Raskaus kaduttaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai aborttia edes saa noilla viikoilla kuin vain terveydellisillä syillä (lapsi sairas tai äiti vaarassa)? Toisaalta onhan itsetuhoisuus aika iso terveydellinen syy...

Minustakin tuo kuulostaa raskausmasennukselta ja kehottaisinkin muiden tavoin ap:ta ottamaan yhteyttä aluksi vaikka neuvolaan ja kertomaan tuntemuksistasi. Itsekin olen kokenut välillä suuriakin epätoivon ja ahdistuksen tunteita tämän toivotun raskauteni aikana. Hormonit saattavat yllättää, eikä KUKAAN pysty ennakoimaan omia tuntemuksiaan ennen raskautta. Että se siitä "olisit käyttänyt ehkäisyä"-lätinästä - ap on ihan hyvin saattanut toivoa raskautta kovastikin, mutta kun se on totta, voi ahdistus tulla ihan puun takaa ja yllättää ikävästi... On se äidiksi tuleminen kuítenkin aika iso juttu!

Olen 18.viikolla raskaana, ja elämä menee todella huonosti. Mies on jättämässä minua ja lasta ihan yksin, eikä hän edes puhu mun kans mistään, ja käyttäytyy kuin mikäkin pikkukakara. Kaikki on niin päin vittua. Opiskelu kesken, ja mahdollisesti ero tulossa, ei jaksa. Mieheni ei ehkäisyä viitsinyt käyttää, ja pamahin sit paksuks. Tässä se elämä nyt sitten olikin.

Yhteistyössä