Merilevä on kiellettyjen listalla liiallisen jodin vuoksi. Mutta koskisiko enemmän merilevävalmisteita kuten ravintolisiä. Itse googlailin, että vähän valmisteesta riippuen saisi syödä puolikkaasta merileväarkista jopa kahdeksaan arkkiin, että päivittäinen jodin maksimiannos täyttyisi. Vähän mututuntumalla itse kokkailen jodittomasta suolasta ruuan sushipäivinä ja sen jälkeen. Varsinaisestihan esim. graavilohi ei ole kiellettyä, mutta se ei saisi olla vakuumipakattua. Täysin käsittelemätöntä raakaa kalaa en söisi raskaana matojen vaaran vuoksi (vaikka sushin kohdalla aina painotetaan että merikala ei voi sisältää matoja joten olen ehkä liian varovainen tässä). Toisaalta vastustuskyky on raskaana heikompi, joten herkemmin sairastuu vakavasti pikkupöpöistä kuin muuten.
Ei kai kukaan voi edes levykaupalla sushia vetää kerralla, itse kun teen niin kolme levyä on ollut kerta-annoksen maksimi. Ja ainahan niitä voi syödä kasvisversioita. Valmissushissa kyllä mietityttäisi tuoreus, ja onko samoilla välineillä tehty kuin kalakin. Niinpä teen itse nyt raskaana sushini, yllättävän nopeaa puuhaa kun oppii. Esim. katkaravun maku ei muutu juurikaan, vaikka sen kertaalleen kuumennan (olen joo vähän hysteerikko, ei kai ole mikään tyypillinen listerialähde, mutta tuleepahan tapettua jos olisikin). Graavilohesta tuli paistettuna aika pahaa, mies taas tykkäisi jopa enemmän.