relaatiot 23

"pöljä"
Hei pliis.. oon nyt lukenu ketjun läpi moneen kertaan ja siis melkeen joka ruudusta puuttuu pari.. On siis niin tyhmä olo kun ei vaan keksi/löydä vastauksia.. täällä muut on saanu tän jo tehtyy mut jos joku viittis auttaa jälkeenjäänyttä?? Tässä siis puuttuvat:

Titanic: Margaret Brown 12 (vinkkejä tullu mutta en vaan tajua) :(

Villi länsi: Kulta 9 8
balladi ...-...9 7 (tästäkin tullu vinkkiä monen moista)
kaivoskaupunki 12 (yhdistyy tuohon margarettiin)

Simo Penttilä: huuto aavikolta 7 5 (vastasana on)

Armeija: Miina 8
laivastoupseeri 8

Star Trek: Fer hank. sään. 11
osake 4 6

The Beatles: 4 5 3 3

Everest: soutaja 13
irvine 6

Nisäkäs: uusi nimi 10
nis. toim. kunta 8

Mineraali: tulivuori 11 (en tajunnut siitäkään niitä vinkkejä)
NCIS 12 8 (tässä laitoin wikiin ton ja en saanut mitään järkevää??)

Löytöretket: inka 5
Kissa 11

Pliis.. väntäkää rautalangasta.. tuossa tosiaan viimiset sanat :(
 
"pöljä"
[QUOTE="pöljä";23519133]Hei pliis.. oon nyt lukenu ketjun läpi moneen kertaan ja siis melkeen joka ruudusta puuttuu pari.. On siis niin tyhmä olo kun ei vaan keksi/löydä vastauksia.. täällä muut on saanu tän jo tehtyy mut jos joku viittis auttaa jälkeenjäänyttä?? Tässä siis puuttuvat:

Titanic: Margaret Brown 12 (vinkkejä tullu mutta en vaan tajua) :(

Villi länsi: Kulta 9 8
balladi ...-...9 7 (tästäkin tullu vinkkiä monen moista)
kaivoskaupunki 12 (yhdistyy tuohon margarettiin)

Armeija: Miina 8
laivastoupseeri 8

Star Trek: Fer hank. sään. 11
osake 4 6

Everest: soutaja 13
irvine 6

Nisäkäs: uusi nimi 10
nis. toim. kunta 8

Mineraali: tulivuori 11 (en tajunnut siitäkään niitä vinkkejä)
NCIS 12 8 (tässä laitoin wikiin ton ja en saanut mitään järkevää??)

Löytöretket: inka 5
Kissa 11

Pliis.. väntäkää rautalangasta.. tuossa tosiaan viimiset sanat :([/QUOTE]

Keksisinkin muutaman :) mutta noi vielä kaipaa apuja
 
"Pii"
Jälkijunassa taas tullaan eikä oikeen ole aikaa ollut tehdä, mutta vihdoin MELKEIN valmis. Enää kaksi sanaa puuttuis ja joko ne on liian yksinkertaisia, että muut tajunneet tai niihin on annettu vinkkejä, mutta en vaan löydä vaikka kuinka täältäkin olen yrittänyt etsiä, tulee sokeus kun niin sekavasti ja monta sivua. Mutta jos joku vielä jaksaisi vinkata ja sais valmiiksi;

UHKAPELI
addiktio 8 (väliviivalla)

MINERAALI
10 sivuun, vastasana sin.
 
ei saa mielenrauhaa
[QUOTE="Pii";23526347]Jälkijunassa taas tullaan eikä oikeen ole aikaa ollut tehdä, mutta vihdoin MELKEIN valmis. Enää kaksi sanaa puuttuis ja joko ne on liian yksinkertaisia, että muut tajunneet tai niihin on annettu vinkkejä, mutta en vaan löydä vaikka kuinka täältäkin olen yrittänyt etsiä, tulee sokeus kun niin sekavasti ja monta sivua. Mutta jos joku vielä jaksaisi vinkata ja sais valmiiksi;

UHKAPELI
addiktio 8 (väliviivalla)

MINERAALI
10 sivuun, vastasana sin.[/QUOTE]

Mineraali 10 on sellanen sinisenvärinen malmikivi

Autatko mua näissä..

Titanic: Margaret Brown 12 (vinkkejä tullu mutta en vaan tajua)

Villi länsi: Kulta 9 8
balladi ...-...9 7 (tästäkin tullu vinkkiä monen moista)
kaivoskaupunki 12 (yhdistyy tuohon margarettiin)

Armeija: Miina 8
laivastoupseeri 8

Star Trek: Fer hank. sään. 11
osake 4 6

Everest: soutaja 13
irvine 6

Nisäkäs: uusi nimi 10
nis. toim. kunta 8

Mineraali: tulivuori 11 (en tajunnut siitäkään niitä vinkkejä)
NCIS 12 8 (tässä laitoin wikiin ton ja en saanut mitään järkevää??)

Löytöretket: inka 5
Kissa 11
 
"Pii"
Kiiti, sain vikan sanan erään vihjeen avulla. Olin vaan kirjoittanut sen, kuten kaikissa mistä mä luin se oli kirjoitettu, z:lla en ts..

Titanic: Margaret Brown 12 (vinkkejä tullu mutta en vaan tajua) ..alkuaine + se toinen tohon mimmiin yhdistyvä sana

Villi länsi: Kulta 9 8 .. erään kirjasarjan ensimmäinen kirja. Tehty myös elokuva jossa mm. Nicole Kidman näytteli
balladi ...-...9 7 (tästäkin tullu vinkkiä monen moista)..noh, enpä osaa sen paremmin vinkata. Se oli aika hyvä se "Laulu pikku joelle". Aukee ehkä vähän paremmin jos sulla on se ylhäältä yhdistyvä henkilö. Kyseessä on elokuva, ei laulu. (löysin engallinkilelisenä ensin)
kaivoskaupunki 12 (yhdistyy tuohon margarettiin) ..täähän on toi sama jonka jo tuolla ylhäällä kysyit?

Armeija: Miina 8, selviää alhaalta päin. Ei ole ase.
laivastoupseeri 8 öh, en osaa oikein vinkata. Mulle poikaystävä sen sanoi heti kun kysyin. Tarkoittanee samaa asiaa. Alkaa kirjaimella A.

Star Trek: Fer hank. sään. 11 ismi. Mikä ismi sopii tuohon rahanvaltaan?
osake 4 6 ..kuten on vihjattukin, se on paikka Amerikassa joka liittyy kaikkeen tommoseen osakkeisiin, rahan valtaan. Löytyy kyllä ihan niiden fe. wikistäkin jos ei muuten tiedä.

Everest: soutaja 13 pitäis löytyä kun saat ton alemman vihjeen
irvine 6, läytyy sen vikistä. paikka.

Nisäkäs: uusi nimi 10
nis. toim. kunta 8 kaikki noihin kahteen sanaan liittyvät on eläimiä, uusilta ja vanhoilta nimiltään (=kaksi eläintä)

Mineraali: tulivuori 11 (en tajunnut siitäkään niitä vinkkejä).. jos sulla on ne kaksi muuta siihen yhdistyvää niin pitäisi löytyä.
NCIS 12 8 (tässä laitoin wikiin ton ja en saanut mitään järkevää??) hmmh.. tää oli taas mun mielestä niin helppo, että en oikeen tiedä miten vinkata. Jos mietit mitäs se Ncis tarkoittaa. ja vaikka katot mikä yhdistää J.L. ja G. niin sieltäkin se löytyy

Löytöretket: inka 5 vuoristo
Kissa 11 jatkon saat tosta ylemmästä
 
VR
[QUOTE="hilla";23444403]Se mitä tuolla puhuttiin viivoista ei nyt tietääkseni tarkoittanut varsinaisesti HARHAANJOHTAVIA vaan PUUTTUVIA viivoja. Sen kommentin kirjoittaja mainitsikin, että huomasi vähän turhan monessa kohtaa miten sanojen, jotka aivan täysin selvästi liittyivät toisiinsa, välillä ei ollut viivaa. Yksinkertaisena esimerkkinä Lima - Peru ...tämä nyt ei ollut edes kovin vaikea kohta, mutta silti..pointti selviää. Ymmärrän toki, että sanoja pitää vähän järjestellä ja tilaakin on rajallinen määrä...mutta tämä voisi olla kehitysehdotus? :)QUOTE]

Kun sanat ruudulla relaatiota tehtäessä eivät ole samoissa paikoissa kuin lopullisessa pelattavassa versiossa, niin niitä ei aina saa vedettyä ruudusta toiseen, koska ylittäisivät jonkin toisen ruudun, ja se taas sekoittaisi mihin ruutuihin niitä viivoja pitäisi vetää.

Ja sitten on kyllä niinkin, että ei vain itse ole huomannut vetää kaikkia viivoja. Kolmanneksi, viivoja ei halua vetää aivan mahdottomasti eri sanojen välille, koska se saattaa sitten taas sekoittaa. Ensimmäisessä relaatiossani kävikin niin, että kun viivoja oli joissain kohdissa paljon, niin sitten ne pelattavassa versiossa olivatkin aivan väärin. Tätäkin koetin sitten välttää.

[QUOTE="hilla";23444403]Antoisa relaatio, kiitos tästä.[/QUOTE]

Ollos hyvä! :)
 
Murphiina
Huh huh. Kiitokset tekijälle hienosta rellusta. Kiitokset myös kaikille muille pelaajille täällä. Ilman apua en olisi saanut tätä koskaan valmiiksi. Ensin vähän vierastin ajatusta katsoa apuja täältä, mutta ei tuon ratkaiseminen olisi muuten ollut varmaan mahdollistakaan. Kiva kuulla, että seuraava relaatio on jo tulossa, odotan innolla. Parasta minunkin mielestäni tässä relaatiossa olivat löytöretket sekä myös Simo Penttilä, josta en ollut ennen kuullutkaan. VR:n relaatio oli hankalampi kuin sanakokeet 13. päivä perjantaina parikymmentä vuotta sitten :D Terkkuja!
 
yks vieras
Armeija - tukeva aselaji 15 - en keksi millään
Mineraali :
NCIS -12+8 - Gurkha - ei yhdistä mitään vinkeistä , liittynee rikostutkintaan merivoimissa
Pii - 2+9 - 10 - Jonathan Ive , tähänkään ei vinkkejä löytynyt
 
yks vieras
Mulle vaikeita nuo , joissa enkkuwikiä hyödynnettävä :(
tukeva aselaji 15
ncis 12+8
wikistä en löydä oikeita muotoja , aselajeja olen kokeillut
Onko suomenkielisiä , onko suoraa vai pitääkö keksiä sanoja yhdistellen
 
yks vieras
Enpä olisi noita enää itsekseni keksinyt - rannikkotykistöä olin johonkin jo kokeillut ja yhdysvaltain laivasto ei kyllä käynyt läheklläkään ajatuksia tuossa yhteydessä .
 
Relaatio-fani
En tiedä onko täällä enää ketään joka voisi auttaa, mutta toivon parasta. Muutama sanaa puuttuu enkä haluaisi jättää tätä relaatiota vajaaksi kun muutkin on tullut tahkottua läpi.

Simo Penttilä-ruutu:

5 + 2 + 9 puuttuu

Onnettomuus-ruutu:

2 + 3 + 7 puuttuu

Jos näihin kahteen saisin vinkkiä, edes sen mistä etsiä niin olisin tosin tyytyväinen. Saisin tämänkin pois mielestä:). Olen näitä yrittänyt tahkoa monta päivää ja lukenut ties mitä juttuja, mutta kun ei tärppää niin ei tärppää.
 
"Pelaaja"
En tiedä onko täällä enää ketään joka voisi auttaa, mutta toivon parasta. Muutama sanaa puuttuu enkä haluaisi jättää tätä relaatiota vajaaksi kun muutkin on tullut tahkottua läpi.

Simo Penttilä-ruutu:

5 + 2 + 9 puuttuu

Onnettomuus-ruutu:

2 + 3 + 7 puuttuu

Jos näihin kahteen saisin vinkkiä, edes sen mistä etsiä niin olisin tosin tyytyväinen. Saisin tämänkin pois mielestä:). Olen näitä yrittänyt tahkoa monta päivää ja lukenut ties mitä juttuja, mutta kun ei tärppää niin ei tärppää.
Ensimmäinen on se nimitys jolla T J A Heikkilää kutsuttiin. Tuota toista en löytnyt Onnettomuus-ruudusta. Jos tarkoitat sitä 3 3 7 niin se oli yksi paikka jonne se tsunami osui. Siis P.. P... -s....
 

Yhteistyössä