~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

Repa: Joo olen sitä rasvatonta rahkaa (en nyt muista nimeä) syönyt missä on paljon proteiinia ja vähän hiilaria... sitä karpatessakin aina käytin. =)
Tänään koitin aamupalalla syödä taas ruisleipää ja mieletön närästyshän siitä tuli... ei lähde antepsinin eikä rennien voimalla... : /
 
Liro kävisikö sinulle jokin muu täsjyväleipä tms, kun tuo ruis ei kerran sovi lainkaan. Jos se ei nostaisi sokereita niin kovin. Tosi hankala tilanne sulla.

Mulla oli tänään neuvola. Nyt saapi sitten jäädä odottelemaan kutsua äippäpolille. Mulla on tässä ollut nyt viimeisen kolmen viikon aikana noita aterian jälkeisiä ylityksiä joku 3 kpl. Sanoin siitä terkalle ja hän meni ihan paniikkiin. "Mitähän ne mahtaa siellä polilla nyt lainkaan sanoa. Mahdetaanko saada kovin haukkuja..." jne... :O Päivittelyä kesti jonkin aikaa. Minä sanoin, että ei minua ainakaan huoleta nuo ylitykset. Ei tollasista ylityksistä olisi mitään järkeä insuliinia laittaa, varsinkin kun kyseessä ovat nuo aterian jälkeiset arvot. Kiva kun saa rauhotella terkkariaan. Kyllä ne sieltä polilta sitten kutsuu, jos tarpeelliseksi näkee. Näin jälkeenpäin rupes ihan harmittamaan, että eikö sitä nyt ole joskus oikeus hiukan herkutella, vaikka sokerit sitten kerran viikossa meniskin yli :headwall:

Muuten kaikki hienosti. Verenpaine oli hieman korkeampi kuin aikaisemmin (hyvä kuitenkin). Terkkari aloitti mittauksen melkein samaan hengenvetoon, kun kysyi, että onko synnytyspelkoja. Ei minulla mitään synnytyspelkoja ole, mutta kyllä synnytyksen ajatteleminen aina tietynlaista jännitystasoa nostaa. Harvalla varmaan ei. Tosi nerokasta terkalta jälleen : /

Painoa oli hitusen tullut. Nyt yhteensä noin 2 kg lähtöpainosta. Ekan neuvolan painoon nähden olen vieläkin hiukan miinuksella. Sf-mitta kulkenut koko ajan tasaisesti keskikäyrällä ja sitä edelleen. Vauva oli raivotarjonnassa ja "yllättävän" alhaalla. Vielä kerran ehtii neuvolassa käymään niin, että on vielä töissä... Sen jälkeen neuvolakäynnit ylläpitää viikkorytmiä ;)

Vici 32+3
 
Poliuutisia... Kokoarvio nyt 2800g,veikkas että syntyessään on isoveljensä kanssa samoissa mitoissa eli 3400g hujakoilla:) Eli oikein hyvä. Sokerit katto vaan pikasesti,totes että hyvät on ja seurataan loppuun asti. Kontrolliaika annettiin 14.2 (laskettu 12.2) kuulema viikon annetaan yli mennä mut tuskin enempää. Paikat oli hiukka kypsyneet,pehmeät ja 1cm auki,kaulaa jälellä 1,5cm. Eli ihan niin kypsiä ei vielä olla kun esikoisesta näihin aikoihin mut lupaili käynnistyksen olevan helppo jos siihen mennään:) Niin ja poika edelleen tulossa,hyvin näky vehkeet kuvassa:D Käyrää monotteli kans ahkerasti,että aktiivisuuskaan ei jääny arvoitukseksi:) Pää oli jo hyvin asemissa,mut kiinnittymisestä ei ollut puhetta....

Eli hyvillä mielin eteenpäin,kohta se on mittailurumbakin ohitte:)

Repa ja säynävä 36+3
 
Moikka,

Nopeesti kirjottelen lääkärikuulumisia. Eli kävin tänään yksityisellä ylimääräisessä ultrassa. Juteltiin tästä diagnoosista, katto kolmen viikon arvot, joissa n. 70 mittausta ja teki ultran. Vauva päivälleen 29+0, mittas pään, kropan pituuden ja reisiluun. Painoarviota ei saatu, ku ei koneet toimineet, mut kymmenien vuosien kokemuksella sanoi, ettei syytä huoleen ole. Nopeasti katto sydämen, aivot, lapsiveden määrän ja istukan. Vauva myös "hengitteli" hienosti. Näillä tiedoilla lääkäri ei olisi ko. diagnoosia tehnyt. Noh, sellainen nyt kuitenkin on ja pysyy. Saa nähdä miten neuvolassa suhtaudutaan tämänhetkiseen tilanteeseeni perjantaina. Lääkäri sano myös, et joskus voi herkutella maltillisesti ja ei haittaa jos paino nyt lähtee ruokavalion mukana laskuun (kauhulla jo odotan neuvolan räpätystä jos paino laskenut). Terveellisesti jatkan syömistä edelleen, voihan olla että arvot lähtee jatkossa nousuun. Viimiset 5 paastoarvoa välillä 4,6-4,9 ja edelleen ruoan jälkeiset arvot hyvät.

Tsemppiä kaikille oman tilanteen kanssa painiville, hienon painoarvion oli Repa saanut ja Vici on pitäny painonnousun olemattomana (laihtunut) :flower:

Talitintti+ Vavi 29+0
 
Viimeksi muokattu:
Vielä piti taivastella sitä, että terkkari mietti, pitäisikö minulle tehdä sokerirasitus nyt uudelleen, että jos ne polilta haluaa :O Sanoin siihen, etten suostu menemään. RD ja herkkyys sokerien nousuunhan on todettu, mitä *itun hyötä olisi jos mut uudelleen pumpattas täyteen sokeria, että he saa lukuarvoja paperille. Hei haloo?!?! :kieh:

...ei tässä muuta... tullut kiehuttua pitkin päivää millon mistäkin. :ashamed:

Ihana lääkäri talitintti sulla. Ja Repalla tilanne näyttää loistavalta. Saat olla sangen rauhallisin mielin.
 
Mulla aamun paasto oli nyt 6.3... vielä ei ole noin korkealle pompannutkaan. |O
Alkaa epätoivo ja ahdistus iskemään kun ei tiedä mitä tässä oikeen tekee ja syö väärin vai nouseeko ne nyt vaan sitten nousemisen ilosta....
 
Hitsi Liro, voisinpa auttaa. Tuskainen tilanne. Ainut mitä kekesin on, et kokeilis sitkeästi pitää 1-2 vähähiilihydrattista päivää, niin, että syöt lihan/kalan lisäksi paljon salaattia, ehkä ihan pikkuisen täysjyväriisiä tai pastaa tai vähän täysjyväleipää. Tylsäähän se on, mutta aina sitä jotenkin yhden päivän kestää. Ja voihan sitä katsoa tuolta karppajien sivuilta jonkun "leipä" reseptin. Ja jos ei vaikutusta tunnu olevan, on insuliini sitten varmaan ainoa oikea vaihtoehto. Joillakin ei vain mikään ruokavalio riitä. Eikä se insuliinin pistäminen paha asia ole, tarkoittaa tosiaan vain, ettei oma keho pysy raskauden mukana. Omalla tavallaan miellän itse nämä insuliiniheitot samankaltaiseksi kuin lisäraudan tarpeen.

Vici 32+4 (tänään jo paremmalla mielellä ;) )
 
Liro: ei se insuliinikaan mikään paha juttu ole. Mulla on edellisissä raskauksissa ollut sekä pitkävaikutteinen(ilta) ja lyhytvaikutteinen(päivä) insuliini kun ei suositusruokavaliolla sokerit pysyneet kurissa. Ja jos tuo karppiruoka ei vaan sovi sinulle niin eihän sille mitään voi. Insuliinien avulla ainakin tietää, että "vauva" saa hoitoa eikä kasva liikaa. Mulla on nyt se iltainsuliini kun aterian jälkeiset ovat vielä pysyneet kurissa tolla karppiruokavaliolla, mutta voi olla, että raskauden edetessä saan vielä tuon päivä insuliininkin. Pistäminen on ihan helppoa eikä se satu, se on oikeastaan helpompaa kuin verensokerin mittaaminen. :) Tsemppiä!

Talitintillä oli kivoja kuulumisia!

Vicin terkka ei vaikuta kyllä olevan ihan ajantasalla.. huoh.

Repa: hieno kokoarvio!
 
Joo en mä tuota insuliinia mitenkään pahana pidä enkä sen kummemmin pistämistäkään kammoksu. Tuli tuossa joku aika sitten koulussakin käytyä läpi näitä pistämisiä ja aika tavalla sain itseeni harjoitella. On vaan muutoin jotenkin "väsy" olo tämän asian kanssa. Kahdessa aiemmassa raskaudessa olen onnistunut arvot pitämään niin kurissa ettei insuliinia ole tarvittu ja vauvatkin voineet synnyttyään hyvin yms.
Tuntuu vaan että ehkä sitä ei vaan tee kaikkeaan "asian hyväksi" vaikka kuinka yrittääkin. :ashamed:

Ehkä tämä mieliala vaan heittelee nyt muutenkin vaan kun on jos jonkinlaista kremppaa yms. mutta eiköhän se tästä... =)
 
Mullahan nuo paastot karkaili myös ja sain ohjeeksi syödä puuroa iltapalalla, joka muuten auttoi mun paastoarvoihin. Eli epäilivät että yöllä olin ns. ketoosissa jolloin keho alkoi polttamaan rasvaa jolloin sokerit lähti yöllä nousuun. Eli päivällä pärjäsin niillä vähillä hiilareilla mutta yöksi piti "tankata" hitaita hiilareita jottei sokrut nouse yön aikana.
 
Liro,Sympatiseeraan sua...mullakin oli jossainkohtaa lievää väsymystä tähän asiaan. Paineet tuli kyllä ns.sisältäpäin,eli jotenkin ite otin tän mittailun ja tietyt lukemat kauheen raskaasti,vaikken ees ylittäny rajoja tms. Voin hyvin kuvitella tunnelmat kun ei saa pysymään lukuja asiallisina vaikka kuinka yrittäis:( Ehkä sen insuliinin kautta saisit mielenrauhaa ja paremman mielen,eihän tän pitäs siihen mennä et jokainen ruokailu on ahdistuksen paikka. Parempia oloja sulle:hug:

Tjaa,mulla antelee sitte taas vaihteeks noita alhasia lukemia...mikähän siinäkin on et yhtenä päivänä ruokaa edeltävät tuntuu olevan korkeemmalla ja sit taas yhtenä tooosi alhaalla... toki nyt on ollu muutama päivä et ateriaväli on ollu normia lyhkäsempi,et se kyl selittää ne korkeemmat lukemat,mut ei mulla pidemmilläkään väleillä oo aikoihin ollu noita kolmosella alkavia lukemia mitä taas on tullu. Aterianjälkeiset on nyt ollu kans alhaalla samanlaisesta ruuasta mistä aiemmin on ollu korkeemmalla...
No kunhan noita ihmettelen,en kyl oikeestaan jaksa kauheesti enää välittää...on aika turvallinen olo nyt. Tuntuu et ruokavalio on hyvissä uomissa ja mittailusta oon hienosti vierottautunut. Vielä kun sais ittensä irti siitä varmistusmittailusta mitä siis teen kun saan alhasia lukemia,kun ei ne siitä sit mikskään kuitenkaan muutu...liuskoja vaan kuluu. Olisin kyl mielellään vähentänyt entisestään tota mittailua,vaikka niin et kolmena päivänä mut vaikka paasto ja aterianjälkeiset tai jotain,ettei ihan kuutta kertaa tarvis,tuntuu tuhlaukselta kun arvot kerta hyvät ja samalla ruokaperiaatteella mennään. Mut mennään nyt näin,eihää tässä kauaa ole:)

Repa ja säynävä 36+4
 
Ihmiskokeita taas tehtynä. En ole aikaisemmin kokeillut eri aikoja aterian jälkeiseen mittaukseen. Eilen olin sitten jonkin verran ruuan jälkeen lähdössä koirien pissatuslenkille. Ajattelin, että mittaampa ny sokerit hieman ajoissa ja sitten vaikka lenkin jälkeen uudelleen. Eka mittaus oli noin 40 min ruokailun päätymisestä. Mittari heitti tauluun lukeman 9,2. Mulla ei missään vaiheessa ole tullut noin korkeaa lukua. Lenkin jälkeen noin 1 h 10 min mittauksesta lukema oli 5,3. Tänään aamulla päätin testata samaa. Tässä tulokset: paasto 4,2, 45 min aterian jälkeen 7,6 ja 60 min aterian jälkeen 5,2. Lounaan jälkeen tulos olikin tasaisempi 40 min 6,2 ja 60 min 6,2. Tuli tässä vain mieleen, että olenkohan nyt koko 20 viikkoa mitannut sokerit ihan väärään aikaan vai onko tuo ihan normaalia, että lukemat ensin nousee nopeasti ja sitten ihan tipahtaa? Onko kukaan testaillut vastaavaa?

Vici 32+5
 
Soittelin sitten äippäpolille diabeteshoitajalle tuosta kysymyksestäni. Liekö terkkarin vouhottavan suhtautumisen ansiota, että alkoi oikein hirvittämään. No diabeteshoitaja sanoi, että niin se kuuluukin olla korkea sokeriarvo ennen kuin haima saa tuotettua insuliinia ja siksi mittausaika onkin 1 h ruokailusta eikä esim. 40 min. Sanoi, että voin olla huoletta tämän asian suhteen kohdallani kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Kyseli samalla onko minulla ollut paljon ylityksiä ja piti tilannetta hyvänä, kun kerroin, että muutamia aterianjälkeisiä ylityksiä on ollut, mutta paastot kunnossa. Muistutteli vielä pysymään tarkkana, kun tässä vaiheessa sikiön koon kasvaessa vauhdilla, ovat myös muutokset insuliinitaspainossa herkemmässä. Ja sanoi vielä, että jos ei pysty mittaamaan tunnin kohdalla juuri arvoa ottaa sitten mittauksen mieluummin hieman yli tunnin kohdalla kuin alle.

Huh huh... helpotti.
 
No heipparallaa!

Kävin sitten testailemassa synnytystä toissayönä ja vietin osastolla vielä viime yön supistusten takia. Vaikka viikot on tänään 36, lääkärit päätti, että vauva ei saa vielä syntyä ja supistukset saatiin sitten tiputuksella ja levolla loppumaan. Eli tilanne oli se, että vauva oli ottanut liian suuren kasvuspurtin tammikuun alun ultrasta (tiistaina 3,3 kiloa, vastasi viikkoa 38) ja keskivartalomitta oli hiukan suuri. Siksi olivat huolissaan keuhkojen kehityksestä, joka sokerivauvoilla on huonompi kuin muillla. Lisäksi mulla on jo kuukauden jatkunut nielutulehdus ja siihen antibiootit menossa, joten lääkärit haluavat että odotamme maanantaille, jolloin vauva saa noin viikon aikaa kehitellä keuhkojaan ja mulla ehtii viimeisin antibioottikuuri loppua. Jos synnytys käynnistyy maanantain jälkeen, leikataan heti. Siihen asti pidetään lääkityksellä supistukset kurissa, jos ne vielä tästä jatkuvat. Muussa tapauksessa leikkauspäivä on 4.2.

Osastolla olon aikana katseltiin nyt sitten noita sokeriasioita kohdalleen, ja vaikka mulla ei ole viimeisen kuukauden aikana kuin pari aterian jälkeistä ylitystä, on aterianjälkeiset arvot olleet lähes koko ajan siinä 7 kieppeillä. Sisätautilääkäri ehdotti, että aloitan insuliinit aterioiden yhteydessä. Mieheni kanssa kuitenkin asiasta nyt tässä kotiuduttuani vielä juttelin (hän on siis lääkäri) ja päätettiin, että vedän viikonlopun yli nyt vielä tarkemmalla, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja jos aterianjälkeiset arvot laskee, niin en aloita insuliinia. Kyse on kuitenkin enää korkeintaan 15 päivästä ja mulla todellakin on varaa vähentää hiilareita ruokavaliosta, joten en usko tarvitsevani insuliinia. Mutta pitää miettiä sitten maanantaina asiaa vielä uudestaan, jos ei arvot laske.

Lohduttavaa kuitenkin tietää, että 15 päivää enää tätä ruokavalion tarkkailua ja muita raskauden vitsauksia ja sitten tämä viimeinen raskaus on ohi. Toisaalta haikeaa, mutta sen verran hankalasti on nyt mennyt, että päiviä leikkaukseen lasken kyllä innolla...

Commander ja Pepe 36+0
 
Vici,No lenkin jälkeen ne lukemat tipahtaa ainakin,nim.kokemusta löytyy:p Muta aika mielenkiintonen ihmiskoe...kun luulin et just siks tunnin kohalla mitataan kun sokerit on silloin korkeimmillaan suurimmalla osasta ihmisiä,et saatais tieto kuinka korkealle ne nousee... mut hyvä tietää et siinä on tällänenkin jippo.Ite oon kyl nykyjään mitannu himpun verran etuajassa jos on just kymmenestä minuutista kiinni,mut lukemat on kuitenkin olleet ihan samaa luokkaa kuin tunnin kohdallakin. Muistan joskus ihan alkutaipaleella aamupalan kanssa käyneen noin et oli yli 7 45min kohalla ja sit tasan tunnin kohalla 6,6.

Commanderille tsempit tämä'nkin pinon kautta:)

Eilen testasin joko sietäs aamupalan yhteydessä myös hedelmän, ja lopputulos on et ei siedä:p Ainakaan greippiä (puolikasta),ei nyt ihan yli menny mut ei kaukaa käyttäny.
Jännä se on et illalla voi vetää jugurtit,hedelmät, ruisleivät ja pähkinää vielä oheen ja silloin lopputulos oli 5,7...niin se aamu vaan vaikuttaa mulla.
Ja hedelmän syömisestä kun monelle sanotaan et aterian yhteydessä pitäs,niin mulla se on kyllä niin et mielummin omana välipalana...silloin ei nosta pahemmin,mut jos ämppään sen leivän jatkeeks niin heti on lukemat toista luokkaa... ja tuolla kun nautin sen omana välipalana,saa noita ruokaa edeltäviäkin nätimmiks lukemiks:) Eli ei oo niin alhasia...

Miä suunniittelen jo mitä kaikkee sit ostaa herkkua kun maha poksahtaa:p Oon niin tiukalla ollu tässä et kauheita puutoksia:D Jos antaa itelleen sit hetken nautiskella ja palaa takas vähempihiilariseen koska se kuitenkin sopii mulle niin hyvin:)

Repa ja säynävä 36+6
 
Hurjaa Commander. Useimmiten täällä RD odottajien palstalla vain käynnistellään ja yritetään saada supistuksia aikaiseksi. Sinä sitten teet sen nurinpäin... Toivottavasti Pepe vielä hetken malttaa kehittyä. Se on sitten pakkolepoa sinulle loppuaika.

Repa minä olen täällä suunnitellut, että mitä suklaita ja nannoja sitä ostaisi sairaalakassiin, että saisi varmasti mielitekonsa tyydytettyä Vauvan syntymän jälkeen :p :popcorn: Outoja juttuja kyllä välillä ilmenee noissa sokereissa. Polin diabeteshoitaja oli kuitenkin niin tyyni ja rauhallinen puhelimessa, että hänen sanaan tuntuu olevan mukava luottaa :) Hiukan saisi tuo neuvolan terkka rauhoittua näissä asioissa. Vieläkin suututtaa se idea sokerirasituksen uusimisesta : /

Kutsu äitiyspolille tuli eilen. On sitten jo vajaan kahden viikon päästä eli viikolla 34. On sen verran aikasin, että aikovatkohan he ottaa minut kahdestikin käymään kokoarviossa :confused: Olen vain käsittänyt, että viikolla 36 katsoisivat tilannetta... No sitten selviää. Ihan kiva kuitenkin päästä päivittämään tilannetta hieman tota omaa terkkaa osaavampiin käsiin.

Vici 32+6
 
Huomenta!

Commaderille tsemppiä, ja toivotaan että vaavi tosissaan siellä masussa vielä jaksaisi hetken odotella. Ja kurja kyllä oli se sun ensimmäinen lääkäri ollut, kävin kurkkimassa myös teidän kuukausiketjua.. Sovittaisko nyt kuitenkin, että mä kävisin synnyttämässä ensin, kun toi mun laskettu aika oli ja meni jo ;).

Tänne ei muuten kummoisempia, siis omassa olossa, eilen oma neukkutäti (kätilö ammatiltaan) kokeili kohdunsuuta, ja siellä onneksi alkaa olemaan jo ihan hyvällä mallilla asiat, ei enää kanavaa jäljellä, ja reunatkin pehmeää höttöä, kohdunsuu sormelle auki. Että jospa se tästä ymmärtäis käynnistyä itsestään. Varasin kuitenkin yliaikaisuuspolin tiistaille, toivotaan että sinne ei enää tarvitsisi mennä.

Eilinen olikin sitten muuten raskas päivä, eräällä sukulaisellani vahva maksasyöpäepäily, ja parhaan ystäväni isä kuoli yllättäen liikenneonnettomuudessa.. Sanoinkin miehelle, että en kyllä uskalla enää vastata puhelimeen, kun joka soitolla tulee huonoja uutisia :( . Taas muistutti itseään, kuinka onnellinen pitää olla, että kaikki on itsellä ja perheellä hyvin. Mutta sais jo riittää nää uutiset, kummitäti kun juuri pääsi sairaalasta (sydämen kanssa ollut ongelmia vaikka muuten ollut hyvässä kunnossa, vasta viisikymppinen) ja toi koiran diabeetes ja nyt vielä noi eiliset uutiset. Onneksi on vauva syntymässä, niinhän se elämän kiertokulku menee..

Tibia ja juniori 41+1
 
TIbia: toivotaan tosiaan, että ehdit ensin! Tsemppiä raskaiden uutisten keskelle :hug:

Vici: No täytyy myöntää, että kokemus oli itsellekin hieman hämmentävä, koska luulin, että vauva saa jo syntyä. Kätilö oli jo moneen kertaan leikkaussaliin lähdöstä puhunut, olin syömättä 15 tuntia yms. ja sitten tuleekin päätös, että tiputusta kehiin ja supistukset seis. Saihan se pään vähän sekaisin, kun oli jo varautunut toisenlaiseen lopputulokseen.

ON: Nukuin 14 tunnin yöunet! Eli supistukset anto vähän armoa. Heräsin tuossa 12 ja heti alkoi supistelemaan, tosin melko kevyesti. Ehkä 10 minuutin välein nyt, mutta lähinnä sellaista kiristelyä vaan. Onneksi lapset on isovanhemmilla, niin voi lepäillä.

Eikun uutta päivää kohti!

Commander ja Pepe 36+1
 
27+0 todettii tosiaan se RD ja ei oo sokerit heittäny kertaakaan sen jälkee. 30 viikolla tarvii enää mitata 2krt/pv, eikä oo dieetti kyl pitäny lainkaa. Mut sokerit on kyl ollu loistavat. Pitäs vähän ryhdistäytyä ettei toi paino ihan lähtis käsistä. En mä karkkia mätä mut ruokailen aika usein :D

SuzZ + masukki 33+0 POKS!
 
Hohhoijaa... Tänään paastoarvo 5.8. aamupalan jälkeinen taas 6.1, noin loistava ei olekkaan ollut aikoihin. Lounaan jälkeen arvo olikin taas 8.3!!! Söin 1,5dl jauheliharisottoa, 1rkl raejuustoa ja sitten salaattia päälle ja mulle jäi hitto soikoon vielä nälkäkin tuosta....
 
kääkkis
Tibialle :hug:

Tiedän ikävä kyllä tunteen...Jatkuvasti on tullut jotain ja itsekin kun olen sellainen, että otan myös muiden murheet kannettavakseni. Huomenna on munkin ystävän lähipiirissä hautajaiset :(

Hyvällä säkällä on enää 1 mittauspäivä mulla :) Sitten tietenkin, jos lähtee menemään yli, niin tulee lisää. Sain taas paljon kehuja sokereista, vaikka olin rehellisesti kirjannut kaikki herkuttelutkin ylös ( ei ylityksiä) ja paino oli taas laskenut :) 4 kg tullut muistaakseni tämän raskauden aikana yht. Tämä on nyt myös ensimmäinen vauva, joka on laskeutunut ja ilmeisesti kiinnittynytkin :) Sain senkin "kokea" nyt sitten ja kyllähän sen huomaa, kun on helpompi hengittää ja tuntuu, että pystyy syömään isompiakin määriä ilman närästyksiä.

Voi Liro :( Kunpa voisin auttaa... Voisiko olla, että riisi nostaa sulla sokerit? Tuli mieleen tuosta lounaan jälkeisestä arvosta. Ei ole kiva, kun parhaansa tekee ja arvot silti korkeat :(

kääkkis 39+4
 
Voikun tääläkin annettas noista mittauksista vähentää loppuakohden,mut ei,vielä on mentävä liuskoja kinuaan... Ja mun sokereissani ei oo mitään vikaa ollu: /

Liro,Ei mullekkaan tollaset risotot ja kiusaukset kyl passaa... siis ei nyt ihan noin korkeelle nosta mut niitä saa syödä niin vähän jos haluu asiallisia lukemia,et mielummin jätän väliin. Tympeetä kyllä:(

Repa ja säynävä 37+0
 
Tibia: :hug:

Commander: tsemppiä ruokavalion kanssa viimeisille päiville d:)b

ON: kävin eilen neuvolassa: Arvot kaikki hyviä, ei yhtään ylitystä, takana noin 100 mittausta. Terkkari totesi, että nämähän ovat kaikki hyviä. Mies siihen sitten kommentoi, ettei lääkäri näillä tiedoilla olisi ko. diagnoosia tehnyt. Kovasti terkkari selitteli, että he vain noudattavat linjaa, että vaikka olisi vain vähän (0,1) koholla diagnoosi tulee. Eipä siinä mitään, rumbassa mukana... Saitteko te muut muuten ohjeita, miten syödä ennen rasitusta? Viereisessä kaupungissa tullut paljon virheellisiä diagnooseja viime vuonna, kun unohtivat kertoa, että illan hedelmät, karkit ja mehut näkyvät vielä aamulla paastoarvossa? Mulle ei sanottu muuta kun 12 tuntia paastoa ennen koetta. Tosin mulla tuskin se oli ongelma, vaan just toi pitkä paasto.

Nyt mittailen 2 krt/vko ja joka aamu paastoarvon omasta halusta. Terkkari pahoitteli, ettei ollut osannut kertoa mulle asioita ekalla käyntikerralla, kysyi vielä olenko herkkä ihminen??? Vastasin, että ensimmäinen kerta kun terveydessä "ongelmia" niin aika kauhuissani olin ekan viikon. Nyt siis jo parempi mieli :) Mies oli tukemassa ja "luennoimassa" aamunkoittoilmiöistä yms. Terkkari vielä yritti jos kokeilisin 12 tunnin paastoa, ilmoitin ettei käy minun kropalle ja muistuttelu 2. tyypin diabetes riskistä, johon totesin, että ei liene suurempi kuin hänellä tai miehellä kun kävin diabetesliiton sivuilla riskin arvioimassa (testi siis sisältää muitekin muuttujia kuin RD) ja riski 1/100. Eiköhän tämä tästä! Aamupaasto 4,8, aamupalan jlk. 4,3. Ruokavaliosta postettu: vaalea leipä, karkit, pullat, piparit, limut & tuoremehu.

Neuvolatulokset:

rv: 29+3
paino: -300g/vko yht. +5,8kg
turvotus: -/-
verenpaine: 123/70 (107/63)
pissa: puhdas
hb: 120
sf:26 (keskikäyrä)
syke: 140
liikkeet: ++

Talitintti ja vavi 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Tibia :hug: Rankkoja uutisia, kun muutenkin vielä on herkässä tilassa. Onpa onnellinen perhetapahtuma jo erittäin lähellä (ellei ole jo tapahtunut).

Toivottavasti Commander on saanut sinniteltyä levossa.

Minä olen tänään syönyt suklaata. Taas monta viikkoa mennyt ilman karkin karkkia, mutta mieliteko oli niin iso, että söin :p Nyt taas jaksaa. Himo tyydytetty :D

Vici 33+0 *poks*
 

Yhteistyössä