"raskausoire"-ketju

Moro! Ompas jänniä aikoja täällä, tsemppiä lempis! Ikävää että täti tuli kylään, eikä ole lohduttavaa sanoa tuohon juuri mitään muuta kuin että tiedän miltä pettymyksesi tuntuu :hug:

Mulla täti tuli, meni ja loppui kuin seinään. Tuli haamua vielä siinä tädin jälkeen mutta sit taas nega. Et jooh, ei silleen et pitäs enää testailla mut saatan jonku toisen testin kokeilla jos ens täti on outo kans.

mun mielestä noi davidin liuska r-testit on jotenkin epäluotettavia, vai mitä mieltä olette?
 
Kiitos Minnacanth ja tiedän kyllä, ei siihen osaa mitään sanoa oikein. Tosin ei olekaan nyt vuotanut tavalliseen tapaan koko päivänä, vaikka luulin että nyt alkoi tapahtua. Aamusta vaan jäi pikkuisen paperiin, ei siis punaista verta, vaan sitä mitä yleensäkin kuukautisten alussa mulla. Ensi yö näyttää sen mitä tapahtuu sitten, mutta tätiä odottelen. Tasan tarkkaan 14 päivää tänään muuten ovulaatiosta, siitä jonka tunsin kipuna.

Onko kenelläkään kokemuksia noista Davidin testeistä?
 
Viimeksi muokattu:
lempis, tsemppiä sinne! voishan tuossa olla mahdollisuus että ne olis valemenkat? ainakin mitä oon lukenut noita tarinoita niin kaikki on mahollista.

Lueskelin ja itseasiassa selasin pitkään davidin liuskatesti tuloksia, esim plussanneista ketjusta. Ja moni kenellä on monta plussaa esim clear bluelta ja apteekin testeistä.. niin saattaa silti samana päivänä tehty davidin liuska näyttää haamuakin haaleemman viivan kun muihin paukahtaa plussa.

toivossa on hyvä elää? heh
 
Mä oon kuullut aivan samaa noista Davidin testeistä kuin Minnacanthkin. Siis että kun muut ovat näyttäneet jo aikoja vahvempaa viivaa, piirtää Davidit vielä niitä haamulaisia, eivätkä oo siitä välttis ees vahvistuneet.

Tsemppiä lempis! :heart:
 
Ollaan mieheni kanssa puhuttu jo jonkin aikaa, että jätetään kohta pillerit pois ja mennään asenteella "tulee jos on tullakseen". No tässä nyt kävikin niin, että olen tästä liuskasta unohtanut lähes joka pillerin ottaa ajallaan ja pari kertaa on käynyt niinkin että on parikin päivää ollut väliä. Varsinkin liuskan alussa. :whistle:

Nyt on alkanut mietityttää, että olenkohan raskaana? Yhtäkkiä minulla nimittäin viime viikonloppuna alkoi menkkamainen mahakipu ja tuli ns. tiputteluvuotoa. Ensin puhdasta punaista ja sitten ruskeampaa verta. Se kesti vain muutaman päivän eikä koskaan ehtinyt siteeseen asti ja loppui kuin seinään. kuukautisiin on nyt n. puolitoista viikkoa aikaa. Koskaan ei ole välivuotoa minulla tullut. Nyt mietityttää olisiko voinut olla kiinnitysvuotoa? Sen jälkeen on alavatsaa juilinut välistä aivan menkkakipujen tapaan eikä niiden kipujen vielä pitäisi alkaa. Tänä aamuna myös venytellessäni äkillisest,i vihlaisi alavatsasta vasemmalta puolelta. ns. repäisevästi.Olen omasta mielestäni ollut väsyneempi kuin ennen ja joutunut juoksemaan vessassa useammin. Selkää on myös särkenyt ja ajoittain jotkut hajut käyneet nenään yllättävän voimakkaasti.Välistä ainut oire on vain alavatsan kipuilu. Ensimmäisen testin aion tehdä jo tulevana perjantaina ja seuraavan viikko sen jälkeen. Täällä toivotaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että testi näyttäisi positiivista. Pillerit lopetin nyt jokatapauksessa.

Ja itselleni olen vannottanut ettei pidä liikaa etsiä itsestään oireita, koska kohta ei erota mitkä keksii ja mitä ei.:D Enkä halua pettyä jos testi näyttääkin negaa.

Kellään samanlaisia kokemuksia?
 
Kiitos kaikille tsemppailuista, mutta kyllä tämä nyt jo tädiltä vaikuttais. Aamulla vielä hihkuin, kun ei ollut mitään vuotoa, mutta sit aukes hanat ja kivut myös sen mukaiset. Nytpä ei sitten hetkeen taas tarttee edes unelmoida, koska seuraavan oviksen aikaan ei ole miestä näillä mailla laisinkaan. No, kai tässä on aikaa, mutta ihan oikeasti, itselleni tuntuu tämä 27-vuotiaana lapsettomana olo jo aika luonnonvastaiselta. En tarkoita yleistää mitenkään, vaan että omalla kohdallani. Luulin, että tässä vaiheessa olis jo ainakin pari lasta. Elämä menee menojaan...

verevalle onnenkantamoisia! Itsellä kyllä pillereiden lopettaminen teki kaikenlaisia sekomenkkoja ja välivuotoja.
 
Kiitos lempis!

Kovasti tässä toivotaan ja odotellaan. Odottaminen tuntuu vain niin tuskalta.

Ja ennenkin olen pillereitä unohdellut ottaa, paljonkin, koskaan ei tällaista ole ollut.:confused: Nyt vasta eilen tehtiin päätös että mitä niitä enää syömään vaikka olisi 6 päivää jäljellä, saas nähä. Jännitys tiivistyy. :)
 
Tervehdys taas... empä olekkaan pitkään aikaa täällä ollukkaan... yritystä on ollu mutta siitä huolimatta edelleenkään ei oo tapahtunu mitään...nyt odottelen kuukautisia ja päätin että tilaan vihdoin niitä ovistikkuja joista ajattelin ettei niitä ehkä tarttis mut näyttää siltä että sekin kandee kokeilla, kun kaveri tuli reilun vuoden yrityksen jälkeen raskaaksi ja suositteli niitä. Nyt on 6kk pillereiden lopetuksesta, toivottavasti tärppäis ennen kesää =)
 
vereva, luulempa että nuo sinun tiputtelut johtuivat pillerihormonien vaikutuksen loppumisesta ja tekivät sinulle nyt välityhjennys vuodon. Joten kiertosi on taatusti nyt supersekaisin ja seuraavat kuukautisesi voivat tulla vasta reilu kuukausi tuon tiputteluvuodon jälkeen. Ja kunhan ovikset käynnistyy ja hormonitoiminta tasoittuu voi mennä puolikintoista kuukautta ennen seuraavaa vuotoa.... tai sitten sattuu että munasarjasi heräävät pari-kolme viikkoa tuon tiputtelun jälkeen ja siitä sitten jo ovuloit ja raskaudut samoin tein :) mutta odottaisin tuosta tiputtelusta 1kk eteenpäin ja jos ei siihen mennessä tule tätiä, niin sitten r-testi.
 
Voihan ¤%&(/&%¤#"¤% kyllä nyt taas sapettaa, kun menkat alko. Isännällä tuo vauvakuume on todella kova, itellä oli alkuun et "tulee jos on tullakseen", mutta saanu sen tartutettua mullekkin kunnolla. Nyt tilaan vihdoin niitä ovistikkuja ja kokeilen vaikka päälläseisontaa aina peitonheilutuksen jälkeen josko vaikka sitten tärppäis.
 
Hei! Ilmoittaudun joukkoon.. olen uusi tällä palstalla. Mielessäni kummittelee monta asiaa, yritin etsiä raskausoire ketjua mutta päätin kirjoittaa ainakin tänne ketjuun kunnes löydän oikean paikan.

Lyhykäisyydessään; olin vakuuttunut että olen raskaana mutta testit negaa, Kaikki alkoi kun mieheni kanssa päätimme yrittää lasta, heiluttelimme peittoa 15.2-16.2.Hän lähti ulkomaille joten emme ole tavanneet sen kerran jälkeen. Pian tämän jälkeen alkoi oireet, rinnat varsinkin turposivat ja olivat tosi arat. Tein useamman nega testin tuolloin ennen menkkoja.

Sen jälkeen tuli tuhruvuotoa joskus kp 32, tein vuodon jälkeen vielä testeja, negaa näytti. Lopetin testailun kun oireet katosivat. Nyt alkoi oireet uudelleen 4 päivää sitten, rinnat ovat mielettömän kipeät..sattuu sivuihin, nännit koholla, nännipihat tummuneet.

Tämän aamun testi nega.

en ymmärrä mikä hormonijuttu tää on
 
en mie oo lopettanut pillereit kun semmosii koskaan syönytkään...taitaapi olla jotain muuta ikävää sitten? kahtelen ja oottelen.. jospa se tästä. pelottaa ja ahdistaa.

mies on usein ulkomaan komennuksilla ja tuntuu että peiton heiluttelu ei tapahdu aina oikeaan aikaan ja tämä yrittäminen ei tule onnistuakseen.
 
Itsellä oli ensimmäiset puoli vuotta joka kuukausi "valeoireita". Yritystä ennen ei mitään, menkat vaan tuli ja meni ja tuli ja meni.. Kaikki alko oikeastaan kun ekan kerran epäiltiin että oisin raskaana, pillereiden lopettamisesta silloin kulunut n. 6kk. (Tuohon asti vain mentii periaatteella tulee jos on tullakseen, sen jälkee varsinaiset yritykset) Kierto veny ja veny (kp 56/30-32), oli huonoa oloa, väsymystä, rintojen kipeytymiset, vihlasukivut alavatsassa jne. jatkuvaa negaa ja verikokeista myös... Sen jälkeen ollut aina jotain pientä, rinnat arat tai muuta vastaavaa :stick: Nyt ihan viimeaikoina, oikeestaan puolen vuoden aikana ei ole ollut kummempia, kerran kierto venyny yli 50pvän, muttei silloinkaa mitään oireilua.. PAITSI Eilen!

Eilen tosiaan taas alkoi "oireilu", yhtäkkiä töissä alko tulla huono (kuumeinen) olo, vilutti ja nokka vuoti, ja aivastelin! En koskaan aivastele, joten oli huomiota herättävää kun jatkuvasti sai olla pärskimässä! aamulla ei enään mitään, välillä nokkaa kutittaa, vatsa löysällä kuten aina menkkojen aikaan ja aamusta alkaen nippailua alavatsassa.. tänään siis kp 31/30-32 (56). Saas nähdä, miten korkeelta taas pudotaan, YK tosiaan jo 14 :|
 
Voisin varmaan itsekin kirjoitella tänne tilanteesta.

Homma nyt siis se että viime kuussa menkat olivat myöhässä ja ajattelin heti tietysti olevani raskaana kun ehkäisyä tuolloin ei ollut käytössä. Mieli teki tepposet ja sillä ajattelulla ne lykkääntyä taisi. Heti kun tkssa minut maan pinnalle palautettiin niin alkoi sitten menkatkin muutaman päivän päästä.

Lasta ei ole varsinaisesti odoteltu kuin kuuta nousevaa. Nyt vain pitänyt olla ilman ehkäisyä kun lääkäriajat ehkäisyneuvolassa niin pitkälle menevät. keskeytettyä yhdyntää on ollut, mutta tässä kuussa melko otolliseen aikaan sattui "vahinko". Mitään ovis-testejä en ole tehnyt,mutta noin laskiskelemalla taisi olla aiika otollinen aika.
Kun nuo kunnan ehkäisylekuri ajat meni niin pitkälle varasin ajan yksityiselle. Aika oli tänään.

Nyt kierto on 28. päivä. yleensä on melko säännöllisesti tullut menkat. Tänään niitä olen odotellut. Minulla on kuitenkin nyt reilun viikon ollut huimausta satunnaisesti. Ajattelin ensin että verensokerit ja verenpaineet ne vaan tms...
Viikonloppuna alkoi rinnat tuntua aroilta ja kummallisilta, pistin sen perjantaisen jumpan piikkiin kun tehtiin paljon painoilla ja kädet oli ihan makaroonit. No ei se kuitenkaan loppunut ole, ehkä vähän vahvistunut vaan ja tuntuu niitä vihlovan välillä. Ja tämä nyt tuntuu paljon voimakkaammalta kuin mitä joskus on ennen menkkoja tullut. Alavatsa ja alaselkä kipuja on ollut n. 2 viikon ajan, etenkin iltaisin ja liikunnan jälkeen. Yhdynnässä tuntui välillä vihlaisuja alavatsassa ja yleensä niitä ei ole tuntunut. Valkovuoto on runsasta ja samaa kuin muutama muukin tänne kirjoittanut että välillä olen ajatellut että nyt menkat tuli mutta sitten onkin vain sitä. Tänä aamuna tein testin (ei ollut mikään superherkkä vaan ihan niitä mitä saa joka marketista,kuinka tarkkoja ovat?) oli nega.

Kerroin tästä kaikesta lääkärille tuolla yksityisellä ja hän ei kuunnellut minua yhtään. Puhui päälle ja keskeytteli koko aika. Kyllä ne menkat sieltä tulee kun lopetat tuon ajattelun jne. Teki pikaisen sisätutkimuksen ja kirjoitti pillerit. Sanoi että -en minä voi mitenkään tässä nyt todeta oletko raskaana vai et, mene kotiin ja aloita pillerit kun ne menkat alkaa. Minulle jäi jotenkin tosi huono kuva tuosta lääkäristä. Olin sisällä max. 10 minuuttia eikä hän kuunnellut ollenkaan minua.

En edes toivo lasta kuin kuuta nousevaa juuri nyt. Mutta olisihan se tottakai aivan mahtava juttu jos niin olisi. En ole ajatellut koko raskaus asiaa kuin vasta 2-3 päivää kun olen miettinyt näitä oireita joita on ollut 1-2 viikkoa.
Minusta tuntuu siltä että en voi edes ajatella raskauden mahdollisuutta, koska petyn kuitenkin sitten jos menkat tulevat jos asennoidun niin että nyt on oireita,nyt ollaan raskaana. Tuli itselle vaan niin kamala olo tuon lääkäri ajan jälkeen että melkin itku pääsi kun kotiin tulin. Päätin että jos menkkoja ei kuulu viikonlopun aikana teen uuden testin maanantaina.

Ja lisäyksenä vielä, lääkäri sanoi että jos olisin raskaana niin kyllä se testi olisi plussannut tänään. Onko se sitten oikeasti niin että jo tänään olisi pitänyt olla plussa?
 
Viimeksi muokattu:
limulisko Jaksuja! :hug: Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu, tuo on ihan kauheeta kun mieli ja alitajunta tekee meille tepposia, ja antaa menkkaoireet/tms. ymmärtää raskausoireiks!! Mullakin oli ennen yritystä tosiaan koviakin oireita vaikkei oltu just "odotettu kuin kuuta nousevaa".. Opi tästä tulevaa varten; Kun sitten yritätte sitä vauvaa, niin osaatpahan paremmin varautua näihin =)

Mulla ei (VIELÄ) täti kurvaillut, semmosta lievästä välillä voimistuvaa jomotusta ja nupruilua? alamahalla, eilen tosi kipeästi otti autossa kun tärähti, tai jos jännitän alavatsaa edes hiukan.. Taitaa ne menkat vaan varotella itsestään, tai sitten ei...

EDIT Mulla siis kp 33 / 30-32 (kahdesti venynyt yli 50), YK 14 ja dpo jossain 14-16 pvän tienoilla (ei testattu, arvioitu oireista). R-testiä en tee, ennenkö ihan tosissaan myöhässä.. Oppinut malttamaan kuitenkin :D
 
Viimeksi muokattu:
lempis kiitos onnentoivotuksista! Täällä "oireillaan" samaan malliin ku ennenkin, mutta tätiä ei näy! Kaks negatestiä tehty perjantaina ja lauantaina, ensviikolla tulee lisää :O

En sitte malttanu, vaikka nii mainostin edes sen oppineen tänä aikana :D

Nooh, toivo elää niinkauan ku täti pysyy poissa! :) Kyllähän se pian alkais varmaan testissä kyllä näkymään, onko tahi ei?
 
Dea
Tervehdys! Pakko oli tulla itekki kirjottelemaan, tää on niinku tehty mulle tää ketju :D

Elikkäs esikoinen siis haaveissa ja pari kuukautta ollaan vasta menty avokin kanssa ilman ehkäsyä (tyyliin "tulee jos on tullakseen", ei mitenkään aktiivisesti olla yritetty).

Viime kuussa jo kuvittelin itelleni kaikenmaailman raskausoireita... Oon kyllä TOSI hyvä siinä, menkoistaki eka ajattelin että on vaan kiinnittymisvuotoo :D joo, ei ollut ei...

Nyt sitte tässä kierrossa on taas ollut kaikenlaisia pieniä oireita, kova nälkä on koko ajan ja väsyttää. Ei kuitenkaan mitään selviä merkkejä. Paitsi että 2 vko ennen menkkoja alko joku outo ruskehtava vuoto... Oiskohan tällä kertaa sitä kiinnittymisvuotoo...? Onko muilla kokemuksia siitä? Mulla on kuitenkin menkat melko säännölliset. Tietenki oon vaan stressannu kierron ihan sekasi... Jos ei vkoloppuun mennessä ala kunnon menkat nii sitte vois testailla, että onko tärpänny :) Ei millään jaksais oottaa sinne asti!

Huh, tulipahan avauduttua :D Pitäs yrittää ajatella vähemmän mahdollisia raskausoireita, nii ei menis pää ihan sekasi... Jotenki on vaan sellane tunne, että oon raskaana vaikka ei tosiaan mitään selviä merkkejä oo.
 
Moikka.

Uutena tänne kirjoittelen kun ensimmäistä kertaa elämässäni menkat on on pari viikkoa myöhässä (kierto yleensä 28 ja nyt 49). Testi on tehty ja negaa näytti. :/
Kaikenmaailman oireita (turvotus, vessas juoksu, väsymys..) on mut en osaa niistä sanoa mitään että olisiko raskaana vai ei. Esikoisen kohilla (rv 5), makasin 2kk sängyssä kun oli niin paha olo ja todella kovat mahakivut. Nyt on parina päivänä ollut alavattan kohalla viiltäviä kipuja ja olen ajattellut josko ne menkat sieltä nyt tulis, mut ei.
Lääkäriin en oo vielä soitellut koska jos ne menkat sieltä koht tulis :whistle: toisen testin taidan tehdä vielä tällä viikolla. :snotty:
 

Yhteistyössä