Rakkaat palstamammat: mikä v#tuttaa juuri NYT?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lotta"

Vieras
Joulun odotusta ilmassa. Joillakin se herkistää joulun odotukseen. Meillä se aina aiheuttaa mammalle v-käyrän nousun milloin mistäkin syystä. Juuri nyt ketuttaa miehen nahjusmaisuus. Jouluksi mennään hänen vanhemmille ja ei saa edes päätettyä, mikä päivä lähdetään.

Kertokaas rakkaat palstakolleegat, mikä teillä nostattaa pulssia?

Mua ketuttaa että mies on ollu töissä paikassa jossa noroa ja nyt sitte vaan odotellaan että tuleeko meille noro jouluksi. Miehen työkaveri sairastui jo 2 päivää sitten, miehellä ei vielä mitään mutta saas nähdä.
Ärsyttävää tämmönen odottelu, tietää sitten että missä viettää joulun vai viettääkö ollenkaan.

Se joulu juurikin. Tunnelma olisi ihana jos ei tarvitsisi mennä kotona käymään (siis omilla vanhemmillani), mutta pakkohan se on että äiti saa muutakin seuraa kuin juokaleisämme. Ja äiti ei suostu meille tulemaan.
Lisäksi ex-mieheni änkeää varmasti luokseni, tai ainakin yrittää ängetä, sillä varjolla ettei halua viettää joulua yksin. Käy lasten kanssa siis omilla vanhemmillaan ja tuo heidät kotiin tänne minun luo sen jälkeen. Ja tietenkin koska en huoli häntä tänne pilaamaan viimeisiäkin tunnelmiani, äityy siitä kamala riita, exän puolelta uhkailua ja vittuilua. Se siitä sitten taas. Koko joulusta.

No nyt tässä hetkessä ei erityisemmin v***ta mikään, mutta laajemmassa mittakaavassa kyllä. Joulua en ole valmistellut, mutta en aio siitä sen kummemmin stressatakaan. Työ ja opiskelukuviotkin taas hetken ihan hanskassa. Enemmän harmittaa sellainen pitkän tähtäimen saamattomuus.

Tää ketju koska muistin taas miks minulla meni heti aamusta v-käyrä nousuun, melkein jo onnistuin muiden ongelmia lueskellessa unohtaa että vapaapäiväni meni ilman että sain tehtyä mitään mitä oli tarkoitus. Ex soitti aamulla ja onnistu kaikki asiat mitä hän ei ole saanut tehtyä minun syyksi taas prkl. Niin tekis mieli ottaa muksu matkaan ja lähteä jonneki jouluksi missä ei tarvitse huolehtia mistään ja kännykkä vois jäädä kotiin... ARGH! Miten helvatissa minä muka voin liittyä mitenkään siihen että ex on ollut 20 vuotta ennen kuin edes tavattiin pimeän aikaan väsynyt ja masennukseen helpommin sairastuva? Ottais ne lääkkeensä eikä vain syytä kaikkia muita oman pään sisällä olevasta ongelmastaan (joka on siis ihan fyysinen ja tutkimuksissa todettu).

Vähän tuommoista täälläkin.
Sain sentään heitettyä patjat, peitot, sohvatyynyt yms pihalle ja muksut niiden perään.

Ehkä se tästä lähtee...?
:)

Mä meinasin tänään muksujen kanssa järkkäillä lelut omille paikoilleen niin että ne kanssa pysyis omilla paikoillaan.. Ovelana kettuna keksin että saavat itse sitten piirtää lelulaatikoiden kylkeen kuvat siitä että mitkä lelut kuuluvat mihinkin laatikkoon, ehkä se järkkäily kävis sitten vähän rattosammin niin? ...Täytyy vaan toivoa ettei pienin beibe ole kovin iltapäivä ja ilta-itkuinen tänään, kuten yleensä kuitenkin on.. Ja eilen ei ollut (Saatiin isompien kanssa leivottua !) niin voi olla että toinen päivä putkeen ilman kello 18 kitinää on jo vähän liikaa toivottu :p

Mä meinasin vaan että saatais tavarat vähän kasaan ja piiloon ja lattiat vaan imuroitua ja pyyhittyä niin se riittäis.. Tietty olis kiva kanssa jos jouluna ei olis tiskivuorta tai pyykkivuorta, mut jos on niin, no, no can do, joulu tulee kuitenkin :D

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Pitäs alottaa siivoominen, että ois aatoksi valmista.. mutta ku ei kykene ja pysty.. tekis mieli vaan olla ja alottaa vasta huomenna.

Olen tässä jääkaappia ja pakastinta siivoillut... lähinnä suklaata, rasvaa ja sokeria sisältäviä juttuja suuhuni sieltä. Loppu asunto kaipaisi lähinnä liekinheitintä että siistiä tulisi. Nyt on alkanut pyöriä ajatus siitä hotelliin muksun kanssa -joulusta ni ei tarttis siivota.