Riideltiin sit ukon kans eilen illalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja :
oisko siita tosiaan ollu ihan kamala vaiva kayda kerran sanomassa et tarttet apua jotta saat leivottua loppuun asti? =)

no miksi tarttee erikseen käydä sanomassa? kun mies TIESI JO ASIAN!

mutta ei vaan välittänyt

koska miehet on niin monimutkaisia/yksinkertaisia ettei ne ymmarra sanomatta.

musta nyt tuntuu, että täällä on ihan jotkut muut yksinkertasia :o
Siis ap oli sanonut edellispäivänä, enkä nyt muista sanoiko peräti ennen leipomisenaloittamistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Kuopuksen 1 vee synttäreitä vietetään huomenna. Yritin eilen alottaa leipomisen ja olin varottanu ukkoo etukäteen siitä. No se tulee töistä ja mä alotan tekemisen. Jonkun aikaa oon leiponu ni ukko häviää autotalliin hoitamaan rakastaan (=autoa). No eihän toi 1 vee jaksa kauaa yksin oll avaan tulee itkemään jalkoihin. Mun leipomisesta ei sit tuu mitään. Mää kyllästyn ja lähen cittarista ostamaan sille kumppareita kun vielä saa halvalla. Sit kun tuun takasin ni ukko alkaa rähjäämään et miks mä lähen lasten kanssa siihen aikaan (tultiin takas n. 19.45) vielä johonkin. Siinä sit iltahommat ja mä jatkan leipomista kun lapset ja ukko on nukkumassa.

Ukko vaan sano et mun olis pitäny tulla sanomaan et voisko tulla auttamaan. On se nyt vaan h****tti et mun pitää sille sanoo et voisko tulla pitämään seuraa omalle lapselleen. varsinkin kun se on aika paljon siellä auton kimpussa nykysin... Musta tulee kohta mustasukkanen tolle autolle...

Isoimmat parisuhteen ongelmat tulevat juurikin siitä, ettei keskustelua ole tarpeeksi. Miksi ihmeessä vain varoittelit leipomisesta ja oletit, että mies sitten tietää automaattisesti, ettei lapsen kanssa voi leipoa? Itse pystyn leipomaan lapsen kanssa, eikä se ole ongelma ja uskon, että moni muukin pystyy niin tekemään. Miksi juuri sun miehesi pitäisi lukea rivin välistä, ettet sää juuri pysty?

En ymmärrä. Miksi vaikeutat yhteiseloa sillä, ettet sano AIVAN SUORAAN asioita. Itse ärsyynnyn valtavasti, jos mulle sanotaan jotain vähän sinnepäin ja elo on sellaista, että pitäisi aina lukea rivienvälistä, koska puheyhteys ei vaan toimi. Yksinkertainen on kaunista ja suorat sanat täyttä kultaa.

Puhu suoraan, pääsette helpommalla.

Ja toi, että on yksinkertainen, kun ei itse hoksaa.

Oikeasti ei voi olla yksinkertaisempaa kuin sellainen, joka ei osaa sanoa asioita suoraan vaan hieman vaan vihjailee ja antaa toisen lukea pelkästään rivienvälistä. Suorat sanat ja sillä sipuli. Se, ettei lue toista oikein, ei tee yksinkertaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Meilläkin muka oli ongelma, etten ikinä päässyt yksin mihinkään.. Otin asian miehen kanssa puheeksi ja tajusin itsekin, että se ongelma olin minä, mies kyllä jäisi mielellään kahden lapsen kanssa, mutta kun en mä sitte kuitenkaan halunnut ikinä mennä minnekkään.. Ja tosiaan meillä mies on niin hajamielinen että jos eilen olisin sanonu että mun tarvii sitte leipoa huomenna, että saat kattoa lapsia/lasta sen aikaa, niin eihän sitä välttämättä tänään enää muistais vaan painelis touhuamaan jotain omaa.. Eikä tosiaan äidin tarvii olla aina se joka hoitaa, silloin kun mies on kotona et liikuta persaustakaan sohvalta, niin se kyllä leikkii. Monilla vaan tuntuu olevan se, että ei noin, älä tollai, heti ku kuuluu pieni parkaisu(lapsi vaikka kaatunut) niin äiti ryntää ottamaan lapsen ISÄN SYLISTÄ. En siinä vaiheessa ihmettele ettei isä koskaan ole lasten kanssa, koska ei pidä siitä että joku kyttää koko ajan olan takana heidän touhujaan, ehkä miehesi sen vuoksi menee aina sinne talliin..

Oletko muuten koskaan kysynyt saisiko lapsi/lapset mennä auttamaan häntä sinne? hän voisi meinaan sielläkin "vahtia" niitä lapsia ja lapset tykkäis kun sais touhuta "iskän hommia"..

Mä en oo arvostelemassa enkä viemässä lasta isän sylistä. JOS isä viettää aikaa lastensa kanssa niin saa kyllä olla ihan rauhassa. En mä oo nokkaani sinne työntämässä että syy ei varmasti oo siinä.

Pitää pyyhkiä miehen persekkin kun on niin raukka ettei itse tajua.
Ja tehdä ruokaa , siivota sekä hoitaa lapset ja antaa vähän piparia .
Hmm. miehet on vaan sellasia :D

Hienoa että opetatte tytöillenne hyvän esimerkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Pitää pyyhkiä miehen persekkin kun on niin raukka ettei itse tajua.
Ja tehdä ruokaa , siivota sekä hoitaa lapset ja antaa vähän piparia .
Hmm. miehet on vaan sellasia :D

Hienoa että opetatte tytöillenne hyvän esimerkin!

Nainen joka suostuu kynnysmatoksi suhteessa, saa kyllä ihan vaan itseään syyttää.
ja pidettäskö kuitenkin ihan asialinjalla tää keskustelu eikä vedettäis överiks :)

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Kuopuksen 1 vee synttäreitä vietetään huomenna. Yritin eilen alottaa leipomisen ja olin varottanu ukkoo etukäteen siitä. No se tulee töistä ja mä alotan tekemisen. Jonkun aikaa oon leiponu ni ukko häviää autotalliin hoitamaan rakastaan (=autoa). No eihän toi 1 vee jaksa kauaa yksin oll avaan tulee itkemään jalkoihin. Mun leipomisesta ei sit tuu mitään. Mää kyllästyn ja lähen cittarista ostamaan sille kumppareita kun vielä saa halvalla. Sit kun tuun takasin ni ukko alkaa rähjäämään et miks mä lähen lasten kanssa siihen aikaan (tultiin takas n. 19.45) vielä johonkin. Siinä sit iltahommat ja mä jatkan leipomista kun lapset ja ukko on nukkumassa.

Ukko vaan sano et mun olis pitäny tulla sanomaan et voisko tulla auttamaan. On se nyt vaan h****tti et mun pitää sille sanoo et voisko tulla pitämään seuraa omalle lapselleen. varsinkin kun se on aika paljon siellä auton kimpussa nykysin... Musta tulee kohta mustasukkanen tolle autolle...

Isoimmat parisuhteen ongelmat tulevat juurikin siitä, ettei keskustelua ole tarpeeksi. Miksi ihmeessä vain varoittelit leipomisesta ja oletit, että mies sitten tietää automaattisesti, ettei lapsen kanssa voi leipoa? Itse pystyn leipomaan lapsen kanssa, eikä se ole ongelma ja uskon, että moni muukin pystyy niin tekemään. Miksi juuri sun miehesi pitäisi lukea rivin välistä, ettet sää juuri pysty?

En ymmärrä. Miksi vaikeutat yhteiseloa sillä, ettet sano AIVAN SUORAAN asioita. Itse ärsyynnyn valtavasti, jos mulle sanotaan jotain vähän sinnepäin ja elo on sellaista, että pitäisi aina lukea rivienvälistä, koska puheyhteys ei vaan toimi. Yksinkertainen on kaunista ja suorat sanat täyttä kultaa.

Puhu suoraan, pääsette helpommalla.

Ok. Ehkä mun sit täytyy jatkossa pyytää häntä katsomaan lapsiaan. Kyse ei nyt ollu vaan pelkstään eilisillasta. Mies tulee töistä aina n. klo 17 jonka jälkeen vaihtaa vaatteet ja menee useemmaks tunniks autotalliin hoitamaan sitä rakastaan. Varmaan lukee iltasadunki ja antaa hyvän yön pusut. Sit se loppu illna istuu tietokoneella. Käy välillä vaan syömässä. Eli kun musta tuntuu et nyt ois isukin vuoro ottaa lapset niin käyn vaan sit sanomassa. En tiiä miltä planeetalta oon, mut mun mielestä se ei vaan toimi niin. Kyllä mun mielestä isän pitäs pystyy ihan oma-alotteisesti jättämään se auto välillä omaan rauhaan ja leikkiä lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja hl:
Siis ap oli sanonut edellispäivänä, enkä nyt muista sanoiko peräti ennen leipomisenaloittamistakin.

jos sanoo et hei kulta alan nyt leipomaan, mies ei ymmarra siina olevan vinkkina et hoida mukulaas. se pitaa sanoo suoraan eri lauseessa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
oisko siita tosiaan ollu ihan kamala vaiva kayda kerran sanomassa et tarttet apua jotta saat leivottua loppuun asti? =)

no miksi tarttee erikseen käydä sanomassa? kun mies TIESI JO ASIAN!

mutta ei vaan välittänyt

Tätä mieltä mäkin.
Siis joo meillä onneks mies aina ilmoittaa jos on lähössä pois sisältä niin että mä jäisin lapsen kans kaksin.
Tai alakertaan touhuamaan jotain niin ilmoittaa.

Ymmärrän ap:tä kyllä.

Ok. Ehkä mun sit täytyy jatkossa pyytää häntä katsomaan lapsiaan. Kyse ei nyt ollu vaan pelkstään eilisillasta. Mies tulee töistä aina n. klo 17 jonka jälkeen vaihtaa vaatteet ja menee useemmaks tunniks autotalliin hoitamaan sitä rakastaan. Varmaan lukee iltasadunki ja antaa hyvän yön pusut. Sit se loppu illna istuu tietokoneella. Käy välillä vaan syömässä. Eli kun musta tuntuu et nyt ois isukin vuoro ottaa lapset niin käyn vaan sit sanomassa. En tiiä miltä planeetalta oon, mut mun mielestä se ei vaan toimi niin. Kyllä mun mielestä isän pitäs pystyy ihan oma-alotteisesti jättämään se auto välillä omaan rauhaan ja leikkiä lasten kanssa.

Jos ongelman ydin on tuossa, sun pitää ottaa asia ihan esille miehen kanssa ja keskustella asiasta aikuisten malliin. Suorat puheet, ilman nalkutusta tai valitusta vaan ihan suorilteen sanot asian.

Esim. Minä en tykkää siitä, että vietät auton kanssa aikaa niin paljon. Minusta tuntuu, ettei lapset saa tarpeeksi huomioo sulta ja mua harmittaa, että itse en saa omaa aikaa, kun huolehdit lasta/lapsia niin vähän aikaa päivässä.

Tuosta se lähtee sitten. Oikeasti, kukaan ei voi ymmärtää ellei niistä suoraan puhu. JOs yhtäkkiä tulee riita tuollaisesta leipomisjutuista, niin ei ihmekään, että toinen vaan sanoo, että kerro asiat suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja hl:

jos sanoo et hei kulta alan nyt leipomaan, mies ei ymmarra siina olevan vinkkina et hoida mukulaas. se pitaa sanoo suoraan eri lauseessa.

Juuri näin. Itse varmaan miehenä sanoisin tuohon, että joo leivo ihmeessä niitä herkullisia pullia (tjms. mitä nyt leipookaan). Mää meenkin tästä auton luokse hyynään sitä :xmas:

Kylläpä on miehet sitten tyhmiä. Ei täällä munkaan perässä kenenkään tartte kulkea kertomassa, että muistathan nyt viettää aikaa lasten kanssa. Tällä periaatteella siis miehellä ei voi olla läheistä suhdetta lapsiinsa, ellei vaimo kokoajan muistuttelu, että lasten kanssakin pitää olla :o

Miehet eivät osaa edelleenkään lukea ajatuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Sulla on leipomiset kesken ja lähet kauppaan ja niuhotat ukolles kun se katso lapsia.
Mulla tais mennä jotain ohi nyt

Yhet leipomiset sain loppuun ja enne kun alotin seuraavaa läksin ostamaan niitä kumppareita koska leipomisesta ei tullu mitään eikä meillä sit ollu parempaakaan tekemistä. Päätin tehdä jotain hyödyllistä senkin ajan ja läksin ostamaan kumppareita.

no mikäs hätä sulla sit oli, eihän lapset sua mitenkään häirinneet sit

Mut mielelläni oisin sen toisenkin homman tehny ihan hyvissä ajoin valmiiks eikä vasta silleen et alotan klo 20.30 sen tekemisen. Mutta kun auto oli tärkeempi ni se ei sit onnistunu.

miehelles auto tärkeempi, sulle leipominen tärkeempi?

No sun ukkos on moukka.
Mutta jos sä et keskustele sen kanssa, niin ei teidän suhteesta voi tulla mitään. Tosta pitää puhua, ja kerrot mitä mieltä sä olet. Sääli että joku autonreomu menee perheen edelle. :(

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Sulla on leipomiset kesken ja lähet kauppaan ja niuhotat ukolles kun se katso lapsia.
Mulla tais mennä jotain ohi nyt

Yhet leipomiset sain loppuun ja enne kun alotin seuraavaa läksin ostamaan niitä kumppareita koska leipomisesta ei tullu mitään eikä meillä sit ollu parempaakaan tekemistä. Päätin tehdä jotain hyödyllistä senkin ajan ja läksin ostamaan kumppareita.

no mikäs hätä sulla sit oli, eihän lapset sua mitenkään häirinneet sit

Mut mielelläni oisin sen toisenkin homman tehny ihan hyvissä ajoin valmiiks eikä vasta silleen et alotan klo 20.30 sen tekemisen. Mutta kun auto oli tärkeempi ni se ei sit onnistunu.

miehelles auto tärkeempi, sulle leipominen tärkeempi?

No mun kuopus täyttää vuoden vaan kerran elämässään ja mä vaan kerran leivon sen juhliin. Auto on ja pysyy. Sitä voi hoitaa vaikka enskin viikolla. ja enemmän se on sitä autoaan hyysänny kun mä leiponu. Että silleen. Se on siellä autotallissa joka ikinen h***tin päivä.

Piparisuu puhuu asiaa. Mitä nyt olen Rouvaliinin ketjuja seurannut, sinusta tullut kuva on se että yrität ottaa vähän marttyyrin roolia kaikessa jotta saat rutista? En sano pahalla, mutta oon itse ollut joskus samanlainen. Kaikki oli aina huonosti, mikään ei tarpeeksi hyvin, mutta iso osa ongelmaa oli juuri se että halusinkin jonkun jota syyttää. Kun opettelin PUHUMAAN asiat selviksi enkä enää olettanut että mies lukee mun ajatukset/ymmärtää vihjailut(en missään vaiheessa kai oikeasti edes halunnut hänen ymmärtävän jotta saan pahan mielen ja riidan aikaiseksi) vaan nielin ylpeyteni ja keskustelin tuntemuksistani, elämä muuttui kuin taikaiskusta.

Ei mun mielestä miehesikään oikein tee, mutta juuri siksikin teidän täytyisi PUHUA asiat halki. Tosiasia on että se perhe-elämä on helppo unohtaa ja uppoutua siihen mistä nauttii - itse olisin asunut salilla kunnes mies huomautti että alkaa tuntua siltä että hän on pelkkä lastenhoitaja. Siitä sitten puhuttiin ja etsittiin kultainen keskitie.

Eli kokeilepa ottaa vähän positiivisempi asenne ihan yleisesti ja keskustella sen miehesi kanssa.

Yhteistyössä