Ottaa aivoon lääkärien tietämättömyys (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poikia3";23124756]Mäkkäristä ja heseltä todentotta saa myös salaatteja, joten ihan omaa tyhmyttäsi olet lihonut.[/QUOTE]

en sitä kieltänytkään :) lueppa aloitus uudelleen. mutta kun kerran niitä salaatteja olet syönyt, tiedät varmasti etteivät ne kovin maukkaita pidemmän päälle ole :) ja varsinkin kun useampi vuosi takaperin olin mäkkärissä töissä ja niitä tein... yh. ja tosiaan jotain nopeaa ruokaa piti saada, enkä salaateilla olisi elänyt niin söin sitten roskaruokaa. on se jännä miten tänne palstalle ei saa tulla enää purkamaan mitään :O

Inari sushi, avokado nigiri, misokeitto ja sitte pari niitä kasvismakeja. Namiman. Vesi kielellä täällä ajattelen tuota ihanuutta. Ja reilusti wasabia ja sopivasti soijaa.

Voihan tuossa lääkäreiden mietinnässä olla perää siltä kannalta jos ravintolassa on huono hygienia ja listeria leviää työvälineissä. Mutta uskoisin että se tulisi ilmi...

olisin tottakai varmistanut ravintolalta että tuoreista aineista tehdään, mutten ei-raskaanakaan pidä raa'asta kalasta joten olisin ihan muita susheja syönyt :( siksi ketuttaa.

mun herkkua on graavilohi, ja kyllä sitä varsinkin jouluna syön ja sillon tällön vaikka olen ollut/olen raskaana. myös maksamakkaraa ja -laatikkoo syön sillon tällön ja jopa enemmöän kuin sais :D

:D toivottavasti nämä sushista tietämättömät palstamammat eivät ole paasanneet kenellekkään siitä, kuinka sushia ei saa raskausaikana syödä, kun eivät selvästikkään tiedä mitä sushi edes on :D

Siis jos ap tiesit itse,että raakaa kalaa on syytä välttää ja tiesit,että sushi on muutakin kuin raakaa kalaa niin etkö itse osannut siitä laskea,että sushia voi syödä kunhan jättää raa'an kalan vähemmälle?

[QUOTE="Miranda83";23124808]mun herkkua on graavilohi, ja kyllä sitä varsinkin jouluna syön ja sillon tällön vaikka olen ollut/olen raskaana. myös maksamakkaraa ja -laatikkoo syön sillon tällön ja jopa enemmöän kuin sais :D[/QUOTE]

noh, ensikerran raskaana olin joten sorruin tähän lääkäreiden totaalikuunteluun :D en sorru siihen enää.

[QUOTE="vieras";23124814]Siis jos ap tiesit itse,että raakaa kalaa on syytä välttää ja tiesit,että sushi on muutakin kuin raakaa kalaa niin etkö itse osannut siitä laskea,että sushia voi syödä kunhan jättää raa'an kalan vähemmälle?[/QUOTE]

en ollut aikaisemmin ollut raskaana ja tuo maustettu kananmuna, pienet määrät levää, soija, avocado ja wasabi mietityttivät. päätin kysyä ja kun sushia ei saanut syödä ja minulle suhi=nämä kaikki aineet, en sitten syönyt. ruoka-ainelistalla jonka neuvolasta sain kun oli useampi ruoka jota en olisi osannut välttää niin päätin pelata varman päälle ja kysyä. vastaus oli kieltävä. noudatin sitä. miksi on niin vaikea käsittää? :O

Niinpä! Minä en itse ole koskaan tehnyt sushia, ja kysyin kahdeksalta lääkäriltä hyvää reseptiä siihen, mutta kukaan ei tiennyt! Kyllä lääkärit ovat osaamattomia!

olipa tyhmä kommentti :/ jos olisin halunnut tietää saako raakaa kalaa syödä olisin kysynyt: saanko syödä raakaa kalaa. nyt halusin tietää saako sushi ruokalajia syödä (tyhmäkin tietää ettei sushi=pelkkä raaka kala) kysyin: saanko syödä sushia. ihan yhtälailla jos olisin kysynyt: saanko syödä kiinalaista ruokaa, olisivat lääkäri osanneet vastata.

sitä levää (joissain), avocadoa, kurkkua, kananmunaa maustettuna moneen tapaan, riisiä. näin syön itse :)

No kai se terve järkikin (joka ap:ltä ilmeisesti puuttuu) nyt sanoo, että jos sä saat syödä keitettyä kananmunaa pelkästäänraskausaikana, tai vaikkapa keitettyä riitiä tahi salaattia, jossa on kurkkua, niin kai sä saat syödä sushiakin, joka niitä sisältää. Kyllä se ei ole lääkäreiden, vaan ap:n, omaa tyhmyyttä, jos et lääkäreille tarkenna, mitä sushi pitää sun mielestä sisällään.
Sen nyt sentään jokaisen ihmisen maalaisjärkikin sanoo, että merilevää ja raakaa kalaa ei tulisi syödä raskausaikana.

Ota kuule kilot kiloina, äläkä yritä löytää niille syyllistä muualta.

PS. Jos sä koet mäkkärin ja hesen aterioiden lihottaneen sut piloille raskausaikana, niin etkö ole sattunut tietämään että ko. ruokapaikoista saa myös salaattia, eikä ole aina pakko ottaa sitä rasvaista hamppariateriaa. Kyllä syy on vain ja ainoastaan sinun, ei lääkäreiden ja sun sushihimon.

No kai se terve järkikin (joka ap:ltä ilmeisesti puuttuu) nyt sanoo, että jos sä saat syödä keitettyä kananmunaa pelkästäänraskausaikana, tai vaikkapa keitettyä riitiä tahi salaattia, jossa on kurkkua, niin kai sä saat syödä sushiakin, joka niitä sisältää. Kyllä se ei ole lääkäreiden, vaan ap:n, omaa tyhmyyttä, jos et lääkäreille tarkenna, mitä sushi pitää sun mielestä sisällään.
Sen nyt sentään jokaisen ihmisen maalaisjärkikin sanoo, että merilevää ja raakaa kalaa ei tulisi syödä raskausaikana.

Ota kuule kilot kiloina, äläkä yritä löytää niille syyllistä muualta.

PS. Jos sä koet mäkkärin ja hesen aterioiden lihottaneen sut piloille raskausaikana, niin etkö ole sattunut tietämään että ko. ruokapaikoista saa myös salaattia, eikä ole aina pakko ottaa sitä rasvaista hamppariateriaa. Kyllä syy on vain ja ainoastaan sinun, ei lääkäreiden ja sun sushihimon.

ensinnäkin, opettele kirjoittamaan. toiseksi, jos olisin kysynyt saanko syödä kiinalaista ruokaa olisin luultavasti saanut paremman vastauksen. oletin että ihmiset tietävät mitä on kiinalainen ruoka, pizza, sushi jne. ei mikään noista ole vain yksi ruoka-aine, esimerkiksi ei pizza ole pelkkä juusto? ihme ajatusmaailma teillä...

en ollut aikaisemmin ollut raskaana ja tuo maustettu kananmuna, pienet määrät levää, soija, avocado ja wasabi mietityttivät. päätin kysyä ja kun sushia ei saanut syödä ja minulle suhi=nämä kaikki aineet, en sitten syönyt. ruoka-ainelistalla jonka neuvolasta sain kun oli useampi ruoka jota en olisi osannut välttää niin päätin pelata varman päälle ja kysyä. vastaus oli kieltävä. noudatin sitä. miksi on niin vaikea käsittää? :O

Keitetty kananmuna. Miksi sitä ei saisi syödä? Oliko se kiellettyjen listalla?

Riisi?

Avokado?

Jne.

Jos yksikään sinun syömäsi sushin raaka-aine ei ole kielletty, niin miksi niiden yhdistelmä olisi? Kyllä aivoja saa käyttää, oli raskaana tai ei.

Minullekin sanottiin, että saa syödä kunhan välttää raakaa kalaa ja vain pieniä määriä levää. :O Missäköhän perähikiällä sun lääkärit oikeen asuu. :O

ensinnäkin, opettele kirjoittamaan. toiseksi, jos olisin kysynyt saanko syödä kiinalaista ruokaa olisin luultavasti saanut paremman vastauksen. oletin että ihmiset tietävät mitä on kiinalainen ruoka, pizza, sushi jne. ei mikään noista ole vain yksi ruoka-aine, esimerkiksi ei pizza ole pelkkä juusto? ihme ajatusmaailma teillä...

No miks hitossa sä et voinut kysyä edes yhdeltä lääkäriltä, että saanko syödä sushia, jossa ei ole raakaa kalaa (tms)???

[QUOTE="jep jep";23124921]Keitetty kananmuna. Miksi sitä ei saisi syödä? Oliko se kiellettyjen listalla?

Riisi?

Avokado?

Jne.

Jos yksikään sinun syömäsi sushin raaka-aine ei ole kielletty, niin miksi niiden yhdistelmä olisi? Kyllä aivoja saa käyttää, oli raskaana tai ei.[/QUOTE]

edelleen. en tiennyt saako avocadoa, soijaa, wasabia, inkivääriä ja joitain kananmunan mausteita syödä. tiesin kyllä hyvin että riisiä saa syödä. saat sinäkin niitä aivojasi käyttää.

pimeä taidat itse olla :) en ollut aikaisemmin syönyt hampurilaisia kuin ehkä 3x vuodessa, mutta nyt lempiherkku tuli korvata jollain ja söin sitten kaksi kertaa viikossa hamppareita sushin sijaan :) kroppa ei ollut tottunut sellaisiin rasvamääriin.

Hamppareissa on muuten tosi suuri listeriariski, että sellaista..

Et muuten itse osannut päätellä saatko syödä keitettyä riisiä, avokadoa ja kurkkua raskausaikana? Kysyt varmaan muistakin ruokalajeista tyyliin:saanko syödä raskausaikana makaronilaatikkoa? entäs spagettia ja jauhelihakastiketta? entä jauhelihakeittoa?

edelleen. en tiennyt saako avocadoa, soijaa, wasabia, inkivääriä ja joitain kananmunan mausteita syödä. tiesin kyllä hyvin että riisiä saa syödä. saat sinäkin niitä aivojasi käyttää.

Miksi ei saisi soijaa syödä? Tai inkivääri? Nuohan on ihan normaaleja mausteita. Wasabi ei ole minulle tuttu, mutta googlettamalla äsken pikaisesti opin siitäkin eikä liene mitään ongelmaa käyttää, maustekasvi. Ei kai ylipäätään mikään mauste ole kielletty, en minä ainakaan ikinä raskaana ollessa ole mausteita vältellyt enkä kuullut kenenkään muunkaan välttelevän.

Raskaana ei ole hyvä syödä listeriariskin takia tiettyjä tuotteita eikä liikaa maksaa.

[QUOTE="halloo";23124955]Hamppareissa on muuten tosi suuri listeriariski, että sellaista..

Et muuten itse osannut päätellä saatko syödä keitettyä riisiä, avokadoa ja kurkkua raskausaikana? Kysyt varmaan muistakin ruokalajeista tyyliin:saanko syödä raskausaikana makaronilaatikkoa? entäs spagettia ja jauhelihakastiketta? entä jauhelihakeittoa?[/QUOTE]

myös sinulle: lue ketju kunnolla. et selvästikään tiedä mitä sushissa on.

hohhoh en jaksa enää itseäni selittää. kysyin lääkäriltä asiasta josta en ollut varma (mitä ei selvästikään pitäisi tehdä), koska luotin enemmän lääkärini sanaan kuin palstamammojen paasaukseen. sain vastauksen jota noudatin. ei olisi pitänyt. ensikerralla syön mitä mieli tekee lääkäreitä kuuntelematta, koska teidän mielestänne heille pitää eritellä mitä kussakin ruoassa on, mitä en jaksa tehdä koska menisi ikuisuus jos joutuisin kaikki lempiruokalajini erittelemään. nyt menen ostamaan ison vadillisen sushia, uskokaa tai älkää, ilman yhtäkään palaa raakaa kalaa.

Ap on selkeästi vähän tyhmä :D

Minä muuten söin tänään sushia. Oli hyvää. Enkä muuten ole syönyt raskausaikana yhtään hampurilaisateriaa. Onko maailmassa muka vaihtoehtoina vain sushi ja hampparit?

Yhteistyössä