Ranskalainen Indochine-yhtye on tehnyt kappaleen Suomen entisestä pääministeristä SANna Marinista kappale on nimeltään Sanna sur la croix

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mikäs "en" -sana pujahti viestiisi eli persoonamuodossa? Hui! Puhut vaan ittestäs :eek:
Niin, kenestä olisi pitänyt puhua, kun minusta väitit jotakin?

Yritä nyt vanha ihminen rauhoittua. Sulla on keski-iän kriisi käynnissä, ja pikku hiljaa olisi syytä rauhoittua eikä rääkyä perhepalstalla kuin joku purkkaa suussaan pyörittelevä teinilikka. No se rauhoittuminen tulee ehkä luonnostaan sinunkin kohdallesi.
 
vierailija
Niin, kenestä olisi pitänyt puhua, kun minusta väitit jotakin?

Yritä nyt vanha ihminen rauhoittua. Sulla on keski-iän kriisi käynnissä, ja pikku hiljaa olisi syytä rauhoittua eikä rääkyä perhepalstalla kuin joku purkkaa suussaan pyörittelevä teinilikka. No se rauhoittuminen tulee ehkä luonnostaan sinunkin kohdallesi.
Niin, miksi sä käännät muhun huomion kun nyt puhutaan bändistä ja Sannasta?

Aika kovat on vaatimukset: meet itse ensin ad hominem-linjalle mun suhteen ja sit kun puolustaudun, en saisi käyttää 1.persoonapronominia? :eek:
"Hulluja nuo gallialaiset", sanois Asterix.
 
vierailija
Niin, miksi sä käännät muhun huomion kun nyt puhutaan bändistä ja Sannasta?

Aika kovat on vaatimukset: meet itse ensin ad hominem-linjalle mun suhteen ja sit kun puolustaudun, en saisi käyttää 1.persoonapronominia? :eek:
"Hulluja nuo gallialaiset", sanois Asterix.
Itse asiassa ketjun aiheena on bändi ja sen tekemä biisi Marinista, eikä hän itse. Sinä aloit taas hänestä jankata ja muista poliitikoista.

Toistan: rauhoitu. Mene vaikka leipomaan pullaa, se taitaa olla sulle mieluista puuhaa. Itse en niin välitä, kun en pullaa mussuta. Lähden ennemmin luontoon lenkille.

Bises, bon week-end ❤
 
Itse asiassa ketjun aiheena on bändi ja sen tekemä biisi Marinista, eikä hän itse. Sinä aloit taas hänestä jankata ja muista poliitikoista.

Toistan: rauhoitu. Mene vaikka leipomaan pullaa, se taitaa olla sulle mieluista puuhaa. Itse en niin välitä, kun en pullaa mussuta. Lähden ennemmin luontoon lenkille.

Bises, bon week-end ❤
Mistä sä päättelet, etten ole rauhallinen? Tuokin on jollain lailla alentuva ja latistava kommentti.

Ja olen samalla lenkkeillyt :rolleyes:

Mee sä vaikka katsomaan netistä, mitä tarkoittaa "ad hominem".
Ja sitten voit lakata lymyämästä eli rekkautua.
Mustia on helppo rökittää, itse luikit karkuun harmaana.
 
vierailija
Ranskalainen Indochine-yhtye on tehnyt kappaleen Suomen entisestä pääministeristä SANna Marinista kappale on nimeltään Sanna sur la croix
Ranskalaisen rock-yhtyeen uudella levyllä on kappale Sanna Marinista: ”He eivät ansaitse sinua”

Ranskalainen Indochine-yhtye on tehnyt kappaleen Suomen entisestä pääministeristä Sanna Marinista.

Kappale on nimeltään Sanna sur la croix, mikä kääntyy suomeksi ”Sanna ristillä”.

Aiheesta kertoo ranskalainen 20 minutes -sanomalehti, joka kertoo, että yhtye haluaa kappaleellaan kunnioittaa Marinia, joka joutui bändin mukaan kohtaamaan pääministerin urallaan muun muassa seksismiä.

Yhtyeen levylle järjestettiin perjantaina kuuntelutilaisuus, jossa esitettiin myös Sanna sur la croix -kappale. Kappaleen aikana videoruuduille heijastettiin kuvia ja videoita Marinista. Yhdellä videolla Marin pitää puhetta, yhdessä kuvassa Marin on taas painanut kätensä yhteen kuin kiitoksen eleenä. Näet videon tilanteesta täältä.

Kyseisessä kappaleessa muun muassa kehotetaan ranskalaislehden mukaan Marinia ”pelastamaan itsensä” sillä ”he eivät ansaitse sinua”.

20 minutes -lehden mukaan laulaja ääntää ”oi Sannan” ranskaksi ”osanna”. Heprean sana ”hosanna” ja latinalainen ”osanna” kuvaavat sitä, kun pyydetään jumalallista apua tai pelastusta.

Yhtyeen uusi albumi Babel Babel vaikuttaakin ottavan kantaa ajankohtaisiin aiheisiin.

Kappaleessa yhdistetään uskonnollista sanastoa Sanna Mariniin.


Monestako suomalaisesta on tehty ulkomailla biisi?
Onhan toi upeaa.
 
vierailija
Kyllä se oli.
Kritisoin Sanna Marinin fanikuntaa, jotka olisivat valmiit antamaan hänelle anteeksi joka 6 miljardin lahjoittamisen etelän vetelille kun Macron kuiskasi sievään korvaan, Mon cheri, nimi vain paperiin ja ilta on meidän.
Hilja maitotyttöä Euroopan charmantit herrasmiehet veivät kuin litran mittaa sulavalla käytöksellään.
Ja Hervannan Siwan kassatyttö oli yhtä hymyä ja auringonpaistetta.
Tietääkseni Sanna työpaikka oli Sokoksella. Vääristelet asioita, kun totuus on sinulle tuntematon sana.
 
vierailija
Vaikka ei omaa laulua, mutta kuvaavaa OrpoPurran toiminnasta:

1.Jo vääryys vallan saapi
se huutaa taivaaseen,
se turmaa ennustaapi
vie kansat kurjuuteen.
Ken Herran oikeutta
nyt täällä julistaa,
ja ken vanhurskautta
nyt tahtois puolustaa?

2. Nyt viekas vilppi täällä
on noussut kunniaan,
on valhe vallan päällä
ja vääryys voimissaan.
Ei kuulla kurjan ääntä
ja köyhää sorretaan,
ja lainkin rikkaat vääntää
vääryyttä puoltamaan.

3. Kas, köyhän leivän syövät
nuo jumalattomat.
He viatonta lyövät
ja häntä vainoovat.
He kurjaa ahdistaapi
kuin käärme kiukussa,
korvansa tukkeaapi
tuon raukan huudoilta.

4. He armotonna veivät
osuudet orpojen.
He söivät lesken leivät,
on Herra nähnyt sen.
Hän vanhurskaasti kostaa
vääryydentekijät,
rankaisee ansiosta
nuo viekkaat ryöstäjät.

5. Vaan voitonpäivän kerran
vaivaiset näkevät,
vanhurskaus kun Herran
lyö väärät, väkevät.
Oi Herra, voimas näytä,
kansaasi armahda
ja hurskaan pyynnöt täytä
ja päästä vaivasta.
 
vierailija
Itse asiassa ketjun aiheena on bändi ja sen tekemä biisi Marinista, eikä hän itse. Sinä aloit taas hänestä jankata ja muista poliitikoista.

Toistan: rauhoitu. Mene vaikka leipomaan pullaa, se taitaa olla sulle mieluista puuhaa. Itse en niin välitä, kun en pullaa mussuta. Lähden ennemmin luontoon lenkille.

Bises, bon week-end
. « Ils ne te méritent pas », clame le refrain qui se poursuit en s’aventurant dans une lecture biblique apocryphe : « Comme Marie sur la croix ».
Tuon voisi ymmärtää myös Jeesuksen äidiksi. Kryptinen laulu.
1981 perustettu bändi, joten tietävät mitä tekevät.
Samanlainen äläkkä nousi kuin Pariisin avajaisten juhlapöytäesityksestä.
 
vierailija
Ja Purran mäkkärillä, sekin hyvin lyhytaikainen, ja Orpo taitaa olla poliittinen broileri, joka ei ole edes oikeaa työtä tehnyt.
Olen tarkkaavainen lukija. Petteri on ollut joskus housumyyjä miesten osastolla.
Housut puttoo, hevonen jättää. Petteri aina yllätetään housut kintuissa esim. Ranuan Hillatorilla.
Toivottavasti Echo ei saa sairaskohtausta Sanna Marinin menetyksen takia. Echon monen vuoden Sannan parjaustyö tällä palstalla valui tänään savuna hiekkaan.
 
vierailija
Olen tarkkaavainen lukija. Petteri on ollut joskus housumyyjä miesten osastolla.
Housut puttoo, hevonen jättää. Petteri aina yllätetään housut kintuissa esim. Ranuan Hillatorilla.
Toivottavasti Echo ei saa sairaskohtausta Sanna Marinin menestyksen (eli sylkykuppimenetyksen) takia. Echon monen vuoden Sannan parjaustyö tällä palstalla valui tänään savuna hiekkaan.
 

Yhteistyössä