Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
sanoin äsken tuolla mesessä sille asiasta ku ei olla juteltu eilisaamun jälkeen sanoin hänelle näin:
-sanoit eilen aamulla aika rumasti ***** ku karjasit et turpa kiinni, se muistaa sen kyl pitkää..ei muksuille saa puhua tollai ku ei ne tajua aina ne on lapsia vasta eikä niiltä voi odottaa samaa ku aikuisilta sun pitäs se ymmärtää.
se vastas: niin pitäs..mut mäkin oon vaan ihminen
tiet mihin mä oon tottunu ,rauhallisuuteen ja hiljaisuuteen....ymmärrän hyvin kyllä mitä tarkoitat..
minä sanon: niin oot, siks mun täytyy miettiä et ooksä kuitenki liian tottunut itsekkääsee elämää.
sen vastaa:kukaan ei ole valmis kaikki lähtee ihmisestä itsestään jokaisessa elämän asiassa
pitkien työpäivien jälkeen isomies vaatii levolla veronsa..
siitä en tingi meinaan uniajasta..,=)
minä vastasin: no katotaa miten tää tilanne etenee
ja se suuttu ja vastas :asia tuli selväks
mitähä tästä voi päätellä, en mielestäni sanonut mitenkää loukkaavasti sille mut aattelin et se pyytäs anteeks tms. mut tuntuu et se vaan puolusteli itteensä ja sit se veti herneen nenään.
No et sanonut mitenkään pahasti, mutta kuen itsekin kirjoitit mies ei ole tottunut asumaan lapsien kanssa.
Perhe-elämä ja yksinelo ovat todella erikaista elämää.
Miehesi ei tingi uniajasta, ei kestä sotkua ja meteliä.
Nämä kaikki ovat asoita joita perheen isän ja äidin on vain kestettävä. Niihin kasvetaan pikkuhiljaa kun vauva on syntynyt ja niistä tulee normaali uusi asia elämään.
Sinulla on se ongelma, että yrität sovittaa yksin asunutta, omiin piintyneisiin tapoihinsa ja rauhallisuuteen tottunutta miestä perhe-elämään tuosta vain kylmiiltään.
Tietenkin tulee ongelmia. Tämä tilanne vaatii mieheltä paljon ja on miehiä jotka sopeutuvat, mutta on myös miehiä joista siihen ei ole.
4kk on lyhyt aika ja silloin pitäisi ihmisellä olla vielä sunnuntainaama päällä vaikka olisi millaiset tunteet sisällä. Jos hän nyt jo huutaa ja hermostuu niin mitä se on myöhemmin sitten.
Ehkä tämä mies ei vain ole valmis tulemaan osaksi jo valmista perhettä.
Kirjoitit, että mies haluaa perheen ja varmasti se joskus onnistuukin, mutta tämä mies taitaa olla sitä laatua, että tarvitsee lapsettoman naisen, jonka kanssa opettelee ja muuttaa tottumuksiaan matkalla perhe-elämään.