Rhellinen vastaus kaikilta!!

  • Viestiketjun aloittaja nonna harmailee
  • Ensimmäinen viesti
nonna harmailee
Kuinka moni veisi lapsensa päiväkotiin, eskariin jossa on mustalaisia??
Ja kuinka mielellään?
Itse olen kasvatettu siihen että mustalaisten kanssa ei olla tekemisissä. Ihmisiä siinä missä muutkin, mutta tekemisissä ei olla..
Samalla kaavalla kasvatan oman lapseni.. En vaan halua mustalaisia lapselleni ystäväksi!
 
Lotta
Alkuperäinen kirjoittaja nonna harmailee:
Kuinka moni veisi lapsensa päiväkotiin, eskariin jossa on mustalaisia??
Ja kuinka mielellään?
Itse olen kasvatettu siihen että mustalaisten kanssa ei olla tekemisissä. Ihmisiä siinä missä muutkin, mutta tekemisissä ei olla..
Samalla kaavalla kasvatan oman lapseni.. En vaan halua mustalaisia lapselleni ystäväksi!
Peesi. Älkää ikinä päästäkö mustalaista taaksenne, mutta antaakaa heidän silti elää!:)
 
Ihan rehellisesti- veisin.
Ei vaikuttaisi yhtään, en miettisi etukäteen enkä jälkikäteenkään.

Mut on kasvatettu suvaitsevaiseksi ja mun lapsuuskodissani vieraili usein mustalaisia, me vierailimme myös ja nyt aikuisena yksi parhaista ystävistäni on mustalainen.

En näe sitä mitenkään outona tai kummallisena, mutta ympäristö usein kyllä. Mun miehen kodissa oppeihin on kuulunut vähän toisenlainen suhtautumistapa.....
 
jaa
Ihmisiä hekin ovat, vähän suvaitsevuutta peliin kiitos! Ihmetyttää kuinka vielä tänäkin päivänä on ihmisiä, jotka eivät hyväksy erilaisuutta... Se on vain rikkautta! Juu, enkä ole vähemmistökulttuureihin kuuluva, mutta hyväksyn kaikenlaiset ihmiset..Mun mielestä ihan sama asia, jos joku ajattelis, että en vie lastani tuohon eskariin kun siellä on lihavia lapsia..omani oppii vielä heiltä huonot ruokailutavat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Ihmisiä hekin ovat, vähän suvaitsevuutta peliin kiitos! Ihmetyttää kuinka vielä tänäkin päivänä on ihmisiä, jotka eivät hyväksy erilaisuutta... Se on vain rikkautta! Juu, enkä ole vähemmistökulttuureihin kuuluva, mutta hyväksyn kaikenlaiset ihmiset..Mun mielestä ihan sama asia, jos joku ajattelis, että en vie lastani tuohon eskariin kun siellä on lihavia lapsia..omani oppii vielä heiltä huonot ruokailutavat.
yhdyn edelliseen!
 
vg
Alkuperäinen kirjoittaja nonna harmailee:
Kuinka moni veisi lapsensa päiväkotiin, eskariin jossa on mustalaisia??
Ja kuinka mielellään?
Itse olen kasvatettu siihen että mustalaisten kanssa ei olla tekemisissä. Ihmisiä siinä missä muutkin, mutta tekemisissä ei olla..
Samalla kaavalla kasvatan oman lapseni.. En vaan halua mustalaisia lapselleni ystäväksi!
Pakko muuten kysyä, että miten selvitätte kaikkien tarhan lasten etniset taustat ennen hoidon aloittamista?
 
hantta
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ei mua tollanen häiritse, ei todellakaan.

Tytön edellisessä ryhmässä oli lastenhoitajana romaninainen ja ihana hoitaja olikin!! Tytön lempitäti :)
en yhtään ihmettele, sen ne osaa.
niiden lapset kävelee aina päät pystyssä ja ylpeinä saappaat jalassa, toisin kuin useimmat valkolaisten lapset ovat nynnyn oloisia inisijöitä jotka huutaa kaupassa täyttäkurkkua kun äiti ei osta karkkia tms.
 
AP nonna
Niin.. Pakko korjata.
Veisin kyllä hoitoon jos olisi romaaneja. Mutta vapaa-ajalla niiden kanssa ei olla tekemisissä.
Siinä menee meidän perheessä raja.
En todellakaan ole rasisti.. Ihmisiä siinä missä muutkin.. mutta mutta.. Me pärjäämme ilman heidän ystävyyttä ja he pärjäävät ilman meidän :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hantta:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ei mua tollanen häiritse, ei todellakaan.

Tytön edellisessä ryhmässä oli lastenhoitajana romaninainen ja ihana hoitaja olikin!! Tytön lempitäti :)
en yhtään ihmettele, sen ne osaa.
niiden lapset kävelee aina päät pystyssä ja ylpeinä saappaat jalassa, toisin kuin useimmat valkolaisten lapset ovat nynnyn oloisia inisijöitä jotka huutaa kaupassa täyttäkurkkua kun äiti ei osta karkkia tms.
Yhtä suuri mekkala niistä romanilapsista lähtee :D

Eli ei nyt niin erilaisia, lapsia yhtä kaikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP nonna:
Niin.. Pakko korjata.
Veisin kyllä hoitoon jos olisi romaaneja. Mutta vapaa-ajalla niiden kanssa ei olla tekemisissä.
Siinä menee meidän perheessä raja.
En todellakaan ole rasisti.. Ihmisiä siinä missä muutkin.. mutta mutta.. Me pärjäämme ilman heidän ystävyyttä ja he pärjäävät ilman meidän :)
Mitäs lajittelua tämä sitten on? :eek:
 
Keittiönoita
Veisin. Sitäpaitsi olisi ikävää, jos pitäisi vältellä lasten kanssa sukujuhliakin. Niissäkin kun sattuu olemaan romaneja. Ja turkkilaisia. Ja filippiiniläisiä. Ja piakkoin meksikolaisia.
 

Yhteistyössä