Possunliha pihvit, miten teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mulish
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Leikataan n.2 cm viipaleet nuijitaan lihanuijalla masteen ja suolan kanssa. Paistetaan pannulla ja haudutetaan siinä hetki pienessä tilkassa vettä + sipulirenkaita. Tosi hyvää muussin kanssa.

Näin teen sekä possun sisä- että ulkofileelle.

Alkuperäinen kirjoittaja PIG:
Leikataan n.2 cm viipaleet nuijitaan lihanuijalla masteen ja suolan kanssa. Paistetaan pannulla ja haudutetaan siinä hetki pienessä tilkassa vettä + sipulirenkaita. Tosi hyvää muussin kanssa.

Näin teen sekä possun sisä- että ulkofileelle.

Näin mäkin olen tehnyt ja sitten ulkofileestä oon leikannut kans sellasia 2cm paksuisia paloja, nuijinut, leivittänyt ja sitten paistanut :p *slurps* ja muussin kanssa tarjonnut.

Alkuperäinen kirjoittaja kuuma:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Miten kuumalle pannulle laitat? Mulla menee aina joku pannulla paistaes vikaan :ashamed:

Kuumalle pannulle!! Jos on liian kylmä pannu niin lihas nesteet karkaa ja lopputulos on muutetenkin "valju"

Hmm.. tänään pääsee sit testaa joko onnistuis :D

Liha lämpiämään tiskipöydälle n. tunti ennen paistamista niin ei pannu kylmene paistettaessa kylmästä lihasta. Kuuma pannu jonka lämpötilan voi hieman alentaa 3-4:lle parin minuutin paistamiosen jälkeen niin ei liha kokonaan kärvenny.

Alkuperäinen kirjoittaja PIG:
Liha lämpiämään tiskipöydälle n. tunti ennen paistamista niin ei pannu kylmene paistettaessa kylmästä lihasta. Kuuma pannu jonka lämpötilan voi hieman alentaa 3-4:lle parin minuutin paistamiosen jälkeen niin ei liha kokonaan kärvenny.

Kiitos :flower:
Onkohan missään lihanpaistamisen kursseja :whistle: :ashamed:

Yhteistyössä