raskaaksi tuleminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitensenyton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23872465]No älä nyt loukkaannu. Olihan tää todella hassua, kai siitä nyt saa huumoria repiä. Mutta jos koet saaneesi vastauksen jo, niin miksi enää tässä intät? Vai haluaisitko lisää vinkkejä raskaaksi tulemiseen? =)[/QUOTE]

Kyllä mä koen asian loukkaavaksi. Ymmärrän että tää on hauskaa toistenmielestä ja loukkaannun siitä huolimatta. Vastaan ihmisten kysymyksiin.

Ja väität että sulle ei opetettu koulussa tota asiaa! Mä olen 22v. ja meille tasan opetettiin miten ne lapset tulevat.

Meilläkin ala-asteella sivuutettiin ihmisten lisääntymistä koskeva kappale kaikessa hiljaisuudessa. itse luettiin kotona sitten niitä sivuja kirjasta, mutta jos heräsi kysymyksiä, hniihin ei saatu vastauksia. myöskään (estoisessa) perheessäni näistä asioista ei pihahdettukaan, joten enemmän tietoa saimme vasta yläastella kun biologiassa taas asioita käsiteltiin.
kun minä olin nuori, ei ollut nettiä mistä googlettaa tietoa.

[QUOTE="vieras";23872604]Meilläkin ala-asteella sivuutettiin ihmisten lisääntymistä koskeva kappale kaikessa hiljaisuudessa. itse luettiin kotona sitten niitä sivuja kirjasta, mutta jos heräsi kysymyksiä, hniihin ei saatu vastauksia. myöskään (estoisessa) perheessäni näistä asioista ei pihahdettukaan, joten enemmän tietoa saimme vasta yläastella kun biologiassa taas asioita käsiteltiin.
kun minä olin nuori, ei ollut nettiä mistä googlettaa tietoa.[/QUOTE]

No onhan se yläastekin koulu. Kyllä ihan jokaiselle jossain vaiheessa kerrotaan nämä asiat. Ja jos ei kerrota niin kyllä netistä nykyään löytyy monia sivuja missä kerrotaan että hedelmöittymiseen tarvitaan sekä siittiöitä että munasolu.

Niin, siis siitä 'keskeytetystä' VOI tulla raskaaksi, mutta keskeytettyä ei pidä käyttää jos tavoite on raskautua. Myöskään ehkäisynä sitä ei kuitenkaan tulisi käyttää, jos ei halua lapsia, koska se ei ole satavarma. Eli jos haluat lapsia, päästäkää sisälle ne mällit, jos et halua lapsia niin käytä KUNNON ehkäisyä.

Tämä on kyllä provo!

Katsokaapas ap:n kirjoitustyyliä. Hän hallitsee kieliopin aika hyvin. Osaa jopa pilkkusäännötkin kohtuullisesti. Ei siis ole ihan tyhjä kumipää. =) Kyllä tuollainen nainen osaa googlettaa jo hyvin nuorena nämä asiat. Tietoa on yllin kyllin, sivustoja on satoja ihan suomeksikin netissä. =)

Ensi kerralla ap, muuta kirjoitustyyliäsi, niin menee provo paremmin läpi. :laugh:

Oppia ikä kaikki. Meon luultu, että mun raskautumista autta, kun katotan aikuisviihdettä ja laukeavia miehiä netissä... Siellä sellaista valkoista, vauvan siementä lentelee.

En ole tullut raskaaksi. Mies käyttää kortsua.

Olen tullut raskaaksi silloin kun olin 15-16-vuotias, mutta silloin en ollut valmis äidiksi, ja silloin raskauduin ilman että mies tuli sisääni. Sen jälkeen aloitin pillerit. Ei siis olla varsinaisesti yritetty, vaan menty linjalla tulee jos on tullakseen.. ja siis olen jo miettinyt tätä asiaa pidemmän aikaa, ja jutellut tämän ystäväni kanssa.. Oli kynnys tulla tätä täältä kysymään mutta nyt uskalsin :)

Mitenkähän silloin pääsit "eroon" vauvasta... hävisikö se kun toivoit sitä :D :D

Ei siisus! ihan oikeesti! ja tässä nyt mättää sekin, että jos SÄ et ole tota asiaa tienny niin yhtä tyhmäkö on miehesi... ei voi sattua että samaan pataan osuu kaksi mätää pottua!

Asiantuntija: Tämän takia keskeytetty yhdyntä ei toimi ehkäisykeinona - Uutisia äideille ja isille - Äidit ja isät - Etusivu - Helistin.fi

”Keskeytetty yhdyntä ei ole luotettava ehkäisykeino juuri miehen ns. liukastustippojen (kiimatippojen) sisältämien siittiöiden vuoksi. Ns. liukastustipoissa voi olla miljoonia siittiöitä jotka pääsevät emättimeen yhdynnän aikana. Tällöin on tietysti hedelmöittymisen mahdollisuus olemassa. Keskeytetyssä yhdynnässä myös ns. ’vahingon’ mahdollisuus, jolloin mies ei ehdi vetää siitintä ulos ennen siemensyöksyä, kasvaa. Vahingon riski kasvaa esimerkiksi alkoholin vaikutuksen alaisena.”

Lavikaisen vastauksessaan viittaamista liukastustippojen siittiöistä on kuitenkin olemassa eriäviäkin mielipiteitä. Esimerkiksi eräässä pienessä israelilaistutkimuksessa todettiin, ettei ennen ejakulaatiota tapahtuvassa limanerityksessä (liukastustipat) olisikaan siittiöitä. Vastaavanlaisia tuloksia on tiettävästi saatu myöhemminkin. Tästä huolimatta keskeytetty yhdyntä on melkoisen epävarma ehkäisykeino, ottaen juuri huomioon vaikka ”vahingon” mahdollisuuden.

Näin ollen Annukka Lavikainen neuvookin kysyjää harkitsemaan jälkiehkäisyn käyttöä, sillä keskeytettyyn yhdyntään liittyy aina kohonnut raskausmahdollisuus.

Uskomatonta millaista törkyä kaadatte niskaan! On useita ihmisiä jotka eivät ole niin varmoja asioista ja sen takia kysyvät muilta tarkempaa tietoa ja saa tuollaista paskaa niskaansa. hohhoh itse kyllä tiedän nämä asiat ja mikä ehkäisee ja mikä ei ja parhaat mahd. raskaaksi tulemisen "keinot". Mutta en siltikään hauku häntä tietämättömäksi idiootiksi, jonka ei kannata hankkia lasta. saisitte hävetä!

Lakatkaa mollamasta, hienoa että kysyy jos ei ole varmuutta, kellään ei ole oikeutta mennä haukkumaan huonoksi vanhemmaksi jps tuollaista kysyy, moni 15v ei edes tiedä todellisia ehkäisy keinoja. Eikä kaikille valisteta koulussa ja kotona! Joten pitäkääpä pienempää suuta rouvat! Ja toivottavasti tulee Onnea lapsen hankimisessa kysyjälle!:)

Yhteistyössä