koulu ja luokalle jääminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oilimami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sekin kymppi voi olla hyvä väliaika miettiä. Mie kävin kympin ja sain nostettua huonon tokarin hyväksi. Pääsin opiskelemaan haluamaani alaa.
Mäkin kävin kympin - en halunnut minnekään muualle kuin sinne, mun keskiarvo oli jotain 8,5 eli ihan jees. Olisin varmaan päässyt haluamaani lukioon, mutten vielä silloin tiennyt haluavani sinne...päätös syntyi kymppiluokan aikana. En hakenut ysiluokan yhteishaussa minnekään.

Jouduin tosin "taistelemaan" reksin kanssa, että kympille pääsin. Ei meinannut huolia mua sinne, koska keskiarvoni oli niin hyvä...mutta osasin jo silloin vedota oikeuksiini ja tiesin, että kymppiluokalle ei ollut olemassa mitään keskiarvon ylärajaa :)

Vanhemmatkin taisi hiukan nikotella, mutta nekin tiesi, että jos minä jotain päätän, niin se myös tapahtuu :D

Tuo eskarin tuplaus on varmaan paikkakunta kohtaista. Täällä se ainakin viime vuonna oli vielä mahdollista. Tytön luokassa on tälläsiä kaksi. Nyt ovat ykkösten kans samalla tasolla, eivät todellakaan olis ykköstä silloin vuosi sitten päässeet läpi.

[QUOTE="vieras";26383166]Onpas mielenkiintoista. Meidän kaupungissa ainakin vielä eskarin kertaaminen on varsin yleistä. Nämäkin käytännöt näemmä siis vaihtelee.[/QUOTE]

sama täällä, viime syksynä kun poika aloitti ekaluokan, niin eskariryhmästä pari kertasi eskarin, eli menevät vasta tulevana sykynä ekalle.