Pyöräilykypärä aikuisella

PauhaavaSydän

Aktiivinen jäsen
26.11.2007
4 178
0
36
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen...

Käytätkö? Jos et, niin miksi et? Millainen kypärä?
Vaaditko lapsilta sen käyttöä, jos et itse käytä? (mua ei kiinnosta muuten jos joku ei käytä, mutta tässä on jotain logiikkaa mikä menee ihan ohi)

Mulla on yleensä aina. Aiemmin en käyttänyt, mutta Helsinkiin muuton jälkeen ja piittaamattomien autoilijoiden seassa pujotellessa oon tullut siihen tulokseen että sitä saattaa vielä joskus tarvita...

:)

Käytän aina. Olen lapsia valistanut niin paljon siitä, kuinka vaarallista on olla ko. vempelettä käyttämättä, joten jos yrittäisinkin ajaa ilman, niin lapset kyllä nostaisivat aika haloon :)

käytän, koska jos en käyttäisi, en voisi vaatia sitä lapsiltanikaan. tosin, isompiin ei enää auta maamme laulukaan vaan kypärää he eivät enää pidä vaikka olen sanonut, että uusia aivoja ei kaupasta saa.

Ostin itselleni kypärän samalla kun hankin lapselle. Itse uskon esimerkin voimaan ja toisaalta en omasta mielestäni voisi lapselta vaatia kypärän käyttöä, jos en itsekkään käyttäisi. Ja nyt käytän kypärää aina, kun siihen tottuu, niin fiilis on vähän sama kuin ajaisi autoa ilma turvavyötä, tai kulkisi kadulla ilman housuja- alaston.

Tuo on totta että siihen tottuu :).

Ehkä, jos asuisin harvaan liikennöidyllä maaseudulla missä ei ole valtavaa pelkoa yliajosta, äkkijarrutuksista, asfalttiin kaatumisesta ym., niin en ehkä käyttäisi, enkä siinä tapauksessa vaatisi lapseltakaan, paitsi siinä vaiheessa kun opettelee ajamaan. Mutta kaupungissa kyllä hyvinkin tärkeä, jos on paljon liikennettä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Käytän aina.Arvokas se on äidinkin pää.Oikein ihmettelee kun joku menee lapsi kyydissä ja lapsella kypärä,äidillä ei.Pitää näyttää oikeaa mallia lapsillekin...

paljon on kyydissä lapsiakin ilman kypärää....

se on sitä järjen puutetta

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Tuo on totta että siihen tottuu :).

Ehkä, jos asuisin harvaan liikennöidyllä maaseudulla missä ei ole valtavaa pelkoa yliajosta, äkkijarrutuksista, asfalttiin kaatumisesta ym., niin en ehkä käyttäisi, enkä siinä tapauksessa vaatisi lapseltakaan, paitsi siinä vaiheessa kun opettelee ajamaan. Mutta kaupungissa kyllä hyvinkin tärkeä, jos on paljon liikennettä.

:o
oho enpä oo aikasemmin tiennykkään että maalla ei kaadu niin helposti kun kapungissa....

Mun mielestä pyöräilykypärän käyttämättä jättämisestä sais ihan hyvin tulla sakot.
Säästyis monta henkeä jos kypärää käytettäisiin.
Mulla ei oo pyörää, mut jos olis niin kyllä käyttäisin aina kypärää.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
oho enpä oo aikasemmin tiennykkään että maalla ei kaadu niin helposti kun kapungissa....
No ehkä kaatuu joo, mutta luulisin että ne pahimmat onnettomuudet, missä päänsä lyö, tulee törmäyksistä muun liikenteen kanssa.

Ja siis mä nimenomaan olen kypärän käytön kannalla.

Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Mun mielestä pyöräilykypärän käyttämättä jättämisestä sais ihan hyvin tulla sakot.

Tähän en lähtis missään nimessä. Jokaisen oma asia, Suomessa holhotaan jo niin helkkaristi muutenkin että ei kiitos enää yhtään lisää!

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:

Tähän en lähtis missään nimessä. Jokaisen oma asia, Suomessa holhotaan jo niin helkkaristi muutenkin että ei kiitos enää yhtään lisää!

Pitäähän mopollakin ajaessa olla kypärä, miksei sit pyörällä ajaessa?
Arvion mukaan noin joka toinen pyöräilyonnettomuudessa sattunut kuolema olisi voitu estää kypärän käytöllä. Se on aika paljon.
Miten voi mennä turhamaisuus turvallisuuden edelle? En vaan tajua :|

Pitäähän mopollakin ajaessa olla kypärä, miksei sit pyörällä ajaessa?
Arvion mukaan noin joka toinen pyöräilyonnettomuudessa sattunut kuolema olisi voitu estää kypärän käytöllä. Se on aika paljon.
Miten voi mennä turhamaisuus turvallisuuden edelle? En vaan tajua :|

Mopon vauhti on silti toista. Mua vaan henkilökohtaisesti ahdistaa, että tässä maassa ei voi kohta enää edes hengittää ilman että joku ylempi taho sen rytmistä määrää...
En tiedä miksei kypäräpakkoa ole, ehkä juuri sen takia etteivät liikaa halua yksilönvapauteen vaikuttaa, en mä usko että se turhamaisuudesta johtuu.

Käytän. Ihan siitä syystä että miten ihmeessä saan 12-8 vuotiaat laittamaan kypärän päähän jos itse sitä en käytä. Nyt on helppo vedota että meidän perheessä käyttää kaikki ja lakikin määrä kypärää käytettäväksi vaikka sen puutteesta ei sakoitetakkaan

Yhteistyössä