raskauslaskureista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
No jo nuo on kyllä täyttä puppua,siis laskurit eli laitoin huvikseen että kuukautiset olisi alkanu siis tänään ni se heittää ihan omia eli hedelmöittyminen tapahtui ensivuonna 2011 tammikuussa jne jne jossain kohtaa tuli että olisin 40 viikkoa raskaana...noi pitäis kieltää huijaa kysyjää...yhes kohtaa tuli et olen 0 viikoa ja yksi päivää raskaana ja ain se laittaa et olen raskaana...no eihän ne olekaan kuinsuuntaa antavia esinm jos kysyy ovulaatiota itse olen lisänny päiviä ovulaation suhteen mitä laskurit antaa....

kyllähän ne periaatteessa oikein näyttää. Jos oikein käyttää niitä. Ja käyttää hitusen sitä järkeäkin.

Ovulaationkin ne laskurit on laitettu laskemaan sen perusteella, että menkkoihin on se 14vrk n. aikaa mitä yleensä pitää olla että sillä hedelmöittyneellä munasolulla olisi ekana edes mahikset kiinnittyä. Jos lisäilet päiviä ja menkat alkaa kuten pitää, niin sun ovis on ihan huonoon aikaan raskauden kannalta tai arvioit sen ajankohdan pieleen ihan itse. Olettaen että laitat siihen laskuriin myös kierron päivien määrän oikein...

Ja joo, jos sul ei oo mitkään maailman lyhin kierto (reilusti alle 3vk) niin jos laskureihin laitat menkat alkamaan tänään, tietysti se ovis että hedelmöittyminen menee ens vuoden puolelle! Ei tänä vuonna ehdi enää olla kuin 6 kiertopäivää... Ja jos oikeasti aletaan raskautta laskemaan, niin raskausviikkojen eka pv on just se pv jolloin menkat alkaa :) Toki pidemmissä kierroissa viikkoja/päiviä voi olla vähemmän, lyhyemmissä taas enemmän, standardinahan ne pitää 28pv (tosin iso osa noista laskureista on ajastettu jo huomioimaan myös kierron pituuden).

Niin kiitokset vastauksesta, niin ajattelin vaan et ain se heittää sen et on raskaana, kun ihan hyvin vois tulla että et ole raskaana mut kait se on mahdoton juttu kun kuiteski se laskee...aina.oli ne vaik tänään siis menkat, ni se laskee sen ens vuodelle no mie sanoinkin et tää oli kokeilu...mukavaa päivää kaikille.

Luultavasti kuule raskauslaskuri olettaa sun olevan raskaana kun sinne tietoja syötät. Ei se oo mikään raskaustesti mikä päättelis ettet oo raskaana vaan ihan huvikses sinne syötät. Kyl mulla ainaki antoi se testi saman lasketun ajan ku terkkariki.