Tein viime yönä ihmiskokeen itselläni: laitoin vessaan valmiiksi lautaselle pilkottua kurkkua ja tomaattia sekä vähän paistettua kanaa. Söin pari kurkun palaa puolilta öin ja tyhjensin koko lautsen kolmelta. Taka-ajatuksena siis oli lyhentää paastoa. Ei auttanut pätkän vertaa, vaan aamulla kuudelta sokeri oli 5,8!!!:headwall: Ja olen muutenkin varsin tiukkaa dieettiä pitänyt hiilareitten suhteen, broileria alkaa tulla korvistakin...
Mulla alkaa kyllä jo usko loppua ja tulee sellainen luovuttamisen halu, että antaakaa sitten ne insuliinit niin saan lopettaa tän stressaamisen aamusokereista. Ja kuitenkin ajatus itsensä pistämisestä kauhistuttaa hirmuisesti, samoin se, mitä insuliinista seuraa sitten synnytyksen jälkeen vauvalle.
Ens yönä testaan vielä sen, että pidennän paastoa. Yrittänyttä ei laiteta, ja kun huomenna on lauanta, on hyvät mahdollisuudet saada se paastokin tippumaan taas rajoihin.
Kilimanjaro kyseli tuosta painon kehityksestä. Mullakin on lähtöpainoa ollut jo n. 15 kiloa liikaa (mistä sain kyllä neuvolassa kuulla), mutta lisää on tullut kuitenkin "vain" 10 kiloa. Ja nyt kun olen ollut tällä tiukalla dieetillä kolmisen viikkoa, ei oma painoni ole kotivaa'an mukaan noussut yhtään.
Odotan siis ihan mielenkiinnolla seuraavaa Taysia, että onko tämä kärvistely vaikuttanut mitenkään vauvan kasvuun.
Rd:n vierestä, mutta kysynpä nyt kuitenkin, että onko teillä muilla lonkka- ja nivuskipuja? Mun oli helppo toteuttaa tuo yösyöminen, koska en pysty olemaan sängyssä kahta tuntia pitempään kerralla, lonkat huutaa Hoosiannaa niin kovaa. Vaikka kyllä se kanan järsiminen pimeässä vessassa keskellä yötä tuntui himppasen oudolta...
Jaaha, nyt syömään perunatonta kasvissosekeittoa ja sitten koirien kanssa lenkille. Äitiysloma alkaa tasan viikon kuluttua, jeeeee!!!
Ökkis ja Mönkiäinen 33+2