Rhellinen vastaus kaikilta!!

  • Viestiketjun aloittaja nonna harmailee
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nonna:
Kyllä kasvatan lapseni siihen että romanien kanssa ei oltaisi tekemisissä.
MUTTA JOS ystävystyisikin romanin kanssa tietämättäni, en katkaisisi ystävyyttä kunhan selvittäisin ensin heidän taustoitaan. En minä nyt tyranni ole.. Mutta haluan vain hyvän ympäristön lapselleni missä kasvaa!
Kasvatatko sä lapsesi myös siten, että alkoholistien, rikollisten, elämäntapa-sossupummien yms kanssa ei olla tekemisissä?
 
On outo ajatus. Miten vältän mustalaisia tms lapsen pk:ssa, eskarissa, koulussa?
Ja ei, en tunne siihen edes tarvetta.

Poikani eskarissa on kuin onkin yksi mustalaistyttö ja hänen vanhempansa tuntuvat olevan hyvin tietoisia omasta "asemastaan". Pysyvät sivummalla ja hiljaa, eivätkä edes tervehdi.
Minusta tämä on sääli. Mulla ei ole huonoja kokemuksia heistä, eikä minua kasvatettu mustalaisvastaiseksi.
Minusta on hirveetä, että tämä on niin hyväksyttyä syrjintää.
 
Nonna
Kyllä.. mielelläni.
Ja jos tämä stanan suomen valtio ottaisi itseään niskasta kiinni tuossa sossun pummi asiassa..
MALLIA MUILTA MAILTA..
SOSIAALI TUKEA EI TIPU ELLEI TEE 4H PÄIVÄSSÄ TÖITÄ.. SIIS KAUPUNGIN HOMMIA!!
Pensaan leikkuu, siivous, graffittien poisto. yms.
Ei oppisi kukaan siihen että pylly homeessa makaamalla tulee kerran kuussa rahaa tililille...
MURRRRRRRRR
Ja pysyisi ympäristö ja kaupunki siistinä!!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
Kyllä.. mielelläni.
Ja jos tämä stanan suomen valtio ottaisi itseään niskasta kiinni tuossa sossun pummi asiassa..
MALLIA MUILTA MAILTA..
SOSIAALI TUKEA EI TIPU ELLEI TEE 4H PÄIVÄSSÄ TÖITÄ.. SIIS KAUPUNGIN HOMMIA!!
Pensaan leikkuu, siivous, graffittien poisto. yms.
Ei oppisi kukaan siihen että pylly homeessa makaamalla tulee kerran kuussa rahaa tililille...
MURRRRRRRRR
Ja pysyisi ympäristö ja kaupunki siistinä!!!
OLETKO OIKEASTI TOLLANNEN ÄÄLIÖ? KAIKILLE EI OLE TÖITÄ. VAIKKA KUINKA NIITÄ ETSISI. JA NYT LOMEUTETAANKIN PALJON IHMISII. HÄPEE KIRJOITUKSIASI.
 
nonna
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
Kyllä.. mielelläni.
Ja jos tämä stanan suomen valtio ottaisi itseään niskasta kiinni tuossa sossun pummi asiassa..
MALLIA MUILTA MAILTA..
SOSIAALI TUKEA EI TIPU ELLEI TEE 4H PÄIVÄSSÄ TÖITÄ.. SIIS KAUPUNGIN HOMMIA!!
Pensaan leikkuu, siivous, graffittien poisto. yms.
Ei oppisi kukaan siihen että pylly homeessa makaamalla tulee kerran kuussa rahaa tililille...
MURRRRRRRRR
Ja pysyisi ympäristö ja kaupunki siistinä!!!
OLETKO OIKEASTI TOLLANNEN ÄÄLIÖ? KAIKILLE EI OLE TÖITÄ. VAIKKA KUINKA NIITÄ ETSISI. JA NYT LOMEUTETAANKIN PALJON IHMISII. HÄPEE KIRJOITUKSIASI.
Kannatatko Sitä että yli vuoden toimeentulotukea saa ihan tuosta vaan??
Vuosi on muutamassa maassa rajana ilmaisen sosiaali tuen saantiin. sen jälkeen joutuu tekemään 4h päivässä töitä rahansa eteen.
Ei tule niitä elämäntapa sossupummeja. Vai oletko itse sellainen ja tapaus onkin se koira älähtää jonka nilkkaan kalikka kalahtaa?

Älä viitsi edes yrittää!
 
musu
oletpas sinä kovia kokenu sosiaalityöntekijä..ja kuitenki 70%asiakkaista on valtaväestöön kuuluvia,mutta mutta tuli nyt vaan mieleen että oot varmaan tosi mukava siellä alallas .teet päättelyitä ja päätöksiä sen mukaa kuka siellä mitäkin kysyy..(jos nyt siis oot jotain päätösiä tekemässä)ja jos et oo vaan näät muuten vaan paskaa niin ooppa katkera siellä sitte koko suomelle niille valkolaisille kanssa sieltä löytyy vaikka mitä tallajaa ja raskasta on tällä alallla ja voi vain toivoa jaettä omat lapset säästyy kaikelta tälläseltä..se on totta,mutta en voi eritellä mitään ryhmää!! mun mielestä sä oot aika naiivi niin paljon nähneeksi nähneeksi sosiaalialalla olevaksi. T: sosiaalialalla oleva mustalainen
 
vg
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Nonna todellakin vaikuttaa sellaiselta, jonka luo en haluaisi lapsiani päästää leikkimään.

M.O.T.
Oletko sä joku meedio? Jo toisen kerran puit mun ajatukset sanoiksi ennen mua... Ei lauantain lottonumeroista olis mitään vinkkiä ;)
 
nonna
Kyllä.. teen toimeentulo laskelmia.. JA olen sosiaalityöntekijä.
Ja kyllä minua kismittää vuodesta toiseen ne vakio asiakkaat jotka eivät tee elämällään muuta kuin makaa pylly homeessa kotona!
Ymmärrän hetkellisen avun tarpeen, en muuta.
Ja kyllä hymyilen päivittäin työssäni!
Mukavaa kun on palsta missä purkaa :D
 
veisin. suurimmasta osasta mustalaisista en tykkää, mutta mun käsitys muuttui heistä aikalailla kuitenkin muutama vuosi, kun tutustuttiin miedän naapureihin,ketkä olivat mustalaisia ja joilla oli ihania lapsia ja tykkäs meidänkin lapsista :) niitäkin on hyviä. mutta tiedän myös pahiksiakin.
 
musu
Alkuperäinen kirjoittaja nonna:
Kyllä.. teen toimeentulo laskelmia.. JA olen sosiaalityöntekijä.
Ja kyllä minua kismittää vuodesta toiseen ne vakio asiakkaat jotka eivät tee elämällään muuta kuin makaa pylly homeessa kotona!
Ymmärrän hetkellisen avun tarpeen, en muuta.
Ja kyllä hymyilen päivittäin työssäni!
Mukavaa kun on palsta missä purkaa :D
Joo kyllä mä ymmärränkin suo,että on pakko saada purkaa.muokin ärsyttää siellä päivittäin monetkin naamat ja tekis mieli karjua päin naamaa että eikö siellä tajuta elmästä mitään.enkä oo ihan samalla puolella kun sä mutta päihdepuolella teen erilaista sosiaalista työtä heidän kanssa sekä naisten ja lasten jotka saattavat tulla kauheistakin oloista.mutta naama ja ymmärrys on pidettävä.mut silti jos mä mustalaisena ajattelen että oon perse ruvella opiskellut ja yrittänyt kasvattaa lapsistani kunnon kansalaisa siinä missä muutkin niin sä et tois lapsia mielellään mun lasten kanssa samaan päiväkotiin.eipä siinä mitään sun se päätös ja sun on lapset,mut tulee jotenki surullinen olo ihan omien lapsien puolesta.´Mut niinku sanottu en mä suo siitä tuomitsekkaan omapa on elämäs.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nonna:
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
Kyllä.. mielelläni.
Ja jos tämä stanan suomen valtio ottaisi itseään niskasta kiinni tuossa sossun pummi asiassa..
MALLIA MUILTA MAILTA..
SOSIAALI TUKEA EI TIPU ELLEI TEE 4H PÄIVÄSSÄ TÖITÄ.. SIIS KAUPUNGIN HOMMIA!!
Pensaan leikkuu, siivous, graffittien poisto. yms.
Ei oppisi kukaan siihen että pylly homeessa makaamalla tulee kerran kuussa rahaa tililille...
MURRRRRRRRR
Ja pysyisi ympäristö ja kaupunki siistinä!!!
OLETKO OIKEASTI TOLLANNEN ÄÄLIÖ? KAIKILLE EI OLE TÖITÄ. VAIKKA KUINKA NIITÄ ETSISI. JA NYT LOMEUTETAANKIN PALJON IHMISII. HÄPEE KIRJOITUKSIASI.
Kannatatko Sitä että yli vuoden toimeentulotukea saa ihan tuosta vaan??
Vuosi on muutamassa maassa rajana ilmaisen sosiaali tuen saantiin. sen jälkeen joutuu tekemään 4h päivässä töitä rahansa eteen.
Ei tule niitä elämäntapa sossupummeja. Vai oletko itse sellainen ja tapaus onkin se koira älähtää jonka nilkkaan kalikka kalahtaa?

Älä viitsi edes yrittää!
huh huh sääälin suo. ja en kyl ole.
 
ggg
Mielellään EN. Ootas vaan kun jokin konflikti tulis ja vanhemmat takois "järkeä" meidän vanhempien päähän sen jälkeen moralla. Tyyliin: ei se ollu meirän Naidian vika vaan teirännnnn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
Kyllä.. mielelläni.
Ja jos tämä stanan suomen valtio ottaisi itseään niskasta kiinni tuossa sossun pummi asiassa..
MALLIA MUILTA MAILTA..
SOSIAALI TUKEA EI TIPU ELLEI TEE 4H PÄIVÄSSÄ TÖITÄ.. SIIS KAUPUNGIN HOMMIA!!
Pensaan leikkuu, siivous, graffittien poisto. yms.
Ei oppisi kukaan siihen että pylly homeessa makaamalla tulee kerran kuussa rahaa tililille...
MURRRRRRRRR
Ja pysyisi ympäristö ja kaupunki siistinä!!!
Pitääskö mun viä opiskelun lisäksi tehdä orjatyötä joka päivä?
 
musu
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
Mielellään EN. Ootas vaan kun jokin konflikti tulis ja vanhemmat takois "järkeä" meidän vanhempien päähän sen jälkeen moralla. Tyyliin: ei se ollu meirän Naidian vika vaan teirännnnn.
hahahhaaaa...sä oot selvästikkin jostain pohjanmaalta?juuu meit on monee junaa mut tuskin ne ihan useat tulis moraa heiluttelee kun lapset tappelee keskenää
 
vieras
Veisin, mutta on kyllä myönnettävä, että olin tyytyväinen kun katselin lapseni tulevan koulun ekaluokkalaisia, todella vähän romaneja ja maahanmuuttajia. Voi päästää lapsen suht rauhallisin mielin koulutielle.

Ei siinä muuten mitään, mutta sitten kun Dimitrit ja Muhammedit muodostaa jo vaikka kolmanneksen luokasta, niin meno on melkoinen.
 
vg
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Veisin, mutta on kyllä myönnettävä, että olin tyytyväinen kun katselin lapseni tulevan koulun ekaluokkalaisia, todella vähän romaneja ja maahanmuuttajia. Voi päästää lapsen suht rauhallisin mielin koulutielle.

Ei siinä muuten mitään, mutta sitten kun Dimitrit ja Muhammedit muodostaa jo vaikka kolmanneksen luokasta, niin meno on melkoinen.
Meidän kuopuksen luokalla puolet lapsista on romaneja. Heitä on kolme :D
 
kukkis
veisin, mä tunnen mukavia mustalaisia ja toivon ettei ne "ei kunnolliset" pilais kaikkien mainetta. Niitä "ei kunnollisia" on meissä tavis suomalaisissakin, ehkä jopa enemmän...
 

Yhteistyössä