No meistä kumpikaan ei ole koskaan luonteeltaan ollut sellainen että viettäisi "villiä opiskelijaelämää". Teininä tuli rällättyä mutta nyt ei ole kummallakaan moneen vuoteen ollut tarvetta juosta bileissä. Hyvin harvoin tulee käytyä. Ehkä korkeintaan kerran viikossa tai parissa juodaan pari saunakaljaa. Tietysti uskon, että ystävät pysyisi ja heitä tulisi tavattua, eihän lapsi sitä estä. Viihteelläkin voisi käydä joskus.
Mutta pelottaa vaan, että miten pärjäisi rahallisesti. Mies on töissä ja hänellä on koulut käytynä, mutta minulla oli tarkoitus aloittaa nyt ammattikorkeassa opinnot, 3v päästä valmistua, toivottavasti sitten päästä oman alan töihin, jne..
Nyt jos tulisikin lapsi niin opinnot viivästyisi ainakin. Ja yhden välivuoden olen jo pitänyt. Perhekin muistuttelee vähän väliä, että "menehän opiskelemaan, että saat ammatin, pitää käydä kouluja, et voi enää pitää toista välivuotta"..
Luulen että heille olisi aikamoinen pettymys kuulla jotain vauvauutisia. Eivät todellakaan ole mitään lapsirakkaita, omat vanhempani, ja eivät haikaile isovanhemmiksi.
Vaikka eihän niitä lapsia vanhemmille tehdäkään, mutta tottakai perheeni on minulle tärkeä ja olen heidänkin kanssaan läheisissä väleissä..
Sekin vielä, että en tiedä yhtään, miten pitkällä raskaus on. Luulisin ettei ehkä ihan alussa, kun kuitenkin tuli selvät, kirkkaat viivat molempiin testeihin. Pelottaa että jos onkin jo niin pitkällä ettei saa aborttia.. Silloin varmaan vain sopeutuisin tilanteeseen, ja päätyisin pitämään lapsen, vaikka sitten yksin jos kävisi niin ettei mies haluaisi vielä isäksi.. Koska en pystyisi antamaan adoptioonkan lasta, jota olisin 9kk itse kantanut.