Riideltiin sit ukon kans eilen illalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
eli tässäkin taas "riideltiin" ( lue : toinen veti herneen nenään ) oikeastaan jostain ihan muusta kuin just siitä nimenomaisesta tilanteesta. Ilmeisesti taustalla siis jotain ongelmaa että ap kokee ettei mies osallistu lasten elämään "tarpeeksi" ? ja se nyt näin sitten vaan räjähti tässä tilanteessa.

itse en olis kokenu mitenkään vaikeana käydä sanomassa miehelle, että tuleppas katsoo nyt näit muksui ( muksuu ) kun mie leivon ni ei riitä kädet ja silmät. ja that's it.

Näin justiinsa. Sit mies olisi tullut, leipomukset saatu ajoissa valmiiksi ja riita olisi jäänyt riitelemättä. Loppu hyvin, kaikki hyvin :)

Juu, autopa auto on miehelle kaikki kaikessa. Minunkin mies laitto nyt autoonsa yli 200 euroa, vaikkei ois ollu välttämätöntä kun meinataan se auto joka tapauksessa laittaa talveks seisontaan. Ja ois tuolle rahalle ollu tärkeempääkin käyttöä, kun ollaan muuttamassa isompaan asuntoon ja sinne tarviis yhtä sun toista, ja samoin ois mies voinu autoon käyttämän ajan käyttää uuden asunnon seinän maalaukseen. Se uus vuokra-asunto on tyhjillään ollu tämän kuun ja tarkotus maalata siitä muutama seinä ennen muuttoa, mies on suuttunut kun oon siitä patistellut sitä. Kaiken huippu oli kun sanoi, että ei kait se niin haittaa jos maalataan ne seinät vasta muuton jälkeen. Kyllä naisen logiikalla ne seinät on miljoona kertaa helpompi maalata kun asunto on tyhjä. Miehellä tosiaankin ois ollu aikaa maalata ne seinät moneen kertaan, kun ei töissäkään oo kun välillä, on vaan omat harrastukset ja auto menny tuon minusta hyvinkin tärkeän asian edelle. Sori, tämä meni nyt asian vierestä vähän.

Mä sanon aina jos haluan jotain tapahtuvan juuri niinkuin mä haluan... Jos en sano, mikään ei takuulla toimi. En mä koe että se olisi mulle joku rasite sanoa, tai tekisi mun miehestä jonkun vätyksen.. Se ei vaan huomaa asioita niinkuin mä. :D

Mutt jos meidän suhteessa hiertäis joku muu, niin kai sitä kokis tänkin eritavalla. Tai kokiskin.

Mä olen kyllä antanut miehen viettää aikaa lapsen kanssa ja heillä on ihan hyvä suhde. mutta silti tilanne luiskahtaa siihen että minä olen pääsääntöisesti vastuussa lapsesta ja mies silloin kun pyytää. Saattaa siis tosiaan lähteä hommiinsa ulos mitään ilmoittamatta, jolloin mulle ei jää edes aikaa sanoa onko mulla jotain menoa. Hän taas saattaa sopia menoja ihan kyselemättä. Tästä ollaan kylä puhuttu monta kertaa, mutta ei vaan mene jakeluun. Ollaan siis molemmat jo työelämässä ja silloin kun mies on lapsen kanssa, niin osaa kyllä olla ja huolehtia, onhan se hänen lapsensa .

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Ok. Eli mun pitää sit sanoo miehelle kun mä haluun et se pitää seuraa omille lapsilleen. Musta vähän hassua, mut niin kai se sit on. Muuten voi tehdä mitä haluaa.

No mut ehkä se siitä sitten oppisi enemmänkin itsestään olemaan lasten kanssa. Paljonko sun lapset on isänsä kanssa ihan "kahdestaan"?

eli tässäkin taas "riideltiin" ( lue : toinen veti herneen nenään ) oikeastaan jostain ihan muusta kuin just siitä nimenomaisesta tilanteesta. Ilmeisesti taustalla siis jotain ongelmaa että ap kokee ettei mies osallistu lasten elämään "tarpeeksi" ? ja se nyt näin sitten vaan räjähti tässä tilanteessa.

itse en olis kokenu mitenkään vaikeana käydä sanomassa miehelle, että tuleppas katsoo nyt näit muksui ( muksuu ) kun mie leivon ni ei riitä kädet ja silmät. ja that's it.

Näin juuri. Taas samaa mieltä Endien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rouvaliini tekee nyt vaan kärpäsestä härkäsen. Miehille täytyy sanoa asioista, he eivät osaa lukea ajatuksia ;)

mulla sama ongelma yhteisen ajankäytön ja parisuhteen "hoitamisen" kanssa, tuntuu että itse panostaa mutta mies ei. Ei helli, huomioi, kukkia saanu n. 3 kpl 10 vuodessa...ei ne vaan tajua meitä naisia ja mitä me halutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
No siis. Miehet ei useasti oikeesti tajua, jollet sano suoraan suoraan. Miehesi sentään olisi auttanut, josko olisit sanonut. Ymmärrän, että ketuttaa olla äitinä miehelleenkin ja että joka asiasta pitää sanoa, mutta kun ne miehet nyt vaan on yksinkertaisempia :D

Tää on oikeesti ihan totta, miehet ei aina vaan tajua tollasia asioita.

Ehkä ne ei tajua, mutta miks ihmeessä mun pitäs pyytää miestä viettämään aikaa lastensa kanssa...? En ymmärrä. Auto tuntuu olevan tärkeempi.

mun mielestä on ihan paska puhetta että mies ei tajua! useimmat niistä on vaan niin vitun itsekkäitä, eikä viitti ajatella toisia yhtään! mutta poikkeuksiakin onneksi löytyy.

ja kyllä minuakin ärsytti se suunnattomasti että mies saatto koska tahansa mennä esim.suihkuun,vessaan, koneelle, mitä vaan ja mun piti aina jopa se vessassa käynti sanoa miehelle että vahdi vauvaa. suutuin kunnolla monta kertaa tästä epäkohdasta,nyt homma toimii yleensä tasapuolisesti.

ärsytti kyllä suunnattomasti,ikäänkuin minä olin aina vastuussa ja mies vaan pyynnöstä :kieh: minusta se on vaan itsekkyyttä, kyllä mun molemmat aikuiset pikku veljet(vaikka on vasta 18 ja 19v)tulee ihan itse avuksi,pyytämättä jos ne näkee/ajattelee että lisäkädet olisi tarpeen.

No siis. Miehet ei useasti oikeesti tajua, jollet sano suoraan suoraan. Miehesi sentään olisi auttanut, josko olisit sanonut. Ymmärrän, että ketuttaa olla äitinä miehelleenkin ja että joka asiasta pitää sanoa, mutta kun ne miehet nyt vaan on yksinkertaisempia :D

Ehkä ne ei tajua, mutta miks ihmeessä mun pitäs pyytää miestä viettämään aikaa lastensa kanssa...? En ymmärrä. Auto tuntuu olevan tärkeempi.

mun mielestä on ihan paska puhetta että mies ei tajua! useimmat niistä on vaan niin vitun itsekkäitä, eikä viitti ajatella toisia yhtään! mutta poikkeuksiakin onneksi löytyy.

ja kyllä minuakin ärsytti se suunnattomasti että mies saatto koska tahansa mennä esim.suihkuun,vessaan, koneelle, mitä vaan ja mun piti aina jopa se vessassa käynti sanoa miehelle että vahdi vauvaa. suutuin kunnolla monta kertaa tästä epäkohdasta,nyt homma toimii yleensä tasapuolisesti.

ärsytti kyllä suunnattomasti,ikäänkuin minä olin aina vastuussa ja mies vaan pyynnöstä :kieh: minusta se on vaan itsekkyyttä, kyllä mun molemmat aikuiset pikku veljet(vaikka on vasta 18 ja 19v)tulee ihan itse avuksi,pyytämättä jos ne näkee/ajattelee että lisäkädet olisi tarpeen.

Ok. Eli mun pitää sit sanoo miehelle kun mä haluun et se pitää seuraa omille lapsilleen. Musta vähän hassua, mut niin kai se sit on. Muuten voi tehdä mitä haluaa.

No mut ehkä se siitä sitten oppisi enemmänkin itsestään olemaan lasten kanssa. Paljonko sun lapset on isänsä kanssa ihan "kahdestaan"?

Ei ne paljoo oo ihan vaan keskenään. Ihan vaan sen takia et mulla ei oo kaveria kenen kans lähtee jonnekkin ja useesti lähtee lenkille tai jonnekkin ennen kun mä kerkeen sanomaan yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:
Mä olen kyllä antanut miehen viettää aikaa lapsen kanssa ja heillä on ihan hyvä suhde. mutta silti tilanne luiskahtaa siihen että minä olen pääsääntöisesti vastuussa lapsesta ja mies silloin kun pyytää. Saattaa siis tosiaan lähteä hommiinsa ulos mitään ilmoittamatta, jolloin mulle ei jää edes aikaa sanoa onko mulla jotain menoa. Hän taas saattaa sopia menoja ihan kyselemättä. Tästä ollaan kylä puhuttu monta kertaa, mutta ei vaan mene jakeluun. Ollaan siis molemmat jo työelämässä ja silloin kun mies on lapsen kanssa, niin osaa kyllä olla ja huolehtia, onhan se hänen lapsensa .

Ihan kun meiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
oisko siita tosiaan ollu ihan kamala vaiva kayda kerran sanomassa et tarttet apua jotta saat leivottua loppuun asti? =)

no miksi tarttee erikseen käydä sanomassa? kun mies TIESI JO ASIAN!

mutta ei vaan välittänyt

Alkuperäinen kirjoittaja romatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rouvaliini tekee nyt vaan kärpäsestä härkäsen. Miehille täytyy sanoa asioista, he eivät osaa lukea ajatuksia ;)

mulla sama ongelma yhteisen ajankäytön ja parisuhteen "hoitamisen" kanssa, tuntuu että itse panostaa mutta mies ei. Ei helli, huomioi, kukkia saanu n. 3 kpl 10 vuodessa...ei ne vaan tajua meitä naisia ja mitä me halutaan.

Meillä sama homma, mutta kukkia en oo saanu koskaan tässä 11 vuoden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja :
oisko siita tosiaan ollu ihan kamala vaiva kayda kerran sanomassa et tarttet apua jotta saat leivottua loppuun asti? =)

mutta ei vaan välittänyt

No sitä mäki oon tässä ihmetelly et miks mun ois pitäny erikseen käydä sanomassa. Musta vaan tuntuu et se auto on tärkeempi kun oma perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja :=):

Etkö sinä voi siis luottaa mieheesi että hän edes sinun vessakäynnin ajan osaa pitää pirttiä pystyssä niin sanotusti ? Osittain tuntuu, että osa naisista tekee itsestään niin korvaamattomia kotona. Että miehelle ei oikeastaan anneta edes tilaa tai mahdollisuutta yrittää tai tehdä. Moni ( etenkin kotonaoleva ) kotiäiti jumiutuu sinne kotiin ja elämän yhdeksi ympyräksi muotoutuu se puolison "kyräily" - se että mitä se tekee tai jättää tekemättä. Omia menoja tällaisella "kyräilijällä" ei ole eikä niitä kavereitakaan oikein.
Enkä nyt väitä että sinun tai ap:n tapauksessa olis näin, kunhan mietin ja pohdin asioita :)

Ei ne paljoo oo ihan vaan keskenään. Ihan vaan sen takia et mulla ei oo kaveria kenen kans lähtee jonnekkin ja useesti lähtee lenkille tai jonnekkin ennen kun mä kerkeen sanomaan yhtään mitään.

Kerkeet sanoa kun haluat. Älä nyt rupee tuommoseks kynnysmatoks. Jos nielet kiukkusi ja hiljaksiin vain patoat sitä sisääsi, siinä käy niin että kyttäät miehesi jokaista liikahdusta kateellisena hänen vapaudestaan. Tuossa tilanteessa nyt tosiaan kannattaa vähän ärjäistä, siis sanoa tosissaan että tämä homma ei toimi nyt näin. Vaadit sitä omaa aikaa ja tasapuolisuutta. Muuten tuo homma etenee ajan myötä siihen, että sinä olet tosi katkeroitunut ja mies toimii itsekkäästi jatkossakin. Ja siitä seuraa paljon suurempia ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Kerkeet sanoa kun haluat. Älä nyt rupee tuommoseks kynnysmatoks. Jos nielet kiukkusi ja hiljaksiin vain patoat sitä sisääsi, siinä käy niin että kyttäät miehesi jokaista liikahdusta kateellisena hänen vapaudestaan. Tuossa tilanteessa nyt tosiaan kannattaa vähän ärjäistä, siis sanoa tosissaan että tämä homma ei toimi nyt näin. Vaadit sitä omaa aikaa ja tasapuolisuutta. Muuten tuo homma etenee ajan myötä siihen, että sinä olet tosi katkeroitunut ja mies toimii itsekkäästi jatkossakin. Ja siitä seuraa paljon suurempia ongelmia.

Sanottu on, mut ei mitään vaikutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja :

mutta ei vaan välittänyt

koska miehet on niin monimutkaisia/yksinkertaisia ettei ne ymmarra sanomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja :=):

Etkö sinä voi siis luottaa mieheesi että hän edes sinun vessakäynnin ajan osaa pitää pirttiä pystyssä niin sanotusti ? Osittain tuntuu, että osa naisista tekee itsestään niin korvaamattomia kotona. Että miehelle ei oikeastaan anneta edes tilaa tai mahdollisuutta yrittää tai tehdä. Moni ( etenkin kotonaoleva ) kotiäiti jumiutuu sinne kotiin ja elämän yhdeksi ympyräksi muotoutuu se puolison "kyräily" - se että mitä se tekee tai jättää tekemättä. Omia menoja tällaisella "kyräilijällä" ei ole eikä niitä kavereitakaan oikein.
Enkä nyt väitä että sinun tai ap:n tapauksessa olis näin, kunhan mietin ja pohdin asioita :)

kun jos minä lähden pois paikalta esim.vessaan suihkuun tms. mies ei tehnyt elettäkään lapsen suuntaan(siis ihan oikeesti vauva saatto mennä jo jossain niin että kukaan ei näe sitä, mikä on sinänsä vaarallista koska pääsee esim.sänkyyn mutta syöksyy sieltä pää edellä alas aina niin siinä 5min aika voi jo sattua pahasti) niin kyllä piti aina sanoa kun lähti ite, mies ei ottanut vastuuta automaattisesti,niinku minä teen jos nään että mies lähtee

Ukot on.. Omalle saa sanoa vaikka ja miten päin mutta ei mene välttämättä sittenkään perille. Nuo "ukkojen" menot ku tahtoo olla niitä ainoita "tärkeitä" menoja. Täällä riidellään just samoista asioista. Ja tosiaan, tiedän että voi tosiaanki olla tilanne jossa ei kerkeä sanoa mitään omista menoista kun toinen on jo taas häipynyt. Välillä tuntuu et helpompi ois yksin sakki hoitaa jos toiselta ei kuitenkaan tarvittaessa apua saa.

Meilläkin muka oli ongelma, etten ikinä päässyt yksin mihinkään.. Otin asian miehen kanssa puheeksi ja tajusin itsekin, että se ongelma olin minä, mies kyllä jäisi mielellään kahden lapsen kanssa, mutta kun en mä sitte kuitenkaan halunnut ikinä mennä minnekkään.. Ja tosiaan meillä mies on niin hajamielinen että jos eilen olisin sanonu että mun tarvii sitte leipoa huomenna, että saat kattoa lapsia/lasta sen aikaa, niin eihän sitä välttämättä tänään enää muistais vaan painelis touhuamaan jotain omaa.. Eikä tosiaan äidin tarvii olla aina se joka hoitaa, silloin kun mies on kotona et liikuta persaustakaan sohvalta, niin se kyllä leikkii. Monilla vaan tuntuu olevan se, että ei noin, älä tollai, heti ku kuuluu pieni parkaisu(lapsi vaikka kaatunut) niin äiti ryntää ottamaan lapsen ISÄN SYLISTÄ. En siinä vaiheessa ihmettele ettei isä koskaan ole lasten kanssa, koska ei pidä siitä että joku kyttää koko ajan olan takana heidän touhujaan, ehkä miehesi sen vuoksi menee aina sinne talliin..

Oletko muuten koskaan kysynyt saisiko lapsi/lapset mennä auttamaan häntä sinne? hän voisi meinaan sielläkin "vahtia" niitä lapsia ja lapset tykkäis kun sais touhuta "iskän hommia"..

Yhteistyössä