Poru pääsi ultrassa

• Viestiketjun aloittaja tyttöä toivonut
  • Ensimmäinen viesti
rakastat kuitenkin
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöä toivonut:
Oonko mä tyhmä?
Oltiin tänään rakenneultras ja kaikki ok.
Olin vaan niin kovasti odottanut/toivonut tyttöä kun pari poikaa jo on ja tää jää viimiseksi lapseksi. Sit pääsi poru kun kuulin et onkin taas poika.
Mies sanoi et oon tyhmä. Onhan se poikakin tervetullut, petyin vaan niin kovin.
Ois kannattanut tehdä ohjeilla se tytär, hötkyillen tulee vain poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Olet aivan täysi idiootti. Me olemme hoitojen kanssa ja ilman yrittäneet lasta 1,5 vuotta tuloksetta ja sen sanon että jos jollekkin se onni suodaan että saa lapsen ja vielä terveen sellaisen, niin piää olla päässä ihan hlvetisti vikaa että kehtaa rutista sukupuolesta :eek:

AIVAN JÄRKKYÄ :O
Tervetuloa kerhoon...mutta toi sun aikasi jonka olette yrittäneet niin on vasta alkusoittoa monelle ihmiselle. Joten sopiiko jotta tuut laukoo lisää parin vuoden päästä.
No siitä huolimatta tuntuu niin pahalta että ihmiset eivät osaa arvostaa sitä onnea mikä heillä on, vaan ottavat sen itsestään selvyytenä. Ja mitä tähän aikaan tulee niin se on tuntunut ikuisuudelta. Suurin osa (90%) kuitenkin raskautuu sen ekan vuoden aikana.
No toisaaltaan tämä ap:n viestihän myös kertoo sen, että hänellä on asiat todella hyvin kun näin pienistä asioista tarvitsee itkeä/murehtia.
En usko hetkeäkään etteikö ap arvostaisi sitä mitä heillä on ja mitä saavat. Mutta kuten jo aiemminkin kirjoitin niin jos jotain oikein toivoo ja saa tietää ettei toive toteudu niin kirpaiseehan se...edes hetken verran.
Sitä juuri yritän sanoa, että pitäisi osata arvostaa sitä mitä on. Se että toiset eivät osaa arvostaa sitä, että voivat saada terveitä lapsia tuntuu niin typerältä. Toiset kun niitä eivät saa ollenkaan. Puhun toki tietystä perspektiivistä, mutta silti. haluan sanoa että ap, ole onnellinen siitä mitä saat, se mitä saat on niin paljon.
Sulla ilmeisesti on jonkin asteen häiriö ymmärryksen tasolla kun et ymmärrä selkeätä tekstiä. Otapa ja lue koko ketju uudestaan, jos sullekin avautuis jotain.

Olen onnellinen lapsistani ja siitä, että ne on terveitä. Myöskään en aikonut tulevaa lasta antaa pois, koska onkin "väärää sukupuolta". Ja arvostan kyllä sitä mitä mulla on. Ja se, että toivoin niin kovin tyttöä ei ole sulta tai muiltakaan lapsettomilta pois. Jos niin ahistaa, onko pakko avata koko ketjua? Otsikosta ja nikistä voi kyllä päätellä tekstin sisällön avaamatta koko aloitusta.

minttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tässä kait mitään kilpailua ole.... Mutta ei kait nyt voida ajatella, että kukaan meistä ei saa sanoa omia tuntemuksiaan sillä aina löytyy joku jolla on asiat huonommin tms. Tolla ajatusmaailmallahan ei voi edes iloita siitä et on terve...sillä aina löytyy joku kommentoimaan että kuin kehdataan iloita siitä kun joku on kuolemansairas ...tai toisin päin.
Jokainen sanokoon oman mielipiteensä ja silloin pitää myös olla valmis ottamaan vastaan muiden mielipiteet. itse olen sitä mieltä että jos lapsen sukupuoli on pääsyy lapsen hankintaan, niin silloin kannattaa jättää lapset tekemättä. Minkä ihmeen takia niitä lapsia edes pitäisi olla kumpaakin sukupuolta?
niin peesaa tätä :)

Ei tässä kait mitään kilpailua ole.... Mutta ei kait nyt voida ajatella, että kukaan meistä ei saa sanoa omia tuntemuksiaan sillä aina löytyy joku jolla on asiat huonommin tms. Tolla ajatusmaailmallahan ei voi edes iloita siitä et on terve...sillä aina löytyy joku kommentoimaan että kuin kehdataan iloita siitä kun joku on kuolemansairas ...tai toisin päin.
Jokainen sanokoon oman mielipiteensä ja silloin pitää myös olla valmis ottamaan vastaan muiden mielipiteet. itse olen sitä mieltä että jos lapsen sukupuoli on pääsyy lapsen hankintaan, niin silloin kannattaa jättää lapset tekemättä. Minkä ihmeen takia niitä lapsia edes pitäisi olla kumpaakin sukupuolta?
No sitähän me ei tiedetä mikä on ollut ap:n ja hänen miehensä "syy" kolmanteen lapseen.
Ja hei, nythän on kyse kuitekin vain toiveista.

vieras
niin peesaa tätä :)
kiits:)

minttu
Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:
Olet aivan täysi idiootti. Me olemme hoitojen kanssa ja ilman yrittäneet lasta 1,5 vuotta tuloksetta ja sen sanon että jos jollekkin se onni suodaan että saa lapsen ja vielä terveen sellaisen, niin piää olla päässä ihan hlvetisti vikaa että kehtaa rutista sukupuolesta :eek:

AIVAN JÄRKKYÄ :O
Tervetuloa kerhoon...mutta toi sun aikasi jonka olette yrittäneet niin on vasta alkusoittoa monelle ihmiselle. Joten sopiiko jotta tuut laukoo lisää parin vuoden päästä.
No siitä huolimatta tuntuu niin pahalta että ihmiset eivät osaa arvostaa sitä onnea mikä heillä on, vaan ottavat sen itsestään selvyytenä. Ja mitä tähän aikaan tulee niin se on tuntunut ikuisuudelta. Suurin osa (90%) kuitenkin raskautuu sen ekan vuoden aikana.
No toisaaltaan tämä ap:n viestihän myös kertoo sen, että hänellä on asiat todella hyvin kun näin pienistä asioista tarvitsee itkeä/murehtia.
En usko hetkeäkään etteikö ap arvostaisi sitä mitä heillä on ja mitä saavat. Mutta kuten jo aiemminkin kirjoitin niin jos jotain oikein toivoo ja saa tietää ettei toive toteudu niin kirpaiseehan se...edes hetken verran.
Sitä juuri yritän sanoa, että pitäisi osata arvostaa sitä mitä on. Se että toiset eivät osaa arvostaa sitä, että voivat saada terveitä lapsia tuntuu niin typerältä. Toiset kun niitä eivät saa ollenkaan. Puhun toki tietystä perspektiivistä, mutta silti. haluan sanoa että ap, ole onnellinen siitä mitä saat, se mitä saat on niin paljon.
Sulla ilmeisesti on jonkin asteen häiriö ymmärryksen tasolla kun et ymmärrä selkeätä tekstiä. Otapa ja lue koko ketju uudestaan, jos sullekin avautuis jotain.

Olen onnellinen lapsistani ja siitä, että ne on terveitä. Myöskään en aikonut tulevaa lasta antaa pois, koska onkin "väärää sukupuolta". Ja arvostan kyllä sitä mitä mulla on. Ja se, että toivoin niin kovin tyttöä ei ole sulta tai muiltakaan lapsettomilta pois. Jos niin ahistaa, onko pakko avata koko ketjua? Otsikosta ja nikistä voi kyllä päätellä tekstin sisällön avaamatta koko aloitusta.
No myönnetään en jaksanut lukea tätä ketjua, ainoastaan aloituksen. Nikkiäsi en tunne. Mutta aloituksesta oli pakko tulla kommentoimaan. Tuntui ainakin sen perusteella siltä ettet arvosta sitä että voit saada lapsia. Itse antaisin siitä hyvästä mitä tahansa, siksi olenkin puolueellinen kommentoija. Mutta tämähän on keskustelupalsta, eli...

vieras
No sitähän me ei tiedetä mikä on ollut ap:n ja hänen miehensä "syy" kolmanteen lapseen.
mä en puhunut ap:sta nyt ollenkaan vaan yleisellä tasolla. Uskon että ap kuitenkin rakastaa tulevaa poikaansa vaikka tyttöä toivoikin. Mutta mä en edes kehtais tunnustaa että olisin itkenyt koska lapsi ei ollut oikeaa sukupuolta.

mä en puhunut ap:sta nyt ollenkaan vaan yleisellä tasolla. Uskon että ap kuitenkin rakastaa tulevaa poikaansa vaikka tyttöä toivoikin. Mutta mä en edes kehtais tunnustaa että olisin itkenyt koska lapsi ei ollut oikeaa sukupuolta.
Ok, luulin et tarkoitit ap:n tekstiä. Mun mielestä se on jonkun tason vahvuus tunnustaa oma heikkoutensa. Ja luuletko ettei ap joskus tulevaisuudessa naura tällekin asialle ?

huhuh
Alkuperäinen kirjoittaja Heddy-79:
:hug:
Neljän pojan äitinä ymmärrän hyvin pettymyksesi, mutta pojathan on niin IHANIA :heart:
Ai, olit pettynyt? Mulla kolme poikaa ja tekemällä ohjeiden mukaan teime tytärtä ja hänet saimme mutta olisin tykännyt pojastakin, ovat he niin reippaita ja reiluja.

minttu
Ihan vaan huikkaan että joudun nyt lähtemään koneelta. Mutta kymmennen kerran haluan vielä sanoa että ap, ole onnellinen lapsestasi, äläkä pidä häntä itsestään selvyytenä.

Hyviä oitä kaikki lapsettomat ja lapselliset :)

vieras
Ok, luulin et tarkoitit ap:n tekstiä. Mun mielestä se on jonkun tason vahvuus tunnustaa oma heikkoutensa. Ja luuletko ettei ap joskus tulevaisuudessa naura tällekin asialle ?
Varmasti nauraakin ja hyvä niin. Ja on sekin totta että on hyvä osata myöntää omat puutteensa. Mutta kuten sanoin, jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä..

niina
aluksi (ekas viestissäni toisaalta ymmärsin ap:tä). En ymmärrä enää, ei tajua ollenkaan asian ydintä. Sinne ultraan mennään katsomaan vauvan rakenteet. Ole kiitollinen kun ne on kunnossa, joskus ne eivät nimittäin ole. Ja se olisi voinut käydä myös sinun kohdallesi. Itse olin ainakin erittäin helpottunut kun niskapoimu ultrassa oli elävä sikiö ja rakenneultrassa kaikki oli ok. En olisi ikinä alkanut itkeä tuollaisen tiedon jälkeen sukupuolesta, oli ne raskaushormoonit kuinka pinnassa tahansa. Pääasiat oli kunnossa, eli ne asiat miksi sinne ultraan menit

kerro
Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:
Neljän pojan äitinä ymmärrän hyvin pettymyksesi, mutta pojathan on niin IHANIA :heart:
Ai, olit pettynyt? Mulla kolme poikaa ja tekemällä ohjeiden mukaan teime tytärtä ja hänet saimme mutta olisin tykännyt pojastakin, ovat he niin reippaita ja reiluja.
Millä ohjeilla saitte tytön?

Vaikka kätilö sanoikin kahden tytön jälkeen ultrassa että on poika, ei sillä ollut enää siinä kohtaa mitään merkitystä, kun sydämestä löytyi kalkkipiste. Sitä mä itkin. (En ollut toivonut kumpaakaan sukupuolta, vaan elävää vauvaa, terveytta olen ajatellut myös paljon kun yhdellä sukulaisella sellainen sairaus jota ei toista maan päällä ole edes löydetty).

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
aluksi (ekas viestissäni toisaalta ymmärsin ap:tä). En ymmärrä enää, ei tajua ollenkaan asian ydintä. Sinne ultraan mennään katsomaan vauvan rakenteet. Ole kiitollinen kun ne on kunnossa, joskus ne eivät nimittäin ole. Ja se olisi voinut käydä myös sinun kohdallesi. Itse olin ainakin erittäin helpottunut kun niskapoimu ultrassa oli elävä sikiö ja rakenneultrassa kaikki oli ok. En olisi ikinä alkanut itkeä tuollaisen tiedon jälkeen sukupuolesta, oli ne raskaushormoonit kuinka pinnassa tahansa. Pääasiat oli kunnossa, eli ne asiat miksi sinne ultraan menit
No se on hyvä jotta pystyt pitämään itses kasassa. Ja mikset sä tajua asian ydintä...eiköhän se ap ole ollut onnellinen kun vauvalla on kaikki kunnossa, mutta se asia jota oli toivonut ei toteutunutkaan.
Mutta uskon, että ap on onnellinen terveestä pojasta. Tuskin olisi halunnut hinnalla millä hyvänsä sairaan tytön.

en muista nimimerkkiäni.
Vanha kaksplussan ohje. Aloitetaan ennen ovulaatiota kolme päivää ennen ovulaatiota ja sit ei enää ola siinä kuussa silloin. Seuraavana kuulla kaksi päivää ennen ja taas sama.jne. Meillä meni neljännelle kuulle ja olin varma että poika mutta eipä ollut. Se on tarkkaa siksi ettei vikkelämmät pokasiittiöt pääse aikaisemmin yritettyjen tyttösiittiöiden edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja en muista nimimerkkiäni.:
Vanha kaksplussan ohje. Aloitetaan ennen ovulaatiota kolme päivää ennen ovulaatiota ja sit ei enää ola siinä kuussa silloin. Seuraavana kuulla kaksi päivää ennen ja taas sama.jne. Meillä meni neljännelle kuulle ja olin varma että poika mutta eipä ollut. Se on tarkkaa siksi ettei vikkelämmät pokasiittiöt pääse aikaisemmin yritettyjen tyttösiittiöiden edelle.
Täytyykin muistaa tää jos joskus pyörrän puheeni ja olenkin suostuvainen neljännen lapsen "hankintaan" :LOL:

kysyn vielä
Alkuperäinen kirjoittaja en muista nimimerkkiäni.:
Eli mä vielä tarkennan...

eka kuukausi 3 päivää ennen ovulaatiota
toka kuukausi 2 päivää ennen ovulaatiota
meneekö kolmas kuukausi sitten päivää ennen ovulaatiota
ja neljäs kuukausi silloin kun on ovulaatio? Mitä sitten jos ei vieläkään tärppää niin aloitetaanko alusta vai?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aha. Olisit tyytyväinen siihen kolmanteen lapseen, kun kerran sellaisen saat. Eikö sukupuolta tärkeämpää ole terve lapsi. Kaikki eivät saa sellaisiakaan tai syntyy kuollut lapsi. Sitten jotkut kehtaavat väkistä väärästä sukupuolesta.
Kyllähän hän tuntuu tyytyväinen olevan. Ja mitä se on sulta pois jos joku toivoo tiettyä sukupuolta? Mulla on molempia yksi ja se on todella, todella ihanaa. Käykö kateeksi?
Ei käy. Miksi pitäisi? Kyllä mä voin lapsia saada, ei ole kyse siitä etten voisi.
Mikä sulla sitten tässä on ongelmana? Onko se ap:n vika että joku ei voi saada? Onko se muilta pois, kun ap toivoo tiettyä sukupuolta?
Kyllähän jokainen saa toivoa kumpaa sukupuolta tahansa, tein mäkin niin raskausaikana, mutta kyllä mulle se pääasia on vauva. Ei sillä sukupuolella ole väliä niin paljon, että sen takia pitäisi itkeä.
Siis miten sä pystyit? Etkö sä yhtään miettinyt sitä, kun muut ei saa ollenkaan tai saa vain sairaita / kuolleita?
Toivoin, mutta en olisi itkenyt "väärän" sukupuolen takia.
Tiesitkö muuten sitä, että toiset on itkuherkempiä. Vaikkei asia olis kovinkaan iso niinsaattaa se itku päästä, Toiset itkee sitten kun joku vähintään kuolee. Et sinänsä se itku nyt ei ole mikään puntari tässä että ap käyttäytyi typerämmin.

Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:
Mä en oo mitenkään pettynyt, mutta ymmärrän hyvin jos on toiveita sukupuolen suhteen. Ap:han kirjoitti olleensa sillä hetkellä, siellä ultrassa pettynyt.

vieras
Jopas taas oli ketju! :) :) :) Niin kovin moni valitti toiselle, että tällä ei ole oikeutta valittaa... Mä kävin lapsettomuushoidoissa melkein kymmenen vuotta enkä saanut biologista lasta. Meillä on kuitenkin ollut onni saada kaksi ihanaa adoptiolasta. Näistä adoptiolapsista nuorempi, poika, vaan on nyt niin hankalassa vaiheessa, että olen harkinnut hänen lähettämistään Timbuktuun, pelkän menolipun kanssa. Haluaisiko joku teistä muista mahoista hänet? Säästäisin siinä lentolipun hinnan :) Aatelkaas, jos teistä muistakin lapsia saamattomista jalostuu näin kiitollisia adoptioäitejä :) Vaikka eihän teistä tietenkään voi, kun te olette täydellisiä nyt ja tulette sitten joskus olemaan täydellisiä äitejäkin :)

Yhteistyössä