raskaus ja ulkomaillelähtö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammamietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammamietteliäs

Vieras
olen nyt rv.20 ja saataisiin ilmainen lomamatka kunhan vain varattas ja lähdettäis! ongelmana on vain se että huhtikuussa on vain vielä aika kylmää esim, kreikassa joten ei kannata vielä sinne lähteä, toukokuun vikaviikoilla voisi jo lähteä mutta mulla olisi jo rv 29..
onko lentäminen miten turvallista ja osaako sitä lähteä ja nauttia siitä lomasta ison mahan kanssa?? nyt tosin olisi paras aika lähtee kun saa vielä pari lasta mummille ja ukille hoitoon, elokuussa taas kolmas vauva ja aina van myöhempi lähteä.. itselläni on myös lentopelko hirveä että yritän kyllä että näitä reissuja ei tarvitsisi tehdä!! mieheni vaan olisi niin kovasti lähdössä kun saisi olla vähäsen aikaa kahdestaa ja ilman lapsia,, mut mut.... äääh!!
kertokaa mammat kokemuksia raskaana olemisesta ulkomailla.. :)

reissuun vaan rohkeasti!! me matkustimme mieheni kanssa intiaan minun ollessani rv 15. Maha ei kyllä ollut juurikaan kasvanut eli se ei häirinnyt matkaa millään lailla, mutten muutenkaan kokenut matkan olleen erilainen kuin ei raskaana ollessani. Ajattele että saat vielä viikon miehen kanssa kahden keskeistä aikaa ennen vauvan syntymää! Ihanaa:)

siinähän se just on ku pitäis lähtä jo ison mahan kanssa sinne, inhoan muutenkin omaa mahaani ni sinne sitte läähättämään ja puuskuttamaan mahan kanssa.. se ei hirveästi kiehdo. mut muuten asia olis aivan ihana ja sanoit kyl aika hyvin ton että saisi olla vielä viikon kahdestaan ennenkuin vauva syntyy, sitä en olekkaan ajatellut :)
onko muita mammoja joilla jotain kokemusta!? kertokaa, olkaa niin kilttejä!! :)

Me oltiin floridassa mun raskausviikoilla 28-31 ja hyvin meni lennot ja lomat. Tukisukat vaan koneeseen jalkaan, hyvin meni lennot ja reissu :D Olihan se maha alussa siinä kuumuudessa vähä kurja mut äkkiä tottu kuumuuteen. Jos sulla on normaali raskaus ilman ylimääräsiä kolotuksia ja huonoja oloja, ota ihmeessä tilaisuudesta kiinni..
Mä ainakin nautin lomasta täysin rinnoin..mahasta huolimatta =)

miten paljon pitäs olla liikkeellä lentokoneessa jos sinne lähtee!! itselläni ei ole suonikohjuja eikä vissiin tulekkaan mutta onko silti hvä olla semmoset jalassa jos lähtee??

Mä en ollut ihan noin pitkälläkään, mutta vaikka kaikki meni hyvin, en vaan nauttinut lomasta yhtä paljon kuin yleensä. Kaikki pienetkin jutut vaikutti, piti miettiä syömisiä ja juomisia, vaatteisiini en mahtunut (äitiysvaatteitakin on toki kivoja, mutta mulla ei vielä ollut sellaisia, joita olisin tykännyt lomalla pitää). Yleensä kävellään lomilla tosi paljon, nyt se ei onnistunut jne. jne. Mutta toki mä ilmaiselle matkalle silti lähtisin...

Jos ap viel näkis...
Mä jalottelin aina välillä..aika monta kertaa kyllä sai nousta kun oli muut lapset myös mukana..
ei mullakaan oo ollu suonikohjuja, silti kannattaa tukisukat olla =)
Hyvää reissua B)

Ihan sen verran vaan, että kyllä Kreikassa voi olla huhtikuussa hyvinkin lämmintä, varsinkin loppukuusta. Tai sitten ei, tuurista kiinni, mutta ainakin on lämpimämpää kuin täällä :)

Mä suosittelen niitä tukisukkia, sillä tyhmänä itse jätin ne välilaskulla pois kuumuuden vuoksi ja niinhän mä kohjut sain :P Muuten itseä matkaaminen haitannut laisinkaan, vaan paahdoin menemään ison vattani kanssa juurikin 29 viikoilla :)

Muistathan vaan, että mm. Finnair tarvitsee rv28-> lääkärin todistuksen mukaan lennoille, vaikka olisi kuinka lyhyrt lento kyseessä. Nämä kannattaa tarkistaa hyvin matkaa varattaessa. Finskille tosin riitti kyllä ihan tk lääkärin peruslappu, joka sai olla max 1vko vanha :)

kiitos kaikille vastauksista... pitihän se käydä vielä tarkistamassa onko muita vastannu.
nyt kun vaan sais rohkeutta lähteä sinne, pelko kun on todella kova lentämisestä.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja mammamietteliäs:
miten paljon pitäs olla liikkeellä lentokoneessa jos sinne lähtee!! itselläni ei ole suonikohjuja eikä vissiin tulekkaan mutta onko silti hvä olla semmoset jalassa jos lähtee??
niin mitka, suonikohjut vai? sori oli ihan pakko :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

siis mitä toi oli? en oikein ymmärtäny... :O

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

siis mitä toi oli? en oikein ymmärtäny... :O

ei pahalla =)

Yhteistyössä