Rasvatonta maitoa vai kevytmaitoa lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja:
Ehdottomasti punaista. Maitorasva on terveellistä ja tärkeetä kasvavalle lapselle. Margariinejä ja ja rypsiöljyä ei meiän talouteen tuu enää ikinä!

Lasten ylipainon syy on sokeri, ei rasva!

samoin sydän- ja verisuonitautien syynä on ilmeisesti sokeri.

Mä en oo oikei lähteny noihin rasvatonjuttuihin mukaan, mutta mies juo rasvatonta. Lapsi saa sitten ite valita että kumpaa juo maun puolesta (kunhan siis tajuaa valinnan tehdä) mulla ei oo niin väliä kunhan saa maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja:
Ehdottomasti punaista. Maitorasva on terveellistä ja tärkeetä kasvavalle lapselle. Margariinejä ja ja rypsiöljyä ei meiän talouteen tuu enää ikinä!

Lasten ylipainon syy on sokeri, ei rasva!

samoin sydän- ja verisuonitautien syynä on ilmeisesti sokeri.

Ja erityisesti fruktoosi on ongelmallinen. Myös muut hiilarit isoina määrinä.

Olisi jo kaikkien aika ottaa se pää pois Puskan perseestä ja alkaa syömään luonnollista ruokaa!

Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja myös:
Olisi jo kaikkien aika ottaa se pää pois Puskan perseestä ja alkaa syömään luonnollista ruokaa!

Niin samaa mieltä. En voi mieltää mitään vaaralliseksi joka tulee luonnosta, en edes sitä eläinrasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:

Niin samaa mieltä. En voi mieltää mitään vaaralliseksi joka tulee luonnosta, en edes sitä eläinrasvaa.

No mistähän luulet fruktoosin tulevan, Einstein?

Alkuperäinen kirjoittaja antikarppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:

No mistähän luulet fruktoosin tulevan, Einstein?

Kohtuus hedelmissä, mutta ei ne myrkyllisiä ole.

Tässä sitä tuoreampaa tutkimustietoa. Tai tutkimustietoa ylipäätään, rasvattomuussuositushan ei perustu mihinkään tutkimukseen.

http://www.poliklinikka.fi/sydanterveyskanava/uutiset/6133871
"Syydyttynyt maitorasva sittenkin hyväksi sydämelle"

Alkuperäinen kirjoittaja osaaja:
Tässä sitä tuoreampaa tutkimustietoa. Tai tutkimustietoa ylipäätään, rasvattomuussuositushan ei perustu mihinkään tutkimukseen.

http://www.poliklinikka.fi/sydanterveyskanava/uutiset/6133871
"Tyydyttynyt maitorasva sittenkin hyväksi sydämelle"

S->T

Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Rasvatonta, koska neuvolassa suositellaan antamaan kaikki maitotuotteet rasvattomana. Lapsen rasvantarve pitäisi (neuvolan mukaan) täyttää margariinilla ja öljyllä. Käytän itsekin rasvatonta maitoa, joten sekin tietysti vaikuttaa valintaan.

samat sanat sanoi meidän neuvolantäti.

Meidän neuvolantäti sanoi illalla lähibaarissa, että kananmunan syöminen on murha.
Neuvolatätikoulutuksessahan ihmisistä tehdään erehtymättömiä yli-ihmisiä, joiden sanomaa ei saa kyseenalaistaa, joten pitenee sitten vissiin lopettaa kananmunien syöminen.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Miksei kukkaan näistä rasvattoman ylistäjistä vastaa? jos on kysytty, että onhan korvikkeessa ja äidinmaidossakin rasvaa, miks siis pitää siirtyy rasvattomaan??

Ihan siis haluun vaan tästä kyssästä mielipiteenne?

no kun se lapsi saa sen rasvan muualta, kuin maidosta. siksi rasvaton maito.

Kun lapsi juo pelkkää korviketta, ei hän saa rasvaa muualta, siksi siinä korvikkeessa on rasvaa..

Monet terkkarit uskovat täysillä esim kevyt-tuotteisiin eli kannattavat lisäaineiden ja höttöhiilarituotteiden käyttöä. Juuri niitä, mistä ylipaino useimmiten johtuu. Ihmiset saavat ihan liikaa energiaa nykyään hiilareista ja sitä suuntaa pitäisi pikkasen palauttaa aiempaan. Että aika varauksella suhtaudun heidän suosituksiinsa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tähdenlennon tavoittelija:
Rasvatonta, koska neuvolassa suositellaan antamaan kaikki maitotuotteet rasvattomana. Lapsen rasvantarve pitäisi (neuvolan mukaan) täyttää margariinilla ja öljyllä. Käytän itsekin rasvatonta maitoa, joten sekin tietysti vaikuttaa valintaan.

no totteletko sä sitä? Ootko koskaan kyseenalaistanut hänen sanojaan ja ottanut asioista itse selvää? Margariinin haitat alkaa olla jo aika hyvin tiedossa et mä ihmettelen miten kukaan enää sitä paskaa lapsilleen syöttää.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Meidän neuvolantäti sanoi illalla lähibaarissa, että kananmunan syöminen on murha.
Neuvolatätikoulutuksessahan ihmisistä tehdään erehtymättömiä yli-ihmisiä, joiden sanomaa ei saa kyseenalaistaa, joten pitenee sitten vissiin lopettaa kananmunien syöminen.

:D

no totteletko sä sitä? Ootko koskaan kyseenalaistanut hänen sanojaan ja ottanut asioista itse selvää? Margariinin haitat alkaa olla jo aika hyvin tiedossa et mä ihmettelen miten kukaan enää sitä paskaa lapsilleen syöttää.

ihan sen takia meidän lapsi juo rasvatonta, kun itsekkin sitä juon.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

Juotko kaljaa tai siideriä? Energiajuomia tai aspartaamimehuja? Juoko lapsi niitäkin?

Ihanko tosissas kysyt? :laugh: :laugh:

Kuule minun puolesta jokainen saa juottaa lapselleen ihan mitä maitoa tahansa. ei ole oikeaa tai väärää vaihtoehtoa.

tarkotin lähinnä tota margariinijuttua.
Voitas meilläki juoda rasvatonta maitoa kun saadaan riittävästi rasvaa voista, oliiviöljystä, kananmunista, juustosta ja pähkinöistä. Ei siinä mitään. Mut turhaahan se on. Ja pahaa...

Palstamammat voisivat väsätä yhdessä väitöskirjan kokoon kun näyttävät tietävän kaiken ravitsemustieteestä. Sitä odotellessa tyydyn varmaakin näihin "asiantuntijoihin", jotka "eivät tiedä mistään mitään".

Palstamammat voisivat väsätä yhdessä väitöskirjan kokoon kun näyttävät tietävän kaiken ravitsemustieteestä. Sitä odotellessa tyydyn varmaakin näihin "asiantuntijoihin", jotka "eivät tiedä mistään mitään".

tarkotin lähinnä tota margariinijuttua.
Voitas meilläki juoda rasvatonta maitoa kun saadaan riittävästi rasvaa voista, oliiviöljystä, kananmunista, juustosta ja pähkinöistä. Ei siinä mitään. Mut turhaahan se on. Ja pahaa...

meillä lapsi saa margariinia tai voita. Olen kyllä miettinyt tuota margariinin poisjättöä, mutta jäänyt vielä mietintäasteelle. Eikä aina tiedä mihin tutkimukseen pitäisi luottaa..

Yhteistyössä