Raskauden jälkeinen masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stiinaliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stiinaliisa

Vieras
Olen kärsinyt kaikkien kolmen lapsen jälkeen masennuksesta. Esikon kanssa en tiennyt mikä on ja neuvolassakin oli evvk-terkkari :( Se vuosi esikon syntymän jälkeen oli kamala :o !!!
Kakkosen kanssa sitten olin jo viisaampi; luin kaksplussasta raskauden jälkeisestä masennuksesta ja osasin jo hakea apuakin. Olipa erilainen vauva-vuosi, ihana :)

Tämän kolmosen kanssa jo osasin odottaa, toivoin kyllä ettei tällä kertaa tulisi, mutta tulihan se :/ Lopetin imetyksen, jotta voisin aloittaa lääkityksen. Koko perheen, vauva mukaan lukien hyvinvointi menee kirkkaasti imetyksen edelle.

Voimia kaikille raskauden jälkeisestä masennuksesta kärsiville; meitä on paljon!
:hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 12:16 stiinaliisa kirjoitti:
Lopetin imetyksen, jotta voisin aloittaa lääkityksen. Koko perheen, vauva mukaan lukien hyvinvointi menee kirkkaasti imetyksen edelle.

Saanko kysyä, miksi lopetit imetyksen? Mulle ainakin on joka suunnalta sanottu, että imetyksen ajaksi on olemassa myös turvallisia lääkkeitä... Itse halusin kokeilla ensin keskusteluterapiaa, kun kaikista vakuutteluista huolimatta nuo lääkkeet arveluttaa, mutta näyttää siltä että kohta on lääkkeetkin otettava kehiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 14:07 Masentunut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 12:16 stiinaliisa kirjoitti:
Lopetin imetyksen, jotta voisin aloittaa lääkityksen. Koko perheen, vauva mukaan lukien hyvinvointi menee kirkkaasti imetyksen edelle.

Saanko kysyä, miksi lopetit imetyksen? Mulle ainakin on joka suunnalta sanottu, että imetyksen ajaksi on olemassa myös turvallisia lääkkeitä... Itse halusin kokeilla ensin keskusteluterapiaa, kun kaikista vakuutteluista huolimatta nuo lääkkeet arveluttaa, mutta näyttää siltä että kohta on lääkkeetkin otettava kehiin.

Heippa :) Nyt vasta ehdin tänne. Käyttämäni lääkkeet ovat sellaisia, joidenka kanssa ei voi imettää; ei ole varmaa tietoa vaikutuksesta vauvoihin, joten en halunnut riskeerata vauvaa. Ja meidän perhe tarvitsee terveen äidin! Lääkkeitä suotta karsastetaan, mulle ne ovat ainakin tuoneet helpotuksen tähän vaivaan ja olen tosi tyytyväinen.

Ja kuten sanottua; syödäänhän lääkkeitä muihinkin sairauksiin ja raskauden jälkeinen masennushan on fyysinen sairaus itseasiassa ( serotoniinin vajaatoimintaa). Voimia sinulle :)

Yhteistyössä