meillä on loma ajoilla varahoitoa. omia pois niin tilalle tulee toisia.Alkuperäinen kirjoittaja YPPH:Täällä toinen pph , minun päivät ovat aikasamanlaisia kun aapeella
Työaika on päivittäin 7-17.00 ja kokopäivähoidossa 4 alle kouluikäistä lasta . Varahoitoa ei ole koska en ota lain mukaan kuin 4lasta en ylimääräisiä muilta pphoitajilta.
onneksi myös meillä on valinnan mahdollisuus. jos lapsen vanhemmat eivät osaa käyttäytyä asiallisesti voin pyytää työnantajalstani siirtoa heille. sinun puheissasi tasa-arvoisuus ja toisen ihmisen kunnioittaminen on kaukana.Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Niin ja tuollaisia itseään muita parempina pitäviä ihmisisä joutuvat valitettavasti kaikki kohtaamaan elämässään.. onneksi niille ei ole pakko jättää lapsiaan hoitoon.. vaa voi valittaa kunnalle ja vaihtaa hoitapaikkaa.. koska minä ainakin haluan lapseni oppivan että kaikki ovat tasa-arvoisia..Alkuperäinen kirjoittaja ap jatkaa:tämän aloituksen tarkoitus olikin selventää tietämättömille pph:n päivää kun siitä ei suurin osa mitään tiedä. saan toki palkkaa työstäni enkä odota että joku muu työni tekisi puolestani. gabriellalla taitaa olla nyt jotain hampaan kolossa ja haluaa purkaa itseään ja tunteitaan. ( tuollasiakin vanhempia joutuu kohtaamaan tässä työssä. silloin käyttäydytään rauhallisesti ja asiallisesti ja annetaan toisen purkaa tunteitaan ja käyttäytyä lapsellisesti. )Alkuperäinen kirjoittaja ap:aivan. mä hoidan työkseni vanhemmilleen tärkeimpiä ja arvokkaimpia ihmisiä. kannan vastuun heistä ja vastaan työstäni myös työnantajalleni. pikkusen eri asia kuin hoitaa omia lapsiaan ja tehdä kotihommat silloin kun kerkiää tai jaksaa.Alkuperäinen kirjoittaja kiilusillmä:Hyvä jos sie et sitten noin luullut olevan.Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Pyh, ne on sit varmaan sitä vsamaa porukkaa jotka luuleen kotiäitien tekevän sitä samaa.. ja väittävät äitiyslomaa lomaksi..Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:Tieto lieneekin tarpeen, koska yllättävän moni taitaa luulla pph:n juovan päivät pitkät kahvia vieraiden kanssa tai siivoavan...Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:jeah right varmaakin joka päivä menee juuri samalla tavalla.. nooh ehkäpä haluat vain että kaikki tietävät että pph osaavat sen mitä kaikki muutkin äidit ja isät..
Mutta en ymmärrä tuota siun asennetta... joo, on monesta ihmisestä hoitamaan lapsia. Omiaan. Pph hoitaa vieraan lapsia huonolla palkalla ja saa sitten kuulla päänaukomista.
eli ihme asenne on se että pitää työstään ja tekee sitä mielellään. no sitten minulla on ihme asenne ja olen ylpeä siitä=)Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Olet vielä oudompi. Ihme asenne työhön. Ja ihme asenne muiden tekemisiin, mutta se siitä. En jaksa väitellä, kun ei näköjään taajuudet kohtaa. =)
Enpäs usko lainkaan PPH:n noin toimivan vaikka pitäisikin noin olla. Tarhassa on tuollaista, tuskinpa yksinäisellä PPH:lla. Satua kerroit päivästäsi.Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:Kerronpas nyt oman päiväni millainen se on kun hoidan lapsia omassa kodissani pph:na. Tämä kun tuntuu useita vaivaavan.
Herään aamulla 6.30 ja keitän kahvit, luen lehden ja laitan puuron hautumaan, tyhjään tiskikoneen jos sitä ei ole illalla tyhjätty.
klo 7.30-8.00 tulevat lapset hoitoon
vaihdan kuulumiset vanhempien kanssa
8.00 aamiainen jonka syön itse lasten kanssa. yleensä laitan lounaan tulemaan siinä samalla kun juttelen lasten kanssa edellisillan kuulumisista ym. ( astiat altaaseen )
8.30 aamuhetki jossa käymme läpi kalenterin ja sään. Laulamme, luemme pienen tarinan tai otamme lorupussin. keskustelemme päivän ohjelmasta ja toiveista.
9.00 tarkistan ruokatilanteen ( uuni miedolle, levyt pienelle tai sammuksiin tai sitten ruoka levyltä uuniin jotta pysyy lämpimänä lounaaseen asti. ) ja lähdemme ulos. vessatoimet ja potatus. mietimme mitä vaatteita laitamme päälle ja missä järjestyksessä. tarpeen vaatiessa käytämme kuvia apuna. jokainen yrittää itse ja apua annetaan tarvitsijoille.
9-10.30 ulkoilua. Omatoimista leikkimistä pihassa, pelejä pihassa tai retkiä lähiympäristöön...metsään, leikkipuistoon. talvisin isommat pääsevät vähintään kerran viikossa hiihtämään tai luistelemaan ( jää ja latutilanteen mukaan ). pienemmät laskevat liukureilla vieressä olevassa mäessä jolloin kaikki saavat touhuta ja ovat valvonnassa.
10.30 sisälle ja omatoimista leikkimistä. Ruoka-apulaiset auttavat pöydän kattamisessa ja raasteiden tms. raastamisessa.
11.00 Lounas. ( jonka jälkeen pöydän pyyhkiminen ja astiat koneeseen )
Lounaalla tarjotaan itsetehtyä kotiruokaa johon on käytetty ( lähes poikkeuksetta ) kotimaisia raaka-aineita ja itse kasvatettuja aineksia. Ruoalle en laske hintaa joten siitä en osaa sanoa. sen tiedän että kulukorvaukset eivät kata tarjoamani ruoan hintaa. Toiselta ammatiltani olen keittäjä ja sitäkin työtä olen tehnyt useamman vuoden ennen pph:ksi alkamista. käytän 6vkon kiertävää ruokalistaa jonka olen suunnitellut monipuoliseksi.
11.30-12.00 Satutuokio ja päiväunille/levolle virittäytymistä
12-14 päiväunet jonka aikana saatan leipoa sämpylöitä, piirakkaa, valmistaa marjapuuroa ja välipalaa yleensäkkin. luen postin, juon kahvia ja katson jopa telkkaria. laitan tiskejä koneeseen, pesen pyykkiä.
14.10 välipala ( astiat tiskikoneeseen )
14.20 muovailua, pelaamista, palapelejä vapaata leikkiä
15.00 ulos jossa touhutaan yleensä omia mielikuvitusleikkejä tai pelataan yhdessä ulkopelejä
15.30-16.45 lapset kotiutuvat. vaihdetaan kuulumiset vanhempien kanssa päivän kulusta.
16.45---> oman perheen ruokkiminen, siivoaminen, kaupassakäynti
panostan ulkoiluun ja liikkumiseen. lapset saavat piirtää silloin kun haluavat( ei erillisiä piirrustushetkiä ) käytämme sormivärejä, vesivärejä ym. silloin tällöin välipalan jälkeen. muovailemme usein. taiteilemme ulkona luonnonmateriaaleilla ja vesivärejä ja liituja hyväksi käyttäen. en varsinaisesti askartele lasten kanssa ja vanhemmat tietävät tämän koska kerron sen. laulamme, soitamme ja rytmittelemme myös usein. saatamme käydä kaupassa ostamassa ruoka-aineita tai piirrustusvälineitä ( lapset saavat valita ). käymme myös kirjastossa ja olemmepa käyneet kahvilassakin herkuttelemassa pullalla ja mehulla. kaikki ovat tykänneet.
tässäpä siis minun normaali päiväni. muutoksia tulee varalapsista, säästä ja omasta ja lasten vireystilasta ja niihin sopeudutaan ja asioissa joustetaan.
tiedän että on niitä kamaliakin pph tätejä ( valitettavasti ) . asun aika pienessä kunnassa ja täällä meitä keritään valvomaan hyvin. ehkä suuremmissa kaupungeissa palkataan vähän ketä sattuu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oispa kaikki pph:t tuollaisia =). tiedän/tunnen useita, joilla hommat tuntuu olevan täysin hukassa.. Itsekin olen lapsena ollut pph:lla hoidossa ja se paikka oli suoraan from hell =(
Alkuperäinen kirjoittaja ap:onneksi myös meillä on valinnan mahdollisuus. jos lapsen vanhemmat eivät osaa käyttäytyä asiallisesti voin pyytää työnantajalstani siirtoa heille. sinun puheissasi tasa-arvoisuus ja toisen ihmisen kunnioittaminen on kaukana.quote]
hmm.. tasa-arvo on sitten näköjään liukuva käsite jos se tarkoittaa sitä että pph ovat parempia kuni lasten vanhemmat ja tärkeämpiä työtekijöitä kuin muut jotka tekevät päivätyötä
sun uskomuksilla ei ole merkitystä mun työhöni. enköhän itse tiedä kuinka työtäni teen =)Alkuperäinen kirjoittaja olen nähnyt:Enpäs usko lainkaan PPH:n noin toimivan vaikka pitäisikin noin olla. Tarhassa on tuollaista, tuskinpa yksinäisellä PPH:lla. Satua kerroit päivästäsi.Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:Kerronpas nyt oman päiväni millainen se on kun hoidan lapsia omassa kodissani pph:na. Tämä kun tuntuu useita vaivaavan.
Herään aamulla 6.30 ja keitän kahvit, luen lehden ja laitan puuron hautumaan, tyhjään tiskikoneen jos sitä ei ole illalla tyhjätty.
8.00 aamiainen jonka syön itse lasten kanssa. yleensä laitan lounaan tulemaan siinä samalla kun juttelen lasten kanssa edellisillan kuulumisista ym. ( astiat altaaseen )
8.30 aamuhetki jossa käymme läpi kalenterin ja sään. Laulamme, luemme pienen tarinan tai otamme lorupussin. keskustelemme päivän ohjelmasta ja toiveista.
9.00 tarkistan ruokatilanteen ( uuni miedolle, levyt pienelle tai sammuksiin tai sitten ruoka levyltä uuniin jotta pysyy lämpimänä lounaaseen asti. ) ja lähdemme ulos. vessatoimet ja potatus. mietimme mitä vaatteita laitamme päälle ja missä järjestyksessä. tarpeen vaatiessa käytämme kuvia apuna. jokainen yrittää itse ja apua annetaan tarvitsijoille.
9-10.30 ulkoilua. Omatoimista leikkimistä pihassa, pelejä pihassa tai retkiä lähiympäristöön...metsään, leikkipuistoon. talvisin isommat pääsevät vähintään kerran viikossa hiihtämään tai luistelemaan ( jää ja latutilanteen mukaan ). pienemmät laskevat liukureilla vieressä olevassa mäessä jolloin kaikki saavat touhuta ja ovat valvonnassa.
10.30 sisälle ja omatoimista leikkimistä. Ruoka-apulaiset auttavat pöydän kattamisessa ja raasteiden tms. raastamisessa.
Lounaalla tarjotaan itsetehtyä kotiruokaa johon on käytetty ( lähes poikkeuksetta ) kotimaisia raaka-aineita ja itse kasvatettuja aineksia. Ruoalle en laske hintaa joten siitä en osaa sanoa. sen tiedän että kulukorvaukset eivät kata tarjoamani ruoan hintaa. Toiselta ammatiltani olen keittäjä ja sitäkin työtä olen tehnyt useamman vuoden ennen pph:ksi alkamista. käytän 6vkon kiertävää ruokalistaa jonka olen suunnitellut monipuoliseksi.
12-14 päiväunet jonka aikana saatan leipoa sämpylöitä, piirakkaa, valmistaa marjapuuroa ja välipalaa yleensäkkin. luen postin, juon kahvia ja katson jopa telkkaria. laitan tiskejä koneeseen, pesen pyykkiä.
15.00 ulos jossa touhutaan yleensä omia mielikuvitusleikkejä tai pelataan yhdessä ulkopelejä
15.30-16.45 lapset kotiutuvat. vaihdetaan kuulumiset vanhempien kanssa päivän kulusta.
panostan ulkoiluun ja liikkumiseen. lapset saavat piirtää silloin kun haluavat( ei erillisiä piirrustushetkiä ) käytämme sormivärejä, vesivärejä ym. silloin tällöin välipalan jälkeen. muovailemme usein. taiteilemme ulkona luonnonmateriaaleilla ja vesivärejä ja liituja hyväksi käyttäen. en varsinaisesti askartele lasten kanssa ja vanhemmat tietävät tämän koska kerron sen. laulamme, soitamme ja rytmittelemme myös usein. saatamme käydä kaupassa ostamassa ruoka-aineita tai piirrustusvälineitä ( lapset saavat valita ). käymme myös kirjastossa ja olemmepa käyneet kahvilassakin herkuttelemassa pullalla ja mehulla. kaikki ovat tykänneet.
tässäpä siis minun normaali päiväni. muutoksia tulee varalapsista, säästä ja omasta ja lasten vireystilasta ja niihin sopeudutaan ja asioissa joustetaan.
Näinhän se on, mutta ap tahtoo uskoa satuihin.. seuraavaksi se varmaan kertoo kuinka se ei syö eikä juo kun tekee vain työtäänAlkuperäinen kirjoittaja olen nähnyt:Enpäs usko lainkaan PPH:n noin toimivan vaikka pitäisikin noin olla. Tarhassa on tuollaista, tuskinpa yksinäisellä PPH:lla. Satua kerroit päivästäsi.Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:Kerronpas nyt oman päiväni millainen se on kun hoidan lapsia omassa kodissani pph:na. Tämä kun tuntuu useita vaivaavan.
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:sun ymmärryksessä taitaa olla pikku puutteita. itse olen äiti sekä pph ja toimin erilailla vapaa- ajallani kuin työssäni.Alkuperäinen kirjoittaja ap:onneksi myös meillä on valinnan mahdollisuus. jos lapsen vanhemmat eivät osaa käyttäytyä asiallisesti voin pyytää työnantajalstani siirtoa heille. sinun puheissasi tasa-arvoisuus ja toisen ihmisen kunnioittaminen on kaukana.quote]
hmm.. tasa-arvo on sitten näköjään liukuva käsite jos se tarkoittaa sitä että pph ovat parempia kuni lasten vanhemmat ja tärkeämpiä työtekijöitä kuin muut jotka tekevät päivätyötä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinääAlkuperäinen kirjoittaja Gabriela:sun ymmärryksessä taitaa olla pikku puutteita. itse olen äiti sekä pph ja toimin erilailla vapaa- ajallani kuin työssäni.Alkuperäinen kirjoittaja ap:onneksi myös meillä on valinnan mahdollisuus. jos lapsen vanhemmat eivät osaa käyttäytyä asiallisesti voin pyytää työnantajalstani siirtoa heille. sinun puheissasi tasa-arvoisuus ja toisen ihmisen kunnioittaminen on kaukana.quote]
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:minulla ei satu olemaan kotona omia pieniä lapsia hoidettavana. ei pyhimyksiä ole olemassakaan. jokainen joka tekee työnsä hyvin on tärkeä oli hän sitten ruuvin kiristäjänä tai toimitusjohtajana. juuri hetki sitten kirjoitit että jokainen äiti tai isä osaisi työni tehdä noin ja sitten kirjoitatkin että se ei ole mahdollista että minä teen työni noin.koitappas nyt päättää onko kertomani satua vai eiAlkuperäinen kirjoittaja ap:Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä..Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:sun ymmärryksessä taitaa olla pikku puutteita. itse olen äiti sekä pph ja toimin erilailla vapaa- ajallani kuin työssäni.Alkuperäinen kirjoittaja ap:onneksi myös meillä on valinnan mahdollisuus. jos lapsen vanhemmat eivät osaa käyttäytyä asiallisesti voin pyytää työnantajalstani siirtoa heille. sinun puheissasi tasa-arvoisuus ja toisen ihmisen kunnioittaminen on kaukana.quote]
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jokainen äiti ja isä osaa pitää lapsista huolta.. ja pph: tulee niistä jotka haluavat olla kotona tekemättä muualla töitä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinää sullaAlkuperäinen kirjoittaja Gabriela:minulla ei satu olemaan kotona omia pieniä lapsia hoidettavana. ei pyhimyksiä ole olemassakaan. jokainen joka tekee työnsä hyvin on tärkeä oli hän sitten ruuvin kiristäjänä tai toimitusjohtajana. juuri hetki sitten kirjoitit että jokainen äiti tai isä osaisi työni tehdä noin ja sitten kirjoitatkin että se ei ole mahdollista että minä teen työni noin.koitappas nyt päättää onko kertomani satua vai eiAlkuperäinen kirjoittaja ap:Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä..Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:sun ymmärryksessä taitaa olla pikku puutteita. itse olen äiti sekä pph ja toimin erilailla vapaa- ajallani kuin työssäni.Alkuperäinen kirjoittaja ap:onneksi myös meillä on valinnan mahdollisuus. jos lapsen vanhemmat eivät osaa käyttäytyä asiallisesti voin pyytää työnantajalstani siirtoa heille. sinun puheissasi tasa-arvoisuus ja toisen ihmisen kunnioittaminen on kaukana.quote]
Voi hyvänen aika, mikä sua riivaa?Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinää
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jokainen äiti ja isä osaa pitää lapsista huolta.. ja pph: tulee niistä jotka haluavat olla kotona tekemättä muualla töitä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinää sullaAlkuperäinen kirjoittaja Gabriela:minulla ei satu olemaan kotona omia pieniä lapsia hoidettavana. ei pyhimyksiä ole olemassakaan. jokainen joka tekee työnsä hyvin on tärkeä oli hän sitten ruuvin kiristäjänä tai toimitusjohtajana. juuri hetki sitten kirjoitit että jokainen äiti tai isä osaisi työni tehdä noin ja sitten kirjoitatkin että se ei ole mahdollista että minä teen työni noin.koitappas nyt päättää onko kertomani satua vai eiAlkuperäinen kirjoittaja ap:Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä..Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:sun ymmärryksessä taitaa olla pikku puutteita. itse olen äiti sekä pph ja toimin erilailla vapaa- ajallani kuin työssäni.Alkuperäinen kirjoittaja ap:onneksi myös meillä on valinnan mahdollisuus. jos lapsen vanhemmat eivät osaa käyttäytyä asiallisesti voin pyytää työnantajalstani siirtoa heille. sinun puheissasi tasa-arvoisuus ja toisen ihmisen kunnioittaminen on kaukana.quote]
voisitko nyt ystävällisesti kertoa missä sun puheissas näkyy se tasa-arvo ja kunnioitus? ja noita arvoja sitten jaat lapsillesi
Ei siinä ole mitään vikaa, en väittänytkään.. näihän se menee, mieheni miettii esim. täkllä hetkellä ihan samaa.. mutta ap kun kuvittelee että se että hän tekee noin nostaa hänet jotenkin paremmaksi..Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Voi hyvänen aika, mikä sua riivaa?Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinää
Mun äitini aikoinaan totesi, että haluaa hoitaa lapsia, muttei halua päiväkodissa työskennellä. Sitäkin sitten kokeili jossain vaiheessa, muttei viihtynyt.
Ja sitten, mikäs siinä on vikana, että joku joka pitää lastenhoidosta, haluaa työskennellä niin, ettei omaa lasta tarvi päiväkotiin (tai herranjestas pph:lle) viedä? Olisiko se parempi, että pieni lapsi olisi erossa äidistään puolet päivästä?
voisitko kertoa sen kohdan mistä olet lukenut minun sanoneen olevani jotenkin parempi kuin muut?Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Ei siinä ole mitään vikaa, en väittänytkään.. näihän se menee, mieheni miettii esim. täkllä hetkellä ihan samaa.. mutta ap kun kuvittelee että se että hän tekee noin nostaa hänet jotenkin paremmaksi..Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Voi hyvänen aika, mikä sua riivaa?Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinää
Mun äitini aikoinaan totesi, että haluaa hoitaa lapsia, muttei halua päiväkodissa työskennellä. Sitäkin sitten kokeili jossain vaiheessa, muttei viihtynyt.
Ja sitten, mikäs siinä on vikana, että joku joka pitää lastenhoidosta, haluaa työskennellä niin, ettei omaa lasta tarvi päiväkotiin (tai herranjestas pph:lle) viedä? Olisiko se parempi, että pieni lapsi olisi erossa äidistään puolet päivästä?
Sen tiedän että kovin monesta normi äidistä tai isästä ei olisi pph:ksi. Ei riitä rahkeet pitämään ohjia käsissä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:voisitko kertoa sen kohdan mistä olet lukenut minun sanoneen olevani jotenkin parempi kuin muut?Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Ei siinä ole mitään vikaa, en väittänytkään.. näihän se menee, mieheni miettii esim. täkllä hetkellä ihan samaa.. mutta ap kun kuvittelee että se että hän tekee noin nostaa hänet jotenkin paremmaksi..Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Voi hyvänen aika, mikä sua riivaa?Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinää
Siis miettii samaa, mitä samaa? Niin no, teil on 1 lapsi, mikäs siinä ollessa, kyllä yhden perusmukulan hoitaa vaikkapa kädet selän takana, silmät sidottuna.Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Ei siinä ole mitään vikaa, en väittänytkään.. näihän se menee, mieheni miettii esim. täkllä hetkellä ihan samaa.. mutta ap kun kuvittelee että se että hän tekee noin nostaa hänet jotenkin paremmaksi..Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Voi hyvänen aika, mikä sua riivaa?Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinää