raskaus kiloja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Galluppia: painosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Galluppia: painosta

Vieras
Kiinnostaa tietää muiden painon noususta tai vaikka lasksutakin:) ( niin, osallahan se ei nousekkaan)
Eli, leikkimielellä galluppia, missä:
Raskausviikkosi tällähetkellä, paljonko tullut/tippunut painoa ja kuinka kauan meni saada paino ennalleen ja saada omat kledjut niskaan ?? :)
Muuten kaikille hauskaa alkuviikkoa!

Mulle tuli viime raskaudesta n.16kg. Laitokselle jäi jo puolet ja ekalla koti viikolla tippui vielä 4kg. Loput neljä meni parin kuukauden sisällä. Omiin vaatteisiin mahduin 2vko synnytyksestä. Saa nähdä paljon tulee nyt.

olen viikolla 16 ja kiloja oli viime neuvolassa tullut tasan kolme.. ruokahalu on valtava eli ylöspäin varmaan mennään kovaa vauhtia.

itsekin olen tätä painonnousua pähkäillyt ja miettinyt että onkohan nousuvauhti tässä vaiheessa vähän liian hurjaa.

Juu eli vkoja 38+2 ja kiloja oon kerännyt jo noin +20. =) Jännityksellä odottelen, että pitkäänkö menee ennenku ne sitten synnytyksen jälkeen karisee. Tosin se ei mulle ole mikään murhe enkä siitä sellaista aio tehdäkään. =)

Jep, viikkoja 21+0 tällä hetkellä ja viimeksi neuvolan vaaka näytti neljää kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Nyt puolivälin jälkeenhän paino alkaa sit todenteolla nousta jos on noustakseen. Tavoitteena olisi ettei kauheammin nousisi, mutta niinpä se taitaa olla kaikkien odottajien tavoite... =)

Mulla tuli 16,5 kiloa. Nyt synnytyksestä 6 vrk ja kiloja lähtenyt 7. Luotan kovasti siihen että ne loputkin tässä pikku hiljaa lähtee kun imetyskin on lähtenyt kivasti käyntiin. Vielä kun pääsis tekemään vaunulenkkejä niin varmaan pian entisissä mitoissa...

Mulla viikkoja 36+5 ja painoa on tullut tassaisesti koko raskauden ajan, nyt loppuaikana vielä hieman enemmän yhteensä vaaka näyttää 17 lisäkiloa. Ja varmasti tulee vielä muutama kilo ennen kuin synnytän. Vointi on muuten hyvä ja toivon, että kun pikkuinen on syntynyt pääsen eroon lisäkiloistani. En tiedä mahtavan painonnousuni syytä, ehkäpä juuri se, että entisenä himoliikkujana olen siirtynyt lähinnä kävelyyn. Alussa voin niin pahoin ja sitten minulle tulikin varsin aikaisin kunnon vauvamasu:), eikä tehnyt mieli hyppiä ja hytkyillä. Olen lähinnä kuunnellut kroppaani ja elänyt sen mukaan. Tsemppiä kaikille odottajille, kyllä luonto tietää miten keho parhaiten tulevaan imetykseen ja vauvaan valmistautuu, kuunnelkaa itseänne, mutta älkää missään nimessä laihduttako!

Viikkoja 23+6 ja kiloja tullut aika tasan 10. Yhden edestä olen syönyt, jättänyt ylimääräiset herkut pois ja liikkunut saman verran kuin ennen mutta paino on noussut ihan tasaisesti parin ensimmäisen kuukauden jälkeen noin 500 g/viikko. Alkuperäiset mitat 168 cm ja 61 kg.

Esikoista odottaessa tuli 18kg joita 5kg jäi sairaalaan. Vaakaa ei kotona ollut, mutta tytön ollessa 2,5kk pääsin vaakalle ja olin takaisin lähtöpainossa. Omat housut ei tosin jalkaan mennyt.

Nyt odotan toista rv 33+6 ja painoa on tullut yhteensä 14kg. Raskauksien välissä en omia housuja jalkaan saanut, mutta en paljon sen eteen mitään tehnytkää kun toinen oli heti suunnitelmissa. Lähtöpaino oli kuitenkin molemmissa sama:)

-SAnttu 33+6 ja tyttö 1v3kk

Mulle tuli raskausaikana 8 kiloa, laitokselta tultaessa oli 2 kiloa ylimääräistä ja 6vk synnytyksestä paino ennallaan, vaikka mässäsin ihan sumeilematta. Imetys laihduttaa:)

joo, varmaan painonnousu riippuu myös siitä paljonko on lähtötilanne.. mulla on tosiaankin muutama (noin 5) kilo ylimääräistä jo ennestään, joten toivoin painonnousun olevan aika maltillista ainakin rasvan kertymisen osalta,
mutta ainakaan nyt alkanut nousukausi ei siihen viittaa.. olen itsekin pyrkinyt välttämään makeaa ja turhaa rasvaa alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen, jolloin söin kaikkea mikä vaan meni alas, mutta tavallista ruokaa kyllä olen syönyt surematta.

Mulla painoo on tullut 13-13,5 kg....alussa rv 10 jälkeen paino nousi tasaisesti 300-700g/vko...nyt viimeisten 2 vkon aikana paino ei oo noussut yhtään eikä turvotustakaan ole ollut....eli selviän varmaan synnytykseen mennessä <15kg:n painon nousulla. saa nähdä kuin nopeesti lähtee, itse uskoisin että n. 5kg jää kokonaan laihdutettavaksi ja muu häipyy n. kuukaudessa. Ja mitat ennen raskautta oli 164,5cm, 52kg.

Ria, rv 38+0

Alkupaino raskauden alusssa 56kg 172cm , nyt rv 40+2 paino tullut 8,5 kg, eli aikas vähän, vaikka olen syönyt herkkuja ja muutenkin normaalisti. Tosin koiran kanssa tullut liikkuttua päivittäin. Vauvan painoarvio ihan normaali 3,5kg synnyttyään.

Itsellä menossa Rv 37+3 ja kiloja tullu suunnilleen se 11. Huomenna onkin nla, niin näkee paljonko on tullut. Eilen tosin huomasin, että turvotusta on jaloissa ja käsissä.

Nyt rv 30 ja kiloja on tullut ekan neuvolan jälkeen 2 kg (rv9) (oletetusta alkupainosta n. 4kg). Normaalipainoinen olen aina ollut ja vauva kasvaa normaalisti vaikkei mun paino ole paljoa noussutkaan.

Minulle ylimääräisiä kiloja kertyi esikoisen odotuksen aikana 14kg. 6 viikkoa synnytyksestä noista oli jäljellä 5kg. Paino oli siis tippunut 9kg ilman, että olin siihen kiinnittänyt huomiota. Seuraavan vuoden aikana sain kuitenkin pikkuhiljaa 5kg takaisin lisäpainoa, vaikka imetin ja söin normaalisti. Heti kun lopetin imetyksen paino tippui tuon 10kg ilman muita elämäntapa muutoksia ja olin taas lähtöpainossani ja mahduin vanhoihin farkkuihini. Riemu ei tosin kestänyt kauaa sillä tulin melkein heti uudelleen raskaaksi. Nyt rv 17 ja painoa tullut lisää 3kg.

moi!
Viikolla 28+1 ja mulla kiloja tullut viis lisää. Nyt on kyllä iskeny kamala makeen himo, jota vastaan yritän taistella..Tavote olis tai toive, että jos kymmeneen kiloon jäisi..

Mullakin oli tavoite, että pysyisi yhteismäärä siinä alle 15 kilossa, ja pitkään oli kehitys sen suuntaista, että sen olisi kevyesti pitänytkin siinä pysyä, paino nousi hitaasti mutta varmasti. Sitten alkoi pari viikkoa sitten turvotus, ja nyt tuntuu, ettei painon nousuun pysty itse mitenkään vaikuttamaan (vaikka latkii vettä ja popsii ananasta)... pelottaa, että lopputulos on lähempänä kahtakymmentä.

Nyt rv32 ja painoa tullut lähtötilanteesta reilu 11kg, eli ei sillä lailla älyttömästi, mutta tällä viikolla neuvolassa laskivat viikkopainonnousuksi melkein 800g... toivottavasti ei jatku samaa rataa.

Esikoisesta tuli 13kg ja niistä jäi 5kg. Nyt rv 37 ja painoa ei ollu tullu ku 4kg (rv 35) paitsi nyt viimeisten viikkojen aikana turvotuksen tullessa melkein 2kg viikossa!! Eli nyt tullut 7,5kg ja siitä turvotusta ainakin 3kg! Toivon että lähtee helpolla synnytyksen jälkeen ja jos ei lähde ni sitten tehdään vähä enemmän töitä että lähtee!

Yhteistyössä