Raskauden keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei!Haluaisin kysellä teiltä kokemuksia raskauden keskeytykestä,miten meni ja oliko kipuja/vuotoa pitkäänkin..?Mulla olisi aamupäivästä huomenna aika lääkäriin ja keskeytys tehtäisiin ilmeisesti lääkkeillä koska viikkoja tasan 6+0...
Mietin vain että kuinka sitä pärjää ekan päivän koska olen kolmen lapsen kanssa keskenään kotona,miten kannattaisi varautua...?
Olisin kiitollinen neuvoista ja vinkeistä...

aika reiluun vuotoon ja lyhytaikaiseen kovaankin kipuun kannattaa varautua. Itsellä lääkkeelliset keskenmenot viikoilla 6+4 ja 10. Ekalla kertaa olin vähemmän kipeä, toisella kertaa kipu oli KOVAA vajaan tunnin. Vuoto on ollut molemmilla kerroilla runsasta eli lasten kanssa en kyllä olis.

Hei, mulle on tehty "keskeytys" (oli oikeasti keskeytynyt keskenmeno) ja se ei ollut minusta kovin kivulias fyysisesti, niinkun pahat kuukautiskivut ois ollu, mutta otin vahvaa särkylääkettä. Silloin ei ollut vielä lapsia, mutta varautuisin itse olemaan sohvalla että lapset katsoo dvd:tä ja lämmittäisin ruuan mikrossa tai antaisin herkkuja ja jäätelöä.

Henkisesti varmaan vaikeampi tilanne kuin fyysisesti, voimia!

Kotona on ehdottomasti oltava toinen aikuinen seurana. Saatat vaikka pyörtyä..
Kivut voi olla aika kovat, itselläni vastasivat synnytyskipuja. Eikä särkylääke auttanut.
Mä tyhjensin lääkkeellisesti, oli keskeytynyt km. Kotityhjennyksen ehtona oli tosiaan se, että en ollut yksin lapsen kanssa.

Mulle tehtiin kans noilla viikoilla, kipu oli mun mielestä aika kovaa (mulla tosi alhanen kipukynnys) ja vuoto kesti kolme kuukautta, kunnes alotin pillerit niin loppui. Mulle ainakin sanottiin että pitää jonkun olla hakemassa kun keskeytys tehään, enkä olisi kyllä ite autolla pystynyt ajaakkaan.

Mulla toinen meni lähes lääkkeettä kotona, toinen supisteli kuin synnytyksessä, ei kuitenkaan ihan yhtä kivuliaasti. Kotiinpääsemisen ehtona on että on aikuinen seurana. haluatko oikeasti olla lasten kanssa jos vuoto runsastuu niin että joudut soittamaan ambulanssin (mahdollista) tai jos olet niin kipeä ettet oysty mihinkään. Lapset katsoo sun tuskaas vierestä. En suosittele. Soita vaikka sossuun, olisiko mahdollista saada tilap. apua.

[QUOTE="nanni";24285676]Mulle tehtiin kans noilla viikoilla, kipu oli mun mielestä aika kovaa (mulla tosi alhanen kipukynnys) ja vuoto kesti kolme kuukautta, kunnes alotin pillerit niin loppui. Mulle ainakin sanottiin että pitää jonkun olla hakemassa kun keskeytys tehään, enkä olisi kyllä ite autolla pystynyt ajaakkaan.[/QUOTE]

Mä soitin keskeytyksen jälkeen sairaalaan kun vuotoa oli jatkunut kuusi viikkoa, silloin tutkittiin, ja jotain oli jäänyt kohtuun. Eli ei saa jäädä noin pitkään vuotamaan.

Mä soitin keskeytyksen jälkeen sairaalaan kun vuotoa oli jatkunut kuusi viikkoa, silloin tutkittiin, ja jotain oli jäänyt kohtuun. Eli ei saa jäädä noin pitkään vuotamaan.

Juu, niin soitin minäkin sairaalaan kun olin vuotanut reilun kuukauden, sanoivat että tule niin tehdään sulle raskaustesti ja jos ei näytä positiivista niin ei sitä aleta tutkimaan. Enkä sitten muuta osannut vaatia. Kun olin vuotanut sen kolme kuukautta soitin uudestaan ja sitten pääsin lääkärille ja ultrasi paikat ja käski alottaa noi pillerit.

[QUOTE="huoh";24285924]HUH, ootte sairailta!!!
Pitäkää ne haaranne kiinni jos ette lapsia halua![/QUOTE]

Tässäkin ketjussa oli muutama, joilla keskeytynyt keskenmeno lääkkeellisen tyhjennyksen syynä..

Yhteistyössä