Hui kauhistus! Enkös minä ole kahteen päivään kirjoitellut mitään
Olen käynyt lukemassa, mutta oma rustaaminen on näköjään jäänyt.
Liuskoista
Kävin tänään välinejakelussa terkkarissa ja sain ihan hirmusen määrän liuskoja! Ainakin 10kpl niitä purkkeja laittoi..
Mähän alan kohta trokariksi
Paastoarvostakin vielä
Olen huomannut, että jos syön juuri ennen nukkumaanmenoa, niin arvot saattavat olla koholla.
bambina
Olen tässä miettinyt, että asutaankohan me samalla "kylällä"..
Kuinka tiheästi käyt tällä hetkellä seurannassa? Onko sulle ehdotettu tai tehty sitä punktiota?
Kuinka kauan oot nyt pistellyt insuliinia? Ja vielä: paljonko oli vauvan painoarvio?
Toivotaan, että siellä vauvalla olisi kaikki hyvin, eikä olisi liian jätti :hug: Onneksi olet hyvissä käsissä!
Mun mielestä on kiva, kun ollaan samassa sairaalassa hoidossa, niin saa vähän tietoa käytännöistä käytännössä
Mulla meni esikoisen kanssa se raja umpeen ja sain synnyttää "ilmaiseksi". Voipi olla, että menee tälläkin kertaa yli ne maksukatot.
Rae89
Mitenkäs vauvan liikkeet?
Noi on aina hankalia noi käynnistysjutut. Aina se ei välttämättä ole kovin tuottoinen operaatio ja saattaa päätyä esim. kiireelliseen sektioon. Ymmärrän, että tuo vauvan suuri koko huolettaa - itse koen jo nyt samoja huolia.
Tuo 7.2 arvo on onneksi vielä rajoissa, joten älä yhdestä korkeammasta huolestu vielä ja 4.9 on todella hyvä. Liian alhainen on alle 4.
Ja loppua kohden tosiaan arvot alkavat huononemaan aikalailla kaikilla rd-potilailla.
jääräpää
En oikein ymmärrä, että mitä ne siellä neuvoloissa pihtaa niitä liuskoja!
Nuilla sinun viikoilla kasvu keskittyy kehitykseen eikä painon kehittämiseen. Minulla on esikoisen kanssa menty keskikäyrällä vielä keskiraskaudessa mutta rv25+ on alkanut vasta tapahtumaan selvää "massan lisäystä".
Maijamehi
Onneksi sait sen uuden ajan. Mua ainakin ottaisin ihan rutkasti päähän, jos peruisivat ajan!
Ja sulla on onneksi himo terveellisiin ruokiin
Mulla ainakin on toitotettu koko ajan, että ylipaino vaikuttaa noihin sokereihin ja on riski rd:ssä. Kätilö muisti muistuttaa, että omakaan paino ei saisi nousta, koska kasvattaa sitten samalla vauvaa.
KeuKeu
Tervetuloa tänne pinoon!
Onneksi olet saanut pidettyä hyvin ruokavaliolla ja onneksi ne insuliinit eivät ole maata kaatavan kauheeta.
Vissiin, jos istukka on kohdunsuulla niin se on sektio. Osittaisesta en osaa sanoa..
piprane ema
Sun arvot kuulostaa tosi hyviltä
MaybeSomeDay
Wellcome!
En usko, että vauva kasvaa "salaa", jos sinulla ei ole mitään oireita tai viitteitä kasvun suhteen (sokerit koholla, oma paino nousee hurjasti)
OmaNapa
Kävin neuvolassa ja olin tyytyväinen, kun painomuutos oli vain +100g!
Edellisessä raskaudessa se oli järjestäen +1kg/vko eli voitte laskea paljonko paino nousi rv 41+3 saakka...
Itsestään aikas ylpeä
Bubbeli 20+5