Raha pohdintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muija"

Vieras
Jos sinulla olisi käytettävissä 30 euroa ruokaan ynnä muihin tarpeisiin esim. bensa, seuraavan 20 päivän ajan.

Niin mitä ruokia tekisit ja mihin ruokiin sen käyttäisit ja paljonko nipistäisit siitä muihin menoihin?

Jos mulla olis 30 € seuraavalle 20 päivälle, niin menisin töihin. Siivousfirmaan pääsisin äkkiäkin, ja siellä maksetaan palkka parin viikon välein, joten hyvällä säkää voisin saada ekan palkan jo ennen tuota 20 päivän kulumista. Ja kun on tuttu firma, voisin pyytää kottiakin.

Jos mulla olis 30 € seuraavalle 20 päivälle, niin menisin töihin. Siivousfirmaan pääsisin äkkiäkin, ja siellä maksetaan palkka parin viikon välein, joten hyvällä säkää voisin saada ekan palkan jo ennen tuota 20 päivän kulumista. Ja kun on tuttu firma, voisin pyytää kottiakin.

Kiitos vain, olen jo töissä. Ja tämän verran käytettävissä ennen seuraavaa palkkapäivää.

Lähinnä pohdin kuinka joku muu käyttäisi tämän rahan.

[QUOTE="muija";25520577]Kiitos vain, olen jo töissä. Ja tämän verran käytettävissä ennen seuraavaa palkkapäivää.

Lähinnä pohdin kuinka joku muu käyttäisi tämän rahan.[/QUOTE]

Niin olen minäkin töissä, kahdessakin paikassa. Mutta jos oikeasti tulisi hätä ja rahantarvetta, niin menisin vielä iltatöihin lisäksi.

[QUOTE="muija";25520590]Anteeksi huono ulosantini, tarkoitin että seuraavan 20 päivän ajan joka päivä käytettävissä 30 euroa. Kirjotushärö iski.[/QUOTE]

No tuohan jo muuttaa paljon :D

Ostaisin soijarouhetta, punaisia linssejä, juureksia, kaalia, kuivahiivaa, jauhoja, ruokaöljyä, puurohiutaleita ja makaroonia. Sen jälkeen katsoisin, paljonko jää rahaa ja ostaisin tomaattimurskaa yms.

[QUOTE="muija";25520590]Anteeksi huono ulosantini, tarkoitin että seuraavan 20 päivän ajan joka päivä käytettävissä 30 euroa. Kirjotushärö iski.[/QUOTE]
Käyttäisin 10 € ruokiin ja 20 € muuhun.

[QUOTE="vieras";25520628]Käyttäisin 10 € ruokiin ja 20 € muuhun.[/QUOTE]

Tuo onkin oiva taktiikka . Tai voishan sen jakaa vaikka 15 euroa ruokaan ja 15 € sitten muuhun.
Kas kun ei tullut mieleen.

[QUOTE="Just";25520742]30 euroa päivässä? Toisin sanoen parisataa viikossa? Sillä summalla eläisin herroiksi! :)[/QUOTE]

Haluaisin vain erinäköisiä näkökulmia kuinka tuonkin rahan voisi käyttää. Kerro mitä sinä ostaisit tällä rahalla.