaisin muuten vain jutella ja vaihtaa kuulumisia. Mutta se ei ole mahdollista. Taidan käydä viemässä haudalle kynttilän. Joinakin päivinä kaipaan häntä todella paljon, vaikka kuolemasta on jo 2 vuotta.

Kertoisin varmasti pienestä masuasukista <3...ja siitä että minut irtisanottiin (ilmeisesti raskautumisen tai sen takia että olen ollut hoitovapaalla). Nyt ei vain jaksa kertoa ja soittaa kummastakaan,sen verran paha mieli duunipaikan takia.

Kaikesta huolimatta rakastan äitiäni ja liian harvoin olen sen kertonut. Kaikesta paskasta selvittiin yhdessä ja lopputulos on hyvä ja itseasiassa siedettävä, pojastasi tuli ihan kelpo ihminen :)

Haluaisin, mutten ole pystynyt, sanoa että hän on marttyyri ja tekee isänkin onnettomaksi. Ja antaisi sen pullon korkin olla kiinni, menisi ennemmin haistelemaan raitista ilmaa. Haluaisin myös sanoa, että rakastan häntä kaikesta huolimatta.

Mä haluaisin kertoa äidille, että meillä menee miehen kanssa päin persettä. Mennyt jo viis vuotta. Että mä haluan erota, mutten "uskalla". On velkaa, on lapset. Muuta ei sitten olekaan. En oo saanut suukkoa kai vuosiin, edes seksin yhteydessä.
Haluisin kertoo äidille tuon kaiken. Haluisin, että se kaerois mitä tehdä.

Että haista äiti iso paska. Olet itse kaikkea sitä miksi minua haukuit. Projisoit omat vikasi muihin ihmisiin, ja mikä julminta, omiin lapsiisi. Olet narsisti. Käyn sinun takiasi terapiassa. Pakko käydä jotten toista virheitäsi. Et tule näkemään minua enää koskaan, eivät myöskään lapsenlapsesi. Mätäne helvetissä.

Kertoisin, että rakastan ja kaipaan häntä vieläkin paljon, vaikka kuolemastaan on jo useita vuosia :(

Kertoisin, että lapseni ovat onnellisia ja heillä menee hyvin, ja että isäkin pärjää suht. ok. Mutta uskon myös hänen nämä asiat tietävän siellä jossain.. :)

Haluaisin sanoa äidille: "Äiti, minä rakastan sinua ja toivon, että voitat sairautesi ja elät vielä pitkään." Lisäksi toivoisin, että saisin kertoa vauvauutisiakin. :)

Kysyisin, mikset koskaan välittänyt minusta yhtä paljon kuin lapsenlapsistasi? Mikset koskaan ollut minun kanssani yhtä paljon kuin lapsenlastesi? Ja vaikka luulet, että iskä ei osoittanut rakkauttaan niin tiedän paljon paremmin sen, että hän minua rakasti kuin sen, että sinä.