relaatiot 23

Ronsku
Taas on "jälkijunassa" yksi relaatio ratkottu. Aluksi tuntui niin nihkeältä että meinasin jättää väliin - tosin eihän niin voi tehdä kun on ratkonut kaikki muutkin. Sit alkoi sujua, vaikeimpiin löysin vinkkejä eilen täältä. Löytöretket vei tosiaan mukanaan, tuli luettua paljon niistä. Star Trek ja yleensä scifi on mun suosikkeja, mutta silti Star Trekissa oli tosi vaikeita sanoja. Eniten tässä ärsytti "puuttuvat viivat" eli monien sanojen välistä, jotka liittyivät toisiinsa, puuttui kuitenkin yhdistävä viiva. Se hidasti etsintää. Myös jotkut monikkomuodot ja englanniksi laitetut sanat (kuten R. kivi) ärsyttivät. Mutta kiitos laatijalle!

VR
Taas on "jälkijunassa" yksi relaatio ratkottu. Aluksi tuntui niin nihkeältä että meinasin jättää väliin - tosin eihän niin voi tehdä kun on ratkonut kaikki muutkin. Sit alkoi sujua, vaikeimpiin löysin vinkkejä eilen täältä. Löytöretket vei tosiaan mukanaan, tuli luettua paljon niistä. Star Trek ja yleensä scifi on mun suosikkeja, mutta silti Star Trekissa oli tosi vaikeita sanoja. Eniten tässä ärsytti "puuttuvat viivat" eli monien sanojen välistä, jotka liittyivät toisiinsa, puuttui kuitenkin yhdistävä viiva. Se hidasti etsintää. Myös jotkut monikkomuodot ja englanniksi laitetut sanat (kuten R. kivi) ärsyttivät. Mutta kiitos laatijalle!
Mukava että kuitenkin kelpasi. Väärissä paikoissa olevia viivoja siellä varmaan joitakin oli, enkä tiedä missä vaiheessa ne ovat sinne tulleet. Mutta varsinaisia harhaanjohtavia viivoja ei tietooni tullut kuin yksi. Niitä vain ei voi enää helposti korjata siinä vaiheessa kun relaatiota jo pelataan, koska se vaikuttaa joillekin pelaajille sanojen näkymiseen. Monikkomuotoja koetin välttää, mutta pariin kohtaan ne oli 'pakko' laittaa vihjeiden merkityksen takia. Englanniksi sanat olivat sellaisissa yhteyksissä joissa ne minusta piti ollakin, että löytyvät netistä. Tuohan on aina tasapainottelua vihjeiden perillemenon ja suomenkielen välillä.

Kaiken kaikkiaan tuntuu, että tämä oli kuitenkin parempi kuin ensimmäinen tekemäni. Kolmaskin on jo valmiina ja toimitettu sivuston ylläpitäjälle, mutta sen julkaisuajankohta on hämärän peitossa - menihän tähänkin puoli vuotta :)

Heidi P
Minä olen 450 sanaa löytänyt, päätin, että mahdollisimman pitkälle teen ilman ketjun apua. Nyt alkaa olla sellaisia jumeja, että löytyy aina sana tai kaksi kerrallaan, joten nyt on varmaan antauduttava ja tultava hakemaan vinkkejä :)

Oletteko muuten huomanneet, että kun relaation unohtaa hetkeksi ja menee muihin askareisiin, niin aina kun aloittaa uudelleen pelaamaan, löytyy heti muutama sana taas (ennen kuin jälleen jumahtaa..).

Lähden selaamaan ketjua alusta :)

"tupu"
Taitaa olla ainoa rellut joka minulta jää kesken. Vaikka olen kahlannut koko ketjun, vielä puttuu 80 sanaa
esim. mineraali

MIHIn tulee se safiiri-juttu ?
kukri 6 puuttuu
intia 8
kiiruna 15 ilmeisesti näiden jatkoon tulee jotenkin se safiiri ?

nisäkäs ruudusta puuttuu
siili molemmat jatkot

csi
Bill H ja annaB jatjo

uhkapeli
toto 7+7
kortiipeli 5+9

sankari ruudusta
karhu 7+9

kiva jos joku voisi auttaa

[QUOTE="tupu";23422855]Taitaa olla ainoa rellut joka minulta jää kesken. Vaikka olen kahlannut koko ketjun, vielä puttuu 80 sanaa
esim. mineraali

MIHIn tulee se safiiri-juttu ?
kukri 6 puuttuu - löytyy omasta wikistään heti ekasta lauseesta
intia 8 - kaupunki, joka selviää parhaiten yläkautta, sieltä safiirista (onko sulla esim mineraali 8 vasemmalle?)
kiiruna 15 - siellä harjoitettava tieteenala

nisäkäs ruudusta puuttuu
siili molemmat jatkot toinen löytyy wikin luokat-sivulta ja toinen on pikkuinen siili

csi
Bill H ja annaB jatjo - löytyy ab:n wikistä

uhkapeli
toto 7+7 - kuuluisa edesmennyt artisti, löytyy mm Toton wikisivulta kohdasta fahrenheit the seventh jne. (toto on siis muutakin kuin peli)
kortiipeli 5+9 - pokeripeli johon liittyy hedelmä, englanniksi

sankari ruudusta
karhu 7+9 - karhudokumentissa esiintynyt henkilö TT joka selviää parhaiten yläkautta

kiva jos joku voisi auttaa[/QUOTE]

-

"molly"
Voisiko joku ihana sanoa suoraan tai vääntää edes kunnolla rautalangasta mulle tuon tsunami ja loma välisen 4+3? Pari päivää sitä ettinyt ja alkaa hermo mennä, aargh!

"ruu"
ihanaa täällä on joku vielä vinkkaamassa meitä matti myöhäisiä

muistan sinut endie sit seuraavassa rellussa ;-)

Multa puutuu kaksi sanaa ruudusta löytöretket:
scott ja ernst s väli 4
ja franz c ja cuzco väli 4

ja kolme sanaa everestistä
sotilasjohtaja molemmat
ja tiibet ja lumileo väli

ja murheenkryyni startrek josta puuttuu vaikka mitä
jos sais alkuun 8 ja 7 ja 8 vasen suoraan pääsanasta (pääsisi vähän eteenpäin)

Yhteistyössä