Raskaana enkä tiedä mitä teen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en osaa päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsiin\lapseen menee tasan niin paljon rahaa kuin haluat menevän. Esim. ystävä kertoi vauvansa hankintoihin menneen 2000 €. Mulla äkkiseltään laskettuna n. himpun verran 100 €. Ja tavaraa tuolla rahalla ollaan saatu hurjasti.

Esikoinen ei koskaan ole mistään jäänyt paitsi,eikä ole kuullut ettei rahaa ole. Mies työtön ja mulla pieni palkka. Pärjätty on.

Se riippuu haluatko lapselle pelkkää kallista,huippu disaignia vaan riittääkö Citymarketin valikoima

Vähän ot, mutta Citymarketin valikoima ei kyllä mikään halpa ole. :D
Jos rahaa ei oikeasti ole (kuten opiskelijoilla ei nyt yleensäkään), niin käytettynä tai jostain outleteista paras ostaa.
Ei tosiaan mistään markettien osastoilta, siellä on etenkin laatuunsa ja ulkonäköönsä nähden tosi kalliita.

Alkuperäinen kirjoittaja en osaa päättää;30111391:
En meinaa, tottakai sittenkin voi matkustella kun on lapsia, mutta tarkoitin lähinnä sitä että mies varmaan haluaisi vielä "vapaata elämää".. Ja juu, olen ajatellut. Olisi kamalaa, jos nyt tekisin abortin, ja myöhemmin huomaisin etten voi saada lapsia. Varmasti miettisin, että miksen tehnyt toisin. Mutta silti.. Tuntuu vaan siltä että onko oikea aika :( Ei me olla oltu yhdessä kuin vuosi, kumpikin ollaan näin nuoria (vaikkei toki mitään teinejä enää), ja kaikkea.

Laita jonnekin paperille vaikka plussat ja miinukset asiasta, ja mieti kumpi tunne sulla on vahvempana jne.

Vaikkei äitiys ole aina kivaa tai helppoa, niin jos punnitsee, onko kivampi että on se lapsi joka koko ajan kasvaa isommaksi ja lopulta aikuiseksi, kuin että olisi tietoisuus siitä että teki silloin nuorena abortin, niin kyllä mä valitsisin sen mukulan.

Voi ei! Kuulostat kyllä niin epävarmalta, etten aborttiin kannusta.
Juttele miehen kanssa asiasta? Jos hän on messissä, niin en näe mitään syytä, miksi keskeyttäisit raskauden ja miksi elämänne ei menisi lapsenkin kanssa hyvin.
Mies voi olla töissä ja sinä opiskelet, etkä luultavasti edes valmistu paljoa suunniteltua myöhemmin.

Jos sellainen vaara on, ettei mies rupea isäksi ja häipyy paikalta, niin sitten se on vähän eri juttu, opinnot ja kaikki. Taloudellisesti olisit sitten tosi huonossa asemassa jne.
Eli puntaroi huolella eri vaihtoehdot ja tosiaan; juttele pian sen miehesi kanssa, se on teidän yhteinen asia ja miehen suhtautuminen vaikuttaa paljon sinuun ja valintoihisi.

Mä oon kyllä siinä eri mieltä ketjun muiden vastaajien kanssa, että äitiys olisi aivan ihanaa ja muuta vastaavaa.
Ei se aina ole, ja jos rehellisiä ollaan, niin joskus kaikki osapuolet pääsisi helpoimmalla, jos raskaus vain keskeytettäisiin.
Eli ei kannata liikaa siihenkään tuudittautua, että "äitiys kyllä palkitsee eikä omaa lasta koskaan kadu" jne., kun ei se mene ihan noinkaan.

Juttelen kyllä miehen kanssa, kunhan tämä tulee töistä kotiin. Mies on kyllä vastuullinen ihminen, mutta hänkin haluaisi lapsia vasta joskus 25-30v vasta. Eli varmaan olisi aika shokki jos sanoisin että pidän lapsen.

Sehän siinä tietty on että mitä jos jäänkin yksin. Ja vaikka en jäisikään niin ei kaikki lapsen kanssa ole mitään ruusuilla tanssimista, tietenkään.

Niinkuin sanoin, olin aina ajatellut, että jos tulee vahinkoraskaus niin teen abortin, ja siinä se, sitten elämä jatkuu ihan ennallaan. Ja nyt kun on se tilanne että olen raskaana niin olen ihan hukassa. Abortti varmaan olisi järkevin ratkaisu - "hoitaisin homman", menisin opiskelemaan, parin vuoden päästä valmistuisin, ja sitten joskus vanhempana se lastenhankinta. Mutta ei sekään välttämättä niin menisi, kuten jo totesin ei asiat mene aina niinkuin suunnittelee..

Pelkään vaan että oltaisiinko liian nuoria vanhemmiksi, mitä mies sanoisi, jne. Koko suku ja kaikki ystävät on odottaneet että alan opiskelemaan taas, kauheat kyselyt opiskeluista, yms, ja sitten kävisikin näin. Vaikka meidän asiahan se on. Sekin pelottaa, että mies tosiaan lähtee. Tai jos ei lähde, niin vauvan synnyttyä toteaakin että ei ole hänen juttunsa tässä iässä, ja lähtee sitten.. En uskoisi miehestä sellaista, mutta kummittelee vaan kaikki mahdolliset mielessä kun parille ystävälle kävi noinkin.

Ette te liian nuoria ole, vaikka nyt oletkin raskaana aikaisemmin, kuin olit suunnitellut.
Opintoja lapsi ei estä, eli jos päättäisit jatkaa raskautta, menisit nyt syksyllä kouluun kuten olit suunnitellutkin ja jatkaisit opinnot loppuun äitiysloman jälkeen.

Ei se aina ruusuilla tanssimista ole, mutta usein paljon mukavempaa kuitenkin, kuin kaikissa pelottelujutuissa ja mukavitsikkäissä artikkeleissa.
Matkusteluakaan lapsi ei estä, mutta tietysti se jossain määrin muuttaa elämää.
Iso asiahan se on ja siksi kannattaakin miettiä tarkkaan, mitä tekee.

Puhu sen miehen kanssa kunhan töistä kotiutuu. Jos se on hyvä mies, niin se on paras tuki sulle mitä ikinä päätätkään/päätättekään.
Ei-toivottu raskaus on siitä paha paikka, että siinä on niin isoista asioista kyse.
Kummassakin päätöksessä on ainekset johonkin hyvään ja toisaalta pahaankin, riippuu niin ihmisestä ja tilanteesta.

Vähän ot, mutta Citymarketin valikoima ei kyllä mikään halpa ole. :D
Jos rahaa ei oikeasti ole (kuten opiskelijoilla ei nyt yleensäkään), niin käytettynä tai jostain outleteista paras ostaa.
Ei tosiaan mistään markettien osastoilta, siellä on etenkin laatuunsa ja ulkonäköönsä nähden tosi kalliita.

Yksi heitto halvempiin tuotteisiin jonkun yli 100 € maksavan merkkivaatteen ohelle. Toki halpaakin on. Juuri ostin lapselle sieltä kengät,housut + puseron 10 €. Että jos joku disaig maksaa kappale hinnaltaan 90 € enemmän niin sanoisin marketin olevan erittäin halpa

Lapsiin\lapseen menee tasan niin paljon rahaa kuin haluat menevän. Esim. ystävä kertoi vauvansa hankintoihin menneen 2000 €. Mulla äkkiseltään laskettuna n. himpun verran 100 €. Ja tavaraa tuolla rahalla ollaan saatu hurjasti.

Esikoinen ei koskaan ole mistään jäänyt paitsi,eikä ole kuullut ettei rahaa ole. Mies työtön ja mulla pieni palkka. Pärjätty on.

Se riippuu haluatko lapselle pelkkää kallista,huippu disaignia vaan riittääkö Citymarketin valikoima

Näin. Miulla on tossa pieni vauva, jonka hankintoihin on mennyt vaunuihin 100e (halvemmallakin ois saanut, mutta halusin nuo, ilmaisiakin löytyy), kaukalo tutulta ilmaiseksi, pieniin kestovaippoihin on mennyt n. 60e, seuraavaan kokoon saman verran. Vaatteita oli ennestään ja lisäksi kirppikseltä on tullut ostettua niitä jollain kympillä -vähemmälläkin olis pärjännyt. Rintapumppu 5e, tarkoitus imettää siis. Lisäksi tuplarattaisiin sijoitin 30e.

Kävi sitten niin etten tänään saanut miehelle kerrotuksi. Unohdin että hällä on treenit tänään heti töiden jälkeen, tuli niistä rättiväsyneenä ja painui suoraan nukkumaan. Yritin jututtaa mutta mies oli niin väsynyt ettei varmaan edes kunnolla tajunnut kun yritin puhua. Parempi huomenna kertoa kun toinen on kutakuinkin tajuissaankin. :/
Edelleenkään en tiedä mitä tehdä.. Terveyskeskuksesta neuvoivat soittamaan neuvolaan, vaikka tosiaan puhelimessa jo totesin että en tiedä mitä teen. Onnittelivat vielä raskaudesta... :S Neuvolan soittotunti vaan oli jo mennyt, niin että huomenna sekin sitten.. Jos siellä käymällä saisin puhuttua että mitä oikein pitäisi tehdä.. No, minun päätöshän se tietysti on mutta auttaisi vähän selvittämään asiaa kun kasvotusten puhuisi ammattilaisen kanssa joka on nähnyt monia tapauksia..

Mä en ole abortin vastustaja, mutta en myöskään kannusta ketään siihen, jos on vähänkin sellainen olo, että haluaisi sen tulollaan olevan lapsen. Jos olisit ollut ehdottomasti sitä mieltä, että hyi yök lapsi, en halua, olisin kannustanut aborttiin. Mutta tässä tapauksessa... sä vaikutat kuitenkin siltä, että ainakin joltain osin haluaisit tämän lapsen.

Joten, älä ryntää aborttiin. Juttele miehen kanssa huomenna. Hän on joko puolesta tai vastaan. Jos hän on vastaan, sulle jää mietittäväksi, että hoidatko homman kotiin yksin vai pääsytkö keskeytykseen. Muista, että päätös on kuitenkin sun (niin epäreilua kuin se miehelle onkin).

Vauvan "ylläpito" ei tosiaan hirmuja kustanna. Ja sähän ehdit käymään syksyn koulua, sitten voit pitää kevään taukoa tai käydä esim. tenttimässä, jos se koululle sopii. Syksyllä voit jo osallistua enemmän koulunkäyntiin, jos saisit jonkun aina välillä hoitoavuksi. Ja tammikuussa 2016 voit laittaa lapsen hoitoon ja olla kokopäiväinen opiskelija. Asioilla on tapana järjestyä, mutta olis kyllä hirveän tärkeää, että te olisitte molemmat samoilla linjoilla näiden asioiden kanssa.

Juttele miehen kanssa ja tuu kertomaan, miten kävi :). Anteeks, että olen näin utelias :ashamed:.

No kun tosiaan luulin, että jos vahinkoraskaus kävisi, niin olisi helppoa tehdä abortti ja jatkaa elämää ja miettiä lastenhankintaa sitten vähän vanhempana ja paremmassa elämäntilanteessa. Joku osa musta tosiaan sanoo, että pidä lapsi, ja että kyllä pärjäisin.. Ja se toinen osa taas yhä hokee, että ei kannata.

Miehen mielipidettä en tosiaan vielä tiedä.. Toivoisin, että hän ois mulle tukena, mitä ikinä päätänkään. Yhdessä tämä lapsi on alulle saatettu ja kyllä mieskin on tiennyt aiemmin, että mikään ehkäisy ei ole satavarma ja vahinko voi käydä. Tosin olen miehelle puhunut aiemmin että jos vahinko kävisi niin tekisin abortin. Jos mies olisi ihan täysin lapsen pitämistä vastaan, mutta yhä itse epäröisin, niin varmaan sitten pitäisin vaikka yksin.. En haluaisi, että jää kaivelemaan se että tein abortin toista miellyttääkseni, ja sitten myöhemmin tulisi joku katkeruus miestä kohtaan siitä.
Niin ja toisaalta taas, en edes tiedä olisiko abortti enää mahdollinen, voihan olla, että raskaus on jo niinkin pitkällä..

Ja juu tulen kyllä kertomaan miten kävi.. Huomenna luulisi hieman selviävän.. Tai ainakin silloin mies kuulee asioista.

Ihan oman mielenterveytesi vuoksi en suosittele tekemään aborttia. Jos nyt epäilet noin paljon, niin abortti on raskas taakka kantaa mukana koko elämän mikäli se rupeaa kaduttamaan. En ole aborttia vastaan, minulla on ystäviä jotka on tehneet abortin ja asia ei vaivaa heitä mitenkään, mutta he ovat olleet 100% varmoja siitä etteivät halua lasta pitää.

[QUOTE="vieraana";30113183]Ihan oman mielenterveytesi vuoksi en suosittele tekemään aborttia. Jos nyt epäilet noin paljon, niin abortti on raskas taakka kantaa mukana koko elämän mikäli se rupeaa kaduttamaan. En ole aborttia vastaan, minulla on ystäviä jotka on tehneet abortin ja asia ei vaivaa heitä mitenkään, mutta he ovat olleet 100% varmoja siitä etteivät halua lasta pitää.[/QUOTE]

Epäilen kyllä lapsen pitämistäkin.. Jos jään yksin? Jos ei meinaa jaksaa? Jos lapsi onkin erityislapsi, esim. vakava synnynnäinen sairaus tai kehitysvamma? Ja miten ystävät, ja sukulaiset suhtautuvat raskausuutisiin, ja mies tietysti. Ja entä jos en olisikaan hyvä äiti? Jos en osaisikaan olla vauvan kanssa luontevasti tai jotain, kun en ole kamalasti ollut pienten lasten kanssa tekemisissä ja vähän vaivautunut olen aina ollut niissä tilanteissa.. :( Vaikka olisihan tietysti oma lapsi varmasti aivan eri asia..

Alkuperäinen kirjoittaja en osaa päättää;30111391:
En meinaa, tottakai sittenkin voi matkustella kun on lapsia, mutta tarkoitin lähinnä sitä että mies varmaan haluaisi vielä "vapaata elämää".. Ja juu, olen ajatellut. Olisi kamalaa, jos nyt tekisin abortin, ja myöhemmin huomaisin etten voi saada lapsia. Varmasti miettisin, että miksen tehnyt toisin. Mutta silti.. Tuntuu vaan siltä että onko oikea aika :( Ei me olla oltu yhdessä kuin vuosi, kumpikin ollaan näin nuoria (vaikkei toki mitään teinejä enää), ja kaikkea.

Sinä ja lapsi olette tärkeimmät. Mieskin saattaa suhtautua eri tavalla kuin ajattelet. Joka tapauksessa päätöstä kannattaa harkita hyvin vakavasti, koska se on peruuttamaton.

Sinä ja lapsi olette tärkeimmät. Mieskin saattaa suhtautua eri tavalla kuin ajattelet. Joka tapauksessa päätöstä kannattaa harkita hyvin vakavasti, koska se on peruuttamaton.

Niin.. Päätin kummin tahansa niin sitä päätöstä ei sitten saa enää peruutettua. Jos teen abortin sitä ei saa tekemättömäksi. Ja jos päätän jatkaa raskautta ja pitää lapsen, ei sitäkään voi sitten enää peruuttaa. Tosin en ole kenenkään täysjärkisen suusta kuullut, että olisivat hetkeäkään katuneet sitä että pitivät lapsen.. Ja että siihen vanhemmuuteen kasvaa raskauden, ja äitiyden myötä..
Ja tavallaan tuntuu ihanalta ajatukselta, että masussa kasvaa uutta elämää.. Tänään huomasin ihan vahingossa miettiväni, että minkähän näköinen lapsesta voisi tulla, mitä piirteitä hän saisi minulta, mitä mieheltä.. Ja toisaalta yritän kamalasti olla miettimättä tuollaisia :( Niin, turvallisin ja fiksuin vaihtoehto olisi varmaan raskauden keskeytys.. Mutta ehkä pitäisi joskus olla "tyhmä" ja antaa niiden tunteiden viedä eikä aina yrittää perustella kaikkea niin järjellä..
Huominen jännittää, saa nähdä miten mies reagoi..

Itse tein vastaavassa tilanteessa abortin. En ole katunut. Päinvastoin. Nykyään minulla on jo lapsia. Silloin olisi ollut huono aika. Lapsi olisi saanut vähemmän joka tasolla. Kuulostat fiksulta mutta koen itse että ikaisesi ei välttämättä ole valmis. Ota huomioon että tällä palstalla on paljon naisia jotka ovat huonoja äitejä. Eivät kasvata lastaan. Pitävät vain lapsiaan elossa parhaansa mukaan. Kuin eläimet. Joten tee päätös oman pääsi mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja en osaa päättää;30113197:
Jos jään yksin? Jos ei meinaa jaksaa? Jos lapsi onkin erityislapsi, esim. vakava synnynnäinen sairaus tai kehitysvamma? Ja miten ystävät, ja sukulaiset suhtautuvat raskausuutisiin, ja mies tietysti. Ja entä jos en olisikaan hyvä äiti? Jos en osaisikaan olla vauvan kanssa luontevasti tai jotain

Elämästä kun ei voi tietää, saatat millon tahansa myöhemminkin jäädä yksin, kun lapsi on jo syntyny ja vaikka se ois sillon ollu kuinka suunniteltua jne. Ja sairaudet ym. selviää yleensä raskauden aikana myöhemmin, ja ne on kuitenkin (etenkin nuorilla) ääri harvinaisia. Kukapa nyt ois heti joku taituri missään välittömmästi, mutta äitiys kehittyy naisella ihan luonnollisesti, kun siinä tilanteessa on. Miehen ensireaktio tässä tilanteessa on usein paniikki, mikä kuitenkin menee pian ohi ja onhan siinä aikaa tottua ajatukseen ne kaikki kuukaudet.

Alkuperäinen kirjoittaja oma järki;30113347:
Itse tein vastaavassa tilanteessa abortin. En ole katunut. Päinvastoin. Nykyään minulla on jo lapsia. Silloin olisi ollut huono aika. Lapsi olisi saanut vähemmän joka tasolla. Kuulostat fiksulta mutta koen itse että ikaisesi ei välttämättä ole valmis. Ota huomioon että tällä palstalla on paljon naisia jotka ovat huonoja äitejä. Eivät kasvata lastaan. Pitävät vain lapsiaan elossa parhaansa mukaan. Kuin eläimet. Joten tee päätös oman pääsi mukaan.

Sullahan onkin ne omat kipeät syyllisyystraumas hoidatettavana ja houkuttelet muitakin suu vaahdossa sinne omaan katkeraan onnettomuutees. Olet julma elukka ja sieltä raakalaismaisinmmasta päästä. Sääli lapsias.

Alkuperäinen kirjoittaja oma järki;30113350:
Ja kyllä monet kaatuvat lapsiaan mutta asia on tabu.

Taitaa kuitenkin hieman useemmat katua sitä lapsen tappamista, ihan jo abortin jälkeisistä 6 kertasista itsariluvuistakin päätellen...

Mun mielestä sää mietit liikaa mitä muut ajattelee.... Vaikka teidän lapsi olis pitkään yritetty ja toivottu, nii tiedätkö silti on sukulaisia jotka täräyttää päin naamaa oman eriävän mielipiteensä, ja on ystäviä jotka ei halua olla missään tekemisissä lapsesi kanssa.
Äläkä murehdi sitäkåän, että jäätkö yksin lapsen kanssa. Sekään ei katso ikää, koulutustasoa, ammattia eikä mitää muutakaan ulkoistatekijää. Edelleen vaikka kaikki olis yhdessä hartaasti toivottu ja suunniteltu, nii ei sitä voi koskaan tietää vaikka mies yhtäkkiä laittaiskin hynttyyt yhteen naapurin rouvan kanssa (niin kuin tässä meidän taloyhtiössä kävi...)
Ja jos vanhemmat papattaa jostain opiskelusta, niin he peilaavat vain omaa nuoruuttaan. Ei noilla suurilla ikäluokilla ole käsitystäkään, et nykyään ollasn jo pitkälle yli 30, että olisi opiskelut käyty. Sit töihin (jos paikka jostain vaan ikinä löytyy). Pakkohan se on mennä töihin, et saa vähän rahaa säästöön, työkokemusta, jalkaa ovenväliin, ja (miesten perinteinen) että on varaa ostaa parempi auto vauvalle. Toki työpaikatkin on sit kiven alla kun työnantaja miettii, että jos tuolle vastavalmistuneelle annan vakipaikan, niin raskaana se on kohta kuitenkin. Ja hups kohta oletkin lähempänä neljääkymmentä ja mietit, et joko niitä lapsia "saa" tehdä, hitsi mites tässä enää edes raskaudutaan-ei luomusti ainakaan, ja sit vietät ne keski-iän parhaat vuodet kiukuttelevan teinin kanssa. Kun taas omista kavereista, ne jotka teki lapset jo about lukion jälkeen, nii nyt he pystyvät jättää lapset viikoks mummolaan tai kesäleirille ja vanhemmat pääsevät keskenään reissuun. Ovat tehneet opintonsa tässä välissä, ja menneet suoraa opiskeluista töihin.

Niin et ole ainut, etkä edes harvinaisuus siinä, ett oma vauva on ensimmäinen vauva jota pitää sylissä :) Mistäs sitä kokemusta olis saanut, kun meidän ikäluokan vanhemmat eivät olleet kovin halukkaita tekee montaa lasta. Mut sairaalassa jo opetetaan perusteet miten vauvaa käsitellään, ja kaikenmaailman avoimissa vauvaryhmissä oppii niin paljon.

Ja että lapsi olisi sairas - hyvin epätodennäköistä koska olet noin nuori. Tai nyt ainakin Parhaimmat mahdollisuudet saada terve lapsi. Päälle nelikymppisenä - no se todennäköisyys johonkin ongelmaan kasvaa huomattavasti.

Mutta siis, jos sun tekee mieli hymyillä kun kerrot kelle vaan raskausuutisen, nii hymyile!(vaikka sit päätyisitki mihin ratkaisuun vaan). Muut myös peilaavat sun tunnetiloja. Jos vaan itket, ne voi painostaa aborttiin koska luulevat että olet nii onneton. Mutta jos yhtään näytät myös onnen tunteita, nii voivat kannustaa pitää lapsen, koska näkevät että toisaalta haluat tämän lapsen vaikka sua nyt pelottaiskin.
Ja muista Muista myös se adoptiokin, ja avoinadoptio, ja sijaishuolto, ja ensikodit. Ei lapsen kanssa ole aina pakko jaksaa, eikä se tarkoita sitä että se pitäis lopettaa ennen ku syntyykään tai antaa ikuisiks ajoiks toisille.

Jokatapauksessa, Onnea pienestä alusta kuitenkin. Hän on jo nyt vaikuttanut sisimmissäsi :) eikä myöhemminkään tarvitse olla pahoillaan, molemmat ratkaisut varmasti pelottaa. Mutta jos ITSE teet sen ratkaisun ilman KENENKÄÄN painostusta, niin syyt ja perustelut on helpompi ymmärtää myöhemminkin.

Paljon kiitoksia kaikille fiksuista vastauksista. Noista on ollut paljon apua, saanut vähän ajatuksia kasattua ja selvittyä, ettei ne ole kuin joku umpisotkussa oleva lankakerä.. Eihän tämä tilanne ole se mitä olisin halunnut elämäni olevan, kun lastenhankinnan aika on, ja pelottaa se ajatus lapsen pitämisestäkin enkä satavarma ole siitäkään, mutta en ole varma abortistakaan ja sitä aborttia varmasti katuisin enemmän.

Miehelle kertominen vaan on vielä edessä, se yksi tärkeimmistä jutuista.. Voi kun vaan pääsisin jo sanomaan tästä asiasta, niin se kertominen olisi sitten hoidettu. Vielä pitäisi mooonta tuntia ootella ennen kuin mies tulee töistä.. Olisikohan ihan tökeröä ja typerää laittaa sille tekstarilla nämä uutiset? Haluaisin vaan saada sen asian sanottua, pois kielen päältä pyörimästä..

Tsemppiä, mitä ikinä päätätkään!
Minut on saatu 18-vuotiaana. Itse sain ensimmäisen lapseni 35-vuotiaana. Äitejä on eri-ikäisiä :)

Äläkä huoli. Opintoja voi lykätä ja pienellä rahallakin pärjää. Äitiyspakkauksella pääsee hyvää alkuun ja netti on täynnä käytettyjä hyviä vaatteita. Itse ostin hienot käytetyt Brion rattaat 200€lla.

Älä laita tekstaria ;) Odota puolisoa kotiin.

Voi sen laittaa tekstarillakin. Sitten miehellä on hieman aikaa miettiä ennen kuin kohtaatte. MUtta älä säikähdä jos miehen vastaustekstari on ensin negatiivinen. Mieli voi jo illalla olla muuttunut.

No joo, sillä tekstarilla ainakin saisin sen asian pois sanottua. Ei koko ajan pyörisi mielessä, että miten kerron.. Mutta toisaalta tuntuu että tällainen pitäisi sanoa kasvotusten. Mutta viestillä mainitessa miehellä olisi tosiaan aikaa vähän sulatella asiaa..

Yhteistyössä