raskaus ja pöyräily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
Olen raskaana rv 36+ ja ajattelin että olisi mukavaa lähteä pöyräilemään esikoisen kanssa mutta saako sitä vielä näillä viikoilla tehdä? Mitä mahdollisia haittoja tuosta voisi aiheutua?

Jos et fillaroi kun kilpaa ajasit, niin en näe miksi ei voisi pyöräillä?
Itse teen pitkiäkin lenkkejä pyörällä, varon vain rasittamasta itseäni niin, että läähättää ja jalat menee hapolle.
Ja tietty hirveitä tärinöitä sun muita hyppyjä varoen, hauskaa pyöräilyretkeä esikoisen kanssa :wave:

T-Bird 31+4

Eihän siinä pyöräilyssä muuten mitään vaarallista ole, mutta kaatumisriskin vuoksi sitä ei kauheasti suositella... Tasapaino kun ei raskauden loppuajasta ole välttämättä ihan parhaimmasta päästä...

Mulle sanoi esikoista oottaessani terkkari, että saattaa ärsyttää tota alapäätä satulassa istuminen niin, että jopa käynnistää synnytyksen... :o En kyllä ottanut onkeeni, vaan jatkoin pyöräilyä. Kaatumisriski kai pahin...

no mä olen tosi huonokuntoinen raskaana oleva!!olen vasta jotain +17 ja kokeilin pyöräillä niin rupesi supistamaan..saati sitten yrittää polkea loivaa mäkeä ylös ni en jaksanut!!!!hengästytti niin perhanasti.viime kesänä kuitnkin pyörilin joka paikkaan,monta kilsaa ilman et olisin ollut henkihieverissä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ti Anna:
Tässä pitää aina kertoa se, että tuttavani meni viikoilla 42+ synnyttämään fillarilla. Ja käsittääkseni ihan vapaaehtoisesti.

Minäkin poljin junalle kun olin menossa ya-kontrolliin rv 41+2. Ja sille tielle jäin, koska synnytys käynnistettiin. Pyörällä oli paljon helpompi liikkua, kävellessä tuntui karmeat liitoskivut.