Raskaus ja miehen tupakointi

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Kyllä se haju tosiaan jää vaatteisiin ja tiukasti jääkin. Samoin myös hengitykseen ja sormiin, vaikka kuinka käsiä pesisi ja purkkaa söisi. Entisenä tupakoitsijana ehkä olen vielä herkempi haistamaan.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja jätä se sika;26202945:
Kyllähän miehen nyt TÄYTYY lopettaa tupakointi kun sinäkin lopetit, imettääkin miehen täytyy ja työssäköynti on vaan tekosyy ettei voi valvoa öitä ja hoitaa lastaan että äiti saa nukuttua

No huh huh...
 
"sondersson"
[QUOTE="Hmmm";26202940]"Ja näille jeesustelijoille.. Juu en varmaan rakasta sitten lastani enkä välitä hänestä, koska tupakoin" <-- Ei se sitä tarkoita, mutta oikeasti lähestulkoon kaikilla tupakoitsijoiden lapsilla, on huoli, että isälle tai äidille käy jotain koska he polttavat, että tulee joku sairaus tms. Ja eivät tykkää siitä että aikuinen polttaa. Edelleenkin tupakoitsijatkin haisevatkin pahalle. Kiva sellaista pienellä lapsella haistella.

Ja terve parisuhde kyllä toimii, vaikka tupakoinnin lopettaisikin. Se ei ihan oikeasti ole niin paljon pyydetty.[/QUOTE]

Tuo nyt on ihan täyttä paskaa. Aikuinen lapsi ehkä voikin noin pelätä jos äidille tai isälle alkaa tulla siihen viittaavia oireita. Mitä hajuun tulee, niin vanhemmat voi haista vaikka mille pahalle, valkosipulille, bensalle, hajuvedelle... Ei lasta silti tarvitse kuplassa kasvattaa. Maailma haisee, minkäs teet.

Mitäs sitten kun parisuhteessa aletaan vaatimaan vaikka mitä? Et saa tehdä sitä etkä tätä etkä tuota. Vieläkö luulet toimivan?
 
"Hmmm"
"Kyllä se haju tosiaan jää vaatteisiin ja tiukasti jääkin. Samoin myös hengitykseen ja sormiin, vaikka kuinka käsiä pesisi ja purkkaa söisi. Entisenä tupakoitsijana ehkä olen vielä herkempi haistamaan."

Tosiaan jää. Itsekin olen ennen tupakoinut. Nykyään satunnainen savuke jollain baarireissulla pari kertaa vuodessa. Sen jälkeen saa käsiään jynssätä kymmenen kertaa saippuan kanssa ja silti sormet haisee, ja vaatteet saa heti laittaa pesuun ja hiuksiinkin se haju jää.
 
"Hmm"
[QUOTE="sondersson";26202971]Tuo nyt on ihan täyttä paskaa. Aikuinen lapsi ehkä voikin noin pelätä jos äidille tai isälle alkaa tulla siihen viittaavia oireita. Mitä hajuun tulee, niin vanhemmat voi haista vaikka mille pahalle, valkosipulille, bensalle, hajuvedelle... Ei lasta silti tarvitse kuplassa kasvattaa. Maailma haisee, minkäs teet.

Mitäs sitten kun parisuhteessa aletaan vaatimaan vaikka mitä? Et saa tehdä sitä etkä tätä etkä tuota. Vieläkö luulet toimivan?[/QUOTE]

- Itse asiassa ei ole täyttä paskaa. :)

Ja ei se, että pyytää lopettamaan tupakoinnin, ole sama asia kuin olisi kieltämässä sitten kaiken muunkin. Ei ole keneltäkään liikaa vaadittu lopettaa tupakointia. Ei ole olemassa mitään hyvää syytä tupakoida, mutta hyviä syitä lopettaa on kyllä.
 
"harmaa"
Ja varmasti teillä on onnellinen ja toimiva parisuhde kun aletaan valikoimaan ja määräämään mitä toinen saa tehdä.
Et saa polttaa tupakkaa ja sitten et saa syödä niitä ja niitä ruokia kun en minäkään niistä pidä enkä niiden hajusta ja sitten....

Seurustelin aikanaan yhden miehen alun kanssa joka ei voinut sietää tiettyjä ruokia/mausteita ja piti minullekin puhuttelua että niitä en sitten saa nauttia kun hän ei niistä pidä.
Arvaappa miksi on entinen, minä en ala menemään kenenkään muottiin ja ala pitämään tai ala olemaan pitämättä kun toinen niin pakottaa.
 
"sondersson"
[QUOTE="a p";26202957]Kyllä se haju tosiaan jää vaatteisiin ja tiukasti jääkin. Samoin myös hengitykseen ja sormiin, vaikka kuinka käsiä pesisi ja purkkaa söisi. Entisenä tupakoitsijana ehkä olen vielä herkempi haistamaan.[/QUOTE]

Minä taas en haistanu mitään raskaus- ja imetysaikana vaikka poltin pitkään ennen sitä ja hajuaisti oli herkempi. En haistellut ja vaivannut päätäni asialla. Että voipi olla myös asenteesta kiinni.

Noh, ymmärrän sua kyllä sinänsä, itsekin ekan lapsen saadessani vaadin mieheltäni vaikka mitä enkä tullut missään vastaan. Onneksi nykysin on jo paremmin niin homma toimii, kumpikin otetaan toisemme huomioon jne. Välillä ehdittiin jo erotakin.
 
"a p"
[QUOTE="harmaa";26202991]Ja varmasti teillä on onnellinen ja toimiva parisuhde kun aletaan valikoimaan ja määräämään mitä toinen saa tehdä.
Et saa polttaa tupakkaa ja sitten et saa syödä niitä ja niitä ruokia kun en minäkään niistä pidä enkä niiden hajusta ja sitten....

Seurustelin aikanaan yhden miehen alun kanssa joka ei voinut sietää tiettyjä ruokia/mausteita ja piti minullekin puhuttelua että niitä en sitten saa nauttia kun hän ei niistä pidä.
Arvaappa miksi on entinen, minä en ala menemään kenenkään muottiin ja ala pitämään tai ala olemaan pitämättä kun toinen niin pakottaa.[/QUOTE]


Siinä on tietysti sellainen pieni ero, ettei mausteinen ruoka voi tehdä ihmistä vakavasti sairaaksi?
 
"Hmm"
"Ja varmasti teillä on onnellinen ja toimiva parisuhde kun aletaan valikoimaan ja määräämään mitä toinen saa tehdä.
Et saa polttaa tupakkaa ja sitten et saa syödä niitä ja niitä ruokia kun en minäkään niistä pidä enkä niiden hajusta ja sitten...."

- Edelleen, minä en sietäisi sitä jos puolisoni alkaisi tupakoida, saisi lopettaa tai loppuisi suhde siihen. Mun ei tarvitse tervakeuhkon kanssa elää, vaikka rakastaisinkin sitä toista. Se tupakointi kuitenkin on aikamoinen pahe. En katselisi mitään juoppoakaan.

"Noh, ymmärrän sua kyllä sinänsä, itsekin ekan lapsen saadessani vaadin mieheltäni vaikka mitä enkä tullut missään vastaan. Onneksi nykysin on jo paremmin niin homma toimii, kumpikin otetaan toisemme huomioon jne. Välillä ehdittiin jo erotakin."

- Mikä ihmeen "vaadin vaikka mitä"? Mä olen sanonut että vaatisin tasan tarkkaan vain sen tupakoinnin lopettamisen, en mä ole mikään rasittava ämmä joka alkaisi sitten puolison tupakoinnista eroon päästyään keksimään uutta vittuilun aihetta mistä valittaa ja minkä sitten viedä mieheltä pois. Ja kyllähän AP on tullut vastaan, hän on itse lopettanut polttamisen, mutta se MIES ei ole tullut vastaan kun vetelee vaan surutta röökiä sisään ja sitten jos yrittää asiasta keskustella, poistuu ovet paukkuen mököttämään.
 
"sondersson"
[QUOTE="Hmm";26202989]- Itse asiassa ei ole täyttä paskaa. :)

Ja ei se, että pyytää lopettamaan tupakoinnin, ole sama asia kuin olisi kieltämässä sitten kaiken muunkin. Ei ole keneltäkään liikaa vaadittu lopettaa tupakointia. Ei ole olemassa mitään hyvää syytä tupakoida, mutta hyviä syitä lopettaa on kyllä.[/QUOTE]

Kyllähän se oikeuttaa vaatimaan kaikkea muutakin. Ja kyllä se vaan on paskaa, et sinä tiiä kun muutaman maailman lapsista. Esim. mä tykkäsin kun äiti haisi tupakalle ja inhosin sitä kun hän laitto hajuvettä. Ihmisiä on monenlaisia. En myöskään pelkää että äitini sairastuisi vaikka hän on polttanut teinistä asti. Keuhkot on ihan puhtaat (toki tiiän että se on harvinaista), ja sairastua voi ilman tupakkaakin.
 
"huh"
[QUOTE="a p";26203013]Siinä on tietysti sellainen pieni ero, ettei mausteinen ruoka voi tehdä ihmistä vakavasti sairaaksi?[/QUOTE]

Eihän miehesi tee kuin itsensä sairaaksi.
Vai meinaatko alkaa hormoonihöyryissäsi nyt joksikin friikiksi?
Ajatteles kun joka ammattiin liittyy vaaroja, pitääkö jäädä kotiin?
Voi olla että käy työtapaturma.
Vai oletko sinä niitä kuuluisia puolisoita jotka vaatii miehen jopa kysymään luva saako mennä kavereilleen tai omille vanhemmilleen kylään.
 
"sondersson"
[QUOTE="a p";26203013]Siinä on tietysti sellainen pieni ero, ettei mausteinen ruoka voi tehdä ihmistä vakavasti sairaaksi?[/QUOTE]

Voihan siitä saada vaikka vatsahaavan :D Ja haju voi laukaista toisella migreenin.
 
"Hmm"
[QUOTE="sondersson";26203024]Kyllähän se oikeuttaa vaatimaan kaikkea muutakin. Ja kyllä se vaan on paskaa, et sinä tiiä kun muutaman maailman lapsista. Esim. mä tykkäsin kun äiti haisi tupakalle ja inhosin sitä kun hän laitto hajuvettä. Ihmisiä on monenlaisia. En myöskään pelkää että äitini sairastuisi vaikka hän on polttanut teinistä asti. Keuhkot on ihan puhtaat (toki tiiän että se on harvinaista), ja sairastua voi ilman tupakkaakin.[/QUOTE]

Anna kun arvaat. Olet itse tupakoitsija? Villi veikkaus, kun puolustelet tuota hommaa.
Ja miten niin oikeuttaa vaatimaan? Saahan sitä vaatia kuka tahansa mitä tahansa toiselta, eri asia sitten seuraukset ja se onko järkeä vaatia toiselta vaikka mitä älyttömyyksiä. Mutta se ei AUTOMAATTISESTI tarkoita sitä, että jos pyytää toista lopettamaan tupakanpolton, niin sen onnistuttua täytyy tietty seuraavaksi jäädä moottoripyöräilyharrastuksen, parsakaalin syönnin ja niin edelleen.

Ja edelleen, sinä et ehkä pelkää, joku muu voi pelätä. Enkä usko että kenenkään keuhkot voi kymmenien vuosien tupruttelusta olla puhtaat, oletko muka jotenkin päässyt näkemään ne? Jollakin tavalla se tupakointi varmasti on hallaa tehnyt.
Ja joo, voihan sitä sairastua muutenkin, mutta miksi pitää lisätä riskejä hullun lailla. Ja kyllä esim keuhkosyöpä tulee lähes aina tupakanpolton seurauksena.
 
"sondersson"
[QUOTE="Hmm";26203018]

- Mikä ihmeen "vaadin vaikka mitä"? Mä olen sanonut että vaatisin tasan tarkkaan vain sen tupakoinnin lopettamisen, en mä ole mikään rasittava ämmä joka alkaisi sitten puolison tupakoinnista eroon päästyään keksimään uutta vittuilun aihetta mistä valittaa ja minkä sitten viedä mieheltä pois. Ja kyllähän AP on tullut vastaan, hän on itse lopettanut polttamisen, mutta se MIES ei ole tullut vastaan kun vetelee vaan surutta röökiä sisään ja sitten jos yrittää asiasta keskustella, poistuu ovet paukkuen mököttämään.[/QUOTE]

Rauhotus pikkasen, kokeile vaikka hermosauhuja. Sanoin että MINÄ vaadin aikonaan mieheltä vaikka mitä. Ja eniwei kirjoitin ap:lle.
 
"Hmm"
[QUOTE="sondersson";26203045]Rauhotus pikkasen, kokeile vaikka hermosauhuja. Sanoin että MINÄ vaadin aikonaan mieheltä vaikka mitä. Ja eniwei kirjoitin ap:lle.[/QUOTE]

Tiedän, että puhuit itsestäsi, mutta sanoit asian siihen sävyyn, että kaikki jotka vaativat toiselta yhtäkään asiaa, ovat heti sitten vainoamassa myös miljoonasta muusta aiheesta tätä samaa henkilöä.
Ja yhä edelleen, se on AP:n mies joka ei nyt ole tullut yhtään asiassa vastaan.
 
"sondersson"
[QUOTE="Hmm";26203044]Anna kun arvaat. Olet itse tupakoitsija? Villi veikkaus, kun puolustelet tuota hommaa.
Ja miten niin oikeuttaa vaatimaan? Saahan sitä vaatia kuka tahansa mitä tahansa toiselta, eri asia sitten seuraukset ja se onko järkeä vaatia toiselta vaikka mitä älyttömyyksiä. Mutta se ei AUTOMAATTISESTI tarkoita sitä, että jos pyytää toista lopettamaan tupakanpolton, niin sen onnistuttua täytyy tietty seuraavaksi jäädä moottoripyöräilyharrastuksen, parsakaalin syönnin ja niin edelleen.

Ja edelleen, sinä et ehkä pelkää, joku muu voi pelätä. Enkä usko että kenenkään keuhkot voi kymmenien vuosien tupruttelusta olla puhtaat, oletko muka jotenkin päässyt näkemään ne? Jollakin tavalla se tupakointi varmasti on hallaa tehnyt.
Ja joo, voihan sitä sairastua muutenkin, mutta miksi pitää lisätä riskejä hullun lailla. Ja kyllä esim keuhkosyöpä tulee lähes aina tupakanpolton seurauksena.[/QUOTE]

Oikeesti rauhottuisit nyt sen verran että kykenisit lukemaan. Sanoin jo että poltan, sanoin jo että ihmisiä on monenlaisia.
Toiselta voi vaatia vaikka mitä mutta siinä mennään aikalailla mehtään. Jos et sitä tajua niin ei voi mitään.
Ja ne keuhkot oli puhtaat, nätin vaaleanpunaiset, minä en niitä nähnyt mutta äitini ja lääkäri kyllä. Ja älä ruikuta tästä jooko, sanoin jo että varmasti erittäin harvinaista ja joojoo, tiiän kyllä mitä tupakka useimmiten aiheuttaa. En välitä, täällä eletään vaan kerran ja mä tykkään polttaa joten poltan. Jos sairastun nuorena niin lopetan sitten.
 
"huh"
On tainnut aloittajalla hormoonit vähän hyrrätä :D
Itse en tupakoi mutta mieheni tupakoi.
Itsensähän siinä sairaaksi tekee, tosi voihan tuo saada pölykeuhot ym ym kun raksallakin on töissä :D Pitäsiköhän kieltää?
Ei minua miehen tupakointi häiritse,tosin itse en olekkaan koskaan polttanut jolloin varmasti se häiritsisi enemmän ja saisi pelätä milloin itsekin retkahtaa tupakoimaan,
muuta syytähän en näin aloittajan tekstejä lukeneena keksi kun noin ponnekkaasti vaatii samaa mieheltään.
Ainut jolloin tupakka minua häiritsee on tilanne jos joku järjen jättiläinen tulee bussikatokseen polttamaan kun se savu jää siihen pyörimään.
Tällöin kyllä sanon harmitukseni aika kuuluvasti,
olisihan se nyt kohtuus että siirtyy tupakoimaan sivummalle/bussikatoksen viereen.
 
"a p"
Helposti huomaa mitkä kommentit on sellaisilta jotka itse tupakoivat. Ilmeisesti on myös sellainen asia unohtunut että ei se passiviinen tupakointikaan ole terveellistä kenellekään. Ja kyllä, olen huolissani miehen terveydestä. Monesti kun itsekin olin tupakalla käynyt mietin jälkikäteen miksi näin teen.. sairastin paljon flunssia ja poskiontelontulehduksia ja tietysti en halunnut sitä itselleni myöntää että ehkäpä sillä tupakalla on syy siihen miksi olen jatkuvasti sairas. Ja ajattelen myös tulevan lapseni terveyttä. Tietääkseni aika iso prosentti tupakoivien vanhempien lapsista alkaa jossain vaiheessa elämäänsä polttamaan. Vanhemmat ovat kuitenkin lapsen elämän roolimalleja.

Eikä se ole mitään miellyttävää kuunneltavaa kun mies yskii tupakkayskäänsä ja välillä kuulostaa siltä kuin meinaisi tukehtua :/
 
"sondersson"
[QUOTE="Hmm";26203055]Tiedän, että puhuit itsestäsi, mutta sanoit asian siihen sävyyn, että kaikki jotka vaativat toiselta yhtäkään asiaa, ovat heti sitten vainoamassa myös miljoonasta muusta aiheesta tätä samaa henkilöä.
Ja yhä edelleen, se on AP:n mies joka ei nyt ole tullut yhtään asiassa vastaan.[/QUOTE]

Tarkoitin, että monella äidillä ekan lapsen saatuaan se on sitä että vaaditaan vaikka mitä eikä oikein osata nähdä sitä miehen puolta enää. Ja moni suhde päätyy eroon jo vauva-aikana ja tuo on varmasti yksi syy siihen. Ja ylipäätään aina suhteessa kompromisseja pitäis osata tehdä, siinä on kuitenkin kaksi tasavertaista ihmistä.
 
"huh"
[QUOTE="a p";26203108]Helposti huomaa mitkä kommentit on sellaisilta jotka itse tupakoivat. Ilmeisesti on myös sellainen asia unohtunut että ei se passiviinen tupakointikaan ole terveellistä kenellekään. Ja kyllä, olen huolissani miehen terveydestä. Monesti kun itsekin olin tupakalla käynyt mietin jälkikäteen miksi näin teen.. sairastin paljon flunssia ja poskiontelontulehduksia ja tietysti en halunnut sitä itselleni myöntää että ehkäpä sillä tupakalla on syy siihen miksi olen jatkuvasti sairas. Ja ajattelen myös tulevan lapseni terveyttä. Tietääkseni aika iso prosentti tupakoivien vanhempien lapsista alkaa jossain vaiheessa elämäänsä polttamaan. Vanhemmat ovat kuitenkin lapsen elämän roolimalleja.

Eikä se ole mitään miellyttävää kuunneltavaa kun mies yskii tupakkayskäänsä ja välillä kuulostaa siltä kuin meinaisi tukehtua :/[/QUOTE]

:LOL: koitahan nyt hormoonihirviö rauhoittua.
Voithan toki keskustella asiasta mutta sen vinkin sanon kannattaako "hyvä" parisuhde lopettaa siksi ettei toinen suostu toisen muottiin mokoman tupakoinnin takia.
Taitaa totuus piileä siinä että pelkäät itsesikin kohta alkavan tekevän mieli sitä röökiä.
 
"harmaa"
[QUOTE="a p";26203108]

Eikä se ole mitään miellyttävää kuunneltavaa kun mies yskii tupakkayskäänsä ja välillä kuulostaa siltä kuin meinaisi tukehtua :/[/QUOTE]

Ei varmasti ole helppoa olla sinun elämänkumppani kun jo yskiminenkin on kielletty :D
 
"Hmm"
[QUOTE="harmaa";26203146]Ei varmasti ole helppoa olla sinun elämänkumppani kun jo yskiminenkin on kielletty :D[/QUOTE]

Ootko sä verrannu tupakkayskää ja tavallista yskää? Ensimmäinen on kuin keuhkopöhö ja henki vinkuu ku hevosella kun rykivät. Sellaista erittäin rasittavan kuuloista yskimistä, ja kyllä, siihen ajan myötä menee hermot. Normi yskä mikä tulee kipeänä ollessa, sentään menee ohi.
 

Yhteistyössä