rahat loppu ja joulu tulee

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
minusta
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja no haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
harmi kun olet noin itsekäs ihminen.onneksi mulla ei ole noin itsekkäitä kavereita .onneksi täällä on kultaisiakin!!
joillekkin tätä samaa neuvoa vain pitää jauhaa joka ikinen vuosi, paitsi turhaahan se on kun se ei mitään näytä muuttavan
mutta voihan sitä vaikka joutua just enen joulua lomautetuksi aj ekat työttömyyskorvaukset saa noin 6viion päästä, joten silloin sitä rahaa ei vanole.
voi toki, mutta tästä ei liene pääsääntöisesti ole ollut kyse tämän tyyppisissä ketjuissa. Avustusjärjestöt ovat hyviä apuja tällaisissa tilanteissa. Ihmetyttää vain että miten ihmiset ei osaa katsoa tulevaa..

 
mie
Mä en voi ymmärtää miksi teillä samoilla on aina rahat loppu jouluna. Ennakointia , budjetointia ja menojen karsimista olisi hyvä harrastaa pitkin vuotta.
Ja se tärkein ELÄKÄÄ VAROJENNE MUKAAN !!!!! Ei velaksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Mä en voi ymmärtää miksi teillä samoilla on aina rahat loppu jouluna. Ennakointia , budjetointia ja menojen karsimista olisi hyvä harrastaa pitkin vuotta.
Ja se tärkein ELÄKÄÄ VAROJENNE MUKAAN !!!!! Ei velaksi
mulla ei ole TÄNÄKÄÄN vuonna rahat loppu,vaikka vähävaraisia ollaankin ja mies jäi lokkuussa työttömäkis ja mä saan vaan sairaspäivärahaa joulukuussa.
Veronpalautukset on kiva apu näihin lahjojen ostoon.kanantaa pitää isompaa veroprosaa niin sa enemmän sit jouluksi
 
naksu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niinpä..6 lasta kun on ,kaikille haluis antaa jotain..mietin pitäskö ottaa osa-aikatöitä nyt mutta jokainen tienattu euro pienentää työttömyyskorvausta 50 centillä.mietin onko järkee??
Jos sulla on 6 lasta ni ihan varmasti saat jostain noista edellä mainituista avustuspaikoista lahjakortin. Oliko se niin, että neuvoloissakin (jos sulla sen ikäisiä lapsia et käy neuvolassa) jaetaan jotain 60 euron lahjakorttia... Tällä rahalla saat ainakin ruoat jouluksi (siis itse tehden). Laitoin juuri bataattisoselaatikon uuniin. Näiden laatikoiden tekeminen ei oo mitenkään hankalaa. Jos oot työttömänä kotosalla ni voit väsätä laatikot vaikka pakkaseen (ku lapset nukkuu). Mutta älä herran tähden enää tee yhtään lasta jos sulla on jo kuusi ja nytkin rahat aina lopussa!!!
 
en tiedä mitä sanoa,,,mutta tuntuu pahalle että joku oikeesti rypee rahattomuudessa ja kumminkin pitäisi tuottaa lapsille hyvää mieltä tekemällä joulu ja lahjat ostaa....
on eri tilanteita mikä rahattomuuden aiheuttaa,,mutta jos syynä on itsekäs ajattelu tai jokin muu niin sillon ei pitäis valittaa,vai?
 
Mä taas en ymmärrä miksi niille omille lapsille pitää ostaa lahjoja, mun mielestä riittaa, että pienet paketit hankkii kummilapsille ja omien lasten kummeille. Tietty, jos lasten kummit ja mummit ei lahjoja anna lainkaan, niin jotain pientä pitää hankkia, mutta ihan muutamallakin eurolla selviää niistä :/
 
epa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rahat menee ison perheen elämiseen,vaatteisiin ,lasuihin.eläminen on kallista
No kun olet päättänyt hankkia ison perheen ni varmasti tiesit että eläminen ei ole luxusta (jos et kylve rahassa) eli ei se sulla ollut varmaan yllätys et joulut ja synttärit tulee joka vuosi. Eikös ison perheen lapset totu jo pienestä siihen, että on monta joiden kanssa jaetaan ni eivät odotakaan kymmeniä lahjoja?! Ja tämä tekis hyvää kaikille lapsille - saada vain muutama ihana toivottu lahja ja paljon huomiota vanhemmilta/yhdessä touhuamista joulun aikaan!!! Mua ärsyttää tämä kauhea materialismi. Jos ahdistaa postista kolahtavat leikkikalukuvastot niin nehän on hyvä heittää roskiin eikä kantaa sisälle (tai piilottaa lapsilta jos mahdollista). Kirpputoreiltakin löytää kivoja leluja ja isompien on vaan pakko ymmärtää et kalliisiin leluihin ei ole varaa.

Pistä tuonne kirpparipalstalle ilmoitus, et otetaan vastaan leluja ja laita minkä ikäisiä lapsesi ovat. Maksat kykysi mukaan jos joku on niin ystävällinen et lahjoittaa lastensa vanhoja leluja halvalla.

Et sä ole yhtään sen huonompi äiti vaikka et pystykään ostamaan kalliita leluja lapsillesi. Ei kukaan pysty rahaksi muuttumaan jos on tiukkaa. Mut kannattaa kysyä noita lahjakortteja/avustusjuttuja ni sais lapset sit ainakin jotain!
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niinpä..6 lasta kun on ,kaikille haluis antaa jotain..mietin pitäskö ottaa osa-aikatöitä nyt mutta jokainen tienattu euro pienentää työttömyyskorvausta 50 centillä.mietin onko järkee??
Eli jos tienaat vaikka 800, niin työttömyyskorvaus pienenee 400 euroa. Katsos se on elämää, jos tienaa niin ei saa tukia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niinpä..6 lasta kun on ,kaikille haluis antaa jotain..mietin pitäskö ottaa osa-aikatöitä nyt mutta jokainen tienattu euro pienentää työttömyyskorvausta 50 centillä.mietin onko järkee??
Eli jos tienaat vaikka 800, niin työttömyyskorvaus pienenee 400 euroa. Katsos se on elämää, jos tienaa niin ei saa tukia.
Ja silti se on 400 euroa enemmän. Rahaa sekin on.
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niinpä..6 lasta kun on ,kaikille haluis antaa jotain..mietin pitäskö ottaa osa-aikatöitä nyt mutta jokainen tienattu euro pienentää työttömyyskorvausta 50 centillä.mietin onko järkee??
Eli jos tienaat vaikka 800, niin työttömyyskorvaus pienenee 400 euroa. Katsos se on elämää, jos tienaa niin ei saa tukia.
Ja silti se on 400 euroa enemmän. Rahaa sekin on.
Onhan se rahaa, mut ku ois niin paljo kivempi niitä tukia vaan saada....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niinpä..6 lasta kun on ,kaikille haluis antaa jotain..mietin pitäskö ottaa osa-aikatöitä nyt mutta jokainen tienattu euro pienentää työttömyyskorvausta 50 centillä.mietin onko järkee??
Eli jos tienaat vaikka 800, niin työttömyyskorvaus pienenee 400 euroa. Katsos se on elämää, jos tienaa niin ei saa tukia.
Ja silti se on 400 euroa enemmän. Rahaa sekin on.
Onhan se rahaa, mut ku ois niin paljo kivempi niitä tukia vaan saada....
Siitähän se kenkä useimmiten puristaa. Onhan se mukavaa, kun yhteiskunta elättää, niin voi lomailla ympäri vuoden ja nukkua aamuisin niin pitkään kuin huvittaa. Ikäväähän se olisi töillänsä itsensä elättää.
 
äiti toisen kerran
Verovirkailija kehoitti ottamaan lainaa jos ei muuten selviä mätkyistä.Ei voi ottaa kun on jo luotot nupissa eron jälkeen jolloin lainat on tehty.Kyse on 400 e joita en pysty maksamaan sillä meille jää pojan kanssa 250e ruokaan lääkkeisiin harrastukseen?vaatteisiin kuussa. ongelman aiheuttaa 54 km työmatka joka minun pitäisi tehdä 3-4 yleisellä kulkuneuvolla joka aamu ja ilta.Bussikulut saan mutta pakko se on tehdä autolla josta juoksee kulut ja lyhennykset ja polttoaine.Liikealan työajat ovat hanurista ja miten voisi 9 v olla koko ajan yksin kun äiti matkustaa 1,5 -2t suunta joka päivä. En saa uutta työpaikkaa helpolla kodin vierestä pienestä kaupungista.Pakko mennä isoon kaupunkiin.En todellakaan tiedä miten selviän tulevista ulosotoista/kk.Mieli on tosi maassa....
 
tossuliini
Mä olen ostanut isommalle tytölle lahjat jo ja maksoivat n. 8-9 e/kpl enkä meinaa ostaa nuoremmallekaan kuin alle kymmenen euron hintasia lahjoja pari kappaletta. Kissalle ja miehelle ostan kummallekin yhden sopivan hintasen lahjan. Joulukortit teen ite mutta niihinkin on ostettava merkit että saa ne postiin. Muuten tää joulu on ihan ok ruokien puolesta kun saatiin se lahjakorttikin vielä.
 
ihmettelee
Alkuperäinen kirjoittaja ZZZZ:
MUN TYÖTTÖMYYS KORVAUS ON N.950E/ KK LASKUJA /PUH.20E RUOKAAN N. 250E SÄHKÖ N.60E KK =330E/ KK ETTÄ SIINÄ SE LASKUJA EI TULE KUN EI NIITÄ TEE..
asuminen??? : laina, vastike, vuokra?
vakuutusmaksut?
tv-lupa?
nettimaksu?
vesimaksu?
 
zzzz
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
Alkuperäinen kirjoittaja ZZZZ:
MUN TYÖTTÖMYYS KORVAUS ON N.950E/ KK LASKUJA /PUH.20E RUOKAAN N. 250E SÄHKÖ N.60E KK =330E/ KK ETTÄ SIINÄ SE LASKUJA EI TULE KUN EI NIITÄ TEE..
asuminen??? : laina, vastike, vuokra?
vakuutusmaksut?
tv-lupa?
nettimaksu?
vesimaksu?
asuminen se 60e sähkö ei muuta. talo maksettu.n.150neliöä. vakuutus.2kert, vuod. n.100e vesi kai 2ker vuod. 60e. = 220 =n,20e /kk siis sit se on 350e kk
 
jtuyh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei näillä työttömien rahoilla paljoo hurrata...ja laskuja on niin paljon ettei p:lle taivu!!!
no ei kyl kodinhoidontuellakaan hurraamaan pääse,enemmän se työttömyyspväraha on.ja en mä lapsiani lahjatta jätä.mistäs niitä lakuja ny kaameesti tulee?osamaksuistako?
 
äiti toisen kerran
Alkuperäinen kirjoittaja linn^:
^no kannattaisiko ehkä lopettaa se harrastus?!
Kysymysmerkki on kysymys, ei itsestäänselvyys niinkuin sinulle taitaa olla. Jos haluat viisastella ja pystyt maksamaan nettiliittymän niin mitä teet täällä?Tiedäthän että 250e ei riitä kyseisiin menoihin. Viihdy jatkossa skepsis,suomi24,ursa,hs-tekstiversio, ja miksi ei veikkauksen sivuilla.
 
ei mee järkeen
en käsitä miksi täällä ruikutetaan jos on itse tehnyt 6 lasta!!kertoo järjenjuoksusta jos on 6 lasta eikä saa edes ruokia pöytään jouluna,voi herranjestas käy sääliksi, ymmärrän jos sairastuu tms, pitkäaikasesti mut et ihan huvikseen tehää 6 lasta ja sit ihmetellää ku ei oo rahaa ja valitetaan ni ei voi kuin katsoa itteensä peilistä, niinku joku sano ni älä herrajestas tee enää yhtää lasta!
 

Yhteistyössä