raskauden keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jep"

Vieras
Miten tehdään raskauden keskeytys?
Kertokaa kaikki, mihin ensin otetaan yhteyttä, missä ja miten tapahtuu ym..
Älkää kysykö, en aio kertoa syitäni täällä, muutenkin rankkaa.

paikkakunnasta riippuen, ota ja soita esim. terveyskeskukseen. Siellä kyllä neuvovat. Saat vastaanotto ajan hyvinkin pian. Saat lähetteen keskussairaalaan raskauden keskeytykseen, joka viikoista riiippuen joko lääkkeellinen tai kaavinta.

Mä menin eka yksityiselle, joka teki ultran ja lähetti gyn polille. Siellä ultrattiin ja sain tabletit suun kautta. 2 vrk myöhemmin kotona toiset tabletit emättimeen ja parin tunninoäästä alkoi runsas vuoto ja kivut. Tätä n pari tuntia, sit helpotti. Muutama pvä tiputtelua. 4 vkon päästä piti viedä pissanäyte labraan, siitä katsottiin raskaustesti. Jos ei varaa yksityiseen, niin lähetteen saat myös terkkarista.

[QUOTE="jep";27372694]Ok. Kiitos tosi paljon. Noista kivuista vielä, oliko ne tosi kovat...verrattavissa menkkoihin vai supistuksiin?[/QUOTE]

kipuihin vaikuttaa varmaan viikot ja se, että onko aiempia synnytyksiä. Mulla oli viikkoja 6, ei aiempia raskauksia. Olin kyllä tosi kipeä ja kärvistelin suihkussa koko ajan, mutta ei nyt toki niin kovaa kipua kuin myöhemmin synnytyksissä. Fyysisesti suht iisi toimitus, henkisesti oli rankempaa. Tsemppiä!

[QUOTE="jep";27372694]Ok. Kiitos tosi paljon. Noista kivuista vielä, oliko ne tosi kovat...verrattavissa menkkoihin vai supistuksiin?[/QUOTE]

Itellä keskeytetty tuulimunaraskaus viikolla 11. Ne kivut oli menkkamaisia, mutta vaan helvetisti kovempia. Siis lääkkeellinen keskeytys oli.

Jos sulle tehdään lääkkeellinen (jos oot max. viikolla 9 niin sitten todnäk tehdään), ota kipulääke juuri ennen kuin laitat kapselit emättimeen. Jos tarvit toisen, ota se heti kun tuntuu siltä. Vie ainakin pahimman terän kivulta pois.

Vuoto saattaa jatkua pitkään tuon jälkeen, joku pari viikkoa voi tulla runsasta vuotoa. Sitten jälkitarkastuksessa katsotaan verikokeesta, onko keskeytys onnistunut ts. onko veressä raskaushormoneja. Itselläni keskeytys onnistui yhdellä kertaa ja menkat tuli heti normaalisti.

Uudestaan tulin raskaaksi parin vuoden jälkeen, kun otettiin hiukan taukoa tuon tuulimunan jälkeen. Joten ei pitäisi olla sekään ongelma, jos myöhemmin lapsia haluat.

Olen kokkenut ja kerron sinulle totta se on saakelin kivuliasta aaaaaaah!,ja ilman lahjaa.
synytyksessa helpottaa kaikki kipput ja tuskat kun saa vauvan syliin.
ja muuttenkin rankkaa voi mennä huomenakin oh, niin kuin paripäivää hermostuttaa sekin menee ohi
ylleenssa ei muutta kun harkitse tarkaan ja otta lahja vastaan se on jumalalta ei oma isä ja äitisi pysty antamaan jos pyydät vastaavaa lahjaa vaikka ollet heille rakas.