V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:Abortin vastustajana lienee parempi etten kommentoi tämän enempää :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:Alkuperäinen kirjoittaja ap:En pystyisi synnyttämään lasta ja sitten antamaan pois. En vain pystyisi siihen. Minulla on jo lapsia ja kaikkiin heihin olen kiintynyt jo raskauden aikana.
Niin. Olisko se lapsen syntymä niin paha juttu sitten? Kun lapsiakin sinulla jo on ja heihinkin olet kiintynyt - myös tähän mahdollisesti tulevaan?
Jään yksinhuoltajaksi ja oma terveyteni (henkinen sellainen) ei ole parhaalla mahdollisella pohjalla. Abortti päätös on ollut erittäin vaikea, enkä vielläkään ole täysin varma ratkaisustani.
Alkuperäinen kirjoittaja en muuta sano:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:Alkuperäinen kirjoittaja ap:En pystyisi synnyttämään lasta ja sitten antamaan pois. En vain pystyisi siihen. Minulla on jo lapsia ja kaikkiin heihin olen kiintynyt jo raskauden aikana.
Niin. Olisko se lapsen syntymä niin paha juttu sitten? Kun lapsiakin sinulla jo on ja heihinkin olet kiintynyt - myös tähän mahdollisesti tulevaan?
Jään yksinhuoltajaksi ja oma terveyteni (henkinen sellainen) ei ole parhaalla mahdollisella pohjalla. Abortti päätös on ollut erittäin vaikea, enkä vielläkään ole täysin varma ratkaisustani.
minusta tuon ikäisen sikiön abortoiminen on tappo en ymmärrä miksi sellaista saa tehdä :´(
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minäkin olen abortin vastustaja. Mutta jos äidin henkinen tai fyysinen terveys ei kestä raskautta niin ymmärrän täysin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minäkin olen abortin vastustaja. Mutta jos äidin henkinen tai fyysinen terveys ei kestä raskautta niin ymmärrän täysin.
Minusta tuntuu, etten kestäisi saada vauvaa tälläiseen elämään, mikä minulla nyt on. Tuntuu jo nytkin kurjalta lapsien takia, mutta pakko yrittää eteenpäin. Kamalin tilanne, mitä olen kuvitellut, on että tämän vauvan synnyttyä minä kuolen, koska en vain jaksa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minäkin olen abortin vastustaja. Mutta jos äidin henkinen tai fyysinen terveys ei kestä raskautta niin ymmärrän täysin.
Minusta tuntuu, etten kestäisi saada vauvaa tälläiseen elämään, mikä minulla nyt on. Tuntuu jo nytkin kurjalta lapsien takia, mutta pakko yrittää eteenpäin. Kamalin tilanne, mitä olen kuvitellut, on että tämän vauvan synnyttyä minä kuolen, koska en vain jaksa.
tietysti on sekin mahdollisuus, että elämä on nyt umpikujassa ja vauvan synnyttyä kesällä on jo valoisampi elämäntilanne?
Toki teet silti päätöksen omien voimiesi mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minäkin olen abortin vastustaja. Mutta jos äidin henkinen tai fyysinen terveys ei kestä raskautta niin ymmärrän täysin.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mä tein abortin 12 viikolla, ja astiaan tosiaan tippui aivan vauvan näköinen kuollut sikiö, pää, pienet kädet ja jalatElämäni kauhein kokemus, voimia raskaaseen päätökseen.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mä tein abortin 12 viikolla, ja astiaan tosiaan tippui aivan vauvan näköinen kuollut sikiö, pää, pienet kädet ja jalatElämäni kauhein kokemus, voimia raskaaseen päätökseen.
Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mä tein abortin 12 viikolla, ja astiaan tosiaan tippui aivan vauvan näköinen kuollut sikiö, pää, pienet kädet ja jalatElämäni kauhein kokemus, voimia raskaaseen päätökseen.
Mulle kans enkä kyllä mitään sikiötä nähny siitä veri määrästä ja raskaus materiaalin seasta. Sinne ei kopsahda mitään minivauvoja.. ja ihan fakta!
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mä tein abortin 12 viikolla, ja astiaan tosiaan tippui aivan vauvan näköinen kuollut sikiö, pää, pienet kädet ja jalatElämäni kauhein kokemus, voimia raskaaseen päätökseen.
Miten sä sen näit,siinähän on kevytnukutus kun toimenpide tehdään?? Toisaalta noinhan se on,abortti on tappamista.
Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:Saisitko/hakisitko apua itsellesi ja tähän tilanteeseen. Menisit vaikka mielenterveystoimistoon ja sanot miten vaikea tilanne on, että et halua aborttia tehdä, mutta et ehkä näe muuta vaihtoehtoa. Jos he tukisivat sinua ja saisivat aikaan sellaisen tukiverkon, että kykenisit olemaan parempi äiti jos oleville lapsillesi ja tämäkin pieni saisi mahdollisuuden?
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mä tein abortin 12 viikolla, ja astiaan tosiaan tippui aivan vauvan näköinen kuollut sikiö, pää, pienet kädet ja jalatElämäni kauhein kokemus, voimia raskaaseen päätökseen.
Mulle kans enkä kyllä mitään sikiötä nähny siitä veri määrästä ja raskaus materiaalin seasta. Sinne ei kopsahda mitään minivauvoja.. ja ihan fakta!
Ja kyllä tasan varmasti mulla sinne metallipönttöön kirjaimellisesti kolahti noin 10-12cm polvet kippurassa oleva aivan vauvan näköinen sikiö, verta ei tullut nimeksikään.Ja tasan faktaa tämäkin!!
Alkuperäinen kirjoittaja km:mäkin oon viikolla 12 enkä kyllä ikinä vois tehdä aborttia.
Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mä tein abortin 12 viikolla, ja astiaan tosiaan tippui aivan vauvan näköinen kuollut sikiö, pää, pienet kädet ja jalatElämäni kauhein kokemus, voimia raskaaseen päätökseen.
Ja kyllä tasan varmasti mulla sinne metallipönttöön kirjaimellisesti kolahti noin 10-12cm polvet kippurassa oleva aivan vauvan näköinen sikiö, verta ei tullut nimeksikään.Ja tasan faktaa tämäkin!!
rv.12 ei todellakaan ole niin iso! painaa noin 5-10g ja 40-50mm pitkä. Se raskaus on ollut pitemmällä. Olen pahoillani puolestasi mutta tuo ei ole mahdollista noin aikaisilla viikoilla.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:Saisitko/hakisitko apua itsellesi ja tähän tilanteeseen. Menisit vaikka mielenterveystoimistoon ja sanot miten vaikea tilanne on, että et halua aborttia tehdä, mutta et ehkä näe muuta vaihtoehtoa. Jos he tukisivat sinua ja saisivat aikaan sellaisen tukiverkon, että kykenisit olemaan parempi äiti jos oleville lapsillesi ja tämäkin pieni saisi mahdollisuuden?
Neuvolaan olen ollut yhteydessä ja sieltä hiukan keskustelu apua saanut. Kaikki sanoo vain, että itse parhaiten tiedät. Niin kai se on, mutta oon tällä hetkellä niin ahdistunut, etten todellakaan tiedä varmaksi, mitä tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja km:mäkin oon viikolla 12 enkä kyllä ikinä vois tehdä aborttia.
Tiedätkö, olen todella onnellinen sinun puolesta, että saat jatkaa raskautta ja saat vauvasi. Kunpa minustakin olisi siihen.
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mä tein abortin 12 viikolla, ja astiaan tosiaan tippui aivan vauvan näköinen kuollut sikiö, pää, pienet kädet ja jalatElämäni kauhein kokemus, voimia raskaaseen päätökseen.
rv.12 ei todellakaan ole niin iso! painaa noin 5-10g ja 40-50mm pitkä. Se raskaus on ollut pitemmällä. Olen pahoillani puolestasi mutta tuo ei ole mahdollista noin aikaisilla viikoilla.
No ultran mukaan 12+ viikot. Ja en nyt tosiaan viivottimella mitannut mutta en nää nyt mitään syytä valehdellakaan tässä asiassa. Se oli kamala kokemus ja ihan oikeasti myös sikiön sukupuoli näkyi, kuten myös pienet sormet ja varpaat.Iho oli sellainen läpiluultava kuitenkin, suonet näkyi ja pää tosi sioKadun aina aborttiani.