Rhellinen vastaus kaikilta!!

  • Viestiketjun aloittaja nonna harmailee
  • Ensimmäinen viesti
nonna
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ei mua tollanen häiritse, ei todellakaan.

Tytön edellisessä ryhmässä oli lastenhoitajana romaninainen ja ihana hoitaja olikin!! Tytön lempitäti :)
Tuossa ei olisi mitään vikaa.. Tekee töitä sentään :)
Ei saa sanoa rumasti.. Mutta kun työni on sosiaali alalla.. niin tarpeeksi nähnyt.
Siinä syy tuohon vapaa-aika asiaan.
Tietysti tapaus kohtaisesti!!!
 
vieras
Mä olen aidosti järkyttynyt, että joku voi olla noin suvaitsematon. Aivan sama, mulle kaikki lapset ovat samalla viivalla, yhtä arvokkaita. Uskomatonta, että aikuiset ihmiset voivat ajatella näin. Minusta ei voi rajata, kuka saa olla lapseni ystävä ja kuka ei. Sitten jos lapsen kaveripiiri alkaa oikeasti olla sellainen, että se vaikuttaa lapseen haitallisesti, puuttuisin asiaan.
 
vg
Alkuperäinen kirjoittaja nonna:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ei mua tollanen häiritse, ei todellakaan.

Tytön edellisessä ryhmässä oli lastenhoitajana romaninainen ja ihana hoitaja olikin!! Tytön lempitäti :)
Tuossa ei olisi mitään vikaa.. Tekee töitä sentään :)
Ei saa sanoa rumasti.. Mutta kun työni on sosiaali alalla.. niin tarpeeksi nähnyt.
Siinä syy tuohon vapaa-aika asiaan.
Tietysti tapaus kohtaisesti!!!
Entä työttömät perussuomalaiset ja heidän lapsensa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP nonna:
Niin.. Pakko korjata.
Veisin kyllä hoitoon jos olisi romaaneja. Mutta vapaa-ajalla niiden kanssa ei olla tekemisissä.
Siinä menee meidän perheessä raja.
En todellakaan ole rasisti.. Ihmisiä siinä missä muutkin.. mutta mutta.. Me pärjäämme ilman heidän ystävyyttä ja he pärjäävät ilman meidän :)
Kuinkahan kova paikka sulle olisi jos lapsesi ystävystyisikin romanin kanssa? Olisitko niin ilkiä, että lopettaisit sen ystävyyden?
 
Juu, mahtas ne eskarin hoitajatkin ajatella, jos ääneen sanot, että en mä voi lastani tänne eskariin tuoda, kun täällä on romanilapsia :whistle: Toivottavasti ette ääneen tuota sano, kyllä siinä muuten oman tyhmyytensä paljastaa. Ja lapsia yhtä kaikki, romani taikka somali.
 
Nonna
Jokainen vastuuntuntoinen vanhempi varmasti valitsee oman lapsen ystävät!
Oli kyse mustalaisesta tai valkolaisesta.väkilukuun romaanit ja valta väestö.. heikoille jäävät.

Mutta Kun suurin osa romaaneista on mitä on.
On meitä valkolaisissakin.. mutta suhteutettuna valkolaisiin.. heikolle näyttää.
EI PAHALLA!!
 
Nonna
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja AP nonna:
Niin.. Pakko korjata.
Veisin kyllä hoitoon jos olisi romaaneja. Mutta vapaa-ajalla niiden kanssa ei olla tekemisissä.
Siinä menee meidän perheessä raja.
En todellakaan ole rasisti.. Ihmisiä siinä missä muutkin.. mutta mutta.. Me pärjäämme ilman heidän ystävyyttä ja he pärjäävät ilman meidän :)
Kuinkahan kova paikka sulle olisi jos lapsesi ystävystyisikin romanin kanssa? Olisitko niin ilkiä, että lopettaisit sen ystävyyden?
Riippuu aivan lapsen kasvatuksesta ja vanhemmista!!
Ja kuten sanoin.. tunnen kaikki lapseni ystävät, seuraan ja tarkkailen.
En halua lapseni päätyvän huooon seuraan!
Oli kyse romaanista, valkolaisesta, mamusta ihan ihoon katsomatta!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
Riippuu aivan lapsen kasvatuksesta ja vanhemmista!!
Ja kuten sanoin.. tunnen kaikki lapseni ystävät, seuraan ja tarkkailen.
En halua lapseni päätyvän huooon seuraan!
Oli kyse romaanista, valkolaisesta, mamusta ihan ihoon katsomatta!!
Koita ny päättää, johtuuko se kasvatuksesta & vanhemmista vaiko siitä mitä etnistä ryhmittymää edustaa.
Sinähän puhut ihan ristiin. Et itsekään tiedä mitä mieltä olet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja AP nonna:
Niin.. Pakko korjata.
Veisin kyllä hoitoon jos olisi romaaneja. Mutta vapaa-ajalla niiden kanssa ei olla tekemisissä.
Siinä menee meidän perheessä raja.
En todellakaan ole rasisti.. Ihmisiä siinä missä muutkin.. mutta mutta.. Me pärjäämme ilman heidän ystävyyttä ja he pärjäävät ilman meidän :)
Kuinkahan kova paikka sulle olisi jos lapsesi ystävystyisikin romanin kanssa? Olisitko niin ilkiä, että lopettaisit sen ystävyyden?
Riippuu aivan lapsen kasvatuksesta ja vanhemmista!!
Ja kuten sanoin.. tunnen kaikki lapseni ystävät, seuraan ja tarkkailen.
En halua lapseni päätyvän huooon seuraan!
Oli kyse romaanista, valkolaisesta, mamusta ihan ihoon katsomatta!!
no mä vähän luulen että sun lapsesi alkaa vihaan sua vanhempana jos alat tarkkaileen heijän ystäviää. mitä jos he löytävät seurustelukumppanin jola joku pieni rikosrekisteri tai joka on muuten vähän kovis ja rakastuu siihen? tai mitä jos seurustelukumppani onkin just mustalainen? tai vaikkapa tummaihoinen?
 
Minä veisin :wave:

Siellä missä mä olen lapsuuttani asunut asui samassa pihapiirissä mustalaisia ja meillä kakaroilla oli hauskaa keskenämme, ei ollut väliä onko joku mustalainen vai valkolainen. Mun luokallani oli myös mustalaisia, mukavia tyyppejä =)

Törmäsin muuten juuri siihen meidän luokalla olleen mustalaisen pikkusiskoon tässä joku vuosi sitten sairaalassa sattumalta, oltiin kakarana kavereita :D Oli hassua että hän vieläkin tunnisti mut, ei kuitenkaan yli 10 vuoteen olla toisiamme nähty.



Miestä on kielletty leikkimästä lapsena mustalaisten kanssa ja hän ei ole sillon käsittänyt miksi hän ei saisi mukavien kavereiden kanssa olla :/
 
vg
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
Riippuu aivan lapsen kasvatuksesta ja vanhemmista!!
Ja kuten sanoin.. tunnen kaikki lapseni ystävät, seuraan ja tarkkailen.
En halua lapseni päätyvän huooon seuraan!
Oli kyse romaanista, valkolaisesta, mamusta ihan ihoon katsomatta!!
Koita ny päättää, johtuuko se kasvatuksesta & vanhemmista vaiko siitä mitä etnistä ryhmittymää edustaa.
Sinähän puhut ihan ristiin. Et itsekään tiedä mitä mieltä olet.
No samaa olin tulossa sanomaan. En kyllä romanilasten äitinä koe, että olisin mitenkään altavastaajana tässä muutenkaan, ei ole tullut mieleenkään, etteivät lastemme ystävät saisi olla heidän kanssaan rodun perusteella. Ihania lapsia minulla nimittäin, kaikin puolin :)
 
nonna
En puhu. kysyin rehellistä vastausta hoidosta.
Vastasin itse että veisin mutta vapaa-ajalla ei olla tekemisissä.
MUTTA JOS LAPSENI ystävystyisikin romanin kanssa tietämättäni, en katkaisisi ystävyyttä kunhan selvittäisin ensin heidän taustoitaan!!
Kun Osa on mitä on.
Joten kasvatan aseteella pärjätään ilman ystävyyttä ja piste.
MUTTA jos niin pääsisi käymään niin siinä tapauksessa sitten niin kuin kirjoitin!!
 
nonna
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja AP nonna:
Niin.. Pakko korjata.
Veisin kyllä hoitoon jos olisi romaaneja. Mutta vapaa-ajalla niiden kanssa ei olla tekemisissä.
Siinä menee meidän perheessä raja.
En todellakaan ole rasisti.. Ihmisiä siinä missä muutkin.. mutta mutta.. Me pärjäämme ilman heidän ystävyyttä ja he pärjäävät ilman meidän :)
Kuinkahan kova paikka sulle olisi jos lapsesi ystävystyisikin romanin kanssa? Olisitko niin ilkiä, että lopettaisit sen ystävyyden?
Riippuu aivan lapsen kasvatuksesta ja vanhemmista!!
Ja kuten sanoin.. tunnen kaikki lapseni ystävät, seuraan ja tarkkailen.
En halua lapseni päätyvän huooon seuraan!
Oli kyse romaanista, valkolaisesta, mamusta ihan ihoon katsomatta!!
no mä vähän luulen että sun lapsesi alkaa vihaan sua vanhempana jos alat tarkkaileen heijän ystäviää. mitä jos he löytävät seurustelukumppanin jola joku pieni rikosrekisteri tai joka on muuten vähän kovis ja rakastuu siihen? tai mitä jos seurustelukumppani onkin just mustalainen? tai vaikkapa tummaihoinen?
Mitä sitten jos olisi tumma ihoinen?
Minulla on useita intialaisia, afro amerikkalaisia ja vähän joka sortin ystäviä ja paras ystäväni on nigeriasta kotoisin. Mitä sitten?
MUTTA kun valta osa työni puolesta tapaamista romaneista on mitä on niin
Niiden suhteen olen todellakin tarkkana!
Ja joo.. on itselläni sellainen rikosrekisteri nuoruudesta että HUH HUH!!
Jouduin vain väärään seuraan ja olin helposti johdateltavissa tyhmyyksiin.. kun en uskaltanut sanoa EI.
Siksi en halua samaa lapselleni.
Anteeksi vaan!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
kyllä minä veisin mitä vikaa niissä lapsissa? miten lapset on syyllisiä siihen mitä niitten vanhemmat tekee? on täällä kans ihme porukkaa huh huh.
Eivät lapset tietenkään ole syyllisiä siihen, millaiseksi heidät on kasvatettu. Silti heidän käytöstään ei tarvitse hyväksyä.
 

Yhteistyössä