rahat loppu ja joulu tulee

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mulla olisi sama tilanne muuten, mutta saan veronpalautuksia joilla voin lahjat ostaa. Niistä menee kyllä vähintänä 500? laskuin päältä... Joudun siirtämään mm. hoitmaksun, silmälasien osamaksun ja autoni huoltomaksun veronpalautuksiin...

Viime vuonna ostin netanttilasta pojan lahjat. Harmitti maksaa niitä sitten vielä kesällä.
 
miks niitä lahjoja pitä edes hankkia muille kuin OMILLE lapsille?
Jos olisin noin köyhä ostaisin omille ja muut jäis ilman, kuylä muut , varsinkin aikuiset ymmärtävät varmasti. Mun sukulaisetmon tottunet siihe että joskus tulee lahjoja joskus ei.
 
sire
Laita Googleen KOTILIEDEN KUMMIKERHO,hae sieltä avustusta,samoin paikkakuntasi pelastusarmeijalta sekä diakonitoimistosta.myös pelastakaa lapset ry:ltä sekä mannerheimin lastensuojeluliitolta voi myös kysyä.hae rohkeasti apua,jos siltä tuntuu=)
 
Hellanlettakselle
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
miks niitä lahjoja pitä edes hankkia muille kuin OMILLE lapsille?
Jos olisin noin köyhä ostaisin omille ja muut jäis ilman, kuylä muut , varsinkin aikuiset ymmärtävät varmasti. Mun sukulaisetmon tottunet siihe että joskus tulee lahjoja joskus ei.
Kuka on kirjoittanut, että pitää muille kuin omille lapsille ostaa lahjoja?
 
joulu on joka vuosi
pakko kirjottaa että miten niin monelle tulee yllärinä tää joulu ja lahjoja ei oo vara ostaa jne.
Joulu on hyvänenaika joka vuosi samaanaikaan. Voihan niitä hankintoja tehdä pikku hiljaa. Ja samaa mieltä olen että mitä sitä kokosukua lahjomaan. Sukulaiset vois keskenään sopia että toisille ei osteta lahjoja. Luultavasti aika moni huokaisi helpotuksesta siinä kohdassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joulu on joka vuosi:
pakko kirjottaa että miten niin monelle tulee yllärinä tää joulu ja lahjoja ei oo vara ostaa jne.
Joulu on hyvänenaika joka vuosi samaanaikaan. Voihan niitä hankintoja tehdä pikku hiljaa. Ja samaa mieltä olen että mitä sitä kokosukua lahjomaan. Sukulaiset vois keskenään sopia että toisille ei osteta lahjoja. Luultavasti aika moni huokaisi helpotuksesta siinä kohdassa.
Toki lahjoja voi ostaa pitkin vuotta,mutta kun ei silloinkaan ole sitä ylimääräistä rahaa millä ostaa. Pelkkään peruselämiseen palaa kyllä monta sataa euroa kuukaudessa.

 
joulu on joka vuosi
Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:
Alkuperäinen kirjoittaja joulu on joka vuosi:
pakko kirjottaa että miten niin monelle tulee yllärinä tää joulu ja lahjoja ei oo vara ostaa jne.
Joulu on hyvänenaika joka vuosi samaanaikaan. Voihan niitä hankintoja tehdä pikku hiljaa. Ja samaa mieltä olen että mitä sitä kokosukua lahjomaan. Sukulaiset vois keskenään sopia että toisille ei osteta lahjoja. Luultavasti aika moni huokaisi helpotuksesta siinä kohdassa.
Toki lahjoja voi ostaa pitkin vuotta,mutta kun ei silloinkaan ole sitä ylimääräistä rahaa millä ostaa. Pelkkään peruselämiseen palaa kyllä monta sataa euroa kuukaudessa.
ymmärrän kyllä tämän mutta joku aijemmin ketjussa kirjotti hankkineensa lahjat anttilasta maksoi niitä sitten kesään asti. Onhan niihin laskuihin tarvinut sen rahan jostain..

 
vieras
niinpä..6 lasta kun on ,kaikille haluis antaa jotain..mietin pitäskö ottaa osa-aikatöitä nyt mutta jokainen tienattu euro pienentää työttömyyskorvausta 50 centillä.mietin onko järkee??
 
joulu on joka vuosi
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja joulu on joka vuosi:
ymmärrän kyllä tämän mutta joku aijemmin ketjussa kirjotti hankkineensa lahjat anttilasta maksoi niitä sitten kesään asti. Onhan niihin laskuihin tarvinut sen rahan jostain..
Ehkä ennemmin maksaa laskuja kesään asti, kuin jättää lapsensa lahjatta???
varmasti. POINTTI olikin se että tasapaino olisi järkevämpi olla niinpäin että ei elä rahoja etukäteen. Lahjoja voisi ostaa hiljalleen pitkin vuotta niin ei tulis sitä kaaosta joulukuussa. Rahaahan ei tietty ole sillon pitkin vuotta jos oikein paljon nuita osamaksu juttuja.

Sen verran kyllä myötäilen sua veden-neito että katoin sun profiilin ja sulla on isot lapset niin toiveetkin varmasti jo kalliimat ja niiden kustannuksia varmaan joutuukin jakaan erikuukausille.

Mutta itse pienempien lasten äitinä aloitan lahjojen hankkimisen jo suunnilleen tammi alesta koska mun tuloilla ei mitenkään osteta kaikkia joulukuussa.

 
no haloo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
harmi kun olet noin itsekäs ihminen.onneksi mulla ei ole noin itsekkäitä kavereita .onneksi täällä on kultaisiakin!!
joillekkin tätä samaa neuvoa vain pitää jauhaa joka ikinen vuosi, paitsi turhaahan se on kun se ei mitään näytä muuttavan

 
Alkuperäinen kirjoittaja no haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
harmi kun olet noin itsekäs ihminen.onneksi mulla ei ole noin itsekkäitä kavereita .onneksi täällä on kultaisiakin!!
joillekkin tätä samaa neuvoa vain pitää jauhaa joka ikinen vuosi, paitsi turhaahan se on kun se ei mitään näytä muuttavan
mutta voihan sitä vaikka joutua just enen joulua lomautetuksi aj ekat työttömyyskorvaukset saa noin 6viion päästä, joten silloin sitä rahaa ei vanole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niinpä..6 lasta kun on ,kaikille haluis antaa jotain..mietin pitäskö ottaa osa-aikatöitä nyt mutta jokainen tienattu euro pienentää työttömyyskorvausta 50 centillä.mietin onko järkee??
mutta siitä jää 50 senttiä kuitenkin vai laskenko pieleen? Otitko molemmissa verot huomioon?
minä laskisin tuossa että saan työttömyyskorvauksen ja sitten vielä päälle puolet siitä palkasta mitä saan. Eli jos tienaan 50 euroaa niin saan sen 50 euroa ja työttömyyskorvausta 25 euroa vähemmän eli 25 euroa kuitenkin joka on sen verran enemmän kuin ei mitään.
Olenko täysin tyhmä kun sanon että työnteko kuitenkin kannattaa ja se työnteko osoittaa myös ihmisen kiinnostuksen töihin ja joskus voi saada paremmankin työn kun on viitsinyt valita edes osa-aikatyön kokoaikakotonaolon sijaan
 

Yhteistyössä