PPH:n päivä

• Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Mä olen täällä aivan :eek:
Siis mikä hemmetti tuolla Gabriellalla on hätänä? Eihän ap ole kehunut ja nostanut itseään jalustalle, vaan kertonut miten päivänsä menevät. Ja voin kyllä sanoa, että olisin äärimmäisen tyytyväinen jos saisin lapseni tuollaiselle hoitajalle enkä itse valitettavasti kotiäitinä samaan pysty vaikka haluaisin. Ei kaikki pysty, ei tosiaankaan.
Gabriellan miehellä on varmaan tooooosi kiva olla kotona, kun tulee noin kovasti arvostusta :eek:

Häpeä gabriella!
Mä kans luin koko ketjun ja Gabriellan ala-arvoinen käytös ihemtyttää kovasti. ap:hän kirjoitti ekassa viestissään että laittaa siksi päivän kulun kun kaikki aina valittavat että pph vain istuu ja juo kahvia. En mäkään mitään jalustalle kohottamista huomannut. Ja ihan normi päivä tuo tuntui olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja Häpeä gabriella!:
Mä kans luin koko ketjun ja Gabriellan ala-arvoinen käytös ihemtyttää kovasti. ap:hän kirjoitti ekassa viestissään että laittaa siksi päivän kulun kun kaikki aina valittavat että pph vain istuu ja juo kahvia. En mäkään mitään jalustalle kohottamista huomannut. Ja ihan normi päivä tuo tuntui olevan.
jos tästä olisi kyse tuskin ap olisi koko ajan seuraavissa vastauksissaan toitottanut kuinka kaikista ei ole tähän ja kuinka normiäidit eivät osaa näitä mitä hän: eli pestä astioita, leipoa sämpylöitä ja ruokkia lapsia

:LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen täällä aivan :eek:
Siis mikä hemmetti tuolla Gabriellalla on hätänä? Eihän ap ole kehunut ja nostanut itseään jalustalle, vaan kertonut miten päivänsä menevät. Ja voin kyllä sanoa, että olisin äärimmäisen tyytyväinen jos saisin lapseni tuollaiselle hoitajalle enkä itse valitettavasti kotiäitinä samaan pysty vaikka haluaisin. Ei kaikki pysty, ei tosiaankaan.
Gabriellan miehellä on varmaan tooooosi kiva olla kotona, kun tulee noin kovasti arvostusta :eek:
Mä arvostankin kotihoitoa, sen takia en näe miksi muka pph ovat niin paljon parempia kuin kotiäidit kuten ap on varmaan kolmessa neljässä vastauksessaan väittänyt

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten musta tuntuu että gabrielalla on jotain ongelmia kun hyökkää noin kovin kiivaasti aihetta vastaan. häntä siis harmittaa jos pph hoitaa työnsä kunnolla ja vieläpä kehtaa kertoa että pitää työstään ja arvostaa sitä itse. on hänellä ongelma. onneksi tuollaisia vanhempia kohtaa harvoin ( päiväkodissa sijaisena ollessani näitä tuppasi olemaan enempi ) ollaan niin paljon parempia kuin toiset ja keksitään juttuja jotta saataisiin toiset näyttämään itseään huonommilta. luulenpa että tuolla asenteella ja kielenkäytöllä ei gabrielasta pph:ksi olisi koskaan. voisi käydä niin ettei lapsia kohta kuuluisi hoitoon. mutta onneksi hän on diblomi insinööri niin voi rauhassa tehdä sitä mitä lystää.
En ole väittänyt olevani parempi kuin toiset, olen vain todennut, että turha sinun on ylpistellä tekemisilläsi totuus kun on että hoidat lapsia kotonasi työksesi ja jos et osaisi tuota mitä teet olisit vain väärässä ammatissa.. eli miksi ylpistelet sillä että teet työtä kuten noin miljoona muutakin suomalaista..

Sillä edeleenkin en ole nähnyt täällä yhdenkään lääkrin ylpistelevän sillä että hoitaa työnsä, koska muutoihan hän olisi oikeudessa jos ei niin tekisi
ja jos ylpistelisi täällä olisi heti palstamammat kipussa, että akateemsiet täällä taas ylpistelee, mut sairaanhoitajat tekee "oikeeta työtä" tää vaan on hauskaa tää palstamammojen arvostus eri ammatteihin.. toiset on muka krokeemmalla kuin toiset ammatiti

ou nou
Gabriela. Järjetön hyökkäys asiallisesti agrumentoivaa ap:ta kohtaan. Kielii yskin ja ainoastaan ongelmia ko. aiheen osalta nimenomaan itsensä kannalta!

Minä varhaiskasvattajan koskaan vertaisi oman lapsensa hoitajaa ja kasvattajaa ja työkseen sitä tekevää. Täysin erilainen työ. Toisen lapsen hoitaminen ja kasvattaminen on todella raskasta ja siinä on suuri vastuu! Jos toista väittää niin on heikkolahjainen (jota toisaalta silloin itse edes ymmärtää olevansa).

Suti
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinää
Voi hyvänen aika, mikä sua riivaa?

Mun äitini aikoinaan totesi, että haluaa hoitaa lapsia, muttei halua päiväkodissa työskennellä. Sitäkin sitten kokeili jossain vaiheessa, muttei viihtynyt.

Ja sitten, mikäs siinä on vikana, että joku joka pitää lastenhoidosta, haluaa työskennellä niin, ettei omaa lasta tarvi päiväkotiin (tai herranjestas pph:lle) viedä? Olisiko se parempi, että pieni lapsi olisi erossa äidistään puolet päivästä? :whistle:
Ei siinä ole mitään vikaa, en väittänytkään.. näihän se menee, mieheni miettii esim. täkllä hetkellä ihan samaa.. mutta ap kun kuvittelee että se että hän tekee noin nostaa hänet jotenkin paremmaksi..
Kopioi tähän se kohta, jossa ap kohottaa itsensä muiden yläpuolelle!
Mun mielestä hän vaan kirjoitti työpäivänsä kulusta, johon sä aloit vittuileen ja vähätteleen.
Toivottavasti sä jossainkohtaa ymmärrät oman typeryytes, jos sen on jo melkein kaikki muut tässä ketjussa huomanneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ou nou:
Gabriela. Järjetön hyökkäys asiallisesti agrumentoivaa ap:ta kohtaan. Kielii yskin ja ainoastaan ongelmia ko. aiheen osalta nimenomaan itsensä kannalta!

Minä varhaiskasvattajan koskaan vertaisi oman lapsensa hoitajaa ja kasvattajaa ja työkseen sitä tekevää. Täysin erilainen työ. Toisen lapsen hoitaminen ja kasvattaminen on todella raskasta ja siinä on suuri vastuu! Jos toista väittää niin on heikkolahjainen (jota toisaalta silloin itse edes ymmärtää olevansa).
Niinpä niin onhan se ihan eri juttu jos on opetellut kirjoista kasvattamaan lapsia kuin kasvattanut lapsia oikeasti, siinä olet ihan oikeassa.. :LOL: ja hoitolapset lähtee kotiin omat ei, jos hoitolapsissa on jotain vikaa voi aina syyttää vanhempia ja kuuluttaa niiden vastuuta, omiensa kohdalla näin ei voi tehdä.. totta näillä on paljon eroa, ja vastuu on raskaampi omilla vanhemmilla..

..
mä ainaki voin sanoa suoraan että musta ei olis pph:ksi,olin joskus harjoittelussa päiväkodilla ja huhheijaa,ei oo mun hommaa muiden lasten hoitaminen..

ja musta toi aloittajan rytmi päivälle on tosi hyvä,noin suunnilleen meni siinä päiväkodissa jossa olin,vaikkakin ruoka tuli muualta..

Miun äidillä oli parhaimmillaan 9 lasta hoidossa ja on pph, mut oli apuna varahoitaja. Aika samalla tavalla nuo päivät rutiineilta menee. Äidilläni tuli viime vuonna 20vee täyteen pph:na ja miusta oli kivaa, ku äiti oli kotona tullessamme koulusta siskoni kaa. Arvostan sitä työtä ja saattaapi olla, että itekkii päädyn siihen työhön jossain vaiheessa. Olen itse lähihoitaja.

ou nou

Niinpä niin onhan se ihan eri juttu jos on opetellut kirjoista kasvattamaan lapsia kuin kasvattanut lapsia oikeasti, siinä olet ihan oikeassa.. :LOL:

Kuka päiväkodeissa tai kouluissa lapsia hoitaa ja opettaa? Oikeasti? Siis ymmärrän, että olet insinöörinä kiinnostunut tekniikasta, mutta jumalauta nainen, hoito, kasvatus ja opetustyö on äärimmäisen tärkeää tälle hyvinvointivaltiolle! Ei tämä maa pelkästään Nokian nosteella (sekin kääntynyt jo laskuun aikoja) elä! Mene itseesi herranen aika sentään!

Ja ap:lle! Älä vain ota itseesi moisen uraputki(aivoisen) akan hörinöistä!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusillmä:
No mä en taas ymmärrä jos ihminen valitsee ammatin ja hoitaa työnsä josta saa palkan, niin miksi sitä pitäisi ylistää tai korottaa siitä, että tekee sen minkä on työkseen valinnut, sama kuin sairaanhoitajilla tai lähihoitajilla, pitäisi päähän paijata kun töy on niin rankaa, kun itse ovat teinitytön haaveistaan sisarhento valkoisesta tehneet ammatin ja sitten se ei ollutkaan niin kivaa kun prinsessa leikeissä.. kaikki ammatit ovat tärkeitä se että hoitaa vieraitten lapsia ei ole mikään korostus esim. niitä ylemmäksi kui jotka hoitavat omia lapsiaan, tai jotka vievät lapsen hoitoo ja tekevät töitä, joakinen valitsee tapansa toimia, jos pään aukominen väsyttää kannataa vaihtaa alaa..
Minä en ap:n päiväohjelmassa nähnyt mitään itseään ylistävää... kunhan oli vain selostus siitä, mitä hän lasten kanssa tekee. Hyvin tuntuisi hommansa hoitavan.

Näin juuri. Ei osunut omaan nilkkaani eli en kokenut että hän itseään ylistäisi. Taisi kolahtaa erääseen ketjuun vastanneeseen nikkiin.

Hienoa ap että viihdyt töissäsi. Kuulostaa että lapset viihtyvät varmasti luonasi.

olen nähnyt
Siis tuo PPH puhuu täyttä potaskaa päivästään kun kukaan ei siellä ole vahtimassa. Meillä päin ainakin PPH:t työntävät kaksosten rattaita ja kaksi kävelee sivussa. Joka päivä kauppaan ja siinä on ulkoilut. Säälittävää katsottavaa.

hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja Butterfly Effect:
Kaikki jotka haukkuvat perhepäivähoitajia ovat katkeria siitä, että eivät saaneet lapsiaan pph:lle vaan joutuvat laittamaan lapsensa päiväkotiin isoon ja meluisaan ryhmään.
Ehei, vaan he ovat niitä äitejä/isiä, jotka eivät "olosuhteiden pakosta VOI hoitaa lapsiaan kotona"
Tämä jotenkin kummallisesti sitten kostetaan jonkinasteisena katkeruutena ja mustamaalaamisena/osaamisen kyseenalaistamisena hoitohenkilökunnalle.

Mennis
Ap ei missään vaiheessa ole tuonut esille olevansa muita parempi! Allekirjoitan myös sen ettei kaikista ole perhepäivähoitajaksi, omien lasten kanssa olo on vapaampaa. Itse en välttämättä jaksaisi vieraita lapsia hoitaa päivästä toiseen.

Gabriela voisi miettiä omaa käytöstään, mikä oikeus hänellä on alkaa solvaamaan ketään? Vaikka ärsyyntyisikin jonkun ihmisen sanomisista, ei kenelläkään ole oikeutta käyttäytyä noin. Miksi muista ihmisistä ylipäänsä pitää ajatella pahaa? Miksei voisi suhtautua muihin hyväntahtoisesti, myös silloin kun omaa päätä kiristää?

Niinpä niin onhan se ihan eri juttu jos on opetellut kirjoista kasvattamaan lapsia kuin kasvattanut lapsia oikeasti, siinä olet ihan oikeassa.. :LOL:

Kuka päiväkodeissa tai kouluissa lapsia hoitaa ja opettaa? Oikeasti? Siis ymmärrän, että olet insinöörinä kiinnostunut tekniikasta, mutta jumalauta nainen, hoito, kasvatus ja opetustyö on äärimmäisen tärkeää tälle hyvinvointivaltiolle! Ei tämä maa pelkästään Nokian nosteella (sekin kääntynyt jo laskuun aikoja) elä! Mene itseesi herranen aika sentään!

Ja ap:lle! Älä vain ota itseesi moisen uraputki(aivoisen) akan hörinöistä!
ja hoitolapset lähtee kotiin omat ei, jos hoitolapsissa on jotain vikaa voi aina syyttää vanhempia ja kuuluttaa niiden vastuuta, omiensa kohdalla näin ei voi tehdä.. totta näillä on paljon eroa, ja vastuu on raskaampi omilla vanhemmilla..

en minä väittänytkää ettei se työ olisi tärkeää (taisi muuten olla noin viides kerta kun sanoin tämän jo) totean vain, että huonon omantunnon takia itsensä ylistäminen tavallisesta työn tekemisestä on tyhmää.. ja sitten vielä ap:n asenne siitä että kuten monessa vastauksessa todennut että hän on muka parempi kuin normi äiti niin kertoo siitä, että kuvittelee etteikö muut muka osaisi.. p.s tuohon asialliseen argumentaatioon en jaksa edes puuttua se olisi jo ihan liian helppoa..

toinen pph
Alkuperäinen kirjoittaja olen nähnyt:
Siis tuo PPH puhuu täyttä potaskaa päivästään kun kukaan ei siellä ole vahtimassa. Meillä päin ainakin PPH:t työntävät kaksosten rattaita ja kaksi kävelee sivussa. Joka päivä kauppaan ja siinä on ulkoilut. Säälittävää katsottavaa.
Ja se tarkoittaa, että samoin tapahtuu jokapuolella muualla?
Tuleppa meidän kuntaan katsomaan!!
Täällä ei yksikään hoitaja lapsiporukkansa kanssa mene kauppaan työpäivän aikana!!
Me ulkoilemme päivässä 2 h aamupäivisin ja 2h iltapäivisin. ULKOILEMME puistossa, kotipihassa, metsässä, liikuntakeskuksessa, ym. ym.
Aika raakaa yleistystä, sanoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Kaikki jotka haukkuvat perhepäivähoitajia ovat katkeria siitä, että eivät saaneet lapsiaan pph:lle vaan joutuvat laittamaan lapsensa päiväkotiin isoon ja meluisaan ryhmään.
Ehei, vaan he ovat niitä äitejä/isiä, jotka eivät "olosuhteiden pakosta VOI hoitaa lapsiaan kotona"
Tämä jotenkin kummallisesti sitten kostetaan jonkinasteisena katkeruutena ja mustamaalaamisena/osaamisen kyseenalaistamisena hoitohenkilökunnalle.
Kuka tahansa voi hoitaa lapsiansa kotona, yhteiskunnan tukijärjestelmät takaavat sen, kyse on valinnoista..

Hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Kuka tahansa voi hoitaa lapsiansa kotona, yhteiskunnan tukijärjestelmät takaavat sen, kyse on valinnoista..
Aaaa... Tästä saatkin seuraavan kipakan keskustelun aikaiseksi.
Noh, sulla noita mielipiteitä tuntuu riittävän, ja ulosanti kun on tuota luokkaa niin onnea tulevan keskusteluun...

Vieras
en minä väittänytkää ettei se työ olisi tärkeää (taisi muuten olla noin viides kerta kun sanoin tämän jo) totean vain, että huonon omantunnon takia itsensä ylistäminen tavallisesta työn tekemisestä on tyhmää.. ja sitten vielä ap:n asenne siitä että kuten monessa vastauksessa todennut että hän on muka parempi kuin normi äiti niin kertoo siitä, että kuvittelee etteikö muut muka osaisi..
Missä kohtaa ap ylistää itseään??
Ja mä voin kyllä myöntää, etten todellakaan pysty ja jaksa samaan, meillä eletään välillä kuin pellossa. No ei kirjaimellisesti, mutta kuitenkin.

vieras
miten musta tuntuu että gabrielalla on jotain ongelmia kun hyökkää noin kovin kiivaasti aihetta vastaan. häntä siis harmittaa jos pph hoitaa työnsä kunnolla ja vieläpä kehtaa kertoa että pitää työstään ja arvostaa sitä itse. on hänellä ongelma. onneksi tuollaisia vanhempia kohtaa harvoin ( päiväkodissa sijaisena ollessani näitä tuppasi olemaan enempi ) ollaan niin paljon parempia kuin toiset ja keksitään juttuja jotta saataisiin toiset näyttämään itseään huonommilta. luulenpa että tuolla asenteella ja kielenkäytöllä ei gabrielasta pph:ksi olisi koskaan. voisi käydä niin ettei lapsia kohta kuuluisi hoitoon. mutta onneksi hän on diblomi insinööri niin voi rauhassa tehdä sitä mitä lystää.
En ole väittänyt olevani parempi kuin toiset, olen vain todennut, että turha sinun on ylpistellä tekemisilläsi totuus kun on että hoidat lapsia kotonasi työksesi ja jos et osaisi tuota mitä teet olisit vain väärässä ammatissa.. eli miksi ylpistelet sillä että teet työtä kuten noin miljoona muutakin suomalaista..

Sillä edeleenkin en ole nähnyt täällä yhdenkään lääkrin ylpistelevän sillä että hoitaa työnsä, koska muutoihan hän olisi oikeudessa jos ei niin tekisi
ja jos ylpistelisi täällä olisi heti palstamammat kipussa, että akateemsiet täällä taas ylpistelee, mut sairaanhoitajat tekee "oikeeta työtä" tää vaan on hauskaa tää palstamammojen arvostus eri ammatteihin.. toiset on muka krokeemmalla kuin toiset ammatiti

Mutta oman mielipiteensä yleensä esitetään asiallisesti, toista alentamalla. Mikäli olet sitä mieltä että kotihoito on paras hoito, niin se on SINUN MIELIPIDE. Asiallista kommenttia, rakentavaa keskustelua naiset! ( ja miehet )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta oman mielipiteensä yleensä esitetään asiallisesti, toista alentamalla. Mikäli olet sitä mieltä että kotihoito on paras hoito, niin se on SINUN MIELIPIDE. Asiallista kommenttia, rakentavaa keskustelua naiset! ( ja miehet )
Niinpä.. sanos muuta sitähän olen ap:lle koittanut selittää, mutta ei mene perille ei..

Vieras
Niinpä.. sanos muuta sitähän olen ap:lle koittanut selittää, mutta ei mene perille ei..
Täällä ei kukaan muu ole väittänyt ap:n ylistävän itseään. Sen sijaan moni on ihmetellyt juuri sinun käytöstäsi, joten olisiko aika katsoa peiliin ja tarkistaa ulosantiasi?

olen nähnyt
Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
Alkuperäinen kirjoittaja olen nähnyt:
Ja se tarkoittaa, että samoin tapahtuu jokapuolella muualla?
Tuleppa meidän kuntaan katsomaan!!
Täällä ei yksikään hoitaja lapsiporukkansa kanssa mene kauppaan työpäivän aikana!!
Me ulkoilemme päivässä 2 h aamupäivisin ja 2h iltapäivisin. ULKOILEMME puistossa, kotipihassa, metsässä, liikuntakeskuksessa, ym. ym.
Aika raakaa yleistystä, sanoisin.
Saahan sitä noin sanoa tekevänsä mutta totuus on jotain aivan muuta. Röökiä vedetään partsilla kun ei ihan ihmisten ilmoilla iljetä. Hyvä seurata tuota vastapäisen talon PPH:ta. Pian varmaankin menettää lupansa hoitaa lapsia.

Yhteistyössä