Raivostuttavat tavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jossu25:
Onko teillä naisilla joskus pinna kireällä miesten ärsyttävien tapojen takia? Minkälaisia hermoille käyviä tapoja heillä on?

Itse olen seurustellut puolisen vuotta miehen kanssa joka suoraan sanottuna välillä käy hermoille niin että mietin tosissani jättäväni hänet. Minua nimittäin sieppaa hänen ainainen muniensa kaiviskelu, ällöttää niin että meinaan ainaan saada hillittömän raivarin kun nään hänen tekevän sitä. Aina on käsi housuissa eikä hän tunnu ottavan kuuleviin korviinsa kun huomautan asiasta tuskinpa hänkään tykkäisi jos itse kuljeskelisin pitkin kämppää käsi jatkuvasti alkkareiden sisällä!

Toinen todella inhottava tapa on piereskely ymmärrän kyllä ettei aina voi pidättää mutta kun tuntuu että aina ollaan piereskelemässä ja huone haisee niin että mun on pakko tuuletella tai mennä toiseen huoneeseen.

Onko tämä turhanpäiväistä nalkutusta?? Onko teidänkin miehenne tällaisia? Vai pitäisikö etsiä mies joka omaa edes jotakin käytöstapoja. Kertokaa !! Itse olen siisti ja omaan hyvät käytöstavat enkä pidemmän päälle varmastikaan jaksa katsella miestä joka ei kykene samaan...

Olisin jättänyt tuollaisen ääliön heti ensimmäisten munien kaivelujen jälkeen. Jos miehesi kädet on koko ajan munissaan ja hän haisee paskalle, niin mitenkähän on muun hygienian laita ja muu käyttäytyminen. Kun on käpälät mulkuissa, niin tuskinpa pesee niitä kun menee tekemään leipää, HYI HELVETTI, YÄK!!! En katsois päivääkään tuollaista ääliötä. Hyi helkatti, kun ajattelee vielä sitä, että kun menee vessaan kuselle ja käpälöi sielläki kaluaan, niin mahtaako pestä käsiään. Tuskinpa vain. Kyllä olet melkoisen sittiäisen itsellesi ottanut.

Kyllä sinänsä viattomasta kaasuturahduksesta osataan täällä vääntää iiiisoooo asia...
Ihan mielenkiintoisia johtopäätöksiäkin saapi lukea; onkohan joku tutkinut asiaa tai tehnyt peräti väitöskirjan aiheesta 'älykkyys ja piereminen?'
En nyt jaksa vääntää tätä amis -juttua, kun se todella on ihan puusilmäisten käsitys, että esim. inssi tai joku akateemisen alan immeinen olisi automaattisesti älykkäämpi kuin ammattikoulun käynyt... hohhoijjaa.

Mut itse asiaan:
Mua ärsyttää mieheni tyyli kasata lautaselleen ihan hemmetinmoinen läjä sapuskaa ja ahmia se pikavauhtia, ollaan sitten kotona, kylässä tai ravintolassa.
Muuten on kaikinpuolin salonkikelpoinen, minä sen sijaan en. Pruts.... oh...sorry :)

Minua ärsyttää miehen maiskuttaminen ruokapöydässä. Ärsyttää myös se, että mies ei pidä jalkapohjiensa ihosta hyvää huolta, vaan ne ovat todella karkeat ja inhottavan tuntuiset. Sängyssä pelehtiessä inhottaa, jos hän jalkapohjillaan koskettaa minua. En myöskään rakasta karvaisten miesten selkäkarvoja. Inhoan myös sitä, jos mies ei huolehdi alapäähygieniastaan, sillä suuseksissä pesemättömät paikat ovat totaalinen halun tappaja.

Meillä sekä aikuisen että lasten kesken piereskely on sallittua ulkona, parvekkeella ja wc:ssä. Ruokapöydässä ei kaivella nenää eikä muitakaan eritteitä tuoda muiden nähtäville ja kuultaville, vaan tarvittaessa käydään wc:ssä niistämässä nenä, pieraisemassa tms.

Minua inhotti alussa, kun mies ei vaihtanut sukkiaan eikä alushousujaan päivittäin. Nykyään onneksi vaihtaa ne.

Yritän katsella sormien läpi miehen huonoja puolia ja tarvittaessa siirryn toiseen huoneeseen tai teen jotakin muuta, ettei tarvitse ärsyyntyä turhaan.

Luulen, että miestä ärsyttää minussa seuraavat asiat: painon nousu, kuorsaan unissani, olen ehkä joskus hänen mielestään liian puheliaalla tuulella, haluan seksiä liikaa.

Minua kanssa ällöttää miehen munie kaivelu. Aina on käsi housuissa räpläämässä. Kerran kysyinkin, että "onko sulla satiaisia" kun koko ajan pitää kuopsuttaa... mies ei tykännyt ollenkaan kysymyksestä, mutta ei se saanut munien kaivelua loppumaan.

Maiskuttelu, munien kaivaminen ja piereskely lienee tavallisimpia ärsyttäviä piirteitä miehessä. Mun mie kanssa omaa nämä kaikki ja välillä ei todellakaan naurata ja romantiikka on kaukana :/

Ihanaa, saa avautua.

Mua ottaa niin päähän miehen hilseilyn raapiminen. Psoriasis, joo. Se pyyhkii ne hiutaleet 'piiloon' sohvatyynyjen alle tai sohvan taakse. Niitä puruja on auton keskikonsolissa. Sängyssä se malttaa olla nypräämättä, mutta verta on siitä huolimatta lakanoissa.

Ei se veri niinkään haittaa, mutta se hilse... On kuin lunta sataisi sisällä. Niin ja helpottaisi, jos hän joskus tarttuisi imuriin, mutta ei! Eihän niitä kukaan huomaa, kun ne on sinne sohvaan piilotettu!

Onhan tuossa muitakin sisäänrakennettuja ominaisuuksia, jotka saa kiehumaan, mutta toisaalta hiomme toisiamme molemmin puolin. On päätetty, että yritetään yhdessä, niin yritetään ;)

Eksäni tapasi raportoida tarkkaan päivittäisen suolentoimintansa. Huh. Hän olikin sairaanhoitajaopiskelija. Lisäksi hän oli sihtikurkku, joka poimi ruuastaan pois kaiken vihannesta muistuttavankin.

Sitten seurustelin tovin kaverin kanssa, joka valitti koko ajan. Se ei ollut mitään surkeaa uikutusta, vaan "onpa kipee olo, kun käytiin salilla kavereiden kanssa, nyt on niin nälkä että näköä haittaa, kylläpä on hinnat nousseet ja autokin pitäisi vaihtaa". Siinä on hienoinen ero, että raportoi päivän tapahtumia, mutta hän esitti kaiken sitä kautta että eläminen ja oleminen aiheuttaa hänelle henkilökohtaista vaivaa.

Minua "ärsyttää" miehen viinan juonti ja väkivaltaisuus/äkkipikaisuus kännissä. Tukasta on vedetty ja kurkusta kuristettu. Mutta valittakaa te vain pienistä asioista kun ei ole mitään suurempaa valitettavaa. Anteeksi vaan mutta minulta ei irtoa säälipisteitä teille.

^Niin. Luultavasti tässä nimenomaan on tarkoitus kertoilla miesten pöhköistä, ärsyttävistä ja tavallaan huvittavistakin pikku tempuista niin että saadaan vähän nauruakin aikaiseksi. Nuo pahoinpitelyasiat kuuluvat sitten ihan johonkin muualle. Ei kuristamista ja piereskelyä voi verrata, joten ei kannata edes yrittää. Pidetään tää ketju nyt vaan kepeähenkisenä. Jossain toisessa ketjussa voi sitten vertailla mustelmia.

Jo nimimerkkisi, anteeksi vaan, kertoo paljon. Miksi sinä siedät väkivaltaista miestä?

Parisuhteen pitäisi käsittääkseni olla sellainen, että ärsyttävistä asioista voi nimenomaan ärsyyntyä, pelko suhteessa on ihan eri asia. Nämä ovat niitä arjensieto kysymyksiä.

Pieni ärsypiikki nostaa joskus päätänsä kun mies jättää puolipitoisia vaatteita tuolin nojille, yms. En niistä viitsi kuitenkaan nipottaa, vaan laitan vaatteet niille kuuluville paikoille. Miestäni ärsyttää joskus minun pohdiskeluni, eli olen jo jonkun asian miettinyt valmiiksi, sisäänajan sitä vain miettimällä ääneen. Hän ei kuitenkaan tästä minulle sano, paitsi silloin kun mietimme mikä joskus ärsyttää. Jos joku asia ärsyttää viikottain, niin se on kuorsaus - meissä molemmissa (paitsi minähän EN kuorsaa, eikä meistä oikeasti ärsytä, vaaan huvittaa asia!).

Ärsyttää, kun miehestä saisi tosi komean näköisen, kunhan hän vain tottelisi minua... Kun hän valitsisi vaatteita paremmin (hyväksyy vain tietyn värin vaatteet eikä saa olla liian hienoa), viitsisi muotoilla hiuksiaan vähäsen, ajaisi partaansa useammin ja pikkuisen viitsisi kuntoilla, niin minulla olisi todella komea uros. Toisaalta kyllähän minustakin saisi paremman näköisen, kun söisin vähän vähemmän herkkuja, liikkuisin enemmän, jaksaisin ajella säärikarvoja useammin jne. Taitaa olla vakka valinnut kantensa:)

Ärsyttää, kun miestä ei yhtään kiinnosta sisustaminen. Hän ei ymmärrä ollenkaan kynttilöiden yms. romanttisemman jutun päälle. Päiväpeitto on hänestä käsittämätöntä ylellisyyttä ja keittiön pöytääkään ei tarvitsisi joka päivä pyyhkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi vaan:
Minua "ärsyttää" miehen viinan juonti ja väkivaltaisuus/äkkipikaisuus kännissä. Tukasta on vedetty ja kurkusta kuristettu. Mutta valittakaa te vain pienistä asioista kun ei ole mitään suurempaa valitettavaa. Anteeksi vaan mutta minulta ei irtoa säälipisteitä teille.

Ajattelitko, että sinä saat tuolla jonkun kiillottamaan marttyyrinkruunuasi? En minäkään sinua säälisi, mutta voisin ojentaa käden. Ihan turha mun on tulla neuvomaan, mutta sen sanon että kenenkään ei pidä pelätä parisuhteessaan.

Elämä ei ole mikään kärsimyskilpailu. Elämä on tarkoitettu elettäväksi. Tuota menoa loppuelämä vaan jää lyhyeksi.

No tuskin säälipisteitä irtoaa sinullekaan: olet kai aikuinen ihminen? Elät siis tuon väkivaltaisen miehen kanssa vapaaehtoisesti?

Ei sinun sääliä ole kukaan pyytänytkään. Omaa tyhmyyttäsi oles sellaisessa suhteessa, että sinua hakataan. Jos et nauttisi pahoinpitelystä, niin olisit lähtenyt aikoja sitten.

Ei ole liikaa vaadittu, että mies osaa käyttäytyä ja on siisti. Munien kaivelu, piereminen, rään kaivelu ja syöminen sekä kaikki muut sikamaiset tavat ovat vain osoitus miehen moukkamaisuudesta ja siitä, mitä hän puolisostaan välittää. Kun mies käyttäytyy kuin sika, niin hän osottaa vain sen, että ei anna naiselle mitään arvoa eikä välitä tästä.

Onko aina pakko verrata munien kaivajaa ja alkoholistia keskenään? Mitäpä jos verrattaisiin munien kaivajaa ja fiksua miestä kerrankin? Jos joku raukka on alkoholistin hakattavana, niin se ei tarkoita sitä, että toisen tarvitsee katsoa miehen pieremistä ja munien kaivelua. Missä on miesten käytöstavat ja missä on naisten itsekunnioitus?

Minulta ei irtoa säälipisteitä sinulle.

Kotoa olen perinyt asenteen, jonka mukaan pieruja ei saa pidätellä. Mieheni kanssa kotona piereskellään, mutta kyllä minäkin jätän intiimeissä tilanteissa, ruokapöydässä, vieraiden läsnäollessa ja kodin ulkopuolella paukut sisälleni.

Mitenkään "kilpaa" tai "tahallaan" meillä ei piereskellä, mutta jos siltä tuntuu, niin toki voi kankkua nostaa ja päästää ilmat ulos. Kotona pidättelemistä en ymmärrä.

Ja jos sillä koulutuksella on jotain asian kanssa tekemistä; olen melkein valmis tohtori, isäni arvostettu sellainen ja koko perheeni (sekä mieheni) korkeasti koulutettuja.

...mies usein keskeyttää kun kerron jotain juttua,hänen asiansa on kait tärkeämpi?Aina se neuvominen,kun tekee jotain.Mies kova kuorsaan,jos otan peiton kainaloon ja siirryn muualle nukkumaan,on siitä sit nokkarytyssä.

Tämä vielä,hän on niin myötämielinen muita kohtaan esmes jos joku tarvii jotain esinettä niin mulla pitäis olla niitä 2kpl että voitas antaa se toiselle???

Meillä sekä aikuisen että lasten kesken piereskely on sallittua ulkona, parvekkeella ja wc:ssä. Ruokapöydässä ei kaivella nenää eikä muitakaan eritteitä tuoda muiden nähtäville ja kuultaville, vaan tarvittaessa käydään wc:ssä niistämässä nenä, pieraisemassa tms.

Heh. Meillä opetettiin lapsille että vessassa piereskellään eikä pöydässä ym. No eiköhän sitten oltu kylässä ja kesken kahvittelun nuorimmaiseni lähtee vessaan, ilmoittan lähteissään että "Meillä lähdetään ruokapöydästä vessaan piereskelemään." Menin ihan sanattomaksi mutta naamani väri sen sijaan muuttui punaiseksi... Miten noille lapsille oikein pitäisi asiat kertoa? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja epäruma käyttäytyminen:
Kotoa olen perinyt asenteen, jonka mukaan pieruja ei saa pidätellä. Mieheni kanssa kotona piereskellään, mutta kyllä minäkin jätän intiimeissä tilanteissa, ruokapöydässä, vieraiden läsnäollessa ja kodin ulkopuolella paukut sisälleni.

Mitenkään "kilpaa" tai "tahallaan" meillä ei piereskellä, mutta jos siltä tuntuu, niin toki voi kankkua nostaa ja päästää ilmat ulos. Kotona pidättelemistä en ymmärrä.

Ja jos sillä koulutuksella on jotain asian kanssa tekemistä; olen melkein valmis tohtori, isäni arvostettu sellainen ja koko perheeni (sekä mieheni) korkeasti koulutettuja.

Viimeiseen kappaleeseen, niin mitä sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai se vaihtamalla parane:
Ihanaa, saa avautua.

Mua ottaa niin päähän miehen hilseilyn raapiminen. Psoriasis, joo. Se pyyhkii ne hiutaleet 'piiloon' sohvatyynyjen alle tai sohvan taakse. Niitä puruja on auton keskikonsolissa. Sängyssä se malttaa olla nypräämättä, mutta verta on siitä huolimatta lakanoissa.

Ei se veri niinkään haittaa, mutta se hilse... On kuin lunta sataisi sisällä. Niin ja helpottaisi, jos hän joskus tarttuisi imuriin, mutta ei! Eihän niitä kukaan huomaa, kun ne on sinne sohvaan piilotettu!
.

Voiko tuollaistakin olla? Piilottaa jotain nahkanriepaleita autoon ja sohvaan? Puhutko nyt varmasti miehestä etkä siasta tai koirasta? :)

Nimimerkille En kerro koulutustani:
Lue koko ketju, niin ymmärrät. Tuolla aiemmin joku, mielestäni epäasiallisesti, väitti vain "amisten" tai "duunareiden" harrastavan kotona perheen kesken piereskelyä. Halusin korostaa sitä, että omasta mielestäni piereskelytavat ja koulutus eivät ole mitenkään tekemisissä keskenään, miksi olisivat?
Heh...Omien kokemusten perusteella voisin yhtä hyvin väittää, että vain korkeasti koulutetut pierevät perheen kesken olohuoneessa ;) ...niin varmaan...

- kaivaa nenää ja laittaa sitten sormen suuhun yäk!!!!!!!
- niistää nenää suihkussa, veriklimppejä lattialla
- valvoo arki-iltaisin yli puolen yön & niistää yöllä suihkussa kovaäänisesti
- lukee sanomalehteä vessanpöntöllä istuessaan

Yhteistyössä