relaatiot 21

[QUOTE="Sanna";23141868]Kaks sanaa multa puuttuu vielä, mutta... Toinen on Suklaa (8) ja toinen Luonteenpiirre (11). Kiitos![/QUOTE]

Vihjaas mulle tuo fantaasia 6 6 6 ja vähän suuntaa loppuratkaisuun (vihjattu on, mutta en ymmärrä!)

Meinaatko tuota suklaatehdasta (8)? Siellä tehdään pusuja :heart:
Luonteenpiirre on sellanen, ku haluu pärjätä, pyrkiä eteen päin ja menestyä ...
 
"Sanna"
[QUOTE="jaana";23141907]Täällä yksi lahopää joka ei keksi näitä:
VANKILA 7 LÄNKKÄREIDEN LAINVALVOJA
TY...SUUN.. 9 LUULISI HELPOSTI, ETTÄ KLASSIKOT EDUSTAVAT TÄTÄ SUUNTAUSTA.
HERKKU molemmat sanat 8+12 KATSOITKO EDELLISEN SIVUN VIHJEET JO? PUUTTUUKO SULTA SE SÄVELTÄJÄ?
LENTOASEMA 9vasemalle ja 17-11oikealle KIITOTIEN TOINEN NIMI JA ERÄS SAKSALAINEN LENTOKENTTÄ, NIMESSÄ ON ENTISEN LIITTOKANSLERIN NIMI
HALLOWEEN 7oikealle MUINAISKELTTIEN JUHLA, JOSTA HALLOWEEN POLVEUTUU. LÖYTYY HALLOWEENIN WIKIPEDIA-ARTIKKELISTA.[/QUOTE]

Auttaisko nää?
 
[QUOTE="jaana";23141907]Täällä yksi lahopää joka ei keksi näitä:
VANKILA 7
TY...SUUN.. 9 Tää on sellanen klassinen tyyli ;)
HERKKU molemmat sanat 8+12 Kuuluisan säveltäjän pallero (12) (8) on sit se, mikä tuo edellinenkin on ja mm. juhlapöydästä löytyy
LENTOASEMA 9vasemalle ja 17-11oikealle (9) Lentokoneiden kiihdytyskaista, (17 11) lentokenttä Kölnissä, nimetty henkilön mukaan :)
HALLOWEEN 7oikealle[/QUOTE] Muinaiskelttien juhla (myös yhtye)
 
"Sanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;23141932:
Vihjaas mulle tuo fantaasia 6 6 6 ja vähän suuntaa loppuratkaisuun (vihjattu on, mutta en ymmärrä!)

Meinaatko tuota suklaatehdasta (8)? Siellä tehdään pusuja :heart:
Luonteenpiirre on sellanen, ku haluu pärjätä, pyrkiä eteen päin ja menestyä ...
Loppuratkaisu on yhdyssana, ensimmäinen sana selittää noi oireet ja toinen on sellainen lisämääre, sama loppu esiintyy esimerkiksi ilmauksessa "allerginen r......".

Vitsit, mulla ei yhtään raksuta toi luonteenpiirre, tulee vaan päämäärätietoisuus, johdonmukaisuus jne. mieleen.
 
*piip* tarkoittaa vallan tavoittelua. Sellaiset ihmiset pyrkivät tuottamaan valtaa joko itselleen tai toisille. Tavoitellun vallan käyttötarkoitukset voivat joko selkeitä tai epämääräisiä.

Alkaa k:lla ja loppuu yhteen kuolemansynneistä :)
 
Viimeksi muokattu:
yksi sana puuttuu
tosiaan, yksi sana puuttuu ja sitten olisi tämäkin relaatio valmis. olen tuntikausia yrittänyt löytää sitä latinan partisiippirakennetta, mutta mikään ei tunnu tuohon käyvän. olisiko siis mahdollista saada siihen vielä hieman lisää vihjettä jotta sekin tälle pölkkypäälle aukeaisi:).
 
tosiaan, yksi sana puuttuu ja sitten olisi tämäkin relaatio valmis. olen tuntikausia yrittänyt löytää sitä latinan partisiippirakennetta, mutta mikään ei tunnu tuohon käyvän. olisiko siis mahdollista saada siihen vielä hieman lisää vihjettä jotta sekin tälle pölkkypäälle aukeaisi:).
Se on sellainen ablatiivi, mikä ei ole missään kiinni :)
 

Yhteistyössä