Moi!
Näyttää olevan aika vanha keskustelu, mutta päivitetään vähän. Olen itse käyttänyt hormonaalista ehkäisyä 5 vuotta putkeen ja kun sen lopetin, ei kuukautisia kuulunut 9kk ajan. Kävin homeopaatilla (joka on siis myös lääkäri) ja hän neuvoi minulle mulimen-tipat käyttöön. 20 tippaa 2x päivässä oli hänen ohjeensa, ja kun kuukautiset alkavat, pidän seitsemän päivän tauon jne. Kun olin syönyt kaksi päivää mulimenia, minulla alkoi kuukautiset!
Kiertoni on aina ollut vähän heittelehtivä ja pari kertaa on käynyt niin ettei kuukautisia ole kuulunut kahteen kuukauteen. Olen käynyt lääkärissä ja he ovat määränneet aina keltarauhashormonia jota en tahdo syödä siksi että hormonivalmisteet sekoittavat täysin mielialani. Olen siis aina ottanut mulimenia näihin vaivoihin ja joka kerta on kuukautiset alkaneet ihan parin päivän päästä ja seuraavakin kierto on jo tasoittunut.
Olen miettinyt että kun tahdon lapsia, aion ehdottomasti silloinkin käyttää mulimenia, koska olen siitä lukenut niin paljon positiivista! Tämä ei voi ainakaan omalla kohdallani olla sattumaa kun 9kk ei ollut kuukautisia ja sitten oli. Loistava valmiste ja mielestäni niin hyvä vaihtoehto keinotekoisille hormoneille, suosittelen!