Rehellinen mielipiteesi, miten suhtautuisit jos 20-vuotias lapsesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
alkaisi seurustella 40-vuotiaan kanssa? Vaikuttaisiko lapsen sukupuoli tähän asiaan? Entäpä jos lapsen puoliso olisi samaa sukupuolta kuin lapsi itse? Olisiko asia sinulle ihan helppo hyväksyä vai toivoisitko, että lapsen puoliso olisi samaa ikäluokkaa kuin lapsi itse?

No kyllä vähän ärsyttäis jos alkais jonkun mun ikäisen kanssa olemaan, se kun on vaan karu totuus ettei niin eri ikäisillä (varsinkin 20 ja 40, toinen ihan kakara vielä) voi olla kamalasti yhteistä.
Sukupuolella ei oo mitään väliä, joskus salaa toivon että joku meidän pojista oiskin homo :D

en tykkäisi. ei riipu sukupuolesta. liikaa ikäeroa. ei suhde voi toimia. tuntuisi että keski-ikäinen käyttäisi nuorta hyväksi jossain kriisissä. mitä yhteistä voi olla 40vuotiaalla ja 20vuotiaalla. todennäkösesti 40vuotiaalla jo lapsetkin tehty ja isoja. siinä on nuoren unohdettava omat lapsihaaveet. entäs vanhempana 50v ja 70v.. ei ei.. max 10v ikäeroa. mutta tämähän on vaan mun toive. ei siihen oo puuttumista kenen kanssa aikuinen lapsi seurustele kunhan takana ei ooo mitään rikollista. jos tyttö esim ottaisi lähes vanhempiensa ikäisen miehen niin olishan se outoa.
homous ei haittaa, ei tyttären eikä pojan kohdalla.

En tiedä miten suhtautuisin, mutta en pitäisi siitä, jos 20v poikani tai tyttöni alkaisi seurustelemaan 40 vuotiaan kanssa. Mutta jos 25v tyttöni seurustelisi 45v miehen kanssa asia olisi ihan ok, mutta pojan kohdalla se kauhistuttaisi kyllä. Kauhealta tuntuisi, jos poikani seurustelisi jonkun kaverini kanssa...

Kyllä se mua ärsyttäisi, myönnän. Toi on liian iso ikäero. En itsekään alkaisi hengailemaan itseäni 20 v nuoremman kanssa, enkä kyllä sellaisenkaan kanssa joka voisi olla oma isäni. Vaikka siinä vaiheessa se ikäero ei enää tuntuisi niin paljoa jos toinen on 40 v ja toinen 60 v. 20 v on kuitenkin henkisesti vielä melko kakara.
Sukupuolella ei ole vaikutusta.

Toki olisin ensin huolissani, lapsen iästä riippumatta. Varmasti sopeutuisin asiaan, jos näyttäisi, että heillä on tosiaankin hyvä ja tasa-arvoinen suhde. Mulle on ihan sama seurusteleeko lapseni samaa vai eri sukupuolta olevan ihmisen vai molempien kanssa.

Epäilisin ihan varmasti vanhemman miehen/naisen motiiveja. Alkujärkytyksen jälkeen varmaan antaisin olla, ei ole mun asiani korjata lapseni aikuisiällä tekemiä virheitä. Ja saattaahan olla, ettei suhde edes virhe olisikaan, mistäs minä sen tietäisin kun en heidän kaksinkeskeisestä olemisestaan mitään tietäisi.

Itse olin 19-vuotias kun aloin seurustelemaan itseäni 29 v vanhemman miehen kanssa. ei saanu vanhemmat slaagia. seukattiin 5v, mutta itse halusin arvatenkin lapsia ja toinen ei, joten suhde loppui.
seuraava mies ja lasteni isä siis, oli sitten sen 19v vanhempi. ja vanhemmat saivat slaagin, mutta ihan muusta syystä kuin iästä. eli mies oli todella törkeä mua kohtaan. no, hänkin on nyt jo exä sitten.
olen nyt 34v ja aika karmivalla tunteella muistelen ja ajattelen sitä aikaa kun olin 20v, että mitä mun päässä ja vielä enemmän mitä sen sillosen miehen päässä on oikein liikkunut sillon.
mutta enpä usko et olis auttanu asiaa jos vanhempani olisivat silloin käyneet meuhkaamaan asiaa vastaan. mutta et en olis ilonen en, jos omat lapseni tuossa iässä ja noin paljon vanhemman miehen kanssa hengailisivat. mutta omasta kokemuksestani tiedän, että rakastin kaikella sydämelläni silloin.
nyt tän ikäsenä pidän maximi-ikänä 50v tulevalle seurustelukumppanille.
ja jostain kumman syystä niin pidän vain itteäni vanhemmista miehistä ja katselen sellaisia Sillä Silmällä, alle 40vuotiaat eivät vain pahemmin sytytä.

No meillä on vain poikia ja riippumatta mitä sukupuolta seurustelukumppani edustaisi, niin saisin kyllä nieleskellä sanomisiani taatusti jos jompi kumpi tulisi ilmottamaan seurustelevansa itseään kaksi kertaa vanhemmat henkilön kanssa. Henkilökohtaisesti ajattelen, että se on liian suuri ikäero, olisivat kuitenkin eri sukupolvea.

No kyllä siinä olis sulattamista, jos joku lapsista tois mun ikäluokkaa olevan puolisoehdokkaan näytille... Mut jos mies olis muuten ok niin kai siihen tottus...jotenkin olis vielä vaikeempi ehkä hyväksyä pojille vanhempi vaimo...
Samaa sukupuolta olevaa puolisoa joutuisin sulattelemaan vielä kauemmin.

Kyllä minä sanoisin tytölleni/pojalleni rehellisesti mielipiteeni kahdenkesken, jos seurustelisi 40vuotiaan kanssa. Tuo henkilö kun voisi ihan hyvin olla isä/äiti lapselleni... Mun mielestä tuossa on vaan jotain outoa :D Tai riippuu millanen tuo 40vuotias olisi. Varoittaisin, ehkä siitä, että pitää olla tarkkana ettei tuo kumppani vain hyväksi käytä. Tuon ikäisillä miehillä/naisilla kun voi olla jotain pakkomielteitä seksuaalisessa mielessä nuorempiin...