mymosa
mua kiinnostais tuo greippimehun kokeilu, kun olen lukenut, että ois hyväksi muutenkin pco:ta kärsivälle.. Mutta miten ihmeessä sen saa menemään alas kurkusta??
Siis jestas 400mg! :O laskin just et mä saan kalaöljykapseleista ja monivitamiinista 25mg päivässä ja siihen tietty ruoasta saatava päälle eli varaa olis lisätä.... 400mg on ihan hyvä,tai alle. sen yli ei oikeestaan enää elimistö osaa hyödyntää/alkaa tulla haittoja mutta siis tuo vielä ihan turvallinen annos ...
Jäi vaivaamaan, kun tuossa linkissä kehotettiin välttämään piparminttua ja mentholia. Mitäs mieltä olette tuosta asiasta?aurelia Kaikki mitä tiedän Mulimenista löytyy täältä:
Mulimen
Toki olen yrittänyt etsiä lisääkin tietoa, ja löysinkin yhden "kansanparantajan/niksauttajan" sivulta, että hän sitä suosittelee kaikille naisille jotka yrittävät tulla raskaaksi, mutta kierto heittelee, ym.
Joten tilasin siis netistä, ja odottelen siis seuraavan kierron alkuun tuon aloituksen kanssa, sillä ymmärsin, että sitä kannattaa nimenomaan käyttää vain alkukierrosta, ovikseen asti.
En vain tiedä mistä tuon olen päähäni saanut, joten joku joka olisi kokeillut mulimenia, olisi ihanaa saada vastaus!
Olen lukenut monesta paikasta, että sitä kannattaa ottaa 40 tippaa lasilliseen vettä joka ilta. Ja moni on myös plussannut! Saattaa toki olla sattumaa, kuten kaikkien noiden kanssa, mutta eipä siinä mitään häviäkään.
Tässä linkki: hoitoja
Tuo sopivan annoksen suuruus on ihan yksilöllistä. Itselläni liian suuri annos ja liian nopea annoksen nostaminen ilmeni ihottumana. Runsas D-vitamiinin käyttäminen muutaman muun ruokavaliojutun ohella (runsaasti proteiineja ja muistaakseni suola myös) altistaa sappikivien kehittymiselle, joten ihan tolkuttomia määriä ei kannata popsia. Mulla niitä sappivaivoja ilmeisesti oli tuossa vuoden vaihteessa. Ainakin oireet täsmäsivät eikä muuta selitystä löydetty. Itselleni on vakiintunut 40-50 mikrogramman annos purkista otettuna. Vähän fiiliksen mukaan napsin eli koitan huomioida minkä verran saan ruokavaliosta ja yritän sitten tasapainoilla. Sitä en ole laskenut minkä verran yhteensä tulee.Paljonko tuota d-vitamiinia olisi hyvä syödä? Suomessahan on aika pienet suositukset, kuinka paljon niiden yli uskaltaa mennä? Kertokaa jotka tiedätte