puheterapia ja 5v. apujaaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
kolme vuotta jo takana puheterapiaa,eikä edelleenkään tyttö osaa r tai s-kirjainta. tai välillä osaa ja välillä ei. puheterapeuttia turhauttaa ja syyttää lasta kun ei osaa. kenelläkään kokemuksia vantaan puheterapeuteista? lapsi usein itkee puheterapian jälkeen,kun ei osaa mitä vaaditaan tai syyllistetään...tyyliiin jos et osaa,niin joudut täällä käymään vaikka kuinka pitkään. huh,rupeaa keinot loppumaan ja aika,kun joka viikko rampataan tuolla terapiassa,eikä mitään muutosta tapahdu. lapsi ei halua mennä enää terapiaan kun aina itku kurkussa kotiin. ja tottapuhuen ei tässä enää mitään järkeä tunnu olevankaan. auttakaa joku...kiitos

Onpas outoa!!??
Meillä poika kävi 2 vuotiaana puheterapiassa ja oli aivan ihana nainen ! Nimeä en muista, joku Katri tai vastaava, K.K.
Pystytkö vaihtamaan puheterapeuttia? Eihän tuossa ole mitään järkeä!! ei lapsi tuolla tavalla mitään opi!

Mitä ne siellä puheterapiassa opettaa? Eikö R lähde D:n kautta liikkeelle?

Lopettakaa, ottakaa tauko tai jtn kyllä terapeuttikin tietää ettei lapsi opi jos on paineita ja vielä paha mieli. Ei pakon edessä. Rauhoittakaa tilanne oikeasti ettei pienelle jää tuosta huonot muistot - ei se niin mullistavaa vielä ole jos noita kirjaimia ei viisi-vuotiaana tule!!!

Ei se r ainakaan stressaamalla tule! Pitäkää taukoa ja tehkää harjoituksia kotona leikin
varjolla lyhyitä aikoja, mutta usein. Mun poika kävi pt:llä Hesassa, ja oli mieluista.
N 5 kk käytyään tuli r jo useimpiin sanoihin.

hmm.. kuullostaa kyllä oudolle. meillä tyttö käynyt vuoden verran puheterapiassa. (todettu dysfasia) puheterapeutti on todella ihana ja mukava. aina jaksaa kannustaa. vaikkei eteenpäin mentäisikään ei sitä lapselle mainitse ikinä. minulle mainitsee jos ei asiat etene. outoa käytöstä kyllä. lastahan pitäisi kannustaa ja tukea tuollaisissa asioissa eikä lannistaa!

me käydään kannistossa,ollaan tykätty mut tyttö on vast 2,5v. pyydä saada vaihtaa puhetrapeuttia? eihän se lapsi pelossa opi mitään.. mä ite opin ärrän vast koulussa eri puhetrapeutilla,eikä kaikki ees opi,esim halonen tai lola wallinkoski. ei saa panikoida tai antaa painostaa! pyydä vaihtoa

kiitos teille! itse ajattelin ihan samaa. tyttö ei tosiaankaan halua sen tädin luokse,enkä halua pakottaa. turhauttaa,kun ei tästä mitään tule. aina yritän kannustaa ja no jopas täti lyttää kaiken.et sä nyt osaa ja kerran ihan hermostu ja melkeen huusi,että sun on opittava...huoh...sellasta sitten.

ja kannattaa ihan antaa neuvolaanki palautetta puheterapeutista jos on tosiaan noin tyly, pitäs saada huomautus, ton ikänen on herkässä iässä aikuisten negatiivisuudelle ettei mene itsetunto liiaksi. koita saada tauko ja sit uudelle tädille.. noit kuitenkin on ja vantaalla ei ainakaan meillä ole ruuhkaa ku tolla v.h :lla käydään kerran kuussa vaik ei mun mielest ole ongelmaa.. vähän viivästynyttä puhetta 2,5v:llä =) ja hyvin on saatú aikoja. tää on siis länsivantaata...

Yhteistyössä