Rakkautta ilman... mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Immortal beloved
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No johan oli taas "tieto" mies1! BTW, etkös se sinä ollut mestari tuolla myöhästelyn ja aikatauluista lipsumisen saralla?

Suomi on pullollaan säntillisiä taiteilijoita ja kuten aiemminkin jo totesin, niin taiteellisuus ja bohemius eivät kulje käsikädessä, vaan moni taiteenlaji vaati jopa normaalia tiukempaa itsekuria ja kontrollia. Luulen, että tämän päivän Suomessa nämä renttutaiteilijat ovat vähemmistö -he tosin esiintyvät usein lööpeissä muita taiteilijoita useammin juuri tuon renttuilun ansiosta.

Taiteilijoissa on ihan samalla tavalla ihania ja karmeita ihmisiä kuin missä tahansa muussakin ammattiryhmässä.

Rakkaus ei katso mitään kriteerejä. Kun se iskee, se iskee. Ja kun oikein kovin iskee, ei se lähde ikinä. Syy on selittämätön - ei siinä järkeily auta. Järjellä voi tehdä valintoja, mutta rakkauden jatkumisen tai loppumisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

"No johan oli taas "tieto" mies1! BTW, etkös se sinä ollut mestari tuolla myöhästelyn ja aikatauluista lipsumisen saralla? "

Ei sulle pitäisi vastata ollenkaan, mutta vastaan kuitenkin. Sulla on uskomattoman huono itsetunto ja erittäin vastenmielinen luonne. Olet ainoa nainen tällä palstalla, joka jaksaa nälviä vanhoilla asioilla ja aina kaivaa mitä ikävimpiä asioita pienestä päästään esille. En kyllä yhtään ihmettele, että roikut täällä kokoajan, kun et varmasti muuhun pysty. Ärsytät kanssaihmisiä aivan suunnattomasti ja seurasi on todella ikävää, harvoin tapaa noin lapsellista ja kehittymätöntä naista kuin sinä tuli olet. Olisit hiljaa ja kasvaisit henkisesti ensin. Enempää en tähän hätään sinua osaa haukkua, mutta itsepä aloitit.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Samaa mieltä, kyllä aikatauluista lipsuminen on merkki henkisestä sairaudesta, eikä taiteellisuutta. Epäsäännöllinen työ varmaankin masentaa ja epävarmuudet lisäävät ahdistusta. Kuvaan tulee viina lievittämään oloa ja säännöllisyys katoaa, kysymys on sairaudesta. Valitettavasti.

Jeps, kellähän se huono itsetunto onkaan, kun noin kolahti? Oikeasti, mikä sinä olet ketään luokittelemaan henkisesti sairaaksi, masentuneeksi yms mitä jatkuvasti viljelet täällä?

Turha loukkaantua, minä(kin) sanoin vain oman mielipiteeni asiasta, joka taas kerran oli erilainen kuin sinun.

Roikkumisesta täällä... kesäkuun aikana olen piipahtanut täällä satunnaisesti, kesällä kun on muutakin tekemistä:-)

Ja vielä jatkan... nuo sinun haukkumiset eivät hetkauta, kun eivät ole tosia. Ainoastaan se pitää paikkansa, että ärsytän suoruudellani joitaikin palstalaisia, kuten sinua. Niitäkin taas on, jotka eivät ärsyynny, aivan kuten oikeassakin elämässä -kaikkia ei voi miellyttää. Tuolla jossain toisessakin ketjussa otit jonkun asian itseesi, vaikka se ei ollut edes sinulle tarkoitettu, hiukka vaikuttaa siltä, että koet pientä vainoharhaisuutta taholtani?

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Samaa mieltä, kyllä aikatauluista lipsuminen on merkki henkisestä sairaudesta, eikä taiteellisuutta.

tuli, sä et nyt ymmärtänyt mies1:stä oikein. Siis kun mies1 systemaattisesti myöhästyy parturistaan, lääkäriltään tai ystävienä kanssa sovituista tapaamisista ym, niin hän suhtautuu aikaan joustavasti ja boheemisti. Silloin aikataulusta kiinipitäminen on pikkumaisuutta ja turhantärkeyttä.

Mutta varmaan se mies1:n lääkäri ja parturi ovat henkisesti sairaita, koska joutuvat mies1:n myöhästelyn takia lipsumaan koko loppupäivän aikatauluistaan.

Vielä ketjun aiheesta. Nykyään mitä suuremmassa määrin proosallisissa ammateissa vaaditaan joustoa ympäri vuorokauden ja vapaa-ajalla. It-nörtistä juristiin päivät venyvät pitkiksi, viikonlopputyöt ovat arkipäivää. Taksikuskeilla ja rekkamiehillä ne vasta hankalat ja epäsäännölliset työajat ovatkin.

Vaikka stereotypiot ovatkin ihan hauskoja, niin ei käsitystään maailmasta kannata rakentaa basisti- tai insinöörivitsien varaan.

Riita poikki ja ap väliin :)

Isoja kysymyksiä on tässä esitetty. Tämänhetkinen minä-kolkyt-ja risat on täysin varma, että tässä se minun ihmiseni tälle elämälle oli. Että meidän yhteinen elämämme olisi ollut ehkä erilaista kuin muilla, mutta sen arvoista. Nyt kun olen elellyt yksin omassa kodissa sen edellisen pitkän suhteen jälkeen, tuntuu että se sopisi minulle oikein hyvin. Ottaisin hyvin mielelläni oman itsenäisyyteni, ja Taiteilijasta ne palat, joita hänen "ykkösrakkautensa" jälkeen jää. Koska ne olivat aivan erinomaisia paloja kuitenkin :)

Mutta mitä sanoisi sitten tulevaisuudessa "minä nelkyt-ja-risat" tai myöhemmin? Vaikea tietää. Olenhan muuttanut mieltäni aikaisemmin, kun sen pitkän suhteeni halusin lopettaa...

Luovien ihmisten erilaisuudesta on puhuttu. Ikävä myöntää, mutta tämä Taiteilija ei näihin säännöllisiin kuulunut. Siksi ei ehkä saanutkaan niin paljon aikaan kuin olisi halunnut ja tunsi ahdistusta siitä. Joku pohti paljonko kului viiniä - kuluihan sitä. Lahjakas ihminen, mutta työnvieroksuntaa havaittavissa kyllä. Hyvinkin virheellinen, mutta kaikkine säröineen herkkä ja (minun mielestäni) maailman kaunein. Henkisesti. Nojoo, fyysisesti myös.

Joku sanoi hyvin, että olemme hassuja, kun rakastamme mutta emme suo toinen toisillemme yhdessäoloa. Minä soisin nyt kyllä jälkeenpäin, mutta myönnettäköön sekin, että silloin olin ihan ehdoton. (typerä minä!) Hänen kannaltaan se oli ehkä vähän vaikeampaakin vielä.

Toivottavasti en nyt kirjoita liian yksityiskohtaisesti toisesta ihmisestä... Hänellä ei siis ollut ennen minua naissuhteita vuosiin. Ja jotenkin jossain vaiheessa minusta tuntui, että hän tuli minusta jollain tavalla riippuvaiseksi, tai minun kosketuksestani. Voimakas sana tuo riippuvuus, ei ihan paikkansapitävä ehkä, mutta en keksi nyt muutakaan sanaa. Missään vaiheessa en estänyt häntä tekemästä taidettaan, yritin antaa useita päiviä tilaa, mutta aina minulla sitten tekstari piippasi ja hän ehdotti jotain yhteistä tekemistä. Kun tulin töistä, hän ei ollut koko päivänä mennyt työhuoneelleen vaan oli mun luona kokannut aterian leivän leivonnasta asti tai järjestellyt kirjahyllyni aakkosjärjestykseen :) Voi hassua, siitäkin on valokuvamuistikuva mielessä, kun hänellä silmät loistivat :)

Hän sanoikin, että hänen inspiraationsa on tullut tähän asti negatiivisista asioista, miten hän pystyisi nyt tekemään jotain jos mielessä on vaan pussailuja ja iloa. Ois mennyt ura uusiksi :) Eli jos minä pystyisinkin sopeutumaan elämään hänen kanssa, pystyisikö hänen elämänsä sopeutumaan minuun?

Tämä viesti ei lopu KOSKAAN! Vielä yks pointti riutumisesta:
Olin todella surullinen, tietysti, silloin kun se suhde loppui. Nyt tästä on kulunut jo reilut puoli vuotta ja nyt en riudu enää: Ikävöin kyllä, mutta hymy huulilla, niin kuin aiemmin kirjoittelinkin. Itse asiassa varsinkin kun nyt kesä on tullut, olen elänyt hyvinkin hauskasti ja riehakkaasti. Ongelma ja syy alkuperäiseen viestin kirjoittamiseeni on siinä, mitä pari ystävää on minulle saarnannut. Aina silloin tällöin joku persoonallisen ja kiinnostavan oloinen mieshenkilö on osoittanut minua kohtaan kiinnostusta. Ja minulta on tullut välittömästi "eit". En voi kuvitellakaan, että joku toinen mies koskettaisi minua kuin tämä Taitelijani. Ei, ei, ei. Siihen minulle on sanottu, että hukkaan elämääni ja teen muutenkin kaikinpuolin väärin. Mutta jos olen VARMA että en rakastu näihin miehiin samalla tavalla kuin Taiteilijaan, miksi haaskaisin omaa ja heidän aikaansa? Enkö saa vaan olla onnellinen, että minulla ainakin oli se onni hetken ja vaikka tämä rakkaus ei nykyisellään toteudukaan, onhan se positiivinen rakkaus silti!

... että sellainen immortal beloved mulla. Taitaa olla vähän friikkiä :)

Valitettavasti täällä ei pääse moderoimaan vastauksiaan, vaikka olisikin kirjautunut. Ärsyttävää, koska ainakin itseltäni livahtaa useinkin typoja tekstiin.

Monilla muilla palstoillahan se tosiaan on mahdollista, mutta niille harvemmin pystyy edes kirjoittamaan rekisteröimättä. Tuli muuten btw mieleen, että kauhian herkkänahkaisia tällä palstalla ollaan. Naljaillu ja piruilu ovat täysin arkipäivää monilla keskustelupalstoilla, sellaisillakin, joille kirjoitellaan tasan tarkkaan omalla nimeillä rekisteröityneenä.. Nyt tulee esim mieleen esim. huutiksen palsta, jolla läppä lentää usein aika hurjanakin, kaikki ovat rekisteröityneitä omilla nimillään, vaikka toki keskustelut käydäänkin käyttäjätunnuksilla. Kaikkien käyttäjien oletetaan olevan täysi-ikäisiä paikan sääntöjen mukaan, ja kykenevän täysi-ikäisten tavoin käsittelemään välillä rankkojakin pottuiluja. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön -tyyliin.

Täällä heti alahuuli väpättää joillakin, heti kun saa vähän arvostelua osakseen. Leikin henkihän on silloin äänyt tajuamatta, jos pidättää itsellään oikeuden arvostella muita henkisesti sairaiksi, muttei kestä mitään kritiikkiä tai naljailua itseään kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapelkaa:
Tappelu! Tappelu! Tappelu!...

Mites on, tässä oon koko illan ootellut niitä banaaneja, saiskos ne, kiitos?

Vielä mies1. mikähän mahtoi olla kaikkein pahinta mitä olen kommentoinut sinun juttujasi koskien? Meinaan vaan, että todellakin sanot usein hyvinkin rumasti muille täällä ja arvostelet heidän ajatuksiaan, pitäen niitä esim vittuiluna. Lisäksi leimaat eri lääketieteellisin termein ihmisiä muutaman rivin perusteella. Mene ihan oikeasti itseesi, sulla ei ole kaikki kotona. Ihme itkupilli!

"No johan oli taas "tieto" mies1! BTW, etkös se sinä ollut mestari tuolla myöhästelyn ja aikatauluista lipsumisen saralla? "

"tuli, sä et nyt ymmärtänyt mies1:stä oikein. Siis kun mies1 systemaattisesti myöhästyy parturistaan, lääkäriltään tai ystävienä kanssa sovituista tapaamisista ym, niin hän suhtautuu aikaan joustavasti ja boheemisti. Silloin aikataulusta kiinipitäminen on pikkumaisuutta ja turhantärkeyttä.

Mutta varmaan se mies1:n lääkäri ja parturi ovat henkisesti sairaita, koska joutuvat mies1:n myöhästelyn takia lipsumaan koko loppupäivän"

Kukahan täällä vittuilee; tuli ja pit. Toivon totisesti, että en koskaan joudu teitä tapaamaan.

Tässä olisi nyt hyvä hetki ilmoittautua sen, jolle minä olen vittuillut. Tuli ja pit. teidän ei tarvitse ilmoittautua, koska olette viisivuotiaan tasolla itse vittuilemassa joka välissä.

Mullakin alko alahuuli väpättää, kun kävin äsken uimassa. Saakeli kun oli kylmä.

Pikkuhiljaa tässä rupeaa lämpenemään ja kaikki alkaa palata normaaliin mittoihin.
Nii...mikähän se olisi se miehen mitta? Noin henkisesti?

Keskustelun aihe taitaa kuitenkin olla onneton rakkaus. Kävipä mullekkin alta kaskymppisenä niin..aivan mahdoton tilanne, mut ei siitä sen enempää. Lopetus ei ollut mitenkään viisas. Hirmu känni ja vielä karmeempi krapula, mut se tehos. Vieläkin etoo pelkkä muisto ..hyi helv...

Voi olla että minulla henkinen kantti pettää, mutta en kyllä siedä sitä että nim. tuli ja pit ottavat joka käänteessä esille vanhaa asiaa, jossa sanoin, että myöhästelen ja en itsekään pidä siitä. Minusta heidän käytöksensä on halpamaista ja en aio kääntää toista poskeani vaan puolustaudun, näin teen oikeassakin elämässä, jos minua loukataan.

Tietysti olisin voinut olla hiljaa, mutta kun tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun siitä myöhästelyketjusta kuulin.

mies1, miksi sinä myöhästelet, jos et itsekään pidä siitä? Se asia on nimittäin erittäin helppo muuttaa.

Itse muuten puutuin tähän asiaan ensimmäistä kertaa, minusta oli vaan kertakaikkiaan herkullista, että itse patologisena (ja siitä ylpeänä) myöhästelijänä tuomitset aikatauluista lipsuvat, ja siten myös itsesi, henkisesti sairaiksi :-)

Taannoin tämän myöhästelysi otti esille aivan joku muu kuin tuli tai minä. Ellejä seuraa nääs moni muukin, ja meistä moni muistaa tuon ketjun ja "loukkaantumisesi" siinä(kin) keskustelussa.

Kuka tahansa sivullinen varmasti toteaa, ettei tässä ketjussa ole kirjoitettu mitään sinua loukkaavaa. Se, että itse koet meidän kirjoituksemme halpamaisina, kertoo sinusta paljon.

Karismaako. mä kovasti odottelen sinua mökille juhannuksena. Kovasti jännään saanko ketään juhannusheiliä kanssani saunomaan. Aina parempi, mitä useampi saunakaveri :-)

No niin, nyt sitten alkaa mittumaarin vonkaus mökkiseurasta. Onnetonta rakkautta ei kuiteskaan kenenkään kannata haikailla kutsumalla alimittaista, kylmettynyttä v....vaaria lämmittämään saunaa ja tunnelmaa. (Tämä ihan yleisohjeena Juhannuksen viettoon.)

Juhannusheilan suhteen on hyvä pitää henkinen mitta niin korkealla, ettei tule rakkaussurua koko vuodeksi, eikä tarvitse ottaa uusintana karmeempaa känniä ja krapulaa senkään taudin parantamiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemus paras opettaja:
No niin, nyt sitten alkaa mittumaarin vonkaus mökkiseurasta. Onnetonta rakkautta ei kuiteskaan kenenkään kannata haikailla kutsumalla alimittaista, kylmettynyttä v....vaaria lämmittämään saunaa ja tunnelmaa. (Tämä ihan yleisohjeena Juhannuksen viettoon.)

Juhannusheilan suhteen on hyvä pitää henkinen mitta niin korkealla, ettei tule rakkaussurua koko vuodeksi, eikä tarvitse ottaa uusintana karmeempaa känniä ja krapulaa senkään taudin parantamiseksi.

Ihan yleispätevän hvyiltä nuo ohjeet tuntuivat :-) Kyllä noista kannattaa pitää kiinni ;-)

Yleisesä yksityiseen mennäkseni, mahdollisesta kylmettymisestä huolimatta karismaakon. kutsu on edelleen voimassa. Meillä mökinvieton hauskinta ohjelmaa on nimenomaan saunominen ja uiminen, että hyvä kun homman idea on hallussa.

Kovasti myös toivon, että jo muutaman juhannuksen kanssani viettänyt vakkariheila selviää sekä työ- että juhannusliikenneruuhkista ja ajaa karauttaa luokseni tänne toispuolel Suomea. ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja kokemus paras opettaja:

No nii, joko helpotti? Tuo vaari on hauska ja Minttumaari kuulostaa sexyltä.
Muuten..kummastako olet mustis vaarista vai Minttumaarista?

Nyt olis muuten minulla mahdollisuus mökkeillä ensimmäistä kertaa silleen oikeasti.. kun vanhuksia, pikkulapsia, epämääräisiä kaverita yms ei ole mailla halmeilla.

Se oli muuten mittumaari ja v****vaari, että näin.
Saat olla kumpi tahansa, mun puolesta.

Mutta oikein hauskaa juhannusta sinulle, mä olen vielä limbossa, en kotona enkä mökillä, prle!

Ehkä taiteilijalla olisi ollut hetki muuttua mutta hän ei uskaltanut tehdä sitä? Miksi inspiraatiota ei voisi pulputa ilosta ja onnestakin? Halusiko hän palata vanhaan ollakseen "surullinen" ja voidakseen luoda? Ehkä taiteilijan pitäisi uskaltaa ottaa riski ja uusiutua! Ei aina tarvitse tehdä samalla vanhalla kaavalla. Ehkä hän ei uskaltanut päästää sinua todella lähelleen?

Mitäpä voisin sanoa. Jos et usko voivasi rakastua muihin miehiin, silloin et todennäköisesti rakastu. Miksi pakottaa itseään? Tuskin olisit onnellisempi "pakkorakastuneena" kuin olet nyt? Silloinhan voit olla yksinkin. Ja mistä sitä koskaan tietää jos joku jostain ilmaantuukin...?

Alkuperäinen kirjoittaja pit.rekkaamatta:
Nyt olis muuten minulla mahdollisuus mökkeillä ensimmäistä kertaa silleen oikeasti.. kun vanhuksia, pikkulapsia, epämääräisiä kaverita yms ei ole mailla halmeilla.

Se oli muuten mittumaari ja v****vaari, että näin.
Saat olla kumpi tahansa, mun puolesta.

Mutta oikein hauskaa juhannusta sinulle, mä olen vielä limbossa, en kotona enkä mökillä, prle!

Sori, niinpä onkin. Luen aina niin huolettomasti ja kirjoitan vielä kehnommin.
Tuota.......se on muuten kavereita eikä kaverita...heh...heh

Mukavaa jussia myös sulle. Tiedä kuinka liki Juhannus loppujen lopuks vietetään..

"Itse muuten puutuin tähän asiaan ensimmäistä kertaa, minusta oli vaan kertakaikkiaan herkullista, että itse patologisena (ja siitä ylpeänä) myöhästelijänä tuomitset aikatauluista lipsuvat, ja siten myös itsesi, henkisesti sairaiksi :-) "

Onko joku sanonut, että olisin henkisesti terve? Tuomitsen myöhästelemisen myös omalla kohdallani ja minun on ERITTÄIN vaikea muuttaa tätä asiaa. Sinulle se voi tietysti olla herkullista rääpiä toisten ongelmia. Minulle vain epäsäännöllinen elämä kertoo enemmän kuin aikataulujen pettämisen.

Juu-uh, mä en karismaako muista sun tehneen ikinä yhtään kirjoitusvirhettä, itse teen niitä jatkuvasti. Saa rääpiä :-) Muutenkin kirjoitat kaikkea muuta kuin kehnosti. Olenkos muuten karismaako ikinä muistanut rääpiä sun ongelmia? Pitäiskö? Aletaanko heti?

mies1, osta kello.