~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

Talitintti,Vici,Normaalisti sokeri ei "terveellä'" nouse yli 8,sen verran oon lukenu sieltä täältä, normaali vaihtelu 3,5-8 välillä ja siis myös normaalisti voi esim.paasto arvo olla toisena päivänä toinen kuin toisena ja stressit yms.saattaa vaikuttaa.
Mulla paastot ja ateriaa edeltävät on tosi usein alle 4,korkeimmillaan on ollu 4,9 koko aikana. Eikä mulla mitään oloja oo noilla alhasilla lukemillakaan...aterian jälkeiset on normisti maksimissaan hiukan päälle 6,yleensä siinä pikkasen viiden päälle,aamupalalla on korkeimmillaan. En pahemmin syö pastaa,riisiä ja perunaa aina sen 1kpl. Leipää lähinnä aamu ja iltapallalla. Arvot riippuu hirveesti siitä oonko ihan aloillani vai liikunuko,illalla ei juur saa nouseen vaikka mitä söis jos päivällä on tullu paljon liikuttua:)

Commander,Mulla on kans ihme himo suklaaseen vaikken siitä ennenvanhaan niin kauheesti oo välittäny...mun pitäs kans pakata sairaalakassi,sinne ei muuta varmaan tuukkaan kun hyväläisiä:D
 
mistähän mä aloittaisin?? eli olen uusi tapaus maanantaina tuli halolla isku; rasitus päin p**settä, oma seuranta sokereihin, ja niistä sitten tajusin että arvot huonoja (niin huonoja että tarvis insuliinia), siis ruokavalio käyttöön.. nyt olen sisäistänyt asian, mitä kiersin ja kielsin, eli siis RD!! :/

eli ilmoittaudun mukaan äizikkä ikä 24, kolmas lapsi, paikkana kättäri, tyttö tulossa, ruokavaliolla mennään, la 17.4.2011 en ole varma mitä noista tartti, kun laiskana en jaksanu koko pinoa kahlata.. :)

ja siis nyt näyttää siltä että ruokavalio toimii hyvin, sokerit pysyy alhaalla (toisina hetkinä liiankin) eli opettelen tasa-painoa ruokavalioon.. mitä viissiin moni muukin täällä?? :) toiveissa siis ittellä että saisin sokerit pysymään hyvinä, ettei parin viikon päästä tule diabetes hoitajalta; -tervetuloa päivystys osastolle odottamaan kun vauva syntyy.. :( siis toivon että varhasella oma-toiminnalla ois positiivinen vaikutus sokereihin, eikä tarvis insuliinia aloittaa.. :)

suklaa siis ihana suklaa, voi kumpa kaipaankaan.. :( eilen otin kaksi palaa illalla, ja yö pissalla heitti päästä niin hyvin että voin todeta että huono idis oli.. :(

talititille kiitos kutsusta tänne puolelle.. :)

 
Pakko tulla tänne vähän pällistelemään.

Eli mulle määrättiin se insuliini. On tälläinen yhdistelmä versio eli puolet pitkävaik. insuliinia ja toinen puoli nopeesti vaikuttavaa. Eilen sitten pistin ensimmäisen kerran ja nyt arvot siitä asti pysyneet hyvin alhaalla. Yli 6,5 ei nouse vaikka suuhunsa laittaisi mitä! :O Alimmillaan ollut 4.9.

Ei vissiin ainakaan sitten koko ajan tarvii olla pistämässä jos vaikutus yhdestä pistoksesta on tälläinen.... ihan huuli pyöreänä olen täällä kun tosiaan tähän asti mikään ei ole auttanut ja pelkkä salaattikin nostanut sokerit liki sinne rajaa. :O
Ja takana siis tosiaan se YKSI pistos????
 
kääkkis
Tervetuloa äizikkä pinoon, vaikka eihän se mikään hieno juttu tietenkään ole, että se diagnoosi pamahtaa :/

Lirolle tsemppiä insuliinin kanssa :hug: Itse en ole joutunut pistämään, niin en osaa sanoa onko normaalia, että jo yksi pistos aiheuttaa tuollaisia muutoksia arvoissa.

Mulla itsellä ei tarvi olla paljoa alle 4 paasto, niin alkaa jo tärisyttää. Tänään taas meni 3,8:aan ja huomasin sen juuri siitä, että oli tosi voimaton olo ja tärinä käsissä. Pakko se oli taas mitata, kun ei ole poika lähtenyt syntymään |O Keskiviikkona sitten tarkistellaan sairaalassa, että lähdetäänkö käynnistelemään vai mitä tehtäisiin. Kovasti toivon, että lähtisi nyt tulemaan ja jatkuvasti on se tunne, että se sieltä tulee, mutta mitään ei tapahdu...Outoa.

Tsemppiä kaikille muillekin kärvistelijöille :)

kääkkis ja "osku" 40+4
 
Äizikkä: Täällä saa paljon tietoa samassa tilanteesa olevilta. Jo useamman viikon sokereita seuranneet osaa kertoilla omista kokemuksistaan, joten minua ainakin on kovasti helpottanut tämä pino. Kirjoitit tuonne huhtikuisiin, et ongelmaa on teettäny muistaa syödä tarpeeksi usein, miä oon taas ollu sellanen puputtaja aina, et se ei tuottanu ongelmia, mut vieläkin ajatus 1800 kcal/pv hirvittää minua (viikko vielä fyysistä työtä jäljellä). Ite oon seuraillu sokereita nyt nelisen viikkoa ja karkkia en ole syönny kahta bisbis lakupatukkaa lukunottamatta ollenkaan, tiukasti olen myös töissä kieltäytynyt pullasta, piparista yms. Kerroin heti, et mulla todettu RD ja diabeetikkotyökaveri antanu paljo vinkkejä. Muuten en ole muuttanut ruokatottumuksiani ku jättämällä tuoremehun ja vaalean leivän pois terkkarin kehoituksesta. Mut se on just niinkuin sanoit, kokeilemalla sen oppii miten oma keho toimii. Rankimmat viikot taitaa olla 28-36, sitte oma keho alkaa toimia taas paremmin, joten just nyt on ne ajat, jolloin kannattaa olla erityisen tarkkana, jos haluaa välttää insuliinin. Ja aina sekään ei ole mahdollista tai niinkuin monesti on todettu, ruokavalio menee niin kapeaksi, ettei se ole enää sen väärti. Tsemppiä kovasti ja hyvä, että ruokavalio alkaa toimimaan ja tuottamaan alhaisempia arvoja d=)b

On: tänään paasto pitkästä aikaa yli 5 eli 5,2. Ajattelin kontrolloida tuloksen puolen tunnin päästä ja menin takaisin petiin. Uusi arvo 4,9, mut toki kirjasin vihkoon sen 5,2. Halusin vaan tietää, et jatkuuko sokerin nousu vai alkaako laskemaan niinkuin tuossa aikaisemmassa yöseurannassa huomasin, et vaihtelee parin tunnin välein 4,3-5 välillä.

Talitintti+vavi 30+3

Mukavaa viikonloppua kaikille, pitelen peukkuja, et vauvat pääsee turvallisesti ulos massuista :D
 
no mä oon tänään saanu pysymään sokerit aisoissa; paastot 4 tai alle; eli olen jopa pystynyt syömään keksin ylimäärästä (sellasen kaura-keksin).. :) ja myös ruuan jälkeiset on kans pysyny hyvinä; eli oon oppinu oikean tekniikan ruokaan; ja olo on ollu loistava koko päivän.. :D

ja mä oon keksiny karkin korvikkeen (kun tekee mieli makeaa siis) xylitol-pastillit siis nam nam; niitä saa caramel-makunakin ja niissä ei ole sokeria (makeutuksena on xylitol)!! :p

pysytään lujina siskot; kyllä tämä tästä!! :D

äizikkä ja muru 28+5
 
äizikkä,Tervetuloa pinoon! Shokki se oli mullekkin aikoinaan se diagnosi,mut asian kans oppi elämään:) Noista xylitolpastilleista yms.varotan et niissä on paljon hiilihydraattia,mikä nostaa verensokeria siis...
 
Tervetuloa mukaan äizikkä :wave: Ihanaa tsemppiä tuot joukkoomme jo ensimmäisissä viesteissä. Minä olen varmaan tästä joukosta pisimpään ketjussa roikkunut ja saatan olla pisimpään yhtäjaksoisesti sokereita seurannutkin tästä porukasta.

Nyt on iskenyt kyllästyminen. Ja samalla myös nämä "pahat" viikot vaikuttaa. Selkeästi on sokerit herkemmässä ja nousee helpommin kuin aikaisemmin. Tänään tuli taas yitys. Ehkä se eilinen herkuttelu vaikutti. Ehkä välipalan unohtuminen. Ehkä turhan raskas ruoka ja liian iso annos. Tai sitten ihan kaikki yhdessä. Noita ylityksiä on nyt tullut tahtia 1-2 viikossa. Mitannut olen tosi aktiivisesti, melkein joka päivä. Masentaa tämä touhu paikoitellen, etenkin kun ylitys tulee, mutta ihanaa saada positiivista tsemppiä. Ja eihän tämä tosiaan mikään paha ole, joskus vaan kyllästyttää. Vaan eiköhän tässä vielä loputkin viikot jakseta ;)

Vici 33+6
 
repa tarkennan siis sillon vaan pastilli; kun arvot on alle normin, ja vain yksi.. :) ei siis askillista.. :)

ja mä oon huomannu et paras taktiikka on se että jos arvo on hyvä ennen ja jälkeen ruoan voi itteensä pikkasen palkita (puolikas keksi, tai yksi huikka mehua.. ) siis sillon kun paasto on alle viiden ja ruoan jälkeen alle sen 7.6... mulla toi ainakin toistaseks toimii, mut saas nähdä sitten muutaman viikon päästä.. : /

jännä juttu, tänään on eka päivä että olen saanut sokerit pysymään koko päivän hyvänä, ja on eka kerta pariin viikkoon etten ole väsynyt, enkä ärtynyt; tuntuu että oon voimaa ja tarmoa täynnä.. mä siis olin ollut tässä väsynyt ja ärtynyt viime viikot, mutta aattelin että raskaus tekee sen (tais olla sokereista kiinni).. :rolleyes:

vicille
sullahan on ihan loppu metrit jo käsillä, ei enää pitkää kun palkinnon saat syliin.. :heart:

äizikkä ja muru 28+5
 
Äizikkä,Joo ei se yks tai kaks varmaan paljoo muuta..pureskelenhan itekkin ruuan jälkeen aina purkkaa...:D

Vici,Ehkä sunkin sieto kohta paranee...raskas/iso ateria kyllä vaikuttaa mullakin,olisko siitä sitte ylitystä. Mulla ei satunnainan herkuttelu...esim. joulu vaikuttanut hirveemmin tuloksiin mut yksilöllistähän se toki on. Tsemppiä,uskon että leipäännyttää:hug:
 
repa joo, siis noi pastillit voi rinnastaa purkkaan (samaa ainetta melkein).. :)

tänään oppitunti diabeteksen elämisen kanssa; siis päätettiin miehen kanssa mennä ravintolaan syömään.. kasasin iteselleni annoksen ihan ateria mallin mukaan, ja aattelin että tää varmaan on hyvä.. noh; arvot 8 simsalabim ruuan jälkeen, ja olo ihan hirveä (muutaman tunnin jälkeenkin).. :( eli siis mitä opin; syö vaan kotona, niin voit tietää varmasti ettei ylläreitä tule.. : /
mut toisaalta positiivista on se että mies näki, mitä tapahtu; se kun ei vielä oikein ymmärrä tätä diabetes asiaa (kun mä oon aina niin tervekkin); kai se jotenkin haluaa kieltää asian vaikkakin olen yrittänyt selittääkin.. mitens muilla, miten teijän miehet on rd-diagnoosin ottanu??

 
Tulin nopeasti ilmoittamaan, että meidän pikkuherra syntyi sitten torstaina aamupäivällä, strategiset mitat 4120 g ja 52 cm, synnytys lähti kuin lähtikin käyntiin 6 h ennen aamuista lääkäriaikaa :) Vajaa viisi tuntia ehdittiin olemaan sairaalassa ennenkuin syntyi, eli ihan sopivan pituinen synnytys ja hyvä mieli jäi. Tänään kotiuduttiin, herran sokerit oli oikein hienot koko ajan, joten ei mitään "jälkiä" jäänyt mun RD:sta, tismalleen melkein samankokoinen kuin isosiskonsakin.
 
Tibia: Onnea uudesta tulokkaasta :heart: Mahtavaa, että teillä molemmilla kaikki hyvin :)

Vici: Muutama viikko vielä, jaksaa jaksaa, vaik varmasti jo puuduttaakin koko homma : /

Äizikkä: Mun mies on superkriittinen ja sano heti, et seuraillaan ensin sokereita ja tehää johtopäätöksiä sitten, koska vain yksi arvo oli vain 0,1 yli suositusten (johonkinhan ne rajat täytyy vetää). Myähän käytiin myös kolmen viikon sokeriseurannan jälkeen yksityisellä ylimääräisellä lääkärikäynnillä ja ultrassa. Vauva päivälleen oikean kokoinen ja omat sokerit kunnossa, joten lääkäri sanoi, ettei ko. diagnoosia olisi edes tehnyt. Eli meillä mies lähinnä toivoo, että joskus herkuttelisin ja relaisin tämän asian kanssa (nyt kun siihen on oikein kymmenia vuosia synnärillä toimineen lääkärin lupa), itse kun supertunnollinen stressaaja olen :/ Noh, tänään shoppailin kolme tuntia ja ostin pienen salmiakkiaskin kierrokselle. Kotiin kun tulin ja aloin syömään oli arvo 4,1 ja ruoan jälkeen 4,2, eli ei vaikutusta noilla salmiakeilla. Pari kertaa olen käynny myös ulkona syömässä ja ei ylityksiä tai oloja. Mut silti aattelen koko ajan, et mitä jos... tänään paasto 4,9, aamupalan jälkeen 4,7.

Talitintti+ vavi 30+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tibialle pienokaisesta!

Minä päätin tänään repäistä ja syödä sushia, kun koko muu perhe sitä kinusi. Pistin sitten ekan kerran insuliinia 2 yksikköä ja silti aterian jälkeinen 1h arvo oli 7,7. Eli oli pitänyt pistää enemmän. Mutta kun ohjeet oli niin epämääräiset (koita nyt kahdella yksiköllä ja lisäile jos siltä tuntuu). Pistämistä ei myöskään opetettu, sain vaan opaskirjan, joten en oo varma menikö sekään oikein...Mutta sushi oli kyllä sen arvoista, voi vitsi että maistui taivaalliselle :)

Täällä edelleen jatkuu supistusten kanssa kärvistely, 10-15 minuutin välein tullut napakoita supistuksia eilisillasta lähtien, mutta ei tunnu niin napakoilta, että sais synnytyksen käynnistymään. Tavoite ois nyt saada tää homma käyntiin alkuviikosta, kun sillä pääsisin irti riitatilanteesta anopin kanssa (koskien lastenhoitoa sektiopäivänä eli ens pe ja sitä seuraavana viikonloppuna). Eli huomisesta lähtien alan ottaa kovia konsteja käyttöön: tulista ruokaa, lenkkiä, seksiä, siivousta, saunaa...

Commander ja Pepe 37+2
 
kääkkis
Oikein paljon onnea Tibia :flower:

Commander: Itse olen noita "poppaskeinoja" tässä hyödyntänyt jo monta viikkoa ja lisänä vielä homeopatia, vyöhyketerapia, akupunktio :D Terapeuttikin kyllä sanoi, että ei sitä voi näillä keinoilla pakottaa syntymään, vaan tulee kun valmis...Odottelua siis. Ainut mitä tapahtui oli, että kaikki supparituntemukset on todellakin kadonneet :LOL:
Veetuttaa tämä flunssakin kaikenpäälle, just kun tuntuu, että paranee niin taas seuraavana päivänä on pää täynnä räkää ja kurkku vielä kipeempi |O

Mun mies on kyllä hyvin oppinut ruuasta ne suhdanteet, miten syön :) Paljon ollaan koko porukka syöty siis salaatteja ja kasviksia ylipäänsä. Mulle sopiva herkku on ollut kebabsalaatti :) Jälkiarvot on olleet 5 kieppeillä. Tätä olen siis syönyt grilliherkkupäivinä.

kääkkis ja "osku" 40+6
 
Kääkkis: Mä ajattelin, että omin keinoin käynnistämiseen ois hyvät mahkut siksi, että käynnistyminen on nyt jo kaksi kertaa estetty lääkkeillä ja supistuksia on niin paljon, että jos lepäilyn sijasta yrittäis vaan laittaa niihin vähän potkua ja vauhtia...Toivossa on hyvä elää :)

Meillä kanssa flunssaa/mahatautia perheeessä. Lapset ripuloineet koko viikon, miehelle nousi tänään kuume ja sitä oksettaa + koskee joka paikkaan, itsellä nuha, väsymys, päänsärkyä ja vähän yskää. Eli ei todelllakaan mikään herkullinen tilanne, kun ajattelee, että tänne pitäisi tuoda kohta vauva... Jos mies ei parane nopeasti, ei pääse mukaan sektioon :(

Mies on meillä suhtautunut suht hienosti. Tosin hän on lääkärinä hieman eri mieltä noista raja-arvoista, eli sinällään vähättelee asiaa. Mies karppasi koko tammikuun (veto kaverin kanssa), joten sinällään tuki samalla myös minun ruokavaliota. Eilen se aloitti herkuttelun, kun veto loppui, joten minäkin sitten söin sushia yms.

Commander ja Pepe 37+3
 
tibialle onnittelut :hug:

sokerittomat pastillit mä kyllä vedin askillisen kerrallaan, niin tuntui olevan pakko saada ;) mut arvot ei heilahtanu taaskaan mihinkään...

muutenkin kun mun ruokavalio on edelleen se sama, ja annoskoot pienemmät kuin ennen jos närästyksenkin takia, ja liikuntaa tulee harrastettua tähän kokoon nähden paljon, sokerit ei oo heitelly, vaan ihannearvoissa pysyneet. toi liikunta onkin se mitä varmaan monen tulis harrastaa enemmän.....
oon antanut itselleni lauantaina karkkipäivän, sama se sit on jos yhtenä päivänä viikossa herkuttelee. silleen seon aikoinaan painokin saatu pudotettua :D viikot jämptinä ja odottaa sitä herkkupäivää sitten samoin kuin lapsetki :D
 
miehen tuesta rd: n suhteen on aivan loistava mies :) tosin mun ruokavalio on sama kuin sillä, ainoastaan se saattaa syödä vaan enemmän ku mä... ja jos se vetää jotain muuta herkkua mitä mä en voi ni antaa mennä vaan, oon ton sappivaivani takia tottunut olemaan saamatta jotain sellasta mitä muut syö välillä, eikä ota ees päähän... ennemmin niin,kuin monen tunnin kivut..meillä syödään muutenkin tosi paljon esim salaatteja iltapalaks, joten ei oo muutosta kauheesti tullu....
 
onnea tibialle nyytistä.. :)

itsellä rv 30 täyteen.. :) ei siis enään kauhean pitkälti jäljellä (siis mun historissa pojat syntyny rv36 ja rv 37+3), saas vaan sitten nähdä miten kauan tyttö sisätiloissa viihtyy?! :)

kääkkikselle peukut pystyyn, luulis jo alkavan vauvan syntymään.. :) ja commanderille kans onnea "missioon vauva-ulos" ja synnyttämään.. :D

siis mun mies siis kieltää asian, mutta toisaalta huomennahan vasta viikko tulee täyteen "sokeri-pommista".. :| noh, pitää jutella vaan ihan asiasta. :)

 
Tibia Paljon onnea pikku poikasen johdosta!! =)

( . ) Täällä nuo sokerit tuntuu heittelevän aika tavalla... Eilen oli päivä etten joutunut insuliinia pistämään kertaakaan vaikka illalla vähän herkuteltiinkin. Arvot pysyi koko päivän alle 7 lukemissa. Tänään taas joutunut kahdesti piikittämään ja siltikään ei kovin alas näytä menevä. Ilmeisesti on paljon päivästäkin kiinni tuo sokerinsieto?
Tänään vielä päivä että oon vähän normaalia enemmän liikkunutkin ja silti noita isomjpia lukemia tullut.

Samoin nyt on sormenpäät ihan kipeenä kun joutuu päivittäin mittaamaan useamman kerran.

Mutta näillä mennään vielä 1,5vkoa ja sitten kontrolli polilla.

Liro ja papunen 32+0 *poksis*
 
Tibia,Paljon onnea!!! Hyvä että ipana tajus tulla omineen:heart:

Meillä mies ei pitänyt asiaa isona juttuna,hää kyl syö ihan eri tavalla kun minä. Miä pidän täällä huolta siitä että syödään salaatit yms. Tuumas vaan et sit mittaillaan,et tuskin ne normeista syömisistä ne arvot pomppaa ja oikeassahan tuo aika pitkälle oli:)
Ite oon syönyt aina paljon kasviksia ja mun ruokavalio oli periaatteessa alunperin ihan suositusten mukanen,mut se nosti silti arvoja mun makuun liikaa,vaikkei nyt rajoja rikottu silläkään. Et mikä nyt on eriä on et syön vain ja anoastaan ruisleipää ja käytän aika vähän pastoja,riisejä ja perunoita.
Tykkään et kun kerran ruvetaan,niin ruvetaan kunnolla:D Aika pitkälle oon herkuista kieltäytynyt,mut kyl mullakin se kerta viikkoon pikkasen tulee jotain herkuteltua..mut mun herkutkin on sit aika "kesyjä".

Liikunta on kuulunu aina mun elämään,olin joskus melkonen himojumppari,mut nyttemmin enempi lenkkeilijä meininki. Painojen kans heilun edelleen lähes päivittäin,kävely on nyt lyhykäisempää lenkkiä kun toi fysiikka ei anna enää periks...mut se kyll'ä pitää sokerit hyvin alhaalla...ehkä liiaksikin joskus tai onko se nyt sit liiaks jo olo on kuitenkin ok.

Jaa-a,yks liuska satsi olis vielä haettava,ellei sit torstaihin mennessä(jakelupäivä) oo kakara ulostautunut,mut epäilen...turhauttavaa näin lopun eellä kun se ei oo ikänä kovin yksinkertanen juttu. Mulla kun ei oo autoo ja paikka aika kaukana jne...mut toisaalta,viimonen kerta on nyt takuulla,sit ei tarvi silläkään päätänsä vaivata:D

Repa ja säynävä 38+1
 
liro täällä kans toinen kenellä sormenpäät "hellähköt".. :wave: sitten vielä mä olen huomannu että mulla on sormissa kohtia mistä ei tipu kun tippa verta, eli joudu uudestaan vielä tökkäsemään.. ja sitten vielä toisinaan mä säpsähdän sen lansetin napsahdusta, ja joko en osu sormeen tai sitten osun mutta pistos ei ole tarpeeksi syvä että verta tulisi.. :D siis pientä säätöä, varmaan huomaa että neulat ei sovi mulle.. :)

tänään tulee viikko täyteen rd-diagnoosista, ja nyt olen saanut sen itsellenikin päähän että kyllä diabetes; oon nyt sisäistäny asian.. :)

hyi yök satuin lueskelemaan sitä mun rd-korttia mihin tulokset kirjataan; ja siellä oli ruma teksti; -raskauden jälkeen; sokerirasitus pitäs tehdä kaks-kolme kertaa......... :x
 
Onnea Tibia :flower: :heart:

Taas mentiin lauantai ja sunnuntai hyvissä arvoissa. Sitä ei vaan saa masentua ylityksistä. Jotenkin perjantaina ajatteli: että taas pentele meni yli, mitä tämä vauvalle tekee? Ja entäpä jos se terkkari kohkaskin aiheesta? Ja ja ja... Nyt taas luottaa itseensä ja omaan arvostelukykyynsä. Mikä on ruokavaliolla korjattavissa pitää ruokavaliolla korjata, eikä siitä tarvi heti panikoida. Huomenna olisi neuvola, katsotaan mitä hepuleita terkkari nyt vetää.

Arvatkaapas mitä? Mulla on 4 työaamua jäljellä. Ja kurkku kipeänä, että nyt on sellainen olo, että voisi kotiin jäädäkin. Tässä, kun on ollut hieman työstään luopumisen tuskaa : / Vaikka tiedän sen esikoisesta, ettei äippälomalle jäätyään töihin kaipaa. Sitä vain asennoituu pesän rakennukseen. :)

Meillä mies on suhtautunut rauhallisesti tähän rd:hen. Aina, kun olen sanonut, että jokin ruoka nostaa toista ruokaa enemmän sokereita, on vastaus, että enää ei sitten syödä sitä. Muuten tuskin jutellaan asiasta. Vasta viikonloppuna kysyi, että mitä haittoja vauvalle voi rd:stä tulla. Hän tukee omalla hiljaisella tavallaan. Ei kohkaa, ei holhoa, eikä naputa, mistä olen tyytyväinen.

äizikkä Ei kanssa ole mitään lempiluettavaa nuo tekstit. Inhoan sokerirasitusta. Eikö sitä voisi pitää mieluummin silloin tällöin 1-2 viikkoa kestäviä sokeriseurantoja kotosalla. No, ehkä se ei kuitenkaan riittäisi, kun silloin ei ylikuormita kehoaan tolla sokerilla.

:hug: Kiitos teille kaikille mahtavasta tsempistä! Taas jaksaa :)

Vici 34+2
 
No niin, taas yksi neuvola takana. Nyt terkkarikin oli jo rauhallinen. Kerroin sille myös mitä diabeteshoitaja sanoi. Liuskatkin tuli viimein noudettua. Onkin ollut tässä 2 päivän mittaustauko, kun liuskat oli loppu. Tehnyt ihan hyvää.

Niin ja flunssasta hulimatta hemoglobiinikin oli vielä 112. Tasaisesti tullut koko ajan alaspäin, mutta vielä ei ole pakko lisärautaan turvautua. Esikoisesta olen joutunut Obsidanille raskausviikolla 22. Painoa oli pikkasen vähemmän kuin viime neuvolassa kaksi viikkoa sitten (yhteensä +2 kg koko raskaudessa, ekasta neuvolasta vielä -0,5 kg). Ja sf mitta keskikäyrillä. Joten ei mitään huolestuttavaa niiltäkään osin. :)

Ensi viikolla onkin sitten äitiyspoli ja kokoarvio. Jännää.

...ja 3 työaamua jäljellä... hui :O

Vici 34+3
 
Jaahas, tervehdykset jälleen sairaalasta. Täällä yötä taas vietellään tiputuksessa. Eli jotain tulehdusta ja/tai kuivumista epäillään, lisäksi supistuksia edelleen tulee melkoista tahtia. Tosin kohdunsuulla ei ole mitään muutoksia, eli supistukset ei saa mitään aikaiseksi. Tarkemman selostuksen voi lukea helmiksien palstalta, en jaksa sitä nyt uudestaan kirjoittaa, eikä tämä sairaalan vanha masiina suostunut sitä kopioimaan.

Sain kätilöt kauhistumaan hiilari-dieettistäni kertoessani. Missään nimessä ei saisi kuulemma raskausaikana syödä niin vähän hiilareita. Selitettiin, miten vaarallista se on vauvalle ja itselleni. Sitten ladattiin eteen leipää, sokerista jugurttia ja mehukeittoa ja insuliinit. En siis todella tiedä, mikä tässä nyt on terveellisempää: keinotekoisen insuliinin pistäminen vai sokereiden pitäminen aisoissa ruokavalion avulla? Nyt sitten mennään insuliinilla ainakin sairaalassaoloaika, en tiedä vielä mitä kotona teen. Ja nyt kun on syönyt hiilareita, niin voi hyvä hemmetti, minkä närästyksen iski päälle...

Kolme päivää synnytykseen!!! Alkaa mitta olla niin täynnä tätä ruokien tarkkailua, pahaa oloa ja väsymystä, että pitempään en kyllä jaksa odottaa...Leikkausta aikaistetaan, jos pissaan tulee lisää valkuaista tai olotilani muuten huononee, mutta sen varaan en kyllä laske. Eiköhän sitä huomenna olla taas kotona...

Commander ja Pepe 37+5
 

Yhteistyössä