Kokemuksia nahkasohvasta lapsiperheessä?

  • Viestiketjun aloittaja help!
  • Ensimmäinen viesti
Meilä on kankainen. Kun kangas kului puhki ja juniori alkoi nyhtään vanua repeämästä, minä verhoilin sohvan uudestaan.

Se on ollut uudella kankaalla nyt 2 vuotta ja se on sen näköinen että siinä on pidettävä jotain peittoa päällä koko ajan.
Sääntöjä perheessämme on, mutta.......... jostain helkatin syystä sohvalla on oksennusta, pissaa, kaakaota ja kaikkea muuta klähmää |O

Kaikesta jynssäämisestä, soodasta ja etikasta huolimatta sohva on hirvittävä.

Heti kun rahatilanne antaa myöten, hankimme nahkaisen.
(ja aina kun vähän alkaa siltä näyttää, pamahtaa meillä jokin vesiliitos tai kodinkone, eli sohva on kaukainen haave tälläkin hetkellä ).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Meilä on kankainen. Kun kangas kului puhki ja juniori alkoi nyhtään vanua repeämästä, minä verhoilin sohvan uudestaan.

Se on ollut uudella kankaalla nyt 2 vuotta ja se on sen näköinen että siinä on pidettävä jotain peittoa päällä koko ajan.
Sääntöjä perheessämme on, mutta.......... jostain helkatin syystä sohvalla on oksennusta, pissaa, kaakaota ja kaikkea muuta klähmää |O

Kaikesta jynssäämisestä, soodasta ja etikasta huolimatta sohva on hirvittävä.

Heti kun rahatilanne antaa myöten, hankimme nahkaisen.
(ja aina kun vähän alkaa siltä näyttää, pamahtaa meillä jokin vesiliitos tai kodinkone, eli sohva on kaukainen haave tälläkin hetkellä ).
Meidän on pakko hankkia sohva ja muutakin kauan haaveiltua just nyt, kun saatiin asunnon myynnin yhteydessä vähän ns. "ylimäääräistä" rahaa ja jos se menee muuhun niin ei meilläkään "koskaan" ole varaa kahden tonnin sohvaan :D
 
vieras
Ehdottomasti nahkasohva. Meillä oli käytössä nahkasohva about 15 vuotta ja kesti hyvin lasten melskaamisen yms. Tahrat helppo pyyhkiä pois jne. Ainoastaan toisen sohvan istuinosaan tuli pieni ratkeama ja kun tyttären rippijuhlatkin lähestyivät, päätimme että nyt on aika uusia sohvakalusto. Ostettiin helppohoitoinen (näin mainostettiin) kangassohva jossa erikoiskäsitelty kangas. Höh, sohva ollut käytössä nyt n. vuoden ja elämisen jäljet näkyy siinä jo nyt. Vaikka arkikäytössä sohvien päällä on suojat. Mulla 2 erilaista kangassohvien puhdistusainetta käytössä ja kummallakaan ei saa nätisti tahroja pois kankaasta. Olisi kannattanut ostaa taas vaan se nahvainen sohvakalusto !
PS. Vanhat nahkasohvat menivät edelleen käyttöön miehen työkaverille.
 
Meillä isonahka sohva ja ainut ongelma mikä on ollu ni maito tahrat (vauva) jätti jälkiään tohon hiukan mutta ihmesienellä sai aika hyvin pois. Muuten olen putsannut ihan super10 päivittäin liat pois ni on pysyny hyvänä :) Suosittelen lämpimästi.
 
ööö
Meillä on harmaat nahkasohvat seitsemättä vuotta. Puhtaana ovat pysyneet, kahdesti vuodessa laitan nahanhoitoaineen ja suojan. Ainoa, joka on merkkejään jättänyt on kissa, joka oli kerran pudota sarjalta ja tarrasi kynsillään kiinni, nuppineulan jälkiä muistuttavat pisteet ovat siinä kohdassa. Vaaleat nahkasohvat on varmaan sitten asiaerikseen, mutta tummemmat on tosi helppohoitoisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4x :
Meillä neljä lasta ja kolme vuotta vanha valkoinen nahkasohva. Sohva on aivan järkyttävässä kunnossa. En ottais pikkulapsiperheeseen kyllä enää nahkasohvia jos nyt saisin valita

Minä taas en muuta huoli. Kummastahan on helpompi siivota esim. lapsen oksennukset? Tai kummasta löytyy enemmän pölyä?
Ja meillä on neljä lasta.

 
äiti ja 3 lasta
meillä nahkasohvat ja joka vuosi puhdistan ja levitän suoja-aineen sohviin! Toisin haaveilen kangaspäällisestä niihin ainakin kesäksi kun ovat todella nihkeät ja kuumat kesäisin. Muuten ei valittamista ainakaan vielä ja sohvilla ikää alkaa olemaan neljä-viis vuotta.

Onhan kangassohvissa saatavilla sellaisiakin jotka hylkivät vettä. vesi jää helmeilemään kankaan pinnalle eikä imeydy siihen. Ei ole kovaa kangasta vaan selllasta sileetä nupukkimaista, en osaa selittää paremmin. Äitini hankki kulmasohvan johon laittoi ehdoiksi koira-ja lapsiperheeseen hyvä kangassohva. Ja silloin kauppaias suositteli tuota kangasta joka ei päästä vettä läpi eikä liiemmilti koirankarvat tartu.
 
f
Mä ottasin kyllä nahkasena. Jos siis on hyvää, aitoa nahkaa. Kestää mitä vaan, kun välillä pyyhkii ja suihkuttaa nahanhoitoaineella. Meillä ollut jo 10 vuotta ja edelleen on melkein kuin uusi. No onhan se istumisesta painunut, mutta nahassa ei ole mitään vikaa. Ei ole lapsetkaan sitä saaneet tuhottua mitenkään, vaikka meillä saa sohvalla pomppia ja tehdä vähän kaikkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4x :
Meillä neljä lasta ja kolme vuotta vanha valkoinen nahkasohva. Sohva on aivan järkyttävässä kunnossa. En ottais pikkulapsiperheeseen kyllä enää nahkasohvia jos nyt saisin valita
Tässä on kyllä ongelma värin, ei pintamateriaalin kanssa, veikkaisin. meillä on...yli 20 vuotta vanhat nahkasohvat ja ne on muuten hyvässä kunnossa, mutta kulmiin on ihan parin vuoden sisällä tullut kulumia.
Nahka on helppo pyyhkiä aina kun siihen jotain kaatuu, kangas on vaikeampi puhdistaa.
 
hei
Meiän sohva on jotain ihmeainetta. Sellasta plyysiä tai mitä lienee, jossa on tavallaan pieniä karvoja joihin tulee jälki jos ne vetää "vastakarvaan". Tosi hyvin pysynyt siistinä kissa-koira-perheessä. Kaikki tahrat lähteny helposti. Nahkasohvaa kun ei voi ottaa kun on kissoja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meiän sohva on jotain ihmeainetta. Sellasta plyysiä tai mitä lienee, jossa on tavallaan pieniä karvoja joihin tulee jälki jos ne vetää "vastakarvaan". Tosi hyvin pysynyt siistinä kissa-koira-perheessä. Kaikki tahrat lähteny helposti. Nahkasohvaa kun ei voi ottaa kun on kissoja...
Alcantara?
 
Ensi kerralla mustan värisenä...
Alkuperäinen kirjoittaja 4x :
Meillä neljä lasta ja kolme vuotta vanha valkoinen nahkasohva. Sohva on aivan järkyttävässä kunnossa. En ottais pikkulapsiperheeseen kyllä enää nahkasohvia jos nyt saisin valita
Voih! Sama virhe täälläkin! Ostettiin 3+2h nahkasohvat ja kuviteltiin, että ne pysyvät samanlaisina edes vuoden,,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ensi kerralla mustan värisenä...:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x :
Meillä neljä lasta ja kolme vuotta vanha valkoinen nahkasohva. Sohva on aivan järkyttävässä kunnossa. En ottais pikkulapsiperheeseen kyllä enää nahkasohvia jos nyt saisin valita
Voih! Sama virhe täälläkin! Ostettiin 3+2h nahkasohvat ja kuviteltiin, että ne pysyvät samanlaisina edes vuoden,,,
Valkoinen on hankala kyllä, siihen tarttuu väri farkuistakin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:


Meillä tätä sarjaa, mutta sohvat 2+3. Tosi hyvät!
Hyvännäköinen tää divaani! Varmaan yks mitä Sotkassa mietittiin, mutta oli vähän pieni meille. Löydettiin sit isompi, joka on kyl kalliimpikin :p Tänään nyt mennään vielä kiertämään nimenomaan NAHKAsohvien perässä - eilen katseltiin kaikkee mahdollista vielä :D
 
Lops
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Meiän sohva on jotain ihmeainetta. Sellasta plyysiä tai mitä lienee, jossa on tavallaan pieniä karvoja joihin tulee jälki jos ne vetää "vastakarvaan". Tosi hyvin pysynyt siistinä kissa-koira-perheessä. Kaikki tahrat lähteny helposti. Nahkasohvaa kun ei voi ottaa kun on kissoja...
Onko se sitä karmeeta materiaalia, johon jää istuttua perseen kuva? :D
 
"vieras"
Mä ottaisin ehottomasti nahkasohvan ja se on meillä hankinnassa seuraavaksi, kun sohva menee vaihtoon. Nahkasohvasta on paaaaaaaaljon helpompi pyyhkäistä pois, jos tulee likaa. Kangassohva on vaikea pitää puhtaana!!! eli lapsiperheeseen ehottomasti nahkasohva! Tiedustelin millä saisin tuon kangassohvan putsattua, niin meillä paikallinen rautia vuokraa höyrypuhdistajaa imuteholla 50e/vrk. mut sekin aika kallista usein tehdä ja 2tonnin luokkaa ostaa omaksi, joten nahkasohva!!
 
"Vesipisara"
Palvelu löytyy, jos haluaa pesettää sohvan. Toimii pk-seudulla. Mä hermostuin puklusohvaan ja bongasin tämän netistä. Itsellä menis lasten kanssa sohvan pesemiseen hermot! Firman nimi on siis Jyptek.
 
"Nanna"
Ehdottomasti minä ottaisin nahkaisena. Se on paaaaaaljon helpompi puhdistaa kuin kankainen.
Ainakin meillä nahkaiset sohvat ovat olleet helpompia hoitaa pienten lasten aikaan kuin kankaiset.
Nahkasohvan miinuksena minä sanoisin sen kylmäpinta (ei tietty helteillä haittaa) ja narina.
Nahkasohva ei ole kylmä! Keinonahkasohva on. Jos ostat nahkasohvan niin katso että se on kokonaan aitoa nahkaa eikä ohuempaa haljasnahkaa mitä mm. Ikean nahkasohvat ovat. Ja esim. Sotkan ja Jyskin sohva ovat keinonahkaa (kokonaan tai osittain) joka näkyy hinnassa ja tuntuvuudessa.

Nahkasohvaa kun huoltaa kunnolla (eikä käytä sitä ruokapöytänä) niin saa ikuisen kalusteen.
 
Meillä on nahkainen kulmasohva, kun lapset olivat pieniä (neljä lasta, vanhimmalla ja nuorimmalla ikäero nafti 7 v). Itse tykkäsin silloin nahkasohvasta. Sitä sai tarvittaessa pyyhkäistyä. Nyt muksut on isompia ja meillä on kangassohvat.
 

Yhteistyössä