raskaustesti+neuvola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jasmin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jasmin

Vieras
Tuli täs vain mieleen kun olen palailemassa töihin hoitovapaalta. Raskaustesti kuukausi sitten näytti plussaa ja neuvolassakin on käyty mutta ultrassa ei.
Tulin raskaaksi ilman menkkoja niin raskauden kestoa on vain arvailtu. En sit osannut pomolle tarkkaa laskettua kertoa ja hän tokaisi et:""kai kumminki raskaana varmasti oot""?Ei se pahasti sitä sanonut kohan tokas.(tiedän ettei pomon välttämättä ees tarviis viel raskaudesta tietää mut halusin kertoa etten oo lurjus joka palaa ja taas kohta jää äippälomalle.)

No kumminkin tuli vain mieleen et tehdäänkö neuvolassa raskaustestiä eka kerralla kun niitä pissanäytteitä kummiskin joka kerta annetaan?

Ultraa kovasti odotan et näkee et elämää masussa on vaik selvät oireet raskaudesta on muuten. Ain se tuntuu todellisemmalta kun näkee vauvan:)

Ei kaikissa neuvoloissa ole v'lineist;' testin tekemiseen, eri asia jos on terveysaseman yhteydess', mut ei niita' kai tehd' ellei erikseen pyyd'. Ultra sit antaa varmuuden. Mukavaa jatkoa!

Hei,

Minulle ei tehty koskaan raskaustestiä neuvolassa, vaikka sopivat välineet ja labra ovat käytössä. Sanoivat vain, että apteekin testit ovat riittävän luotettavia - olin saanut niillä kaksi plussaa parina eri päivänä.

Minulla oli ollut hyvin epäsäännölliset kuukautiset ja ensimmäinen niskapoimu-ultra olikin sitten pari viikkoa etuajassa. Ei se mitään, menin mielelläni uudelleen alkuraskauden ultraan hämmästelemään pienokaistamme :)

Alkuperäinen: olet kyllä raskaana. Toivottavasti pääset pian ultraan, jossa raskauden kesto varmistuu.

Yhteistyössä